[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:15

Ow, ok tnx voor de tip. Ik geloof dat we 4 of 5 paarden meehebben en er nog een paar huren in Leersum. De eerste dag ga ik Maarsbergen rijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:15

Foto's van vandaag:
[SGW-ITP] Vorstin @ crosstraining Ursem

Ja, ze gedraagt zich af en toe wel naar haar naam helaas. Misschien moet ik haar voortaan naar haar broertje gaan noemen, Zigeuner. Raakt ze haar ster-allures misschien een beetje kwijt :+

Veel plezier vast morgen Mootje! Sta jij bij Verboon van de opfok? Daar gaan wij in juli heen met de fokvereniging op Veulenvisite!
:(:) sterkte Corien
Van lang oppassen wordt je inderdaad gaar Evie, maar het is wel lekker cashen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:17

Ja, daar sta ik. Welke datum kom je?

(Gaat topic bekijken)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:19

We komen als het goed is de 17e. En ik ga er samen met een ander jeugdbestuurslid nog een keer van tevoren heen om foto's te maken van alle paarden en afstamming te noteren voor het boekje wat we gaan maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:23

Leuk, laat maar weten wanneer je komt!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:38

:wave:

Shanouk: Mooie foto's in je topic. Je hebt inmiddels wel echt een enorme reeks crossfoto's zeg :D
Mo: Te laat :D Daarnaast ken ik gelukkig ook genoeg mensen die er heel erg blij mee zijn. De Iphone lijkt me niet zo fijn. Heb een Ipod touch, zelfde idee als de Iphone, kan er alleen niet mee bellen, maar mis dan toch een beetje de toetsjes om fijn te kunnen sms'en.
Ben wel benieuwd hoe jullie je in het huisje gaan proppen :D
Corien: Aahw :+ Moet zeggen dat ik me vrijdag ook niet helemaal top voelde om die reden ;)

Ik ben vanmiddag lekker een uurtje bij Woll geweest. Was nog even een banaan aan het eten toen ik naar haar stal liep en zelfs daar heeft ze 2 happen van gehad, wil ze anders nooit, maar ze deed echt nogal haar best om lief te zijn en al mijn aandacht op te eisen :D Nog even een stuk met haar gestapt en ze mocht nog even los. Was echt blij haar even te zien, ben even helemaal uit mijn ritme nu ik niet naar Woll hoef :)

Het leuk-doen bij de hospiteeravond is wel echt gelukt..
Kreeg dus net een sms van een van de bewoners :')

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:43

Leuke fotos Shanouk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:51

Ze willen je graag hebben dus, Vief. Alleen zag jij het niet zo zitten geloof ik he?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:54

Klopt, kamer/huis vond ik niet mooi en had me er ook gewoon niet helemaal thuis gevoeld. Iedereen ging elk weekend ook nog eens naar huis en heb geen zin om elk weekend in mijn 'up' te zitten :) Heb ook al heel duidelijk gezegd dat ik de kamer niet wilde toen ze belden dat ik hem mocht hebben..

Begrijp hier al helemaal niks van want had helemaal niet zo aardig tegen deze jongen gedaan :+ :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:06

Kom maar op met de terreinen Caroline!

Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop Vief :+ lieve Woll!
Pff Evie, ik zou echt niet zolang kunnen oppassen! Volgens mij gooi ik ze na 3/4 uur de deur uit :x .
Het dove meisje had trouwens net geen winst..
Klinkt gezellig Mo!
Ghehe Corien :+ . Maar kan je dan niet beter met enige regelmaat een klein beetje drinken? Niet dat je een chronisch drinker wordt, maar dat je niet zo moet 'wennen' als je wel een keer alcohol nuttigt?
Leuk topic Shanouk!

Zo, ik heb net nog even fijn met Ul getraind, daarna zijn stal helemaal uitgemest (de stal waar ik sta had het al even niet gedaan ^) :+ ;) ), toen Ul gewassen, onder het solarium gepleurd en daarna nog een poosje staan kleppen.
Morgen springwedstrijd en daarna nog even naar de autocross

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:00

Vief ik heb een IPhone maar dan kan je cht super gemakkelijk meer sms'en. Er staat gewoon een toetsenbord in beeld en het werkt echt heel gemakkelijk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:32

viefdepief schreef:
Klopt, kamer/huis vond ik niet mooi en had me er ook gewoon niet helemaal thuis gevoeld. Iedereen ging elk weekend ook nog eens naar huis en heb geen zin om elk weekend in mijn 'up' te zitten :) Heb ook al heel duidelijk gezegd dat ik de kamer niet wilde toen ze belden dat ik hem mocht hebben..

Begrijp hier al helemaal niks van want had helemaal niet zo aardig tegen deze jongen gedaan :+ :o

Hahaha :P ..

Straks even bijlezen :) .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:55

billy1 schreef:
Vief ik heb een IPhone maar dan kan je cht super gemakkelijk meer sms'en. Er staat gewoon een toetsenbord in beeld en het werkt echt heel gemakkelijk.

Ja, ik ken het toetsenbordje. Probeer met mijn Ipod Touch wel eens wat mailtjes te beantwoorden, maar ik vind zo'n touchscreen gewoon niet zo fijn om te typen :) Heeft mss ook te maken met mijn behoorlijk lange nagels.. :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:21

Waar gingen jullie heen, als jullie thuis niet konden studeren?

Ik ga hier straks een paar broertjes *^#%&^%#$@% :o ... Heb net al een vriendin uit de buurt gesmst of ik bij haar terecht kan, maar het is echt zo irritant dat thuis niet de rust is om in te werken..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:25

Ik ging dan altijd in de UB (universiteits bieb) zitten :)
Heerlijk stil altijd en goede studie plekken.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:39

Zo, ik ben ook weer een beetje tot leven gekomen :P.

Meteen een druk weekend gehad. Vrijdag tussen de middag kwamen we op het vliegveld in Amsterdam aan. Na iedereen gedag gezegd te hebben zijn we naar huis gereden. Thuis alle verhalen verteld en foto's laten zien. Nouja niet alle verhalen want dat zijn er zo veel. Zo af en toe schiet me weer iets te binnen van ohja dit moet ik jullie nog vertellen.
Vrijdag avond hadden we met de vriendinnen groep afgesproken. Erg leuk om ze allemaal weer te zien :D.
Eind van de middag viel ik al bijna in slaap (aangezien het voor mijn gevoel al 5 uur later was). Maar ik moest van mezelf tot half 11 opblijven. Anders zou ik 's nachts wakker zijn.
Dus extra lang bij de meiden gebleven en rond 11 uur kon ik eindelijk op bed. SLAPEN!!

Zaterdag meteen maar weer op het paard gestapt. Sofie was al die weken lang om de dag gelongeerd. Dus ik stap op en zou wegrijden, tja Sofie doet toch nooit een stap verkeerd. Nou dat heb ik geweten. Het was even rodeo haha :P.
Daarna liep ze fijn :). Allemaal weer even wennen :P.
De schimmel ook maar even gereden. Die is gewoon doorgereden in de weken dat ik weg was. Die ging ook fijn :). Nog even klein sprongetje meegedaan, hij vond het allemaal prima.

Gister middag naar het voetbalveld gegaan. Daar de hele middag gezeten voetbal te kijken, daarna bbq. 'savonds nog een afscheids feestje van een vriendin die 2 maanden in Mallorca gaat werken. Toen nog even in de kroeg gekeken. Heb het maar niet te laat gemaakt.

Vanavond kan ik meteen weer beginnen met werken :Y).
Ik dacht voor dat ik vertrok van ach, zondag kan het wel weer. Daar heb ik nu wel een beetje spijt van :P.
Pff heb het het hele weekend echt al super koud. Zit echt met een dubbel pakket kleren aan :P.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:47

Ik had vandaag dus crosstraining :)

Ging echt supergoed, alles in 1x gesprongen en dus geen 1 weigering. Ook allemaal nieuwe dingen gesprongen. Het was echt zo leuk, en hij geeft me zo veel vertrouwen hiermee :+:

alleen 1x moesten we zo'n opsprong doen (het water uit en dan het eiland op) en toen bleef 1 been een beetje achter waardoor hij dus dat hout raakte, en toen werd hij dus een beetje boos op zichzelf :') En toen gaf hij echt een giga bok waardoor ik voor het zadel terecht kwam, en toen kreeg ik hem dus niet gelijk terug en we moesten ook nog een afsprong doen. maar ben wel blijven zitten :))

