[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:52

Ohnee als ik zie wat voor exemplaren er in onze ponylessen zitten, laat maar uit. Krijg al grijs haar bij het gedacht alleen.
Niet specifiek van schrik maar eerder eh... attitude.

Ik mis mijn studententijd best wel. Maar ik werd betaald door mijn werk om een bachelor te halen, dus dat maakte het best aangenaam :))

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:18

ik heb al 21 jaar dezelfde spring en dressuur lesgever, naast de verenigingstraining.
ik vind dat echt heel fijn, hij weet precies hoe ik in mekaar steek, en we doen allebei voluit voor mekaar werken, super :D
vroeger heeft hij ook nationaal gesprongen, en hier in het zuiden een van de meest gediplomeerde trainers die er is. Momenteel zijn er nog maar 2 die hij lesgeeft, verder weet ik het niet precies.
en voor de cross heb ik voor 75% dezelfde instructeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:52

Ik vind de lesgever via de club heel fijn. Hij komt alleen van een best flink eind weg en zal vast ook niet de goedkoopste zijn, anders nam ik daar graag extra les van.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:59

Hehe, lesgever troubles, heb ik ook wel momenteel. Met Winston zou ik best wel een vaste lesgever kunnen gebruiken voor het springen. Met mijn eigen paard heb ik nog les gehad van SvW in het begin, voor wie ik soms groom op wedstrijd, maar dat ging echt voor geen meter. Was een ware ramp. Later bij Hendrik terecht gekomen. Dressuur heeft hij me heel hard geholpen. Ook hele fijne spring en cross lessen gehad. Maar helaas op wedstrijd wou het vaak niet marcheren. Dat lag niet aan hem maar aan mezelf en mn paard haar karakter wellicht :P. Ik kan hem helaas nu niet regelmatig genoeg vragen vr les met Winston, moeilijk af te spreken enzo. Zoek iemand die regelmatiger kan, dus kom ik mss terug bij SvW uit, die Winston ook goed kent, heeft er vroeger nog les aan gegeven dus mss wordt dat het. Het moet niet alleen klikken lesgever en ruiter, maar ook paard. Bij Canch en SvW ging dat niet, mr wil niet zeggen dat dit met Winston ook niet zou lukken.

Ik heb zelf diploma initiator en heb vroeger sportkampen gegeven, vond ik best leuk. Ik gaf liefst wel dressuur. Toch altijd stress om die toch wel onkundige ruiters met de niet zo brave manegepaarden te laten springen :P. Later mocht ik eventing/spring-dressuurkamp geven, die kleinste ruitertjes met hun eigen paard of pony. Dat vond ik leuker. Die kenden hun pony en waren braver, geen bleiters en je kon al keer wat moeilijkere dingen uitleggen :P. Maar nu ik werk heb er daar geen, tijd meer voor.

mila_furrie

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:48

hoe was de jumping pp? zag een mooie foto passeren :)

Ik heb ook lang lesgeven aan zowel beginnende ruiters als gevorderde ruiters. Dat vond ik ook erg leuk maar op de duur werd het een beetje een verplichting en dan vond ik het niet meer plezant :) Nu geef ik af en toe sporadisch nog eens les maar dan meer dressuur les met een getint springrandje aan omdat het meestal om een springruiter ga.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:52

Lesgever troubles zijn lastig! Ik volgde dressuurles bij MG maar door het meermaals afzeggen van haar kant nu toch terug naar iemand anders.

Winnie: snel vergeten die cross! Ze voelde mss dat ze misbruik kon maken van jouw toestand?

Hier met Colo dit weekend nog eens Z1 gestart. 2 galopwissels waren wat minder en 1 overgang naar draf was hectisch. Daarop toch wat punten verloren. Verschillende lesgevers zeggen dat zijn uitgestrekte draf en galop een 8/9 waard zijn maar ik krijg er altijd maar een 7 voor. Dat is jammer dat ze geen punten durven geven als het goed is. Wel tevreden, over het algemeen al meer rust in de proef en toch meer een draf met schwung. Het is wel echt geen evidente reeks, iedereen rijdt zo goed.

Ik twijfel om naar Minderhout te gaan met Iskander of met Colo dressuur in De Ster te rijden :P Mhm! Minderhout is ver maar eigenlijk wel de enige cross waar ik met Iskander kan rijden. Anders is het direct pas Deurle in september. Weet er iemand of ze echt een volwaardige cross gaan zetten of maar een klein rondje?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:58

Ik denk een volwaardige cross. Je kan commentaar laten filmen door k*arin D*onckers en G*iel V*anhouche. beetje zoals een oefendresuur zeg maar. Lijkt me wel erg intressant :)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:32

Ja idd snel vergeten haha voor ik het weer tussen m'n oren steek, maar ze zal idd wat misbruik gemaakt hebben want ze had echt wel beetje merriekuren :P

Ik dacht ook eerst dat het een klein rondje ging zijn en enkel op dat voorste terreintje, maar er staat ongeveer 2,5 km en met 2 keer water, coffin, trakhener,... dus lijkt me dan toch wel een volwaardige cross! Lijkt me ook interessant die commentaar, ga ik zeker doen. Maar ik ken m'n mama al, die gaat zeker op het verkeerde knopje drukken en ze gaat dan niets opgenomen hebben :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:41

