[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:23

haha, wij gaan maar 1 dagje, dus dat zal nog wat worden

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:25

maarja, ben lang niet de enige die voor het eerst gaat skieen en het gaat vast erg leuk worden!

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:26

BrittJl0ver schreef:
maarja, ben lang niet de enige die voor het eerst gaat skieen en het gaat vast erg leuk worden!

vast wel

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:28

skien is super leuk!

Wsl gaan wij ook nog een weekje van het voorjaar, daar heb ik wel zin in Weet iemand nog een leuk gletschergebied?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:30

Ik krijg wel les in Oostenrijk, maar voor die tijd wil ik mijn niveau wat opkrikken. Er zijn alleen lessen voor beginners.

Als je de introductieles hebt gehad kun je daarna alleen verder met een prive leraar, en die kost 80 euro per uur.

Lielle, Kaprun is met een gletsjer.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:30

Anthea; wat een gave foto's van Indoor Veendam in je profiel! vind ze echt stoer!

Sim

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:33

Ik ga op 5 december eten bij vrienden van ons. Ieder koopt een klein cadeautje voor de ander met een gedichtje er bij. Ik heb de cadeautjes al gekocht, mijn gedicht is al klaar alleen Hans zit nu nog te ploeteren om een gedicht te verzinnen. Zal er wel een van internet worden.
Ik heb de mijne lekker zelf bedacht.

Er is flink wat af gekletst hier zeg!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:34

oe, da's duur. Ik probeer hier mijn lessen van oostenrijk te herhalen, dus zitten in de bochten, staan op de rechte stukken en gewicht op je dalski houden en schouders en heupen parallel aan de berg.

Leuk Sim! Zoiets hebben wij vroeger ook wel gedaan.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:34

Lijkt mij ook gaaf, op wintersport gaan! Ik heb het 1 keer geprobeerd maar toen lag er geen sneeuw.. beetje jammer! haha Daarna is het er nooit meer van gekomen.

Ik heb vandaag sinterklaasfeest gehad op school en wie mocht er bij sinterklaas op schoot komen zitten... juist ja het 'koppel' van de school. Dat waren Arjan en ik dus.. stonden wij even mooi voor l*l!

Morgen heb ik mijn laatste springwedstrijd met Cheval, spannend!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:35

koppel Chantal? Is het zo ver? Ik zal duimen voor Cheval

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:35

ik ben ook bezig om mijn gedicht zelf te verzinnen, alleen lukt het nog niet zo goed,
gelukkig had ik laatst al de helft gedaan
koppel Chantal? vertel..

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:36

BrittJl0ver schreef:
Anthea; wat een gave foto's van Indoor Veendam in je profiel! vind ze echt stoer!

dankje, ik vind alleen mezelf zo beroerd erop staan

chantal -->succes met je wedstrijd morgen, enne hoe zit dat met dat koppel

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:37

Ja een koppel , al bijna een week...

Ja hard duimen hoor! Ik heb gister nog gesprongen met Cheval, ging super! Hij heeft geen balkje aangeraakt. Wel viel ik er 1 keer bijna af, scheelde echt niks. Ik wilde namelijk een dikke oxer van 1.20m schuin aanrijden (we deden in de les nog even wat barrage lijntjes) maar Cheval vond dat toch wat TE, en daar lag ik bijna.. haha Verder was hij heel mooi voorzichtig!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:38

das iig een mooie voorbereiding chantal

enne gefeliciteerd

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:39

Proficiat! Leuk nieuwtje

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:44

Nou alvast succes!

Ik ben weer terug van school! Ik zal nu mijn boete even betalen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:59

Citaat:
oe, da's duur. Ik probeer hier mijn lessen van oostenrijk te herhalen, dus zitten in de bochten, staan op de rechte stukken en gewicht op je dalski houden en schouders en heupen parallel aan de berg.

Ah, daar ontbreekt het bij mij al aan. Ik rem alleen in de bochten, anders krijg ik hem niet gedraaid. Rechte stukken maak ik niet, want dan ga ik steeds harder en ik kan dan niet meer remmen. Zondag eens proberen om meer te zitten in de bochten.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:03

Ben je even 2 uurtjes aan het werk, moet je meteen 2 blz bijlezen (blz per uur schiet wel lekker op trouwens )

Wij doen thuis niets meer met sinterklaas. We hebben het cadeautjes geven verschoven naar de kerst.

Chantal: Leuk nieuwtje (ben je daarom niet meer zoveel op bokt )

Scum: kan je niet helpen, nog nooit van mijn leven op skies gestaan, lijkt me niets voor mij, zou de hele tijd bang zijn dat ik niet kan remmen...

Enne, over welke prijsvraag hebben jullie het nou??

