[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefanter

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 08:13

Met een varken?? Hier veel interesse voor varkens ;-). Vertel!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:07

madelein schreef:
Haha je maakt me nieuwsgierig Percy!

Mij ook!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:18

Neesa schreef:
madelein schreef:
Haha je maakt me nieuwsgierig Percy!

Mij ook!

+1 :D

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:05

Gelukt, wat foto's gedownload van mijn training bij A.lice.

Afbeelding
Smalletje (best eng)

Afbeelding
water geen probleem, alleen bij het water inspringen is de amazone altijd wat kijkerig :')
Afbeelding

Afbeelding
wat boompjes etc ook prima, maar toen hier een blauwe bak onder ging werd ie wel spannend haha

Afbeelding
En de kleine trakhener zag ze ook wat laat hihi, maar sprong ze wel braaf.

Al met al geweldig genoten :D
Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:13

mooie foto's yvetjes!! Terrein ziet er ook erg leuk uit! Zie ik het goed dat er zandpaden liggen?
Hmmm misschien toch de oefencross van 29 maart maar meerijden dan... Paardje staat nog niet op ijzers, dus moet wel zand zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:55

Dat zijn zeker mooie foto's, paard springt knap!

Oké, het varken. Gisterochtend schrokken we allemaal op van onze paarden die door het schriklint gingen omdat ze ergens enorm van schrokken. Om ons terrein staat een hoog hek dus ze kunnen niet weg maar aan de andere kant van dat hek scharrelde een hangbuikzwijn.

[naam] en ik wilden hem vangen dus we gingen op pad met een emmer met lekkers en een touw. Dat was dus kansloos, zo'n varken kan erg hard lopen :D Ondertussen belde mijn man met het plaatselijke politiebureau om te horen of hij als vermist was opgegeven en hij moest natuurlijk van de straat af.

Op een gegeven moment rende hij naar de doorgaande weg dus [naam] zette een sprint in om hem terug te drijven. Beestje werd moe en verstopte zich in de bosjes. De politie kwam en [naam] is samen met hen naar het varken gegaan maar die wisten niet wat ze er mee aan moesten.

In de middag begon het beestje weer rond te rennen en hebben we hem samen met de achterbuurman geprobeerd te vangen. Ik had hem bijna maar hij gaf een zeer luide knor en ik schrok me rot dus daar ging hij weer.

Er kwamen twee andere politieagenten helpen met nog twee mensen maar we waren kansloos. De enige opvang die materiaal had om het beest te vangen moest van 130 km. ver komen en zo heeft de politie uren lang in hun busje hier op varkenswacht gestaan :D Op een gegeven moment kwam [naam] met Daimler terug van een buitenrit en varken kwam achter paard aan. We dachten dat we hem zo konden lokken maar helaas. Toen was varken opeens zoek en moest [naam] van haar hoge positie op zoek naar varken. Varken werd weer gespot en die arme agenten bleven hier op het weggetje maar heen en weer rijden om varken in het vizier te houden.

Vroeg in de avond kwamen de mannen van de opvang met vangnetten en een heel groot net en dat werkte. Varken zat in het net en krijste alles bij elkaar. Vervolgens raakte een van de agenten ook verstrikt in het net waarop de andere natuurlijk een grapje maakte dat ze maar één varken hoefden mee te nemen. Zo'n varken is best zwaar dus één van de mannen moest er op gaan liggen zodat varken goed in een net kwam te zitten om het zo te vervoeren in een auto waar de achterbak in directe verbinding stond met de voorstoelen. Varken kreeg dan ook zijn poten over de stoelen. Hoe die mannen thuisgekomen zijn weet ik niet, hoop dat ze heel gebleven zijn.

Omdat varken de hele dag niet als vermist is opgegeven gaan ze er van uit dat het een gedumpt diertje is. Dat schijnt nogal eens voor te komen. Varken zit nu in de opvang in Opplagbeek. Volgens de agenten was het niet erg waarschijnlijk dat hij een nieuwe baas gaat krijgen. Ik hoop dat ze hem daar in de opvang kunnen houden. Had wel medelijden met het diertje maar ik wil echt geen varken hebben.

Dat was het hele verhaal :)

Na jullie stoute paarden is Shetan opeens ook stout. Zal wel het voorjaar in de kop hebben maar [naam] had vandaag haar handen vol.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:28

Wat een avontuur zeg, haha

Lijkt wel of ze allemaal zo'n stoute periode hebben.
Die van mij was vandaag braaf, maar 1x geschrokken van fazant in de bosjes, heb zelfs B en L1 proefje gereden <3
Morgen komt de tandarts weer, echt bizar die tanden van haar :o

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:49

Ik kan jullie niet allemaal meer bijhouden hoor, sorry! :o

Mette: Ziet er netjes uit zeg, gefeliciteerd met je prijs!

