[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:33

Moeilijk probleem Shanouk. Ik weet zo gauw geen (pasklaar) antwoord/oplossing. :(:)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:35

Mootje schreef:
WL, Balen dat Wo nogsteeds niet goed is! Dille & Kamille is leuk! Ik ben nu helemaal van fan bodum glazen, maar ze zijn zo duur.

Welke (UK) webshop gebruiken jullie voor horseware dekens?

Ik heb laatst deze bij Josie bestelt voor 45 euro :

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=76 ... ite%20Java

binnenkort ga ik denk die rode zomerdeken bestellen, en een Rhino winterdeken

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:44

@ snoekiej wat vervelend zeg. Dit had ik toen ik mijn merrie net een week had. Wilde niet meer voor of achteruit alleen maar stampen met de voorbenen, oren plat naar achteren en zwiepen met de staart. Ik heb toen de oude eigenaar gebeld want ik kende haar nog niet. Die heeft haar behoorlijk aangepakt. Af en toe probeert zij het nog zoals vorige week met inrijden maar ondertussen pak ik haar ook iedere keer aan.. Misschien even proberen om zo min mogelijk te vragen. Even simpel rijden. Moet zij misschien hengstig worden want ik merk dat mijn merrie dan ook vervelender is. Ik heb haar dan op de bronscure staan..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:51

Na aankomende week ga ik weer even iets rustiger aan doen. Wat ik deze week ga doen weet ik nog niet. Wie weet is het voor Vorstin ook wel nodig dat iemand anders haar aanpakt, ik weet het niet. Na de proef heb ik haar nog even in de losrijbak gereden met mijn instructrice, en op een correcte manier aangepakt. Toen ging ze wel weer braaf. Maar toch blijft ze het proberen.
Toevallig is ze nu hengstig, maar de vorige keren was ze dat niet.

Bedankt allemaal. Ik heb het nou weer echt ff gehad. Dit kwam voor mij ook weer uit het niets. Wie verwacht dat nou tijdens een dressuurwedstrijdje. Maar ik ben er nu echt wel een beetje klaar mee!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:55

Goedemiddag.

Kim: Sterkte met werken !
Damelza: Fijn dat je crosstraining zo goed ging.
Hilde: Gefeliciteerd met je foutloze rondjes, en frommel iscute :D !
Mootje: Ging hij weer de lucht in of gewoon met je aan de haal?
Wl : lekker geshopt :D . Balen dat Wolin nog steed niet goed is :(:) .
JN: Gefliciteerd met je foutloze parcoursen, het gevoel dat je graag iets meer controle zou willen ken ik ook...
Jeetje Shanouk, echt een rotgeintje wat ze telkens uithaalt dan :(:).
Ik begrijp ook wel dat je daar nu een beetje klaar mee bent, het blijft geen feest :n .

Vanochtend ging ik Bam van de wei halen, hij stond een beetje te klieren met zijn maatje en ze wilden graag naar binnen. Hek gaat open en stalgenootje pakt haar paard, meneer de nephengst schiet erlangs en gaat met zijn staart in de lucht en neusgaten open :+, al bokkend, door heel het smalle gangetje met een paar glijers, gelukkig kreeg ik hem aardig gauw te pakken en heb hem in piaffe naar zijn stal mogen begeleiden, uitslover :Y) .

Vandaag voor het eerst sinds maanden weer op dresuurwedstrijdje geweest, het rijden viel me reuze mee, paar slechte onderdelen maar met mijn linksomkeert, rechtsomkeert, schouderbinnenwaarts en volte 10 meter in galop was ik erg tevreden. De jury was het in het commentaar het met me eens en dus terecht een paar 5-en voor de slechte onderdelen en 7ens voor de onderdelen die fijn gingen: 177 en derde plek en tweede prijs met 185 punten :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:57

Ik heb de oude eigenaar erop gezet en die wist niet wat hem overkwam... Na een half rondje was het gebeurd met lopen. 10 minuten later gaf zij pas over en was zij drijfnat van boosheid. Een week lang heeft zij het bij mij nog geprobeerd.
Misschien is het idd een optie om haar even door een ander aan te pakken want als zij het dan niet doet dan weet je dat zij jou uittest.. Ik ken de frustratie..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:58

Evie, hij ging de lucht in. Volgens de mensen aan de kant kaarsrecht. Ik merkte wel dat ik beter een leren zitvlak aan had kunnen doen. Michiel heeft mij de eerste keer 'geholpen' met de lange zweep en later heb ik het zelf opgelost! Mijn laatste lijntje moest Michiel weer even helpen. Hij deed het ook op een niet logische plek, midden in de vilten rijbaan en niet op het crossterrein zelf.

