[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:25

Snoekiej schreef:
Nou jongens, het dieptepunt is bereikt hoor..
Vorstin staakt nu zelfs tijdens het dressuren. Eerste proefje was ze al wat dwars, maar bleef het bij haar kop naar voren trekken. Tweede proefje kapte ze op de helft er gewoon mee. 2x stoppen, maar toen kon ik haar nog met heel veel moeite naar voren schoppen. Derde keer stopte ze weer en ging ze gewoon echt niet meer naar voren. Heb me kapot getrapt, maar ze ging geen pas naar voren. Dus ik heb afgegroet. Instructrice heeft het gezien, en die gooit het (ook) op dat ze gewoon afslaat als ze naar haar mening te hard moet werken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
Vlietlanden kijk ik nog ff aan, ik ga vragen of ik de oefencross mag rijden en anders rijd ik wel HC. En Maarsbergen meld ik maar af.
Ik zie echt niet hoe dit goed moet komen.

Wat verschrikkelijk vervelend Snoekiej!! :(:)
Wat je idd nog zou kunnen proberen is om Vorstin eens door iemand anders (met wat meer ervaring) te laten rijden, misschien dat die er wel doorheen kan komen. Andere optie blijft voor mij nog steeds wat ik je al eerder heb aangegeven om haar nogmaals goed lichamelijk te laten onderzoeken, mijn ervaring leert me helaas dat paarden niet zonder reden staken, vooral wanneer je ze niet net hebt en ze ja aan het uitproberen zijn, wijst staken naar mijn idee vaak op pijn. Misschien een idee om haar eens met pijnstillers te rijden, dan kijken of ze ook gaat staken, doet ze dit (bijna) niet dan kan je er je conclusie wel trekken. Ik weet dat het niet leuk is om te denken, maar om zo te moeten rijden is ook niet leuk!!
Heel veel succes ermee!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:46

jeetje Shanouk, dat is erg vervelend.. Ik ga wel mee met wat Dorien zegt, mijn ervaring zegt namelijk ook dat staken pijn is. Wolin deed het 2 weken terug ook, wist meteen dat er iets fout was, anders doet ze dat niet.. Ik zou ook weer goed lichamelijk onderzoek laten doen, dan weet je toch of er nog iets niet goed is met Vorstin haar lijf..

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:37

Goede morgen,

Wl wel handig idd leuke sfeer foto's :P

Zo tis weer maandag! de dagen vliegen voorbij :O
Tussen de middag maar even gebak bestellen voor woensdag :=

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:50

Morgen :wave:

Shanouk: Kan me voorstellen dat je het even niet meer zo goed weet.. Moest ook gelijk aan pijn denken.. Dus kan me ook vinden in de tips van Dorien :)
Lotte: Leuke foto's :D Spannend van je moeder! Wat gaan ze precies opereren?
Corien: Bijna jarig dus? Tijd vliegt idd!!

Ik ga zo eens douchen en weer naar Enschede. Had er niet zo'n haast mee, toch geen paard daar en dan is het best even gezellig zo'n weekend bij mijn ouders :) Morgen mijn eerste tentamen.. Ontwikkelingspsychologie.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 07:53

Vief ja vrijdag :)
Lekker dat je je niet hoeft te haasten :)

Ik ga me klaar maken en richting werk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:22

WL, Sterkte en succes voor je moeder!
Vief, Lekker rustig dagje dus. Succes met leren voor je tentamen.
Corien, De dagen gaan inderdaad snel, en het weekend helemaal ;(

Werk ze iedereen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:36

Goeiemorgen!
@WL: Heel veel sterkte en succes voor je moeder vandaag! En natuurlijk ook voor jou! Hopelijk verloopt het allemaal volgens plan. Wel erg leuke foto's van je afdeling zeg!
@Shanoek: :(:) Wat verschrikkelijk balen dat Vorstin haar gedrag alleen maar erger wordt. Ik ga wel met de tip van Billy mee om het op die manier proberen op te lossen.
@Vief: Succes met je tentamens van de week! En zo'n rustig dagje is ook wel eens lekker!
@Corien: De dagen vliegen inderdaad voorbij, zeker het weekend :o
@Marloes: Welkom!
@Caro: Fijn dat je de merrie gisteren weer lekker hebt kunnen trainen! Hopelijk knappen de oude merrie en ruin ook snel op na hun knokpartij!
@Mootje: Corion klinkt ook als een paard met een flinke gebruiksaanwijzing :P Maar als je die gebruiksaanwijzing eenmaal door hebt, zijn zulke paarden meestal wel hele fijne paarden ;)

Nou ik ben begonnen aan mijn laatste stageweek binnen het ziekenhuis, toch altijd weer raar en ik vind het ook erg jammer. Maar ik heb nog genoeg te doen om mijn scriptie af te ronden, dus vervelen zal ik me niet :o Zo heb ik eerst nog een afspraak bij de chirurg voor controle, maar is even kijken wat hij ervan vindt.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:41

Goeiemorgen :)
XxDamelzaxX schreef:
Welkom Marloes!
ik ga ook mijn debuut in Wieringerwerf maken :)

Ah, dat is leuk!

