[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:03

@ Kim: Nudine is drachtig van Kasparow, vind ik zelf een hele mooie, maar da's geen KWPN-hengst. Verder heb ik er ook totaal geen verstand van :P

Wat een prachtig weer is het trouwens! Ga zo naar huis en dan even een lekker ritje maken met beide paardenbeesten! :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:05

Kim, Arizona :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:10

Goedemiddag.
Caro: lastig dat de ruin zich zo anders gedraagt in de ring, hij wordt dus makkelijker naar mate het parcours hoger staat?
EH: Fijn dat Capri zo rustig is met stappen (is niet zo verwonderlijk met sedatie :+ ).
Corien en TG: De wedstrijd werd een beetje slordig geregeld, en het was een behoorlijk slagveld zo te lezen.
Vief: Woll was erg blij zo te zien :D !
Kim: Ik heb niet zoveel verstand van fokken, dus kan je helaas niks aanraden.

Ik heb vandaag helemaal nergens zin in met het paard, eigenlijk wil ik alleen longeren maar de longeerbak is vrij nat van al die regen, en losgooien heb ik zaterdag al gedaan. Bah, ik heb geen zin meer in vandaag :\ .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:27

@ eef ja thuis wel. Krijg het alleen op CC niet echt voor elkaar. Heb nu een ander bitje erin. Hij heeft op pelham en myler gelopen maar heb nu een watertrens (happy mouth) erin. probleem is ook dat hij bit nooit lekker aanneemt. Hij klooit altijd met zijn mond.
Gewoon lekker een baal dagje nemen..je heb van die dagen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:30

:(:) voor Eef!

Ik heb voor Woll nu ook een ander bitje.. Die is ook niet heel makkelijk en hierop (ongebroken watertrensje van K&K) loopt ze echt een stuk fijner. Veel constanter in de aanleuning :)

Kim: Lekker zo'n dagje vrij :D
Ik vind Woll wel mooi zo wat witter, zeker omdat haar manen nog zo mooi donker zijn 8-) Ze is gelukkig nog niet echt dik, maar je ziet het wel al wat. Gelukkig ook maar dat ze nog niet enorm is, want wil nog wel even blijven rijden ;)

Ik ga naar Diepenveen, heb weer een bestuursvergadering..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:39

Kim, Balou du Rouet. <3 Dat is zo'n gave hengst! Hij geeft ook goede bewegers.
Over een paar jaar wil ik van Wendel ook een veulen en Balou staat bovenaan mijn verlanglijstje.

Woll ziet er echt super uit Vief!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:43

Wat jammer dat je de klik mist met Borex Evelien. Zo in je profiel ziet het er uit als een heel mooi dier!
Sussie :(:) . Wat ontzettend balen, vooral dat je zo lang moet wachten. Je kan ook niet zo een afspraak maken zonder verwijzing van de huisarts. Dat is altijd zo rot.. Sterkte!
Eef :(:)
Kan je niet heel goed helpen Kim, ben daarvoor niet bekend genoeg met de fokkerij. Ben zelf wel gek van de meeste nakomelingen van Karandasj. Maar dat is meer een persoonlijke tik. :D
Wol had er goed zin in vandaag zo te zien op de foto’s Vief. Ze ziet er goed uit!

Ga ik braaf naar school, valt de docent uit. Grr… _-:( Toen maar weer naar huis. Vero lekker gelongeerd vandaag.
Nu zo kleding kast uit ruimen, heb te veel rotzooi.. :o

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:00

@ vief hij is zo lastig in de mond. Hij neemt vanaf zadelmak maken al geen bit aan. Loopt altijd met zijn mond een stukje open en vaak tong eruit. Hij accepteert of een bit gelijk niet of wordt het na 2 weken ellende. Hij schuimt wel met dit bitje maar krult zich ook op.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:08

@ caro: Woll was vooral heel sterk, als ze nagaf gaf ze voor je gevoel niet echt na en zodra ik wat ontspande was ik haar gelijk weer kwijt.. Opkrullen deed ze niet, stak liever haar neus naar voren. Mss ook eens een ongebroken bitje proberen? Woll is echt een stuk constanter en fijner nu :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:19

