[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beli

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:10

Ah Dat arme paard op de kar! nee dan indd beter dat ze je even thuis hebben gebracht.
Ga denk ik ban de zomer C weer lekker vaak helpen. Gezellig!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:21

Heb je der veulen al bewonderd? Wij doen samen mee aan competitie paarden beoordelen van het KWPN, alleen begreep ik dat het een cursus was :+ . Nou wordt er nog een winnaar gekozen ook, zorg er mooi voor dat ik dat niet ben, heb faalangst en zou nooit paarden kunnen toelichten door een microfoon.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:24

Cool Nee nog niet gezien!
Leuk op exterieur beoordelen? interessant!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:24

Ongelukjes in de sport en de gevolgen er van... Onze dochter won het nhk in Wieringerwerf. Het was de eerste cross die ze reed. Na de cross, waren we heel blij dat het zo goed gegaan was zonder dat we de einduitslag wisten, dus we staan opgetogen bij de trailer om af te zadelen en de pony te verzorgen, toen dat beestje naar de grond keek en dacht: "gras!!! dat wil ik hebben". Hij dook met z'n hoofd naar het gras, maar ik had hem aan het hoofd vast en hij brak op dat moment door die beweging een handwortelbeentje in mijn pols. Het deed verrotte zeer, maar het was snoeikoud, we waren dolblij en zijn naar huis gegaan. Het was mijn rechterpols, dus ik stuurde met links, koppelde, en "middelste" (met haar 10 jaar) schakelde. Stom. We hadden beter even langs het zh kunnen gaan. Maar ja, na 3 weken naar de ha, en die was van mening dat het niet gebroken kon zijn omdat ik 3 weken weg gebleven was. Uiteindelijk werd 3 maanden later via een scan geconstateerd dat het stuk (geweest) was, maar er kon niets meer aan gedaan worden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 21:36

danielle had even wat gezegt ;)
bay had heel veel spanning, zo jammer want vond het echt een easy parcours.

over ongelukjes ben in renswoude een keer met ol gevallen, uiteindelijk met paard en al bij ons naar het ziekenhuis en ja hoor mocht blijven. heb nu nog schroeven in me enkel.
en gorssel 2010 waar ik mijn neus echt wel gebroken heb gehad (doet nu nog zeer namelijk) maar dat verhaal kennen de meeste wel.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:39

Ik vond het echt belachelijk laag staan...
Je had op dat moment je handen vol aan je paard, denk niet eens dat je mijn hallo zou horen. :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 21:43

haha ja zeker belachelijk laag. vooral h1 dat is bij ons BB ofzo. daarom was het parcours ook zo easy.
oh jawel hoor, ik hoor opzich alles, zien alleen niet altijd haha.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:46

Willen jullie even ophouden met valverhalen, gebroken vingers, polsen, enkels en wat nog niet meer.........................
Morgenavond mogen jullie dan weer verder praten :Y) .

@Beli: 6 is inderdaad het grote obstakel, 9 doet ze het alternatief en als ze dat allemaal hebben gehaald, moet 10 niet meer zo ernstig zijn :+ .

Nou ja, ik ben natuurlijk alweer stikzenuwachtig -O- . Ga nu vlechten :evaw: .

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:49

Zit er bij 6 geen alternatief? Vind het een pittige sprong vergeleken met de rest.
Maar denk dat je er over bent voor je het weet. :)

Mendy, er werd tussen de BB en B niet eens verhoogd haha :P

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:51

Oke nou hahaha gewoon er over heen kijken en gas... (ben ook niet zo dapper hoor)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 21:59

@ Leli sorrie dat gepraat zou ik ook niet waarderen net voor een cross Y;(

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 22:06

danielle jazeker werd er wel verhoogt 1 gaatje ofzo
heb gezien dat ze alle hindernissen langs zijn geweest ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:07

@ leliaardje ben jij nu zenuwachtiger dan de ruiter? Vaak springen paarden dikkere sprongen beter. Ik denk dat die H6 wel meevalt onderweg zolang de amazone maar blijft rijden en niet twijfelt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:09

Noor, morgen Lelystad?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:12

Karen, Noor zit in de schouwburg. Je kunt haar beter even sms-en of whatsappen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:17

SMS verstuurd :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:51

Ik ben altijd zenuwachtiger dan Laurie (al meer dan 10 jaar :D ), daar is ze wel aan gewend.
Als ze eenmaal op pad zijn en de eerste paar hindernissen gehad hebben, pakken ze vast wel lekker door. H6 wordt voor de M ook niet verhoogd, dus dat geeft ook wel aan dat hij niet kinderachtig is. Zit geen alternatief op.
Maar op zich is hij niet zo groot als een picnictafel die ze bij Rob met gemak sprong vorig jaar, dus het moet wel kunnen. Vind het nu wel echt heel erg jammer dat we 2 crosstrainingen gemist hebben door de vorst en de rhino. Dat had het nu net iets makkelijker gemaakt, qua durf.