Yvetjes: Ja leuk idee! Fijn dat je training goed ging.
Leuke foto's! Heb met de pony ook eens in biddinghuizen getraind, leuk terrein is dat.

UK_Eef: Haha leuke foto!

Madelein:Goed van je oefenparcour, altijd leuk om complimenten te krijgen :)

Percy: Idd veel meenemen, komt vanzelf goed! :j
Leuk dat je ook crosstrainingen op de planning hebt!
Haha wat een avontuur met dat varken! Hier op stal ook wel eens varkens moeten vangen, trauma's.. wat een sterke en eigenwijze dieren zijn dat zeg haha! :+

Neesa: Ook lekker naar buiten geweest.

Ben bezig of ik nog een afspraak voor zondag kan maken in Ede om te trainen. Hopelijk kan het nog al ben ik er bang voor. Dan ga ik een andere datum proberen, wil graag nog wel voor markelo een training rijden. Heb eind maart nog wel een oefencross, maar dat vind ik toch anders dan een training.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:40

Hahahaha wat een heerlijk verhaal Percy! Wel zielig voor het beestje. Hopelijk is er een kinderboerderij of iets die hem op wil vangen. Zie het trouwens wel helemaal voor, dat varken met z'n poten over de stoelen }>

Hier geen stout paardje hoor! Vandaag lekker gesprongen, ging goed! Lekker een aantal in-uitjes achter elkaar gezet, en 1 losse hoogte sprong. Die enkele hindernissen heb ik nog wel moeite mee. Vind het zo lastig de afzet te bepalen! Dat ging dus ook een paar keer mis hihi! Maar ed heeft zich goed gered, en na een aantal keer ging het een stuk beter.

Verder ben niet erg blij. Vandaag naar de fysio geweest ivm m'n knie. Blijkt een ontsteking van de onderkant en zijkanten van m'n knieschijf te zijn ( retropatillaire chondropatie). Zit nu een tape omheen, kijken of dat effect heeft. Verder rustig aan, niet onnodig traplopen en niet fietsen. Grmpf...

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:43

Aaah wat een verhaal over dat zwijntje, zie het echt helemaal voor me, big trippelt in de rondte, paarden staarten op de rug, mensen al vangend er achteraan haha. :D
Hopelijk hebben de agenten een goede rit gehad en zat de big niet bij ze op schoot aan het eind hihi. :Y)

Is Shetan stout, zijn de andere jonkies net weer braaf.

Madelein: bij A.lice is er veel uitgesleten tot zand. Ik heb ook geen ijzers. Zeker wanneer je er geen wedstrijd van maakt en je tempo kan controleren gaat het prima. :j
Balen van je knie. M'n vriend is fysio, dus hoop wel eens wat. Vaak is rust en de juiste training het beste medicijn. Die tapes kunnen ook wonderen tegenwoordig.

Rianne: hopelijk kan je nog een training regelen. Volgens mij traint Rob zaterdag ook in Ede? Heb zoiets voorbij zien komen dacht ik? In het voorjaarstrainingen topic?

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:21

@yvetjes, dat ziet er plezierig uit mooie sprongen heeft je paard, en mooie combie! Volgend weekend gaan wij er heen, zin in!
@percy, hihi wat een verhaal!!! Shetan liep nog achter met stout zijn :P
@Tia, die beesten in de bosjes, zo hebben wij af en toe een kat tussen de beukenhaag... Wat heeft ze met haar tanden, is ze aan het wisselen?
@Rianne hoop dat het je nog lukt om in Ede te trainen.
@Madelein, wat vervelend van je knie, beterschap! Wel fijn dat het springen goed.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:32

@yvetjes: o dat klinkt goed! Iemand hier die de oefencross gaat rijden eind maart bij N.aber?
Op zich heb ik hem meestal wel redelijk onder controle, zeker als ik alleen rijd. Als ik achter anderen aan moet wil hij nog wel eens gaan racen. Maar oefencross rijd je gewoon alleen toch?
Heb het plan om begin april ijzers eronder te laten zetten. Gaat me wel een beetje aan het hart... Ineens ijzer onder zijn lieve voetjes :o