Haha, Wat een grappenmaker is Bam! Gefeliciteerd met je puntje!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:02

Oeps Mo, gewoon over jouw post heengelezen! Corion is ook geen makkelijke als ik jouw verhalen zo lees :+ Schrok je niet toen hij de lucht in ging? Wel fijn dat hij de sprongen gewoon doet!
Gefeliciteerd Evie met je wp.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:08

Geeft niet, Snoekiej! Eerst deed hij het ook met dressuur en springen, maar dat heeft mijn instructeur eruit gereden, omdat ik niet meer durfde. Inmiddels ben ik het wel gewend en hang gewoon om zijn hals heen totdat hij weer naar beneden gaat. Volgens Michiel is het alleen karakter en geen pijn of angst, maar dat dacht ik zelf ook al!

Normaal zegt een instructeur 'tenen naar binnen', maar Michiel riep 'tenen naar buiten'. Ik moest ook even navragen of hij dat inderdaad zei :o

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:16

Haha, tenen naar buiten :Y).
Wel een pittig karakter heeft Corion dan :+, hopelijk krijg je het een beetje onder de duim, dat je zijn pittige karakter "voor je" kan laten werken.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:06

Haay :o

Mag ik misschien met jullie mee kletsen?? Uiteraard stel ik me dan zo even voor..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:07

Natuurlijk, maar dan moet je je wel even voorstellen :D

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:08

Oké! Leuk. Dan zal ik even mijn verhaaltje gaan typen.. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:25

Haha is idd vast wel even wennen Kim! Kan ook wel begrijpen dat je het koud hebt :+
Fijn dat je crosstraining goed ging Damelza!
Gefeliciteerd Hilde, netjes! Lief veulie!
Fijn dat het bij jou ook goed ging Mo! Jammer dat het tussen de sprongen nog niet echt wil!
Balen dat Wo nog niet goed is Lotte!
Fijn van het springen, jammer van je dressuur Benthe! Fijn dat Anoes zo braaf was!
Jeetje Shanouk, wat ontzettend jammer dat Vorstin zo doet ;( . Snap heel goed dat je er nu wel een beetje klaar mee bent!
Gefeliciteerd met je winstpunt Evie!
Ghehe, tenen naar buiten zal ik niet zo snel horen :Y)
Welkom Marloesje

Ik had vandaag springwedstrijd met Ul. Miezerde wat tijdens het rijden. 1e parcours had ik 1 balk, kwam er net wat dicht onder. 2e parcours foutloos en een 1e prijs. Hij heeft nog ruimte zat over voor het Z, dus heb ik weer een nieuw doel ;) . Het doel was namelijk M geklasseerd, en dat is dus vandaag gelukt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:31

Goede middag!

Mootje stout paard zeg!! Das idd wel schrikken!
Snoek heeft ze geen last van haar lijf? Omdat ze nu zo opeens weer erg staakt?
Wel balen dat het zo op wedstrijd...dan zou je idd beter HC kunnen rijden om het risico niet te nemen.
Wl balen dat wol nog niet goed is!
Vief hihih ja voelde me echt beroerd :o jackson lust niks alleen snoepjes en wortels :+
Jn fijn rond gereden met springen dus! Jammer van de dressuur!
Kim lekker druk gelijk! Gekke sofie!
Evie bam was ook lekker bezig! Gefeliciteerd met je puntje!
Welkom marloes!

Heb ook wedstrijd gereden bij ons op stal.
Was beetje gaoties met los rijden.
1ste proef schrok hij van een eend die uit de sloot vloog :+ en wat andere foutjes.. Had geen winst verwacht kreeg 180
2de proef veel beter gereden zelf ook meer ontspannen, kreeg ik 179 erg flauw! stond op me protocol met middengalop niet gereden. Nou sorry die ging echt goed :( snap jury's soms echt niet.
Maar goed we hebben er weer 1 bij weet nu waar ik goed aan moet werken! Op naar de volgende x.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:09

Ik ben Marloes :D Ik ben geboren op 9 oktober 1992, wat mij 17 jaar maakt. Ik woon vanaf mijn 4de al in een klein dorpje vlakbij Heerenveen, Bontebok. Een ongelooflijk saai dorpje maar dankzij mijn beste vriendin, Shannon, die 6 jaar geleden hier kwam wonen toch niet zo saai meer ;)

Ik ga naar school in Heerenveen en daar ben ik momenteel hard aan het zwoegen op Havo 4 te halen :') Ik werk bij de Albert Hein als Kaas-meisje zo'n 12 uur per week.

