[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:24

Goeiemorgen Doei!

Met Zetje ging het vanmorgen niet goed. Mijn ma voert ze altijd hooi en kwam direct weer binnen dat Zetje lag en niet overeind kwam. Aangezien ze s avonds 9 vd 10 keer ligt en pas opstaat als het haar uitkomt vond ik het niet veel schokkends. Ben wel ff gaan kijken, maar k zag direct dat de hele stal overhoop lag. Ze zweette ook en keek duf uit de ogen. K heb overeind gekregen en ze bleef gelukkig staan. Ik dacht direct aan koliek Bloos! Ben er even bij gebleven en ze bleef rustig gelukkig. Mijn ma gooide hooi in en na een tijdje ging ze gelukkig eten, goed teken dus.
K ben weer even naar binnen gegaan en met een twintig minuutjes weer terug. Ze stond nog steeds rustig te eten en er lijkt weinig aan de hand. Wel kijkt ze wat lusteloos. Ook ging ze meteen brok eten toen ik het erin deed.

We moeten het maar ff goed in de gaten houden! Heb zo ook nog gesprek voor stage, niet echt fijn. Als het ook maar ietsje minder wordt bellen we direct een DA.
Laatst bijgewerkt door rowo op 17-04-08 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:26

Zal toch geen koliek zijn?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:27

Staat ook wel in het stukje dat ik dat direct dacht....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:29

Hilde: Fijn dat je zo lekker gelest hebt Lachen Veel succes met je tentamen!!
Rowo: Schrikken zeg. Hopelijk valt het mee!
Melanie: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Hyper! Leuk paardje!
Ingrid: Shop-ze!
Spirit: Welkom Doei!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:33

heleenxx schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe paard, Melanie. Ziet er leuk uit.
Heb je ook goed naar zijn rug laten kijken?

Jep, heb er zelf ook goed gekeken en laten voelen, was niets mis mee, stond ook op rapport.

jipje_niekje

@Rowo: Heeft ze wel geplast?? Jipje heeft namelijk nog wel eens plaskoliek, eet, drinkt en poept dan wel, maar kan niet plassen. Is dan ook niet fit en ligt veel en wil dan ook weleens zweten.
Hopelijk knapt ze snel op!
Ook nog succes met je stagegesprek zo!

rowo

Hij was al gekeurd?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:38

Ja, hij was al gekeurd! Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:43

Nog succes Rowo!!

Gisteravond nog even gereden. Echt een paar minuten met Mach3 door de bak gegaan.
Galopperen blijft ze toch nog spannend vinden en natuurlijk is het ook de ideale gelegenheid om even lekker stout te doen Clown
Vind het altijd wel lastig dat ze soms zo heftig reageert dan. Ze fokt zich dan helemaal op. Staat ze te stuiteren en te springen. Je hoeft maar de hulp te geven om aan te galopperen en ze is weg. Heel snel weg. Hoe meer je eraan gaat zitten hoe harder ze wil. Kan haar wel op een hele kleine volte zetten maar dat vind ik ook niet echt wat, wordt ze alleen maar drukker van. Ben maar net zo lang door blijven galopperen totdat ze weer een beetje normaal kon doen. Is in ieder geval goed voor der conditie Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:46

Woll heeft gewoon overveel energie Haha! En dat doorgalopperen tot ze rustig worden doe ik ook wel eens hoor, moeten ze maar normaal doen! *LOL*

Met Zetje gaat het goed, gelukkig!!! Ze kijkt weer helder en krijgt weer kuren zoals in je mouw en haar bijten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 08:55

Hopelijk blijft ze ok Rowo Ach gut Otje had dat ook weleens, die kon dan moeilijk plassen.

Irritant is dat hè Vief Clown Ik heb daar met witte gelukkig een last van, die is nogal nuchter en zelfs iets flegmatiek *LOL* Haar moeder daarentegen is precies als wol Haha! Alleen die stopt na drie kwartier galloperen dan nog steeds niet met idioot doen Bloos Dus die zet ik altijd aan het werk met tig overgangen en wendingen, dan heeft ze geen tijd meer om eraan te denken Tong uitsteken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:16

Argh! Gin heeft dat ook! maar hoe meer ik galoppeer, hoe meer conditie ze krijgt en dat kan ze dan weer tegen mij gebruiken Tong uitsteken Na 20 min. heb ik echt geen kuiten meer hoor en zij heeft dan nog energie genoeg! Ik probeer haar dus gewoon te laten luisteren en haar dressuurmatig wat zwaarder werk voor te schotelen....als ze nog jong zijn is dat alleen ook niet altijd een optie en kun je ze soms beter even laten uitrazen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:20

proficiat Melanie Ja
Ach gut Bianca en Rowo

Ken het probleem, Raimaer is ook zo'n tutje *LOL*

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:22

Leuk paard Melanie! Echt een waarmee je gelijk door kan!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:26

SGWuppie schreef:
Argh! Gin heeft dat ook! maar hoe meer ik galoppeer, hoe meer conditie ze krijgt en dat kan ze dan weer tegen mij gebruiken Tong uitsteken

Haha dat is het precies inderdaad! Eerst was ze na een paar rondjes wel weer tam. Maar nu blijft ze maar lopen *LOL*
Hoop alleen dat ze volgende week een beetje tam is. Als ze zo op dreef is laat ze zich ook niet meer zo goed sturen.. Zie mezelf al dwars door alle dressuurringen gaan Clown

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:37

Goedemorgen!
Mooi dat het weer beter gaat met Zetje Rowo!
Leuk zo'n paard met veel energie Vief Clown
Die van mij heeft dat ook wel eens en dan galoppeer ik gewoon eerst een kwartier.
Pech voor hem moet ie maar normaal doen Clown

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 09:40

Bij ons waren een paar weken geleden ook een paar paarden een beetje koliekerig en niet helemaal lekker. Er waart hier ook een virusje rond... Paard wordt lusteloos en krijgt koorts 2 dagen is het weer over. en ook een virus dat paarden dikke benen krijgen of zoiets. Zie je vaak hoor bij overgang van binnen naar buitenseizoen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:51

Hallo.