O wat toevallig dat je vriend ook fysio is :D. Het komt idd vaak door het niet goed sporen van je knieschijf begreep ik. Dat kan zo zijn als bepaalde spieren niet goed, of wat minder ontwikkeld zijn. Dat klopt wel, want heb vorig jaar een flink ski ongeluk gehad waarbij die hele knie in de soep lag. Spieren zijn nog steeds niet op volle kracht, maar wel al een stuk beter hoor. Die tape voelt nu nog erg k*t... Is een enkele tape vanonder mijn knieschijf, draaiend naar mijn bovenbeen, in de hoop wat stabiliteit te geven. Even aankijken maar ben ik bang.
Heb wel meegedeeld dat ik echt niet ga stoppen met springen nu, ben net zo lekker bezig!! Hij moest daar wel om lachen haha!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:23

Ja ze is aan het wisselen, al een jaar. Nu 2 hoektanden door, zitten nog dubbel. En laatste voortand, maar lijkt wel of er in tandvlees stukje tand zit. Ook maakt ze weer beetje proppen.
Vorige keer was november, maar ze heeft weer last.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:40

Tja, het arme varkentje. Ik ga er toch eens over navragen.

Shetan liep misschien achter met stout zijn maar is nu wel heel erg stout. Op school was hij super, thuis is hij een schat (en we hebben hier ook een merrie rondlopen) maar op pad is hij nu heel lastig. Hij is natuurlijk "nog" hengst en netjes dressuurmatig lopen in het voorjaar naast een wei waar twee hengstige merrie's staan is misschien wel wat erg veel gevraagd.
Wij willen hem heel graag voorlopig hengst houden. We willen dat hij in de breedte gaat groeien en niet in de hoogte en hij heeft enige potentie.

We gaan zien hoe het loopt. Ik ben heel voorzichtig met mijn dochter maar mijn voorzichtigheid zit haar soms wel eens in de weg. En dat voor een moeder die alles deed met de paarden :+

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:28

Madelein: Fijn dat het springen lekker ging. Balen van je knie zeg!

Ik kan zondag trainen in Ede :D Gelukkig kan de hoefsmid nog komen deze week om hem vierkant op ijzers te zetten en weer gaten erin, toch wat fijner gevoel.
Gister nog springles gehad, ging ook erg fijn.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:35

Super nette foto's, Yvetjes!! Ziet er echt heel fijn en simpel uit zo :-)

Amai Percy, wat een verhaal!! Komt hij ergens op een website? Heb je geen foto? Ik denk er al lang over hier een varken te houden (maar zou er dan eigenlijk 2 moeten hebben), als ik zo'n beestje uit het asiel kan halen dan zou dat nog beter zijn natuurlijk...
Over Shetan: hopelijk is Caressa kloek genoeg om hem er door te krijgen, want 9/10 is het echt bluf wat je bij zo'n hengst nodig hebt... Als het té gevaarlijk wordt, tja, dan zou ik er toch eens over denken. Maar na een keer of 3 nog niet beslissen natuurlijk! Gaat hij omhoog? Wat doet hij juist?

Fysio geen ervaringen mee... Ik heb wel altijd last van spieren maar weet niet of dat met fysio zou kunnen beteren... Zou ook echt niet weten wie ik daarvoor moet gaan zoeken!

Hopelijk brengt de tandarts uitkomst, Tia! Wel goed dat ze dan toch nog haar rondjes fijn loopt :-).

Vind er niemand mijn filmpje leuk? ;-)
Paard is echt fijn nu weer, denk dat ze toch weer ergens last van gehad zal hebben. Hopelijk nu over met haar ijzertjes! Staan er verder hier ook al op ijzers?

Wat denken jullie: ik kan niet makkelijk ergens gaan cross trainen, maar zou ik een rondje A (= BB) inschrijven en gewoon meenemen wat ik denk dat moet lukken en de rest langs rijden of denken jullie dat dat niet veel zin heeft dan?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 09:42

Heb je filmpje helemaal gemist Oliefanter! Springt braaf :D Dressuurmatig komt vanzelf wel.
Die van mij stond de hele winter voor op ijzers en krijgt nu weer rondom. :) en wat betreft dat bb rondje, gewoon doen leren ze alleen maar van!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 12:27

Ik heb je filmpje ook gemist denk ik! Sorry! Kan het niet openen op de pad, zal straks op de laptop kijken :).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:06

Filmpje doet het bij mij op de laptop ook helaas niet.