Ik ga naar Minderhout, het is beslist! De dressuurwedstrijd is de week ervoor, ideaal dus.
Ik ga me inschrijven voor de 80cm met Iskander. In deurle heeft hij de 60 gelopen voor het eerst dus ik twijfelde om nog eens 60 te doen. Maar je kan sprongen overslaan etc. dus toch maar de 80 proberen. Ik heb schrik dat het parcours in de 60 te weinig gaat zijn om daarvoor zo ver te rijden. En 80cm kunnen ze nog springen vanuit een sukkeldrafje he :P

Hoe gaat het in zijn werk, dus je filmt zelf de cross en dan?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:00

80 cm gaat zeker lukken! En er staat dat de 60 en 80 heel uitnodigend gebouwd staan. Mag je eigenlijk hindernissen overslaan? Ik vroeg me dat af maar ik lees het nergens.
En voor het filmpje moet er iemand van je 'entourage' naast K. of G. gaan staan die op een plaats zitten waar ze veel kunnen zien. Zij gaan dan luidop commentaar geven en jij moet dan filmen. Zoiets denkik

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:04

Ik ga wss ook naar Minderhout. Als er iemand is die voor mij zou willen filmen zou dat wel leuk zijn :P...

Jammer dat ze geen punten durven geven wnr het echt goed is! Ik heb toch enkele 8'en geven mijn laatste wedstrijd.

Ik had idd jumping gisteren. Hij was erg in form, zondag ook al. Heeft hij het solarium naar beneden gehaald :+. Das net gelijk bij canch, die stond gelijk ook altijd meer in form als het warm was :P.
Hij sprong veel beter dan vorige week. Deze keer niet tikken of balken genomen. Maar hij werd in eens beetje vrolijk tussen twee hindernissen en toen was daar de volgende hindernis al en stond hij stil. Zat gewoon te sturen en te wachten tot zijn vrolijkheid over was, volgende keer benen er in en hoofd omhoog :+.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:09

Welke reeks rij je? Ik doe de 100 mee maar als ik er op tijd ben wil ik wel kijken voor te filmen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:12

Ik ga ook de 80 rijden denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:43

Moet je dus wel zorgen dat je die hindernissen waar K en G staan niet overslaat :)) Lijkt me een heel leuk concept!

Ik heb vooral moeite om iemand te vinden die bij Icaro past qua lesgeven. Het is niet dat hij de top moet lopen of kampioenschappen, dus doelen zoals elke maand 20cm hoger of per tussenseizoen een niveau stijgen in dressuur begin ik niet aan. Ik heb dan liever dat we er iets langer over doen maar wel een (zo goed als) constante stijgende lijn. Ik vind het ook niet erg om regelmatig af te wisselen of eens een stap terug te doen als de situatie daarom vraagt.
Spijtig genoeg tref ik meestal mensen die juist wel willen dat je elke wedstrijd met alleen maar winstpunten naar huis komt en liefst zelfs altijd in de prijzen, waarbij je elk (tussen)seizoen minstens een niveau omhoog moet etc. Ik durf zeker wel de grenzen opzoeken en er overheen gaan, maar ik wil dat niet constant. Zie daarvoor iets teveel peesproblemen en dergelijke in mijn omgeving... Ik hou hem liever heel.

Wel opvallend dat er steeds meer vrouwelijke springlesgevers bijkomen :+

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:09

Ik heb Minderhout normaal ook op mijn planning staan dus als we niet te ver uit elkaar moeten starten PP wil mijn vriend ms ook wel voor u filmen. Ik twijfel alleen nog een beetje tussen 80 en 90. Aangezien 80 "braaf" gebouwd zal worden vermoed ik dat dit voor die van mij ms te simpel is, maar aan de andere kant staat hij momenteel echt niet in conditie :o iets te veel andere prioriteiten gehad... :+ Dilemma dilemma.

Ik had jarenlang eens per week dressuurles van een Nederlander (Gerard VK), superveel uit geleerd maar jammer genoeg moeten stoppen. Vroeger leste ik nog samen met mijn zus maar die is al een hele tijd gestopt met "serieus" rijden dus toen werd de verplaatsing te duur/ver voor mij alleen. Plus dat de piste in die periode echt nie te rijden was. En nu staan ze thuis dus helemaal lesloos. Op eens uitzonderlijk springles bij Antonius of R.ik na. Of een eventingstage. Paardrijden staat eigenlijk echt op een laag pitje... Vrees dat ik de motivatie een beetje kwijt ben. Pony doet het allemaal wel "ok", maar toppers zullen we nooit worden. Echte ambities heb ik ook niet meer met hem. En dan andere hobbies en huishouden, vrienden en een lief onderhouden. Alle geluk dat ik geen kinderen heb :')

Ik ga trouwens wel volgende week op het motorcrossterrein in A.xel rijden :D :D 1x per jaar wordt dat opengesteld voor paarden blijkbaar. Maar de meeste zitten in Tongeren volgende week wrs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:17

