[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:08

billy1 schreef:
gr_roos schreef:
Wanneer de jouwe Dorien? Volgens mij is de mijne begin april de eerste.

18 mei pas! Wat later dan gehoopt maar opzich een prima tijd, kunnen ze lekker gelijk de wei op ;) Andere veulen komt pas begin augustus....

Ik had de mijne liever iets later gewild, maar de eerste keer was meteen raak en na een jaar modderen koesteren we het dan wel extra :o . Ik hoop dat de merrie daags voor een paar knappe dagen bevalt, zodat het veulen redelijk veel naar buiten kan.

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:12

@ Sussie: hopelijk slaat de ontsteking dan niet naar binnen! Dan ben je nog verder van huis (denk ik)!
@ Mootje: ja heb het gesprek gehad. Hij hoefde niet te huilen, maar de boodschap is wel overgekomen ;)
@ Dorien: wat voor bed heb je gekocht?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:13

gr_roos schreef:
Ik had de mijne liever iets later gewild, maar de eerste keer was meteen raak en na een jaar modderen koesteren we het dan wel extra :o . Ik hoop dat de merrie daags voor een paar knappe dagen bevalt, zodat het veulen redelijk veel naar buiten kan.

Ja, die van Nudien komt al eind maart!!!! Er vanuit gaande dat nu alles goed gaat, is de kans dus groot dat het veulen de eerste tijd niet veel naar buiten kan. Maar goed, ook in april kan het mooi zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:17

Hier is het prima vertoeven. In het Spaanse zonnetje, naast de mezquita in cordoba, met plannen voor lekkere tapas.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:20

Lekker hoor, Lielle!! :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:24

Lekker hoor Lielle, geniet er van.

Noor, misschien komen ze wel tegelijk. Haar zus en moeder dragen 337 resp. 338 dagen. Hou me daar maar een beetje aan vast.

Sussie, lekker zo'n afschepende HA.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:30

Bari moet 15 april ongeveer, ze wordt wel rond! Ik hoop niet dat ze in dit tempo doorgroeit :+

Sussie :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:42

Ik ben er ook weer..wel bijgelezen maar niet veel blijven hangen.

@ Simone nog van harte gefeliciteerd.
@ Corienn Mooie springfoto
@ sussie wat een ellende met je pols. Beterschap :(:)
@ Eevelien jammer dat je de klik met hem mist. Vindt het een mooi paard om te zien maar ja als de klik er niet is...

Heb dit weekend lekker thuis in de modder gerden. Niet echt serieus kunnen trainen maar had echt geen zin om paarden op te laden en naar de manege te gaan. Moest ook nog 2 dagen jureren en ook nog B pony's. Heb een aantal combinaties 2x gehad en je kon iig zien dat zij ook het commentaar op de coupon van de dag ervoor hadden gelezen.
Aankomend weekend gaan we weer springen en jureren. De merrie gaat weer M maar eerst rondje L. Over de ruin ben ik aan het nadenken. Wil hem wel graag weer starten maar drempel is best hoog. Hij is pas 1x meegeweest op CC..
Veulen van oude merrie komt ergens in april maar mei kan ook nog wel. laatste x gedekt op 5 mei maar mevrouw loopt meestal 2/3 weken minimaal over

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:44

@ Roos: zou zo maar kunnen natuurlijk :)
@ Caro: wat heb je in het verleden met je ruin gestart?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 14:52

Sussie :(:) Je bent dus eigenlijk weinig opgeschoten!
Billy, :oo Heb je nog helemaal niet gegeten! Hopelijk ligt je bed lekker straks!
Lielle, Klinkt erg goed :j Veel plezier nog.
Noor, Gelukkig maar, een huilende stagair is ook niks :P

Mijn vorige en huidige paard zijn allebei van eind maart. Alleen is mijn huidige paard in het noorden van Denemarken geboren. Misschien dat hij daarom zoveel haar aanmaakt ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:05

Mootje schreef:
Mijn vorige en huidige paard zijn allebei van eind maart. Alleen is mijn huidige paard in het noorden van Denemarken geboren. Misschien dat hij daarom zoveel haar aanmaakt ;)

:=

Voordeel van een vroeg veulen kan zijn (heb ik gemerkt op keuringen) dat ze, tegen de tijd dat het keuringstijd is, al mooier in hun vacht zitten en natuurlijk gewoon groter en sterker zijn dan die hummeltjes die pas een paar weken oud zijn tijdens de keuring.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:13

Ben je nog geslaagd voor een nieuwe deken Mootje?

Ik heb TG zn benen opgeschoren afgelopen weekend en zn baard en oren bij gewerkt. Verder ziet ie er nog mooi uit, hopelijk houdt ie dat nog even vol.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:16

Dorien: dat wordt lekker slapen straks :D ik heb na mijn korte nachtje afgelopen nacht heerlijk 10 uur geslapen!
Lielle: genieten dus :)
Caro: druk weekje gehad!
Sussie: wat verschrikkelijk balen zeg.. :(:)

Mijn kleine Roven komt ook pas laat. Eind mei, begin juni. Als het dan nog geen lekker weer is.. :P Net Woll heerlijk in een natte longeerbak laten rennen. Water drupte van haar af toen ze uitgespeeld was :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:18

Goede morgen :O middag!