Ik denk wel dat ze er doorheen kunnen komen, Shetan en [naam] maar het is natuurlijk niet fijn als je op een open terrein zit. Eigenlijk deed haar pony vroeger veel stouter alleen Shetan is erg lenig en daardoor lastig uit te zitten. Helaas is het zelfs bij ons nu te nat om te rijden.
Paard heeft ook nog twee maanden hard gewerkt en conditie opgebouwd en heeft het nu opeens een stuk rustiger.
Weet ook niet of het aan zijn hengst zijn ligt. Ze kan gerust met een merrie buiten rijden maar hij reageert erg op paarden die in de wei staan. Ik had vroeger een ruin die daar ook heel erg op reageerde. Hij komt niet omhoog maar gaat achteruit lopen of opeens stoppen.

http://www.natuurhulpcentrum.be/
Volgens mij zit varkentje hier. Heb ze een mailtje gestuurd om dat na te vragen.

Ik zou ook gewoon dat rondje bb pakken Olifanter, kan alleen maar leerzaam zijn.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:11

@oliefanter: ja kan je zeker doen, al ben ik zelf wel van mening dat het wel handig is om wat technische info mee te krijgen. Ik heb dat zelf nodig, maar dat kun jij voor jezelf het beste inschatten.
We kunnen ook eens kijken of we met een clubje een keer een trainingsweekend kunnen organiseren? Ik weet dat ze dit bij n.aber doen, maar weet niet of ze het ook voor groepen doen. Wellicht de moeite om eens uit te zoeken? Als er interesse voor is dan he... Anders zit ik daar in m'n uppie ;)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:12

Ik heb interesse, voor een weekend is hetw el de moeite eens wat verder te rijden hé :-). Waar zou dat dat zijn?
Wat bedoel je juist met technische info?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:24

Oliefanter schreef:
Ik heb interesse, voor een weekend is hetw el de moeite eens wat verder te rijden hé :-). Waar zou dat dat zijn?
Wat bedoel je juist met technische info?

N.aber zit in biddinghuizen, wel een eind weg voor jou. Wellicht dat er mensen uit het zuiden van het land ideeën hebben? Ik wil ook naar het zuiden rijden, maakt me voor een weekend idd niet uit.

Met technische info bedoel ik aanrijden van de hindernissen. Afzet bepalen bijvoorbeeld, en wat doe je als je niet uitkomt. Daar heb ik zelf nog wel moeite mee. Ik ben vaak te laat, of juist veel te vroeg met afzetten. Daar zijn we thuis nu ook hard mee aan het werk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:32

Hier vlakbij hebben we Zundert, Baarle, Minderhout en de Mosten. Er komen hier ook verschillende instructeurs regelmatig trainingen geven. Misschien is dat een idee? Is natuurlijk wel voor mij zo ongeveer in de achtertuin. Wil best verder rijden maar Biddinghuizen is wel erg ver.

Heb net bij Shetan een tand uitgetrokken :D Die zat zo los dat ik hem er zo uit kon pakken. We zijn gaan wandelen, ik met mijn kruk, [naam] met Shetan. Hij is gewoon erg nerveus, beetje verlatingsangst. Hij reageert wel erg op andere paarden maar door hem gerust te stellen ging het best goed. Hij moet gewoon een beetje meer vertrouwen krijgen.
Kwamen zo'n oud boertje in overall tegen die adviseerde om hem maar eens met een stok er van langs te geven, denk dat het daar niet goed mee gaat komen :+
Hij schacht verder niet uit, maakt alleen kabaal.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:34

Even gekeken: dik 2.5uur rijden, zonder trailer. Wellicht zijn er meer centrale opties? :-)

Over het crossje: ik heb wel wat ervaring in de cross in de zin van dat ik met een ander paard al L (bij jullie kleine M) heb gereden en verschillende jongere paarden gestart heb in de lagere reeksen... Dus daar verwacht ik niet echt een probleem, maar omdat we nog zo pril bezig zijn (heb nog nooit fatsoenlijke reeks hindernissen achter elkaar gesprongen), maar wel al veel gewandeld heb, waarin ik eens een boompje of haagje of op en afsprong meeneem, dacht ik eerder hier aan... Er dus een wandeling van maken, eens door het water rijden, van de groep weg, op en afsprongetje... Alleen weet ik niet hoeveel nut dat allemaal zal hebben, aangezien ik de 'echte' hindernissen dus waarschijnlijk niet aanrijd :-)

Goed Percy!! Dat gaat wel weer de goede kant uit, er zijn best meer paarden die heel hevig reageren op andere losse paarden en alleen zijn!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:36

Kan je daar ook een weekend blijven dan Percy? Met accomodatie?
Voor een training van een dag vind ik België ver hihi!

Die ervaring scheelt wel oliefanter! Die mis ik nog :).
Ik zou dan wel gewoon aanrijden hoor, en kijken hoe hij voelt. Bb is laag, tot 60cm dacht ik? Moet je makkelijk redden dan. Wellicht dat je de moeilijkere hindernissen dan omheen kan?