Leli, veel plezier vandaag! MM en Geert succes!!! Jantine, Uk is ook wel een toppertje he! Paard van je zusje is ook erg leuk. San ga je ook naar Bunschoten zondag?
Sussie85
Geplaatst: 26-06-12 09:33
Marijke&Geert: ik ben aan het duimen hoor! Heel veel succes vanochtend! SM: succes op school! Beli: idd mooi weer vandaag Henny: werkse! Hopelijk hou je het een beetje vol! Joki: onze Vivre had altijd enorm last van haar hengstigheid. Stond een hele dag alleen maar te plassen en zielig te doen. Vaak ook dubbele eisprong en dan werd ze zo gevoelig dat je haar niet meer aan kon raken. Ook gaf het heel veel stress. Nu staat ze al een tijdje op Regumate (maar dan de varkensvariant, want die is goedkoper en geconcentreerder en verder hetzelfde) en we hebben een veel liever, relaxter en vooral een paard wat veel beter in haar vel zit. Voordeel is ook dat ze nu eindelijk een beetje op gewicht blijft. Als oestress niet of weinig helpt zou ik het zeker overwegen. Wij zijn in ieder geval blij dat we het toch gedaan hebben ondanks het prijskaartje wat er aan hangt. Tientjeh: jammer dat het paard van je zusje het eerste parcours nog zo moeilijk is, want dit tweede parcours ziet er netjes uit.
gr_roos
Geplaatst: 26-06-12 09:35
Hier hele slechte ervaringen met regumate, maar ik had ook een ander doel. Mijn merrie heeft 1 keer 10 dagen reegumate gehad en is toen vanaf eind mei tot oktober niet meer hengstig geweest en dat is wel erg vervelend als je der wilt dekken.
Wij hebben sowieso niet de intentie om met Vivre te fokken. Dat scheelt. Maar ik hoor wat Roos zegt inderdaad vaker.
gr_roos
Geplaatst: 26-06-12 09:40
Jaar erna was ze wel gewoon mooi hengstig, dus dat zou geen belemmering moeten zijn. Mijn merrie reageert gewoon heel extreem, heb ook wel eens iets anders gehad en daar toonde ze ook niet hengstig op, dus voor haar helemaal geen dingen om de hormoonhuishouding op orde te brengen.
MM ik duim mee hoor voor Geert! Regumate, een vriendin heeft een tijdje de héél erg dure variant gegeven. Haar merrie was 3 van de 4 weken hengstig en werd dan echt onhandelbaar en gevaarlijk met rijden. Na een half jaar mee gestopt, nu is ze gewoon hengstig en heeft ze er niet zo veel last meer van. DA wilde echt niet dat varkens spul geven?!
muts_marijke
Geplaatst: 26-06-12 10:07
Uitleg via PB wegens meelezer
Lielle
Geplaatst: 26-06-12 10:08
Fijn!
En graag pb
Laatst bijgewerkt door Lielle op 26-06-12 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Goeiemorgen! Ik ben weer helemaal bij, las uiteraard heel veel over het vieze weer van het weekend. Ondanks de regen en slechte bodems hadden de meeste wel goede wedstrijd resultaten! Netjes hoor Ik ben weer met de combine in de baan geweest. Was een grote klei bende en ik heb maar half gas gereden omdat ik liever op de baan bleef. Het was echt glibber-de-glibber, niks aan. Zat dus ook niet meer in dan een tweede plek
MM super van het goede nieuws! Doe je mij ook een pb?
Annetje
Geplaatst: 26-06-12 11:11
Mm heeft goed nieuws! Mag ik ook pm? SM heeft hopelijk straks ook goed nieuws en een geweldig assesment en presentatie gegeven. Joki heeft een merrie die weer last van haar hormonen heeft. Heel erg vervelend. Hier had een paard dat hier vroeger op stal stond er ook heeeel erg veel last van. Had zelfs koliekverschijnselen en vloog van alles aan als ze hengstig was. Met een ruin erbij in de wei was het een stuk minder. Henny doe je wel voorzichtig met je rug?! Gaaf Hilde! Vies durft nooit grote waters in. Hij is dan altijd wat teveel onder de indruk.
Mijn hardloopactie van gisteren is nu toch wat minder leuk Ik voel me net een oud wijf. Overal spierpijn! Vooral mijn bovenbenen/billen. Pfff... Gisteren ook met de kat van mijn vriend naar de DA geweest. Was heel zielig, want net twee minuten in de auto, piste hij in de bench en toen kon hij zwemmen. Beest roken ze daar natuurlijk al van ver en gelukkig waren we snel aan de beurt. Hij had een abses op zijn kop, hij was al geknapt dus ze deden er niets meer aan. Ze dénken dat het door het vechten gekomen is, maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet. Hopen dat hij zich nu heel houdt, want hij is toch maar naar buiten gegaan nadat wij hem vanaf vrijdag binnen hebben gehouden.
marijke PB? alle harde werkers werkze! hilda is van haar paard crosspaard aan het maken heb geen verstand van regumate heb een ruin dus daar gelukkig geen last van
ik ben gister ochtend in gewerkt bij mijn vakantie werk en vanavond word ik een avond dienst ingewerkt en morgen avond gelijk eigen route ik zal straks even een tuiger van mijn oom trainen en vanmiddag dressuur les met wanted
heb zaterdag voorselecties van rabobank talenten plan hahah net of ze iemand zoeken met een ruige tuiger maartoch you never know
daNiielle_
Geplaatst: 26-06-12 11:38
Echt 2 uur voordat de meneer met ons nieuwe wifi kastje kwam, deed de oude het opeens weer.
Beli mooie foto van Vlietland, goed dat je wel echt het beste voor hem wil bij de nieuwe eigenaren. Bianca gefeliciteerd met je 3e plaats, leuk dat het zo goed gaat!! Kris goed bezig, jij ook gefeliciteerd. Jantine je parcours ziet er netjes uit! Joki wat heb je toch een lastig paard! Marijke super dat je goed nieuws hebt, ben wel benieuwd....
MM: Super dat jullie goed nieuws hebben! Ik ben ook nieuwsgierig... Danielle: Haha, dat is ook lekker typisch! Ik had zoiets met een beugel, zo'n losse. Was ik kwijt, voor goed geld een nieuwe laten maken wat mijn ouders zelf moesten betalen en toen vond ik 'm een dag later terug. Winch heeft niet echt last van haar hengstigheid, ze pist en piept alleen wat meer dan, maar met rijden merk ik er niks van. BVW: Tweede plek is toch netjes?