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:08

Wij maakten tijdens de wintersport net de overstap van schneeflug \ / naar... eh... een gewoon bochtje met zo'n sprongetje.
En inderdaad gewicht op de dalski, zitten in de bochten, heupen parallel aan de berg.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:22

Goeie uitleg Kitty
Ik ben weer terug van Sam, hij had net z'n brokjes op en heb hem maar even geborsteld. De bak is nog steeds niet goed heel modderig en in de wei ligt ook nog wat sneeuw dus ik denk dat ie ook nog wel hard is op sommige plekken.

Hoorde ook nog dat er Droes is op een manege in het dorp. Wel zielig, meisje dat ik ken least daar een pony, kan nu echt een paar weken niet op concours en naar les enzo..
Ook Wijhe is droes op de manege..

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:27

Spannend Chantal, wanneer krijgen we foto's te zien?

Scum, wat ook goed werkt: als je een leraar een klasje les ziet geven heel goed kijken wat hij doet en vervolgens op je eigen houtje nadoen. Daar komt het in een klasje tenslotte ook op neer als je achter een leraar aan skiet. Kijk wat voor oefeningen ze doen en dan lekker in je eentje gaan prutsen. En voor een bochtje heel duidelijk omhoog komen, en daarna weer flink door de knieen terwijl je je gewicht op je nieuwe dalski verlegd.

Lielle, geen gletcher, wel erg leuk: Port du Soleil.
Ligt voor een gedeelte in Frankrijk en voor een deel in Zwitserland. Het is een erg groot gebied met veel afwisseling, en je kunt er super buiten de piste skien. Daarbij is het ook niet al te ver rijden, bij mij vandaan zo'n 9 uur. Wij gaan dan naar het dorpje Chatel, dat is voor een Frans skidorp zowaar een gezellig dorpje.

GvdT, ik ga met de rest mee, weer melden! En ik vind het inderdaad ook gewoon stalken, wat een mafkees.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:30

Ik doe dit jaar drie keer aan sinterklaas!

Vorig weekend al met collega’s. Ieder koopt 3 kadootjes van 5 euro en dan dobbelen. Daar doen we ook opdrachten bij, die moet iedereen maken. Leuk, de afdelingssecretaresse deed nu ook mee dus ik ben gelijk op de hoogte van alle roddelsJ

Morgen met mijn ouders, broer, zus, zwager, schoonzus en neefje van ruim 2 (begint het net een beetje te snappen!). Daar gaan we ook maar dobbelen, aangezien mijn vader en broer niet kunnen rijmen! Voor mijnneefje zijn er natuurlijk gewone kadootjes…

En maandag bij de familie van mijn vriend, wel met lootje en gedichtje!

Maar we doen met kerst nooit aan kadootjes, dus hierna ben ik er wel weer voor een jaar vanaf. Ik vind sinterklaas altijd erg leuk, en gedichten maken ook. Kan je tenminste wat steken onder water uitdelen, ik ben er wel redelijk goed in!!

Chantal, leuk hoor!!!!!!!

GvdT, lekkere k.l.o.t.e. situatie. Ik hoop dat ze na maandag actie gaan ondernemen!! Weg met die vent! Ik heb ook medelijden met zijn vrouw, je zal ermee getrouwd zijn

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:36

Chantal, gefeliciteerd en veel succes morgen met je wedstrijd!
mijn gedicht is nog steeds niet af,

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:38

Ik ga dit jaar voor het eerst skieen en heb woensdag voor het eerst les gehad! Ik vond het erg leuk! Die man vond dat ik het helemaal niet slecht deed voor de eerste keer!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:48

De belangrijkste tip bij het skiën vind ik toch wel dat je je schouders parallel aan de berg moet houden, blijf dus met je gezicht naar het dal kijken. De meeste beginners zijn te herkennen aan hun houding, ze draaien dan met hun bovenlichaam veel te ver door de berg op en dan verlies je snel je evenwicht. Probeer dus "recht" naar beneden te blijven gaan....veel bochten maken is niet erg, daardoor rem je af..overigens wordt dat idee van de dalskie belasten steeds meer losgelaten nu met carveskies.

Geen snowboarders hier?

Ik ga zondagavond naar HP met onze familie en maandagavond (kantoor gaat om 3 uur dicht, das wel leuk) ga ik naar de familie van mijn vriendje. Dan zorgt ieder voor 3 kadootjes, 2 echte en 1 die je echt kwijt wilt....en dan dobbelen om wie wat krijgt, altijd wel lachen!

Lielle, wat ik echt een mooi skiegebied vond (hoogte weet ik zo niet): Serre Chevalier/Briancon. Tignes is ook niet verkeerd omdat het zo ontzettend groot is.