Lotte, succes en sterkte met je moeder vandaag!
Bianca, ja indd. Hij vind het echt super leuk.

Ik moet vandaag de he-le dag leren, zit midden in mijn toetsweek. Ik kan de 'bokt-ban' dus wel eventjes gebruiken :=

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:42

Goeiemorgen!!!!

Dikke knuffel voor Shanouk, wat onwijs vervelend met Vorstin zo :(:)

Nu eerst hard aan het werk :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:45

Mogge!!

Succes Benthe, je laatste weekje nog ;) .
Werkse iedereen!!

Mijn moeder heeft een dubbele output, dus haar hart trekt dubbel samen in stress-situaties, waardoor het ongecontroleerd gaat, ze heeft dus zeer regelmatig hartritmestoornissen en dan heeft ze dus ook echt een pols van 211-220... Dan is ze er echt beroerd aan toe en de ambulance moet dan altijd komen, of als ze het aan voelt komen als de wiedeweer naar de eerste hulp, als de thuismedicatie niet werkt.
Ze gaan nu in het ziekenhuis één van de twee 'output-lijnen' dichtbranden, dit is een ingreep dat via de lies gaat.. en het is een behoorlijk nare ingreep (ik ken de ingreep van de afdeling Thoraxchirurgie) en als dit dus niet lukt, of ze branden allebei de lijnen dicht, dan moet ze de operatietafel op voor een pacemaker.. Het is dus wel even spannend ja... Gelukkig ben ik vandaag en morgen vrij :) .

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 09:54

Dat klinkt allemaal wel erg spannen Lotte! Hopelijk gaat alles volgens plan en is je moeder van haar klachten af!!
@Marloes: Veel succes met leren!

Ik ben net terug van de chirurg en die vond de wond er wel netjes uitzien, de bewegingsbeperking die er nog inzit zal er naar alle waarschijnlijkheid in blijven, dus daar moet ik maar mee leren leven. Of de kracht erin terugkomt dat wist hij ook niet en ook dat zal de tijd moeten leren... Dus ik hoop dat met behulp van de fysio we er toch nog enige vooruitgang in krijgen.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:37

Goedemorgen!
Gister zou ik eerst met het vosje L1 dressuur gaan rijden, maar omdat die de laatste tijd zo vervelend is heb ik de zwarte maar meegenomen om te springen. Eerste rondje was nog steeds wel spannend, maar ze sprong verder wel veel beter door. Was foutloos en een 4e prijs. Tweede rondje weer 0 en een 1e prijs :D Had ik totaal niet verwacht, maar wel heel leuk. Nog een mooie deken gewonnen. Heb ook nog een hele mooie foto gekocht, ik zal wel even kijken of ze al op internet staan.

Snoek: Wat ontzettend vervelend. Ik ga verder helemaal met Billy mee. Die van mij kon ook zo verschrikkelijk in de staak gaan. Die heb ik een keer helemaal na laten kijken en er bleken wel dingen niet goed te zijn. Daar is ze voor behandeld en dat staken is er nu uit.
Benthe: Fijn dat de chirurg de wond er goed uit vond zien
Lotte: Sterkte voor je moeder!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:56

even weer snel bijgelezen, liep een behoorlijk aantal pagina's achter...!

Shanouk, wat verschrikkelijk balen! :(:)
Hilde, wat een leuke friemel! Ik neem aan dat alles nog wel "bijtrekt"
Marloes, welkom :D
Las ook nog een aantal verslagen, die meesten waren aardig positief!

Nu nog even een verslagje van mijn wedstrijden
Zaterdag met de dressuur liep Wiso op het inrij terrein wel fijn. In de proef was ze heel hangerig en niet lekker aan het been en gingen we als een plank door de bochten... Had dan ook 2x 169 punten, wel terecht dus!
Springen ging gister beter. Ging eerst met de haf in de BB. Ze vond het heel spannend en had in het oefenrondje daarom een weigering op H1. Verder deed ze het heel goed en had nog één balkje. Het tweede rondje werd ze wat moe en had twee balkjes. Maar ik was super tevreden (ze sprong voor het eerst een parcours) en kreeg ook een aantal complimenten :D
Daarna met Wiso in de L. In het eerste parcours had ik mijn ritme niet helemaal lekker, maar was toch nog foutloos! In de barage hadden we twee balkjes, maar ze was wel heel fanatiek. Kon haar op het aller laatste moment nog afremmen omdat ze zo over de verkeerde hindernis wou! Tweede parcours ook foutloos en ze trok wéér op een verkeerde sprong aan! := Uiteindelijk waren we in het tweede parcours derde en tot mijn grote verbazing in het eerste parcour nog zesde!