Tg zag nick ook nog had niet echt fijn gesprongen volgend mij aan de uitslag te zien!
mootje was idd in lisse dit :)
lielle lekker zo'n zon! en de warmte!
Tientje hihih 10-tonner := zal toch wel mee vallen?

Zo ben uit me bed gevallen straks maar richting stal :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:19

Corien, hij had lekkere rondjes alleen zn paard tikte allemaal balken? Ik heb geen uitslagen gezien maar hij zei dat het een behoorlijk slagveld was?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:28

Ja twas echt erg! mensen die nog aan het los springen waren moesten de ring in was hun bel al gegaan dus hun reden door hun startlijn heen om op de bel te wachten :+ erg vreemd.. en dan ook bij 2 jongens die ik ken! emile brouwer en 1 van beukers.. vet sneu want ze reden allebij foutloos maar ja 4 strafpunten voor het door rijden van de startlijn (waar je dus regelementair geen 4 strafpunten voor mag krijgen!)
3 waren er afgevallen.. en heel veel vrijwillig op gegeven..
Ja nick had idd zijn rondje L wel fijn gereden alleen kwam hij met los rijden binnen hij spring 1 hindernis en moest gelijk :+ niet echt netjes op een selectie.. maar als het woord Jumping amsterdam valt dan krijgen ze het al benauwd daar :=

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:33

Als je al door de startlijn rijdt begint toch gewoon je tijd al te lopen?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:39

@ Noor. Hij gaat nu M2 starten met dressuur en met springen loopt hij L. (hopelijk loopt de merrie snel een wp in het M want dan kan hij ook) Paard met veel kwaliteit in het springen maar ook een sterke persoonlijkheid. Hij heeft de neiging om in zijn tempo het parcours te gaan lopen en hij heeft een beetje last van stress in de ring. Ik weet dat hij altijd springt maar hij vergeet soms dat ik erop zit en wordt dan erg sterk. in training niks aan de hand en spring dan rustig Z parcoursen. Helaas weet je nooit wat hij doet op CC. (daarnaast ben ik mijn vertrouwen qua gedrag ook een beetje kwijt met hem. Extra voorzichtig geworden want ben er in juni voor het eerst in de 10 jaar dat hij bij mij is afgestuiterd)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:40

Dat lijkt mij inderdaad ook TG, beetje raar allemaal!
Ik ben aan het werk maar heb niet zo veel zin. :o Gelukkig is het niet zo druk.
Capri was vandaag braaf met stappen, kan ook bijna niet anders met een halve tube sedasan. :P Zelfs mijn moeder heeft nog een paar rondjes met hem gelopen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:51

Tg als jij normaal binnekomt je galopeerd een rondje en dan gaat de bel dan mag je niet meer door de startlijn maar omdat somige mensen gewoon nog aan het inspringen waren die al moesten ging het allemaal door elkaar dus starte mensen voor hun beurt of ze moesten al terwijl ze nog niet hoefde.. dat gebeurde dus bij 2 mensen..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:28

@ corienn dat ligt ook een beetje aan de jury. Is de bel gegaan en de countdown al gestart en men rijdt dan door de startlijn dan is het idd 4 strafpunten. Erg sneu voor die persoon en het klinkt misschien hard maar als het goed is maak je die fout 1x in je leven.
Daarom is het belangrijk dat je bij parcourslopen goed kijkt hoe de startlijn loopt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:43

Idd... Dat vergeet je niet meer als je het een keer fout doet :D

Evelien: Sterkte daar ;)
TG: Fijn dat je TG er weer mooi bij staat!

Zo vrolijk was Woll vanmiddag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:47

Leuke foto's, Vief! Wolles ziet er goed uit! :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:49

Wat is ze licht geworden kwa kleur door het scheren ;).
Okee Bobo blijft witter haha, maar ze is wel veel lichter dan eerst :P. En ze lijkt zo echt niet heel dik ofzo.

Ik was lekker een dagje vrij van school vandaag.
Morgen weer hard aan de bak :).
Heb eens een lekker rustig weekend gehad (zonder school en wedstrijden). Zaterdag was vriendlief jarig. Hij viert het volgende week pas. Maar we gingen die avond met zijn voetbal team en trainers etc uit eten. Dat was echt super gezellig. Daarna nog even naar de kroeg geweest.
Gister ochtend een buitenritje met beide paarden gemaakt en een middagje gewerkt en 'savonds ook nog even op stap geweest.
Vandaag lekker uitgeslapen en even met Wim boodschappen gedaan. Zal straks even paard rijden :).

Wij zijn trouwens een beetje aan het kijken voor een hengst voor Sofie. Aangezien ik in September 10 maanden stage moet lopen vonden we het wel leuk om dan een veulentje te fokken bij Sofie. Dus we zijn nu opzoek naar een hengst met een beetje maat voor Sofie.
Nog iemand leuke ideeen? :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:55

@ Kim mijn merrie krijgt een veulen van Advance. Die heb ik gekozen voor de maat en heeft gelukkig een heel mooi veulenrapport. Up to date geeft ook mooie veulens.
@ Vief leuke foto's. Zij heeft duidelijk lol haha

edit typefout
Laatst bijgewerkt door caro29 op 15-11-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt