[SGW] sgw ermelo: Afgelast! Herkansing: L-pa 16 augustus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: sgw ermelo: Afgelast!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:14

Begrijp ik wel. Gelukkig wordt de cross in WW ook steeds uitdagender dus dan wordt de keus voor mij juist weer makkelijker.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:19

Ik heb vooralsnog nu beide staan (dus Ermelo en Wieringerwerf), besluit in die week wel of ik ze beide rijd, of alleen Ermelo of alleen Wieringerwerf. Als ze goed aanvoelt denk ik dat het met mijn paard wel moet lukken, tot aan Ermelo hebben we niks en na Wieringerwerf ook 3 weken niks..

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:23

Citaat:
Er is besloten om op dinsdag 16 augustus alsnog de wedstrijd te laten verrijden doch alleen voor de klasse L paarden.

Het lijkt erop dat het alleen voor de L paarden blijft...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:10

Ik kom dinsdag UIT dienst, dus ik zou wel kunnen mits niet te vroeg, want ik kon dan om 9 uur op stal aan, maaaaaaaaaarrrrrr......het euvel idd.....hoe zit dat Reglementair (twee weekenden of niet, want feitelijk is dinsdag maar 3 dagen voor WW???) dus ik heb er wel een mail aan gewaagd. Ik ga WW niet meer afzeggen, want dat moet ik evengoed dan betalen, maar om eventueel punten voor een NK zeker te stellen zou het wel fijn zijn. Ik heb nl 3 crossen staan voor het najaar tot nog toe. Dus twee moet ik er zowieso dan al foutloos rijden. maar dan worden het na WW wel even twee weken vakantie, met 2 of 3 dagen rustig longewerk.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:11

oe bianca wil jij mij dat laten weten wat de knhs daar op zegt?
er zit bij mij tussen ww en de volgende cross toch een maand.
indien de knhs het toestaan neem ik het miss wel in overweging.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:20

Evony schreef:
oe bianca wil jij mij dat laten weten wat de knhs daar op zegt?
er zit bij mij tussen ww en de volgende cross toch een maand.
indien de knhs het toestaan neem ik het miss wel in overweging.

Is goed, ik verwacht de mail niet meer vandaag. Maar dan heb ik wel antwoord zwart op wit. je mag nl wel zondag starten en de zaterdag erop, maar dat zijn 5 dagen ertussen. Nu worden dat er 3. Is niet veel, maar hij heeft een puike conditie dat ik dat wel aandurf, maar dan moet daarna ook wel even gelijk het hoofdje leeg. De cross stond zoooo gaaaaaf......dat is eigenlijk het dilemma met het feit dat het zo dichtbij is..........ggrrrrr......

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:24

Ja voor mij dus hetzelfde, Ermelo is hier 20 minuutjes vandaan, supergave cross, maar Wieringerwerf wil ik ook graag rijden. Ik had trouwens netjes net al een bevestiging van mijn opgave (voordat ik uberhaupt over het euvel had nagedacht ;)) dus misschien krijg je ook nog wel een mailtje terug vandaag.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:04

wel leuk dat er een andere datum voor de L is gevonden. Van mij hoeft er eigenlijk geen andere datum voor de B want ik heb eigenlijk maar jaar al volgepland en ik ben vast niet de enige

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:42

2 SGW's met 3 dagen er tussen rijden? Lijkt mij zeer onverstandig, zeker met een 5-jarige :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:51

Volgend jaar kom ik naar WW Noor! :j Wou dit jaar ook wel, maar datum komt niet echt uit.

Is dat niet wat te veel? Eerst NK 5 jarigen op donderdag, dan dinsdag Ermelo en dan zaterdag WW. De spieren moeten ook de tijd krijgen om te herstellen en alles... Vooral bij zo'n jong dier.
Zou het ook niet geheel eerlijk vinden aangezien jullie sommigen hindernissen dan enkele dagen daarvoor waarschijnlijk al gesprongen hebben. Cross is normaal van te voren niet voor niets niet begaanbaar te paard. Maar goed, dat is mijn mening. :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:16

@bvw: ik niet hoor. Heb voor het eind van het jaar nog maar 2 crossen staan en Ermelo is dan de enige die nog op een acceptabele reisafstand ligt. Voor mij dus erg graag ook al is het op een doorde weekse dagn

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:48

Sannnn schreef:
Volgend jaar kom ik naar WW Noor! :j Wou dit jaar ook wel, maar datum komt niet echt uit.

Is dat niet wat te veel? Eerst NK 5 jarigen op donderdag, dan dinsdag Ermelo en dan zaterdag WW. De spieren moeten ook de tijd krijgen om te herstellen en alles... Vooral bij zo'n jong dier.
Zou het ook niet geheel eerlijk vinden aangezien jullie sommigen hindernissen dan enkele dagen daarvoor waarschijnlijk al gesprongen hebben. Cross is normaal van te voren niet voor niets niet begaanbaar te paard. Maar goed, dat is mijn mening. :)

dat is ook te veel, ik ga het ook niet doen, had niet aan het NK gedacht :+

Dat is trouwens groten deels een andere cross sann, en over niet eerlijk ach dat heb je overal bij elke cross wel dat mensen uit de buurt sommige hindernissen gesprongen hebben.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:46

ik heb me ook opgegeven maar nog geen mail terug.
ligt er wel aan hoelaat het is want moet tot 1uur werken

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:25

heleenxx schreef:
2 SGW's met 3 dagen er tussen rijden? Lijkt mij zeer onverstandig, zeker met een 5-jarige :o

Ik vind dat dat best wel een keer kan. Iedereen maakt daar zijn eigen keus in. 6 jarigen lopen al een eensterren cross. Andere 5 jarige lopen al een dik M parcours op VION. Die van mij heeft van de week pas zijn eerste L parcours gesprongen...nou nou.....genoeg 4 jarigen die al lang L vol gelopen hebben. Mijn laatste springwedstrijd is februari geweest.
Het NK zie ik zeker niet als een cross (12 sprongen, dan kan je ook tweemaal L springen), wanneer je een springles of crossles hebt is dat imo net zo intensief (zeker mijn laatste priveles bij Rob)
Maar ik ga eerst de reactie afwachten van de KNHS over de reglementaire regels en dan sla ik er eerst mijn agenda op na hoe ik dat ga inplannen, want de overige dagen moeten dan wel alleen rustig loswerk zijn en de twee weken na WW dan even een vakantiebreak.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:40

Je moet dat inderdaad helemaal zelf weten.
Maar dat is mijn mening, gebaseerd op inmiddels toch wel aardig wat studie- en ervaringsjaren ;)
De groeischijven zijn bij een paard pas met 6,5 jaar dicht, de pezen en banden zijn nog minder sterk.
Inderdaad springen veel mensen al veel meer met een jong paard, maar of dat verstandig is kan je je afvragen. De gemiddelde leeftijd van een sportpaard s niet voor niks 6.5 jaar.
Na een flinke cross of springparcours, etc kunnen er toch hele kliene beschadigingen in de peesstructuren ontstaan. Als je dan geen hersteltijd in acht neemt, kan dat later grote peesblessures geven.

En inderdaad, een crosstraining kan even effectief zijn. Ik snap dan ook niet dat mensen dat ook vaak vlak voor een wedstrijd nog doen :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:47

Helemaal met je eens Heleen, daarom heb ik ook besloten niet te starten in Ermelo. Het is natuurlijk wel erg verleidelijk en daarom overwoog ik het ook even, maar heb mezelf al snel weer tot de orde geroepen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:54

Hoeveel van die paarden die jong op hoog niveau lopen zie je later nog gezond in de sport lopen Bianca? Veel hebben blessures en alles... Je moet het zelf weten, maar ik vind 3 crossen in 1.5 week tijd teveel. Vooral voor een 5 jarige, je kan dan wel zeggen dat je het NK niet als een cross ziet. Maar bij een normale cross les rij je ook geen springparcours en een dressuurproef, ook galoppeer je anders als in een normale training. Dus het is wel meer als een crossles bij Rob. Ook mentaal voor ruiter en paard.
Spieren, pezen en ligamenten hebben niet de tijd om volledig te herstellen en je gaat dus zware belasting vragen op een zwakker moment. Is vragen om blessures... Je punten voor het NK moet je ook wel later kunnen halen voor 1 oktober. Zo niet, dan heb je er ook weinig te zoeken is mijn mening. Paard moet nog langer mee lijkt mij.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik even twijfelde, maar toen ik logisch na ging denken besloot ik om het niet te doen. Terwijl What 8 jaar is en het denk ik gemakkelijk aan kan. Ik neem liever het zekere voor het onzekere, dan maar 1 cross minder. Met argumenten komen dat anderen het ook doen en je mening daarop baseren heeft ook weinig zin, als iemand anders in de sloot springt spring jij er ook niet achteraan. Maar goed, lijkt mij ook krom als de KNHS dit goed keurt. Ze hebben niet voor niets de max. 2 weken achter elkaar. Lijkt mij niet dat ze het ineens toestaan om 3 keer in 1.5 week te mogen crossen.
Als je wel gaat, succes.

