Snoekiej schreef:Nou jongens, het dieptepunt is bereikt hoor..
Vorstin staakt nu zelfs tijdens het dressuren. Eerste proefje was ze al wat dwars, maar bleef het bij haar kop naar voren trekken. Tweede proefje kapte ze op de helft er gewoon mee. 2x stoppen, maar toen kon ik haar nog met heel veel moeite naar voren schoppen. Derde keer stopte ze weer en ging ze gewoon echt niet meer naar voren. Heb me kapot getrapt, maar ze ging geen pas naar voren. Dus ik heb afgegroet. Instructrice heeft het gezien, en die gooit het (ook) op dat ze gewoon afslaat als ze naar haar mening te hard moet werken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
Vlietlanden kijk ik nog ff aan, ik ga vragen of ik de oefencross mag rijden en anders rijd ik wel HC. En Maarsbergen meld ik maar af.
Ik zie echt niet hoe dit goed moet komen.
Wat verschrikkelijk vervelend Snoekiej!!

Wat je idd nog zou kunnen proberen is om Vorstin eens door iemand anders (met wat meer ervaring) te laten rijden, misschien dat die er wel doorheen kan komen. Andere optie blijft voor mij nog steeds wat ik je al eerder heb aangegeven om haar nogmaals goed lichamelijk te laten onderzoeken, mijn ervaring leert me helaas dat paarden niet zonder reden staken, vooral wanneer je ze niet net hebt en ze ja aan het uitproberen zijn, wijst staken naar mijn idee vaak op pijn. Misschien een idee om haar eens met pijnstillers te rijden, dan kijken of ze ook gaat staken, doet ze dit (bijna) niet dan kan je er je conclusie wel trekken. Ik weet dat het niet leuk is om te denken, maar om zo te moeten rijden is ook niet leuk!!
Heel veel succes ermee!