Kim wat leuk zeg dat jullie haar dan bij de hengst willen doen! :)
Haha happy woll! :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:26

@Caro: Balen dat de ruin zo lastig blijft met bitjes.... Wij hebben er ook zo 1 gehad en uiteindelijk liep hij het best op een ongebroken happy mouth bitje, waarschijnlijk had hij een nikkelallergie...
@Kim: Wat leuk dat jullie een veulentje willen gaan fokken bij Sofie! Geen idee wat voor hengst je daar bij zou moeten doen...
@Sussie: Wat balen van je pols zeg... en dat wachten schiet je inderdaad ook niks mee op :(:)
@Sann: Wat fijn dat je weer met Vero aan de slag kan!!! Hopelijk blijft ze nu goed en kun je haar op de juiste manier gaan rijden! Ik zag trouwens de link die je hier had gepost van dat handencentrum, ben is even gaan neuzen op die site en toch wel een beetje geschrokken eigenlijk :x
@Bianca: Filmpje van jou en Bull ziet er goed uit! Ik vind het ook altijd fijn rijden in Nijkerk!
@Vief: Woll ziet er goed uit zeg!
@EB: Een baaldagje zo op zijn tijd is toch ook geen probleem.... gewoon even lekker rustig aan doen en morgen is er weer een nieuwe dag.
@EH: Fijn dat je in ieder geval weer mag stappen met Capri!

Ik ben afgelopen weekend op wedstrijd geweest met beiden paarden. Zaterdag dressuurselectie gehad, Anoes liep een goede proef, maar de punten vielen me flink tegen.... er stond dan ook geen commentaar op mijn coupon erbij, dus kon er ook niks mee. Daarna met Jipje gereden, met losrijden ging hij erg stoer door de baan en het eerste stuk van de proef ook, totdat de knop omging en hij super bang werd van geluid achter de manege wat hij wel hoorde maar niet zag... De proef wel uit kunnen rijden, maar hij zou bijna bij me op schoot kruipen.... volgende keer maar weer beter. Zondag nog met Anoes BB gesprongen, ze was erg braaf en liep het parcourtje ook zo rond, maar voor mezelf had ik niet echt een fijn ritme.... we oefenen dus nog lekker verder. Mandy en Marloes ook nog gezien ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:37

Jammer dat de punten zo tegenvielen JN! Soms weet je echt niet wat jury’s willen zien.
Hoe bedoel je geschrokken over het handencentrum? Omdat jij er ook misschien heen wilt, komt er jou zelf iets bekend voor? :(:) Ze helpen je daar wel heel fijn moet ik zeggen.

Heb net gebeld naar de chirurg om te vragen wanneer ik dan ongeveer geopereerd zou worden als ik geopereerd moet worden. Ze dachten op z’n vroegst eind januari/ februari.
Nou dus dan gaan we maar een afspraak maken op school voor na mijn afspraak de 25e. Want dan haal ik dit jaar niet. :\

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:09

Sannnn schreef:
Kan je niet heel goed helpen Kim, ben daarvoor niet bekend genoeg met de fokkerij. Ben zelf wel gek van de meeste nakomelingen van Karandasj.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!! :D (zie onderschrift ;) )

Evie, :(:) Baaldagen hebben we allemaal wel eens!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:18

NOOR @ toch heel fijn nieuws zeg, blijven duimen voor een heel goed herstel.
MOOTJE @ galoppade corrigeren ?? weet niet echt wat je hiermee bedoelt, maar laat het liever aan het oordeel van de instructeur over, die ook mijn filmpjes ziet... ;) Dus dat komt wel goed wat les en begeleiding betreft.
BILLY @ hahaha handig gedaan met je quote... :D
SUSSIE @ bah, nare dingen met je pols.
LIELLE @ have fun !!!!!
CARO @ lekker rustig opbouwen en dan komt het helemaal goed.
CORIEN @ doorrijden van de startlijn ?? wat hebben ze dan precies gedaan ?? Edit * word verder uitgelegd zie ik*
VIEF @ lekker door de modder !!!!!
JIPJE @ jou selecties ook begonnen lees ik, volgende keer weer beter toch...

