[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:42

Luxor staat niet graag op de vanne als het eten op is. :P Dan moet je hem gerust laten want anders wordt hij nerveuzer à la ik ken jou! Haal me eraf, 'k verveel mij! :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:43

De vorige keren reed ik ook maar 1 proefje, maar twijfel gewoon nog voor de tweede omdat hij dan mss wat rustiger is als hij al eens rondje in de piste heeft gedaan. En ook dat hij de laatste tijd veel energie heeft. :P Na de training op de galopbaan vandaag(niet persé stevig, maar was gewoon warm) was hij nat maar stond hij nog te dansen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:47

Met 2 zal het wel schelen, kunnen ze elkaar ambeteren :Y)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:22

hallo Belgische eventers
Vraagje, weten jullie of Genk dit jaar doorgaat, en zo ja wanneer ?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 23:35

Jup gaat door. Van 21/23 07

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:48

thnx

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:40

Ik ga normaal ook naar waregem met een vriendin die de e7 rijd. Zal jullie daar dan wel zien. Leuke leuk.

Hier alles rustig. Ons vos rustig aan het opbouwen. Al een springlesje gehad en hij had er heel veel zin in. Die dacht waarschijnlijk: eindelijk na 3 maand enkel dressuur eindelijk eens balkjes. Hij is ook terug beginn3n met een lichte conditie training in het bos. Als het allemaal goed blijft zal hij wss wel kunnen starten in waregem.
Mijn merrie ook nog alles rustig. Nog 5 weken te gaan. Ze begint nu echt rond te komen. Gelukkig wel mooi rond geen hangbuik ofzo. Sinds 2 weken word ze niet meer gereden wel af en toe gelongeerd als ze niet op de weide kunnen. Dan heeft ze toch een beetje beweging.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:40

mijn makker is ook erg makkelijk op de trailer en bij andere paarden gelukkig.
Vandaag erg veel werk dus hij wordt door een vriendin vandaag gereden.
want mijn god wat was het gisteren druk in het restaurant met dit weer %) kon gisteravond niet meer recht lopen _O-

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 14:06

Ik denk dat er geen enkel paard zo gemakkelijk op de trailer gaat als blits :') die moet ge bijna tegenhouden dat hem niet op de trailer draaft. En ge kunt er ieder paard langszetten. Ik zet er ook altijd de paarden naast die nog nooit op de trailer gestaan hebben, geeft hem totaal niet om.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:39

onze paarden lopen ook los op de trailer :)

weet hier iemand of je met geluid dempende oorkapjes mag rijden tijdens de dressuur in de eventing?
ik las net het reglement voor de gewone dressuur en daar staat dat het toegestaan is om met geluid dempende kapjes te rijden. ik wist dat oorkapjes mogen maar ik wist niet dat ze geluid dempend mogen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:11

Ben je zeker? Oorkappen wist ik, dempend dacht ik dat niet mocht mazr dat kan idd veranderd zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 17:22

Vlp ruiters mogen niet deelnemen in Vechmaal omdat er dan ook een vlp wedstrijd is... das jammer want Vechmaal is 15 min rijden en gavere 2u... dus ik ga echt niet naar Gavere

Ik denk wel dat dempend mag in de eventing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:09

Af en toe zou je al die organisaties en regeltjes toch de nek om willen wringen :+

Ik heb nog niet met oortjes gereden. Zou dat veel verschil geven?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:53

@daaph: ook net gekregen die mail... :(
Hoe is de cross in Lummen?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:06

Gavere is trouwens niet eens op dezelfde dag als Etten-Leur en Vechmaal.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:23

Heb net dit gevonden op de site van equibel :
orbeschermers zijn toegelaten op alle wedstrijden en mogen het geluid dempen. Zij
mogen niet te groot zijn en de ogen niet bedekken. Oordoppen zijn niet toegelaten met
uitzondering van de prijsuitreiking (zie Nationaal Dressuurreglement art.424 en FEI Art.
428.7.2 ) . Oorbeschermers moeten discreet zijn in kleur en vorm .

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 21:55

Lummen is ook leuk, meer in het bos terwijl vechmaal echt in het veld is.
Lummen is wss ook dichter voor u want ligt vlak aan de autostrade. Als ge wilt, ik heb ook daar video's van

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:18

Zo, vandaag uit de gips gegaan! Valt wel beetje tegen :')
Had me voorzien op wat last, als in zwelling, moeilijk afrollen van de voet, maar had niet echt verwacht pijn te hebben... en dat doet het dus best wel veel |(
Stappen gaat heel moeizaam, vooral op mijn kasseien is het echt pikkelen. Eens ik een tijdje rondloop, begint het wat beter te gaan, maar als ik stil gezeten heb, is het drama om terug in gang te geraken.
Morgen eens proberen rijden, vandaag was nog niet bepaald hoopgevend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:32

Alle dagen kleine beetjes Antonius. Kasseien zijn ongelijk en dat is nu eventjes weer afzien. Die spieren hebben vakantie gehad. Wanneer je beweegt worden ze soepeler maar verwacht geen mirakels. Kan best dat je morgen niet kan steunen en als de boel zwelt: ijs erop en pootje omhoog.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 00:00

Oei dat valt serieus tegen! Maar beter nu even nog je tijd nemen en dan geen pijntjes meer achteraf.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:23

Vooral niet te snel gaan is de boodschap... Troost u, bij mij is de stijfheid/pijn er nooit uit gegaan. Bij jou normaal wel. ;) Ben eigenlijk 'officieel' een chronische pijnpatiënt.

Zondag zal het 2 proeven worden. Luxor heeft echt veel te veel energie := Stalgenootje vertelde vandaag dat Luxor gisteren nog heeft zitten crossen en bokken in de piste na de training op de galopbaan. :P En vandaag heeft hij zijn eigen licht in het zweet gelopen omdat hij zo fris stond. Ok dan. :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:37

Ai Antonius, doe toch maar rustig aan! wat zeide dokter? Is het normaal dat het nog zoveel pijn doet?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:06

Ja, tis blijkbaar normaal dat het zoveel pijn doet, dokter sprak ook van ligamenten die vlak bij 2 van de 4 breuken zitten dat die wat uitgerekt zullen zijn dus zal er lang last van hebben. De kans bestaat dat ik het altijd zal blijven voelen. Nu ja, voelen tot daar aan toe, nu ben ik een ouwe bomma die nie vooruit geraakt :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:45

ai ai. klinkt niet zo leuk :( hopelijk ben je er snel terug boven op :) maar daar twijfel ik niet aan.
Ik heb gelukkig (hout vasthouden) nog nooit iets gebroken. Wel gewrichtsbanden gescheurd en miniscus gescheurd. Bij de eerste was ik nog jong en eigenwijs en wou ik niet in het gips waar ik nu wel veel spijt van heb. De pijn is over maar je voelt het inderdaad ook wel nog. gelukkig kan ik wel lopen zonder pijn :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:07

oei Antonius...misschien ook wel een goed idee om fysiotherapie in te schakelen?
zodat je op de goede manier je beweging weer (snel) terug krijgt