Ik vind het spijtig dat Antonius zo ver zit, anders had ik het wel geweten voor les :+

Maar goed. eerst maar eens zien wanneer ik mijn zadel terugkrijg.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:12

Woohoo, Julie mocht blijven bij De brabander. Nu duimen dat de inseminatie pakt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:51

Niemand die toevzllig schrijver wilt zijn in Tongeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:20

Wij hebben dit weekend zelf wedstrijd van de club (zondag) dus ik word beide dagen helaas verwacht om te helpen met de opbouw/afbraak en ik rij normaal gezien zelf ook zondagochtend. Anders had ik dat met alle plezier gedaan!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:57

Maar het is voor zaterdag bij dressuur.
Al mogen hindernisjurys ook wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:44

Ik moet dus zaterdag ook mee voorbereiden bij ons :') puzzelen met hekjes, lettertjes zetten, secretariaat opzetten, pijltjes hangen, wc's poetsen, dat soort sh*t :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:50

daaph: ik zou heel graag willen helpen maar we hebben erg gespreide uren en heb ook beloofd om te lezen voor iemand die net tussen onze uren moet rijden :s anders met veel plezier!
Zag dat dirk moet rijden 2 paarden voor de persoon waarvoor ik normaal moet lezen :)

Mocht er iemand foto's willen ik zal er toch rondlopen en als de uren pas kom ik zeker foto's maken. Je moet maar de uren doorgeven dan bekijk ik het wel :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:28

Mila: als je wil mag je zeker foto's maken! Dressuur 8u48 (vroeg :Z ) en jumping 10u34

Laurie: op hoeveel dagen na de vorige hengstigheid (ovulatie) zit Julie nu?
Mijn man denkt dat hij gisteren Fi hengstig gezien heeft, maar zou eigenlijk niet kunnen/mogen kunnen. Ze heeft geovuleerd 9 mei dus zelfs indien niet drachtig zou ze gisteren nog maar op dag 13 van nieuwe cylcus zitten... In principe staat controle voor zondag gepland (ga het verzetten naar maandag ivm tongeren).

Lene: ik vind Minderhout een hele mooie, afwisselende maar ook zware cross. Hindernissen staan allemaal aan de maat. Ik begrijp je twijfel tussen 80 en 90... Qua terrein niet zo zwaar, als hij arville goed verteerd heeft, moet het wel lukken zeker? Hoe vaak rijd je hem in de week sinds Arville?

PP: goed dat je toch weer plezier hebt in het rijden en springen met Winston!!

Florence: op wedstrijd wordt helaas maar zelden een 8 gegeven en een 9 kan ik zelfs niet herinneren ooit gekregen te hebben op een officiële wedstrijd... Maar mogelijks heb ik nog nooit een oefening voor een 9 gereden _O-
Ik heb maandag een onderlinge wedstrijd gejureerd en dan geef ik wel 8 en heel af en toe eens 9. Maar ook voor de 'minste' combinaties probeer ik cijfers onder de 5,5 te vermijden. Zeker voor zo onderlinge wedstrijden staat plezier voorop. En aan het eind van de proef gaat het dan toch vooral om de correcte volgorde in uitslag, maar degene die laatste is, zal toch nog iets meer tevreden zijn met laatste en 60% dan laatste en 45%. Beetje motivatie geven om verder te doen.

Heb altijd heel veel lesgegeven, zeker 20u per week naast mijn gewone fulltime job (voor dochter er was), maar het begon echt teveel te worden, zowel qua tijd, maar ook qua motivatie... Begon bandwerk te worden, ik had er geen plezier meer in.
Nu geef ik enkel nog occasioneel eens een les of val ik eens in op de manege waar ik vroeger lesgaf als er iemand ziek is, en dat is meer dan voldoende.

Minderhout rij ik enkel als Tongeren niet vlot gaat. Zou wel mooi in mijn planning passen, maar thuis weer grote verbouwingen dus niet zo evident als ik vaak weg ben...

Voor Tongeren: er is wegparcours maar niet verplicht. Ik heb geen idee of ik al dan niet dat wegparcours zou doen... Wat doen jullie?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:35

Even denken hoor... Zal ineens heel het verhaal typen :P
We zijn geloof ik donderdag (10/5) de eerste keer naar daar gereden. Dan waren we net telaat en was het ei er al af. Dierenarts zei toen dat als wij ze hengstig zien ze eigenlijk echt al op het einde zitten en je vaak telaat bent. Wij liepen dus eigenlijk +- 2 dagen achter op haar natuurlijke cyclus. Julie was wel mooi om de 3 weken hengstig. Dan is ze dinsdag (14/5) hengstig gespoten, zaterdag (19/5) terug gereden en dan was ze hengstig maar nog geen ei te zien. Gisteren dan terug gescand en dan was er een klein eitje...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:59

is het niet verplicht het weg parcours? andere jaren wel zeker? Nu ik vindt het niet slecht zo zijn de paarden ook zeker los gereden.

dressuur zal mss wel lukken jumping vrees ik een beetje ( dressuur bij ons om 10u15 ofzo) cross zal ook wel lukken :)