Daarin tegen vind ik dat een cross training in de week van te voren best kan. Als je maar weet waar je mee bezig bent. Doe ik zelf volgende week ook met mijn paard, deze is echter wel 8 jaar.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:10

ben ik het helemaal mee eens sannn en heleen!
Ik start ook niet in ermelo en ga mooi naar wieringerwerf, langer herstel er tussen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:35

manic schreef:
Lijkt me ook niet simpel om op een doordeweekse dag genoeg vrijwilligers bij elkaar te vinden in de vakantietijd... Respect dus.

Niet zo moeilijk hoor. Ze hebben alle mensen die op instructieweek zijn gevraagd ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 11:57

Ik kan niet starten ivm werk, maar heb ww en oenkerk ook nog opgegeven. Hij staat er toch nog! :D Dus vind het dan ook te druk worden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:27

Ik heb een mail van de KNHS en het is reglementair NIET toegestaan om te starten, dus diegene die Ermelo opgeven, denk aan WW. ;) en wat je de week ervoor start mag ook niet.

Iedereen maakt zijn eigen keuzes over wat hij wel en niet zwaar(der) vind, maar daar ga ik me nu niet verder tegenover verdedigen. Heb er al spijt van dat ik uberhaupt hier op bokt genoemd heb wel te overwegen om te starten zeg.............ik zeg het nl gewoon, genoeg anderen die dondersgoed hetzelfde dachten maar niks zeggen. :j Mijn 5 jarige loopt/werkt 4 dagen per week nog steeds (inclusief die bosrit en longeerwerk). Dus ben er zuinig genoeg op mocht men dat in twijfel trekken, mag aannemen dat 4 dagen werk per week niet teveel is... :P . Maar idd ik had het nu wel serieus in overweging genomen wat ik gedaan zou hebben. Zelfs twijfel om WW af te zeggen.....maar vooralsnog heb ik Ermelo niet aangemeld.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:38

hoe bedoel je het precies van de week ervoor?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:49

Regelementair mag je gewoon 2 weekenden achterelkaar starten dus daar ligt het probleem niet. Simpel gezegd moet er gewoon een week tussen de 2 SGW's zitten. Op dinsdag Ermelo en de zaterdag erna WW mag dus niet, zoals ik het begrijp uit Bianca's post.

Bianca, bij jou gaat het om 3 keer vlot achterelkaar starten (NK, Ermelo en WW). Bij sommige anderen om 2 keer bv eerst Ermelo en dan Wieringerwerf of voor sommigen (waaronder ik en Sannnn) eerst Brugge en dan Ermelo, dat is dus wel een essentieel verschil. Wieringerwerf rijden wij zowiezo al niet.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:43

Je mag het weekend voor Ermelo ook niet starten, dat is dan 13 en 14 aug. Je kan wel hebben zondag SGW en de week erop gelijk op zaterdag, dat is twee weekenden achter elkaar, maar daar zit dan altijd 5 dagen tussen, ma to en met vr.

Ik heb gemaild met KNHS dat ik wel graag bij de trakhener wil helpen.... :D in de cross. ben die dag toch vrij.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:05

xxitsmexx schreef:
ik heb me ook opgegeven maar nog geen mail terug.
ligt er wel aan hoelaat het is want moet tot 1uur werken

Ik heb ook geen mail terug gehad dus misschien doen ze dat niet standaard.
De dressuur is van 13.00 tot 17.00 uur en het springen begint om 17.00 uur