[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:59

Leuk dat je het toch nog een kans geeft Mandy :) Markelo wil ik ook wel graag heen. Mooi in de buurt!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:04

Me 2 :j

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:18

Roxxiejj schreef:
Ghehe, he Sharon, gevonden? :D

jaaa topic gevonden ;) hahaha..

Nou Markelo wil ik wel doen en evt. Diepenheim ook.. Ik probeer ze wel in de buurt maar moet natuurlijk wel weten wanneer je je kan opgeven.. haha.. dus ga het topic goed in de gaten houden :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:31

viefdepief schreef:
Leuk dat je het toch nog een kans geeft Mandy :) Markelo wil ik ook wel graag heen. Mooi in de buurt!

Tja.... die capcover heb ik niet voor niets te laat gekocht. Dus nog maar 1 poging wagen :+

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:35

zo ik heb ook een ongeveer planning gemaakt

chaam B
etten leur B
maarsabergen B
vrouwenpolder L (misschien dat ik deze cross oversla ivm afstand)
oud karspel L
vlietland L
wieringerwerff L
lisse L
Princenhage L

moet thuis nog het een en adner overleggen maar dit is een beetje de planning heb der zin in !!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:02

Voor de mensen die van mij de duitse kalender van Weser Ems hebben gehad. Er is een update met nieuwe wedstrijden erop
http://www.psvwe.de/turnierservice/tt2012.pdf
Kijk in Kolom Vie en regelmatig even verversen want hij veranderd nog maandelijks en dat gaat rustig het hele jaar door. Er komen meestal wedstrijden bij. Datum veranderd niet.

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:03

Ik ga ook eens meelezen hier. Heb 2011 gebruikt om aan de cross te proeven door veel te lessen. Seizoen afgesloten met de cross in Ysselstein. Wil nu wat plannen voor 2012, niet te moeilijk dus.
Denk zelf aan Chaam, misschien Etten leur of Maarsbergen.
Hoe werkt het met de selecties van deze wedstrijden. Rijd je automatisch mee als het in je provincie is? Hoe weet je of het een selectie is? ( niet dat ik al denk daar veel kans op te maken maar als ik toch start dan maakt het niet uit.)

O en ik heb nog een vraag, ik kan nergens vinden wat nou precies al die uitspraken over 1* en 2* inhouden. Wat is een 1* wedstrijd?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:15

je doet automatisch mee voor de regiokampioenschappen, daar zit geen selectie aan vast.

Wb 1* en 2*, dat zijn de internationale wedstrijden. 1* is Z op een nationale wedstrijd, 2* is ZZ maar dat bestaat volgens mij niet meer. Details vind je hier eventing

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:16

Er worden toch wel eisen gesteld aan deelname voor regiokampioenschappen Lielle? L+4 ofzo (in ieder geval een bepaalde stand) was het vorig jaar toch? Of ben ik dan weer in de war met wat anders?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:45

dat hangt helemaal van de regio af. In Brabant iig niet.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:03

Volgens mij verwarren jullie de regio kampioenschappen met de nederlandse. Voor het NK moet je idd aan bepaalde eisen voldoen, deze veranderen per jaar en per klasse. Voor de regiokampioenschappen moet je vaak alleen op de coupon vermelden (vanaf nu wss in het mailtje) dat je aan de regio kamp. Mee wilt doen.

CIC1* is gelijk aan Z maar dan internationaal, 2* is weer een klasse hoger enz. 4* is olympische spelen en dus het hoogste en Boekelo is bijvoorbeeld 3* ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:04

Nee hoor Siep dat doen ze niet, in bepaalde regio's moet je idd aan een wp vereiste voldoen voordat je deel mag nemen aan de RK.
Maar in het noorde bijvoorbeeld niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:09

kleine toevoeging aan siep, 4* is behalve de Olympische Spelen (wat eigenlijk meer een 3* cross is) ook de wedstrijden in Badminton, Burghley, Pau, Luhmuhlen, Kentucky en Adelaide.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:11

In Gelderland of overijssel moet je wel vaak aan een bepaald aantal wp voldoen voordat je mee mag doen aan het regiokampioenschap. Al was dat dit afgelopen jaar niet, kan dus ook maar zo dat het in 2012 ook niet hoeft.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:22

Evony schreef:
Nee hoor Siep dat doen ze niet, in bepaalde regio's moet je idd aan een wp vereiste voldoen voordat je deel mag nemen aan de RK.
Maar in het noorde bijvoorbeeld niet.