Ik verder niet echt nieuws, nog steeds geen auto.... |(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:23

Balen Bianca... :(:)
Edit: ik denk dat Mootje bedoelt dat hij in de verkeerde galop zit, dus dat je hem niet even terugneemt en dan in de juiste aanspringt. Dat zou je stijlpunten inderdaad tegoed komen denk ik ;)

Merrie mag morgen weer naar huis!! Gelukkig maar.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:37

_Noor schreef:
Balen Bianca... :(:)
Edit: ik denk dat Mootje bedoelt dat hij in de verkeerde galop zit, dus dat je hem niet even terugneemt en dan in de juiste aanspringt. Dat zou je stijlpunten inderdaad tegoed komen denk ik ;)

Merrie mag morgen weer naar huis!! Gelukkig maar.

Dat maakt ik iid ook op uit de opmerking van Mootje.
Fijn dat de merrie weer oke is!!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:37

Aan Jan Hein heb je een goede hoor Bianca! Ga hem morgen ook weer opbellen voor die week erop een gymnastiek lesje! Maar ik denk dat Mootje inderdaad dat bedoelde.

Top dat de merrie naar huis mag Noor. Gek zeg dat jij gek bent op Karandasj nakomelingen. :P :D
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 15-11-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:39

Aline is ook een Karandasj! Maar vind dat die nogal strooit qua stokmaten. Wel beestjes met een super instelling!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:03

JN, jammer dat je punten tegenvielen en fijn dat Anoes braaf was. :)
Balen dat je nog geen auto hebt Bianca, erg lastig. Zal zo het filmpje van Bull eens bekijken.

Ik vond dit filmpje op mijn laptop van Wendel als 4 jarige. Ze is daar echt nog zo'n iel ding, zo kun je haar nu niet meer noemen. :+ Het is echt een kanon.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:04

Ik ben ook een Karandasj fan! Wel balen dat er alleen nog diepvries is... Kasparov vind ik persoonlijk net niks :o Ik ken er meerdere nakomelingen, maar kan niet zeggen dat ik ze aan vind spreken, maar dat kan natuurlijk ook aan de merrie liggen ;)
Bianca, Zo'n moeilijke opmerking was het toch niet? Ik bedoelde inderdaad wat Noor zegt :j De opmerking was goed bedoelt hoor!
JN, Jammer dat je punten niet zo goed waren met de dressuur! Helemaal stom dat er geen opmerkingen bij stonden :?
Vief, Wat ziet woll er goed uit! Zo zie je dat buikje helemaal niet :D
Sannn, Balen dat je voor niets naar school ben geweest.

Paard had voor het eerst weer een heel dun been voor het rijden! Ik ging net nog in volle galop over het terrein, omdat er een hond van een stalgenoot uit zijn stekker ging in de auto ;(
Laatst bijgewerkt door Mootje op 15-11-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:04

Jeetje wat een geklets!
Vief stoere woll! :P
Kim spannend voor sofie! leuk een veulen!
Noor fijn dat je merrie naar huis mag!
Evelien ziet er goed uit hoor!

Ik heb ook ooit voor een karandasj gekeken was zooo'n mooi paard!! helaas afgekeurt met hartruis..

Caro dat is ook lochies maar dat mannetje rijd mee in het talenten team als hij niet weet dat het niet mag vreet ik me laarzen op :+
Twas gister gewoon vreselijk ga-oties.. (sorry voor het verkeerde woord :o )
Dus ja het ging allemaal niet zo netjes..

Jack had lekker de hele dag al buiten gestaan :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:13

Ik ben de SGW topics een beetje aan 't lezen, wat een tegenstrijdigheden kom je toch tegen bij sommige mensen :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:15

Mootje schreef:
Ik ben de SGW topics een beetje aan 't lezen, wat een tegenstrijdigheden kom je toch tegen bij sommige mensen :=

Tegenstrijdigheden of verandering van meningen? Zit nog wel een groot verschil tussen, maar ik denk dat ik wel een beetje kan begrijpen wat je bedoelt.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:23

Als je een slecht humeur hebt moet je op bokt kijken, je lacht je af en toe dood.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:25

EvelienH schreef:
Als je een slecht humeur hebt moet je op bokt kijken, je lacht je af en toe dood.

Of je ergert je groen en geel. :D