Niet super bijgelezen, maar wel beetje.
Gefeliciteerd met je nieuwe paard Melanie.
Ach gut Rowo.

Veel meer weet ik niet, maar als het goed is hebben we vanavond thuis internet (dus jullie weten wel wat ik dan ga doen! juist, zusje les geven op Yoeri, met Kino naar springles, en leren leren leren Frusty Slim ) Vork

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:51

Rowo, goed om te horen dat het nu beter gaat met je paard
Melanie, gefeliciteerd met je nieuwe paard
Hilde, fijn dat je les van Adelinde zo goed ging
Spirit, welkom
Benthe, slim paard heb je
Vief, heerlijk een energievol paard

Ik ga zo even lekker Undercover buiten zetten, het is hier super mooi weer!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:53

jenga_8 schreef:
Bij ons waren een paar weken geleden ook een paar paarden een beetje koliekerig en niet helemaal lekker. Er waart hier ook een virusje rond... Paard wordt lusteloos en krijgt koorts 2 dagen is het weer over. en ook een virus dat paarden dikke benen krijgen of zoiets. Zie je vaak hoor bij overgang van binnen naar buitenseizoen.

Heb nog nooit een koliekerig paard gehad, dus schrok best wel. T gaat weer goed, ze rent alweer door de wei en haar hooi had ze op. Heb haar getemperatuurd, maar ze heeft geen verhoging of koorts.

K heb net gesprek gehad voor een stageplek, volgens mij ging het wel goed Haha! Ik kon er zeker stage lopen nu nog de vraag waar; enschede of haaksbergen. Volgende week hoor ik meer.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:55

Hey dat laatste heeft Lady een 2/3 weken geleden iets gehad denk ik: ineens veel vollere benen en tijdens het werk hoorde je een soort van roggel in de ademhaling en soms een kuchje. Dat laatste is nu weg, maar de benen zijn achter nog niet helemaal afgezakt.

@ Rowo .. das schrikken! Hopelijk blijft Zetje nu goed Lachen

@ Melanie .. gefeliciteerd! Lijkt zo een leuk paard. Ga je nu met Bonny stoppen dan?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:41

Rowo: Gelukkig gaat het alweer beter. Nare dingen zijn dat.

Nathalie: het is hier idd erg mooi weer Haha!

Moet straks even naar school, hoop niet te lang, heb weinig zin.
Vanmiddag even weer met mars naar buiten toe.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:58

Lotte: Veel sterkte en beterschap zeg!
Loes: Gefeliciteerd! Ik wist niet dat er een nieuwerd kwam Lachen Zal ik wel overheen gelezen hebben ofzo Lachen Foto's? Haha!
Pb: gefeleciteerd met je resultaten! Ja
Melanie: Klinkt goed! Leuk paard zeg! Haha!
Vief: Mijn paard kan dat soms ook hebben Nagelbijten / Gniffelen Dan zijn we een stuk heel goed aan het galloperen, allemaal rustig en wel, en plots gaat de bom weer af Rolleyes dan begint ze weg te schieten (dan heb je het gevoel dat haar achterhand veel sneller vooruit wil dan haar voorhand kan Vork enzoverder) pff ik weet dan soms ook niet wat ik dan moet doen hoor... Dat had mijn paard dus dinsdag Vork Concentratieproblemen Knipoog En andere dagen hangt ze dan de tamme knol uit Clown

En voor alle zieke paarden veel beterschap!
Ik las ook dat Gomir zei: met zoveel paardenmensen samen is er altijd iets (ofja daar kwam het op neer)
Mijn lesgever zei ook eens zoiets toen mijn paard wat had: "Shanna! Als je daar niet tegen kan, stop je beter met rijden!"
Waarmee hij wou zeggen dat er altijd iets kan gebeuren...

Straks ga ik springen met de pony en later in de namiddag komt vriendje me springles geven met mijn paardje Lachen jaja we zijn in een springbui Knipoog
De proefles logopedie is erg goed gelopen Ja Ik denk toch dat het iets voor mij is. Lachen
Je hebt wel veel les en werkjes enzo maarja Lachen Dat moet ik maar voor over hebben zeker Knipoog
gewoon goed plannen en dan kom ik wel rond met alles Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:39

Lappie_Lap schreef:
@ Melanie .. gefeliciteerd! Lijkt zo een leuk paard. Ga je nu met Bonny stoppen dan?

Nee, maar wel een stuk rustiger aandoen, Bonny heeft laatste tijd last van zn rug, dus ik blijf wel crossen, maar een stuk minder. Lachen
Mn ouders willen weer met haar mennen enz. dus Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:52

Goeiemorgen!
De stage naar de jeugdinrichting was een beetje saai Gaaaap
De man die de rondleiding gaf vertelde het echt op een hele saaie manier. Ben blij dat ik weer thuis ben!

Succes met je herkansing Hilde!
Dat is schrikken Rowo! Ik hoop dat het niets is, maar ik zou ook gelijk aan koliek denken!
Haha Wollie heeft inderdaad veel energie Vief Haha! Lekker stout doen hoort er gelukkig bij
Fijn dat de stagedag leuk was Shanna!