Oh dat wist ik niet, weer wat geleerd!

@lielle: klopt, noemde OS om even het niveau aan te geven, maar er zijn idd meerdere wedstrijden op 4* niveau :j

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:30

Maar gewoon even ter info, hoe werkt een kampioenschap in de cross dan?

Is er een kampioen in elke klasse?
Over welke / hoeveel wedstrijden telt dat bv in Brabant?
Wat kun je er mee, of ga je ergens naar door als je regiokampioen bent?

Dus Renswoude is een * wedstrijd en daar zijn dit jaar geen gewone klasses?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:43

In Brabant gebruiken ze twee wedstrijden voor het regiokampioenschap,Chaam en Etten-leur, ze tellen de resultaten van de twee wedstrijden bij elkaar op en elke klasse heeft zijn kampioen, in de meeste andere regio's hebben ze maar één wedstrijd als kampioenschap. Je gaat nergens naar door als je kampioen bent, je krijgt de eer en meestal een beker of een mooie deken ofzoiets.
Je hebt ook de knhs-kampioenschappen, dat is een soort nk, daar mag iedereen met een bepaald aantal winstpunten vanaf de L aan meedoen, ook dat is gewoon een cross die jaarlijks gekozen wordt, deelname daaraan heeft niks met de regio's te maken.

Renswoude is een internationale wedstrijd en daar worden geen normale klasse's verreden. Castenray heeft dit jaar wel een CIC* ipv Z maar ook normale gewoon B t/m M .

esterb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:14

Ha ik snap het allemaal. Thanks voor de uitleg!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:27

Sannnn schreef:
In Gelderland of overijssel moet je wel vaak aan een bepaald aantal wp voldoen voordat je mee mag doen aan het regiokampioenschap. Al was dat dit afgelopen jaar niet, kan dus ook maar zo dat het in 2012 ook niet hoeft.

Overijssel zeker weten wel! Heb nog 2 keer mijn standen moeten doorgeven! (B+4)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:45

Mmmm wat me tot nu toe leuk lijkt om mee te beginnen is:
- Markelo Potdijk
- Markelo Snorrewind
- Ermelo
- Diepenheim
- Bathmen

Moet nog kijken welke ik me opgeef.. Maar zijn deze een beetje te doen voor een beginner?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:59

Naar mijn idee wel :j
Maar zoals ik al zei, iedere cross heeft simpele en moeilijke hindernissen. Net als dat iedere combi andere sterke en minder sterke punten in de cross heeft (wel/geen moeite met water, opsprongen, open veld sprongen etc.)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:17

Bathmen had dit jaar een heeeeele hoge heg, ik als beginner, vond die een beetje heftig! H5 was ook behoorlijk aan de maat. Maar als je niet bang bent voor hoogte is Bathmen een mooie cross Sha_r0n... Maar zo ver ben ik gelukkig/helaas niet gekomen. Bathmen ga ik volgend jaar dus alleen heen als de rest van het seizoen lekker is gegaan... ;)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:01

Ik heb Bathmen niet gereden, maar ben wel meegeweest. Ik vond de B paarden eigenlijk behoorlijk simpel en vond de cross qua hoogte ook niet veel voorstellen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 01:12

Moeilijk was hij mi ook niet. De heg vond ik zeker niet kinderachtig ;) Maar t zou mijn tweede cross worden, misschien dat ik daardoor lichtelijk onder de indruk was? T balkje zat ook maar op 75 cm denk ik, maar aangezien mijn paard nog niet snapt dat je door sommige hindernissen heen kunt springen, kneep ik m wel ff zeg maar!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:23

Ik kom ook even binnenvallen..lees braaf mee, maar heb verder weinig te vertellen..

Ik was gisteravond op de site van de KNHS, om dat inschrijf-formulier te downloaden...en toen zag ik dat het vraagprogramma van Chaam was goedgekeurd..
Ik heb me dus maar meteen ingeschreven (op hoop van zegen dat ik het goed heb gedaan)..maar ik hoor hier nog niemand erover praten..
hebben zich al meerdere ruiters zich ingeschreven?
en vooral..hoe hebben jullie het dus nu gedaan?, want voor mij is dit de 1ste keer dat ik me op die manier heb ingeschreven..