Giga is in ieder geval gevlochten en staart/benen zijn gewassen. Ik vond het te koud om haar helemaal te wassen en ze is wit zat.
Moet alleen de trailer nog aankoppelen en de boel alvast klaar zetten en dan hoop ik dat ik kan slapen := .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:15

Veel plezier morgen Lelieaardje. Vaak is het voor de grooms spannender dan voor de ruiter... praat me er niet van. En maar luisteren naar die omroeper, worden ze een poosje niet genoemd, denk je "die hangt in een boom", roepen ze opeens het startnummer om en 5 hindernisnummers goed genomen. Komt er weer een zucht uit je tenen vandaan. Zoiets toch?

Het is gelukkig nog geen 1 april, ik nog net even uitstel aanvragen voor mijn aangifte :o , Het was de bedoeling om het van de week even te doen, maar het kwam er niet van. Als het goed is hebben we nu weer tot 1 september de tijd. :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:17

hihi ik schrok vanmiddag ook ineens van de datum. Vanavond maar even snel ingevuld.

Kan mij idd voor stellen dat het voor kijkers spannender is! (vind mijn man ook sinds mijn ongelukje hhi)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:19

Goedenavond.
MM: Vreselijk dat soort mensen, echt te sneu voor woorden.
Roos: Groot gelijk dat je gestopt bent.
Leliaardje: Komt goed!
Alle crossers in EL en Markelo succes morgen en alle andere cc-gangers ook!

Wij hebben ons vandaag vermaakt op de oefencross in Baarle-Nassau, heel fijn gereden ging echt super makkelijk allemaal, terwijl er toch wat flinke hindernissen/combinaties en smalletjes in stonden, heb overal de moeilijkste hindernis/ combinatie gereden, ook de coffin ging goed, alleen op een simpel wit hekje stak ik weer heel even mijn hand weer dom weg, maar daar draaide Bam zijn hoef niet voor om :D :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hCjhSeewUGI

Oja en hoewel ik redelijk goed terugzat op de waterinsprong hield ik mijn teugels te kort en word ik bij de landing toch wat voorover getrokken, goed op letten volgende keer. Alleen de trakheners zaten niet in de cross, dus na mijn rondje daar nog even mee gespeeld :) .

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 23:40

zIet er toch goed uit eef!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 00:47

Annetje, een andere reguliere school zit er niet in voor Joey. Is allemaal veels te groot en massaal helaas. Gelukkig heeft hij vandaag lekker een dagje met de scouting kunnen doorbrengen, beetje afleiding is dan wel fijn.

Wat een verhalen over afgunst ed. Gelukkig valt dat in het sgw wereldje meestal wel mee, sterker nog het voelt juist altijd heel warm en gezellig.

Vandaag onverwachts toch ff naar Putten geweest. super fijn gereden! Alleen heb ik juist soms last van grootheidswaanzin ipv angst voor bepaalde sprongen. :o Dit resulteerde in banking op de grote pickinicktafel met als reslutaat een beurse kin en kaak. Maar beretrots op mijn Edge die zo braaf en relaxt was met losrijden en zo enorm fijn op alles aantrok vanaf hindernis 4. (begin moest hij even warmlopen) en hij bleef fijn te regelen. 2e rondje alles hoog gesprongen, heerlijk! (op die tafel na dan }:0 ) Trainingen bij Alice hebben echt resultaat. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 01:07

Yep, Morgen lelystad! Vandaag thuis flink aan de slag geweest dus nu kan het ;-)

Sgwers veel succes !!!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 01:09

Iedereen die morgen (straks) moet rijden, succes! Ik wacht de foto's en verslagen geduldig af.
Welterusten allemaal!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 06:11

Gatver Enge verhalen! Super onsympathiek ook van de anderen!
Ik ben al wakker en ga me maar aankleden! Brrr vroeg na gister :P