Afbeelding

Ik heb een geweldige eigen paard, Zenith. Ik heb Zenith 1,5 jaar geleden gekocht en vanaf de eerste dag zijn we elkaars beste vriendjes. Ik vertrouw 100% op Zenith en hij op mij. Zen en ik hebben vorig jaar mee gedaan aan de Broekland oefencross en dit jaar gaan we ons SGW Debuut maken 8-) en wel in Wieringerwerf.

Afbeelding Afbeelding
Ook rijden we ontzettend vaak in het bos, het liefst zonderzadel en met een halster.. zodat we elkaar goed kunnen aanvoelen. Alles was springbaar is, springen we dan.. Wat een gevoel <3

Afbeelding

Voor vragen, mag altijd :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:34

Welkom Marloes!

ik ga ook mijn debuut in Wieringerwerf maken :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:54

Welkom Marloes!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:12

@ marloes Welkom
@ mistid goed gedaan en you've got pb :D
@ corienn gefeliciteerd met de wp :D

Ik heb vandaag eindelijk weer eens lekker kunnen trainen met de merrie. De ruin heb ik maar nog een dagje laten staan ivm de knokpartij van gisteren. Hij heeft alleen beste schrammen en verder niks dik. Oude merrie had een dik been waar de diepe wond ook zat maar die hadden we verbonden dus dat was een beetje gaan knellen. Wond zag er wel mooi uit dus vandaag weer behandeld en in de wei gezet. Is niet kreupel maar loopt natuurlijk wel wat gevoelig :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:40

Welkom Marloes!! ;)

@Mootje: Hete Corion!! :D

Wolin is weer in haar streken-element... Rond 17 uur is het spitsuur bij de ingang van het merrieland, want dat betekent dat de paardenkinders uit het ballenweiland gehaald worden :D ... Dus dat vergt snel handelen met het schrikdraad.. Uiteraard is Wolin scherp afgericht 8-) ....... Ik doe altijd de lijntjes open en dan laat ik Wolin erdoor en dan wacht ze keurig een metertje of twee achter me en dan kan ik rustig de lijntjes dichtdoen.. dan zoek ik nog eens rustig haar halster op onder de grote hoop en dan pas doe ik haar halster om en loopt ze als een makke beer mee... Dit keer dus niet >;) .. Wo liep met vlotte pas het weiland uit.. toen ik tik-tik-tik hoorde, bleek Wolin al richting stal te wandelen, behoorlijk de pas erin.. Ik nog druk met de lijnen in de weer, riep Wo, die alleen even een oortje omdraaide als teken van "Ik hoor je wel, maar ik luister niet" :') .. Dus ik als de wiedeweer mijn halster gepakt onder de grote hoop vandaan, de buurvrouw heeft Wolin lekker vroeg buiten gezet en doordeweek is ze de eerste die buiten gezet wordt... drie keer raden waarom :o , dus halster ligt onderop.. Ik achter Wolin aan gerend, die aardig de vaart er in had 'oliebol, baas in zicht'... :P Het land is weer kaler en dus wordt Wolin weer een slanke den, dit doet haar blijkbaar wel goed (ze wordt er ook hongeriger van }> ) ... daarnaast verveelt ze zich te pletter :)) .

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:54

Welkom Marloes! :)

Ja Frommel, of kreukelfrietje :+ zoals mn moeder hem noemt, is een leukerd. Hoop dat zn benen helemaal bijtrekken, ziet er nu nog wat maf uit.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:58

Wl _O- blijft een aap met streeken he!!
Hilde knap veulen leuke naam!!

Zo me zusje der vriend heeft even de PC gemaakt :) hij doet het gelukkig weer! (lang leven de verslaving aan internet := )

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:37

Leuk MARLOES een nieuw gezicht erbij, welkom.. ;) Je paard schijnt het leuk te vinden zo de foto's te zien...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:44

Ik ga richting bed! :wave:

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:02

Slaap lekker Corien :wave:

Haha paar leuke foto's :P
Blazen? Ballonnen blaas je op met een zuurstoftank.. vrouwencathetertje eraan en hupppaaaaaa, open op 15 liter!! :D ... Zó doe je dat!

Afbeelding

Mijn ingenieuze plan was een doorslaand succes!! :D
Afbeelding

Ik ga nog even verder werken en dan morgen weer verder :wave: ...

Morgen gaat mijn moeder naar het ziekenhuis voor haar hartingreep, wel spannend.. ben benieuwd of het lukt :) .