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:15

:wave:

Ben ik ook weer es. :o

Mooi dat je crosstraining zo goed ging Damelza!
Ik wil ook een iPhone, maar ze zijn zo duur O:) Zat ook te twijfelen over een BB Vief, maar denk dat ik toch voor de iPhone ga.
Wel apart van die kamer, ze vinden jou wel aardig iig :+
Mooie foto's Shanouk! Ziet er fijn uit.

Uk en ik zijn donderdagavond weer eens op springwedstrijd geweest.
Ze ging heel fijn. Was 7e in het klassieke parcours en 2e in het progressieve. :)
Toppert :+:

Het laatste veulentje is inmiddels ook geboren. Een Zambuka x Ferro, hengstje!
Het veulen kwam met wat complicaties op de wereld, de bevalling kwam al 14 dagen te vroeg en wilde niet vlotten, we hebben de dierenarts gebeld omdat het veulen niet goed lag.
De dierenarts was niet positief over de afloop van de geboorte, omdat het veulen achterste voren lag.
Ondanks de stuitligging en mede door het super handelen van de dierenarts is het veulen levend te wereld gekomen.

Hij heeft een wat moeizame start gehad, het veulen heeft vast gelegen in de merrie en is daarom wat scheef.
Inmiddels is ie al een stuk rechter. Tis echt een schatje :+:
Hij heet Ferrari. :D Roepnaam Frommel, haha. Hij liep in het begin steeds achter mij aan ipv. zn moeder, raar veulen. :D

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:41

Welkom terug Kim, je bent meteen weer druk bezig. Succes met werken vanavond!
Hilde, Frommel is leuk <3

Ik heb net crosstraining van Michiel gehad. Geen enkele sprong was een probleem, maar tussen de hindernissen :( Volgens Michiel heeft hij zijn CAO nog niet goed gelezen. Foto's volgen nog want Eef had een fotograaf mee die mij ook op de foto heeft gezet.

Shanouk, Je hebt PB!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:24

Zo Kim, alweer druk aan de bak dus :P ...
Hilde :+: .. Wat een droppie!! En fijn van je parcoursen en je 2e plaatsing!! ;)
Mootje, lekker pittig ritje dus :)) ... Leuk dat het goed ging!!
Echt balen dat Wo niet goed is.. en dat alles op het moment even tegelijk komt :roll: , had zo graag naar Moordrecht gekomen...
Gelukkig zijn mijn broertjes gevlogen Vief, kan ik nu weer rustig aan de studie zitten :) .. En mag heel lief bij vriendin komen zitten studeren, die woont 3 straten verderop, dus dat scheelt...

Net Leiden in geweest, even bij de V&D spullen gekocht voor mijn presentatie a.s. donderdag. Mijn moeder en ik hebben zitten brainstormen en er kwamen hele creatieve ideeën uit :D . Zo dus direct aan de slag!! En even het een en ander geshopt bij de Dille & Kamille.

Eerst Wootje binnenhalen zo. Die gaat nog steeds in galop het land in, en op een drafje er weer uit en als ze het zadel ziet wordt ze wild, want dan wil ze leuke dingen doen :(:) . Morgen de kliniek bellen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:29

WL, Balen dat Wo nogsteeds niet goed is! Dille & Kamille is leuk! Ik ben nu helemaal van fan bodum glazen, maar ze zijn zo duur.

Welke (UK) webshop gebruiken jullie voor horseware dekens?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 15:32

Ik gebruik gewoon paardendrogist.nl :D .. lekker snelle levering ;) .