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:59

AntheaV, gefeliciteerd met je prijzen! Ik wil de foto graag zien! :)

Zonde van de dressuur punten Bianca, leuk dat je met een haflinger hebt gesprongen, altijd leuk complimentjes ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:15

Goeiemiddag :Z Ik heb heel lang geslapen, was er echt aan toe. Ben nog steeds heel moe :Z
Ik ga eens in actie komen, heb nog een hoop te doen!

Dat ze toch (weer/nog) ergens last van heeft, kwam direct na de proef al in me op. Het klinkt misschien heel raar, maar ik durf dat niet tegen mijn ouders te vertellen. Mijn vader nog wel, maar mijn moeder niet. Er is altijd gedoe om geldzaken, omdat Vorstin zoveel kost, en de DA kost natuurlijk ook altijd weer een hele berg. Vanmiddag zal ik het tegen mijn vader zeggen, en mijn instructrice bellen om te vragen wat die denkt.

Gefeliciteerd met je winstpunten Mirthe!
Corien, misschien heeft ze nu wel weer wat spierpijn, ik weet het niet. Gefeliciteerd met je wp!
Welkom Marloes
Fijn dat je lekker gereden hebt met de merrie Caro
Wolin := Sterkte met je moeder Lotte
Billy, die eerste optie had ik inderdaad al in gedachten. Ik ga zowiezo de privelessen bij Michiel proberen, maar als het niet werkt, mag een handige ruiter het eens proberen. Heb alleen nog niemand in gedachten.
Succes vast met je tentamen morgen Vief
Hopelijk gaat het lukken met de fysio Benthe! Wel fijn dat de chirurg het er goed vond uitzien
Gefeliciteerd Anthea! Super!
Netjes Bvw! Lekker weekend gehad dus :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:19

Snoekiej schreef:
Goeiemiddag :Z Ik heb heel lang geslapen, was er echt aan toe. Ben nog steeds heel moe :Z
Ik ga eens in actie komen, heb nog een hoop te doen!

Zou ik ook wel willen, maar moet tot volgende week maandag wachten, dan heb ik een dag vrij. Deze hele week werken en het weekend ook vroeg op ivm wedstrijd.

Citaat:
Dat ze toch (weer/nog) ergens last van heeft, kwam direct na de proef al in me op. Het klinkt misschien heel raar, maar ik durf dat niet tegen mijn ouders te vertellen. Mijn vader nog wel, maar mijn moeder niet. Er is altijd gedoe om geldzaken, omdat Vorstin zoveel kost, en de DA kost natuurlijk ook altijd weer een hele berg. Vanmiddag zal ik het tegen mijn vader zeggen, en mijn instructrice bellen om te vragen wat die denkt.

Dat kwam ook in mij op. Misschien toch te vroeg begonnen met springen ondanks dat je groen licht van je DA kreeg?
Toch melden aan je ouders! Wie weet is er idd weer wat aan de hand en voorkom je erger (ook financieel!) als je nu ingrijpt! Maar ik snap dat je het lastig vindt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:21

Wennen weer he Sim!!

Hier viel het vorige week flink tegen. Moet nu echt mn best doen om op tijd naar bed te gaan want de avonden gaan echt super snel!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:33

TeeGee schreef:
Wennen weer he Sim!!

Ja best wel. Gelukkig heb ik wel altijd een vast ritme van half 8/8 uur opstaan aangehouden toen ik thuis liep. Dus dat scheelt. Maar nu moet ik als ik wat langer wil slapen dat echt in het weekend doen, maar ja, dan is er vaak wel weer iets anders waardoor ik op tijd op sta.

Citaat:
Hier viel het vorige week flink tegen. Moet nu echt mn best doen om op tijd naar bed te gaan want de avonden gaan echt super snel!

Ja he? Hier ook. Ik dwing mezelf echt tussen half 11 en 11 naar bed te gaan, anders gaat het niet goedkomen.
Ben meestal rond 6 uur thuis, dan eten en voor je het weet is het al weer zo laat. Time flies....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:46

TG & Simmie, Hier loop ik dus ook al 3 jaar tegenaan… Werken is geloof ik niet voor mij weggelegd :o Ik sta tussen 6.00 en 6.30 op, ga 7.30 de deur uit, rijd vanuit werk meteen door naar mijn paard waardoor ik rond 19.00/19.30 weer binnen kom lopen. In de zomer heb ik weinig slaap nodig. Ik ga rond 23.30/00.00 naar bed en ben rond 5.30 weer wakker. De winter is een heel ander verhaal, het liefst lig ik dan al om 21.00 in bed! In de zomer heb ik dus genoeg vrije uurtjes, maar in de winter moet ik gewoon lang slapen!
Snoekiej, Moeilijk hoor! DA rekeningen zijn idd niet mis, zeker wanneer je paard niet verzekerd is.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:49

En ik heb nog het onwijze geluk dat ik om 9 uur moet beginnen en dan om tien voor 9 de deur uit kan. Dus echt heerlijk.
En dan hoef ik nog niet eens zelf te koken dus half 6 thuis, eten en dan naar stal.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:49

Simmie schreef:
Citaat:

Dat kwam ook in mij op. Misschien toch te vroeg begonnen met springen ondanks dat je groen licht van je DA kreeg?
Toch melden aan je ouders! Wie weet is er idd weer wat aan de hand en voorkom je erger (ook financieel!) als je nu ingrijpt! Maar ik snap dat je het lastig vindt.

ik snap dat je het moeilijk vind om het aan je ouders te vertellen. Bij mij is het mijn vader die over dat soort zaken valt.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:22

Snoekiej schreef:

Ik snap heel goed dat het voor jou lastig is om tegen je ouders te zeggen! Dierenarts rekeningen zijn idd niet leuk! Goed idee om er eens met je instructrice over te praten, misschien is het een idee om je instructrice aan je ouders te laten vertellen dat dit gedrag toch erg veel lijkt op het gedrag van een paard met pijn. Misschien dat je ouders het van haar ook eerder geloven. Heel veel succes ermee!

Het is echt heel naar maar ik praat echt uit ervaring en dan is het ook zeker voor je paard helemaal niet leuk om te moeten werken als ze zoveel pijn heeft.

Voordat je veel dierenarts kosten maakt kan je natuurlijk altijd een keer proberen je paard te rijden met pijnstillers zoals ik al eerder genoemd heb, wanneer ze daar niet op reageert zal het ook niet snel een lichamelijk probleem zijn. Voor je ouders ook iets om duidelijk te kunnen zien of dit gedrag veroorzaakt wordt door pijn. Wanneer dat zeker is denk ik dat ze sneller instemmen met een dierenartd bezoek.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:30

WL: Gekke Wolin! Sterkte met je moeder Lotte en alvast beterschap voor je moeder.
Snoekiej: balen dat Vorstin weer zo in de staak gaat. Ik zou ook eerst uitsluiten of er niet (opnieuw) ergens pijn is. Zoniet dan zou ik er ook even een andere ruiter op zetten die handiger is en haar er doorheen kan rijden en jou kan vertellen wat je moet doen op het moment dat ze weer begint te staken. Ik kan je eventueel iemand PB-en waar wij ooit een paard naartoe hebben gebracht. Snap goed dat je het moeilijk vind om het je ouders te vertellen.
Vief: Succes alvast met je tentamen morgen. En veel plezier in Enschede.
JN: Wat fijn dat de chirurg positief was. Hopelijk wordt je hand weer soepel met de fysio! Wel lastig als je er een bewegingsbeperking aan overhoud.
Anthea: Gefeliciteerd
Bvw: jammer van je dressuurpunten. Netjes van het springen voor de eerste keer met de haf. Ook netjes van Wiso.

Ik heb zondag ook wedstrijd gehad. Tweede met 184 punten. Met het losrijden ging het super. De eerste onderdelen van de proef ook nog. Maar daarna ging meneer zich lang maken en vastpakken. Kreeg hem nog wel de bochten doorgesleurd (zo voelde het, zag er schijnbaar niet zo dramatisch uit). Meneer ging daarna ook nog wisseltjes springen in de galop. In de rechtergalop heeft de jury het niet gezien, in de linker wel, maar daar heeft hij mij er maar op 1 onderdeel op afgestraft. Ik was dus niet echt tevreden. Normaal als hij gaat vastpakken en ik kom even met mijn been in is het daarna weer klaar. Gisteren helaas niet in de proef. Ik denk dat het kwam omdat zijn wang weer stuk was gegaan tussen het bit en de neusriem. Ga de neusriem nu maar wat hoger hangen zodat er geen velletje meer tussen kan gaan zitten.
Vandaag Vivre voor het eerst in een jaar weer gereden. Heb lekker relaxt gereden. Ging wel goed.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:12

even een vraagje :o

op je coupon is het toch:

Klasse: B
Rubriek: 9 ?

en dan alleen 1 dressuurcoupon

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:22

1 dressuurcoupon, alles doorkrassen behalve SGW en de klasse, verder niets!