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:19

Goeiemiddag!
@Lotte: Balen dat Wo nog niet goed is :(:) Hopelijk blijkt het niks ernstigs te zijn! Gelukkig zijn je broertjes nu weg en kun je alsnog in de rust aan je studie.
@Hilde: Gefeliciteerd met je fijne parcoursen en prijzen! En wat een leuk veulen zeg!!
@Vief: Je hebt wel een goeie indruk gemaakt bij dat huis blijkbaar, haha! Hopelijk ga je wel snel een andere leuke kamer vinden!
@Mootje: Mijn horseware dekens komen bij www.horsewaredekens.nl vandaan. Je crosstraining klinkt als een pittig ritje ;) Wel fijn dat de hindernissen op zich geen probleem zijn, nu ertussen nog!
@Kim: Ook weer terug in Nederland! Zal wel weer lekker zijn om weer je 'gewone' ritme op te kunnen pakken. Je bent wel gelijk weer lekker druk ;)
@Damelza: Fijn dat je crosstraining zo lekker ging!
@Snoekiej: Weer een leuk topic met je crossfoto's! De hindernissen zien er bij jullie ook simpel uit, nu ertussen nog en dan komt het helemaal goed met jullie! Maar met wat extra begeleiding van Michel komen jullie er vast wel uit!

Ik ben gisteren nog met Jipje op wedstrijd geweest, springen was meneer toch wel overenthousiast :o ik was wel 2 x foutloos maar het was niet mijn meest nette rondje :o Daarna gelijk omgezadeld voor de dressuur om meneer toch maar weer enigszins duidelijk te maken dat ik ook graag enige inbreng in het geheel zou willen hebben :Y) uiteindelijk 2 redelijke proeven neergezet waar ik voor het moment wel tevreden mee ben, kreeg terecht 177 en 178 punten. Ik was al lang blij dat ik weer zonder al te veel spanning door de ring ging.
En nu net terug van een bosritje met Anoes, is even gekeken of ze ook lekker door wil/kan galopperen :D eerst snapte ze niet zo goed dat ze lekker naar voren mocht, maar toen ze het eenmaal snapte had ze er flink lol in ;) Omgezaagde boomstammen, electriciteitskastjes, honden, enz waren af en toe nog wel erg eng, maar voor de rest is ze wel super braaf :D Ik ben zo blij met haar :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:31

Nou jongens, het dieptepunt is bereikt hoor..
Vorstin staakt nu zelfs tijdens het dressuren. Eerste proefje was ze al wat dwars, maar bleef het bij haar kop naar voren trekken. Tweede proefje kapte ze op de helft er gewoon mee. 2x stoppen, maar toen kon ik haar nog met heel veel moeite naar voren schoppen. Derde keer stopte ze weer en ging ze gewoon echt niet meer naar voren. Heb me kapot getrapt, maar ze ging geen pas naar voren. Dus ik heb afgegroet. Instructrice heeft het gezien, en die gooit het (ook) op dat ze gewoon afslaat als ze naar haar mening te hard moet werken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
Vlietlanden kijk ik nog ff aan, ik ga vragen of ik de oefencross mag rijden en anders rijd ik wel HC. En Maarsbergen meld ik maar af.
Ik zie echt niet hoe dit goed moet komen.

Lekker dat je bij Woll geweest bent Vief. Ik heb inderdaad geluk met zoveel foto's. Vorig jaar was Apple's aanhang altijd bij de trainingen voor foto's, en dit jaar zit ik bij iemand in de groep die aanhang heeft met een camera.
Veel plezier op wedstrijd Mirthe
Succes met je broertje Lotte :(:)
Lekker druk idd Kim!
Fijn van je training Damelza
Gefeliciteerd met je prijzen Hilde! Lief veulen! Gelukkig heeft ie t overleefd zeg!
Mootje, ik bestel Horseware bij Josie, errug goedkoop en ook best snel!
Gefeliciteerd met je foutloze parcoursen en je fijne proeven Benthe!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 16:32

Snoekiej schreef:
Nou jongens, het dieptepunt is bereikt hoor..
Vorstin staakt nu zelfs tijdens het dressuren. Eerste proefje was ze al wat dwars, maar bleef het bij haar kop naar voren trekken. Tweede proefje kapte ze op de helft er gewoon mee. 2x stoppen, maar toen kon ik haar nog met heel veel moeite naar voren schoppen. Derde keer stopte ze weer en ging ze gewoon echt niet meer naar voren. Heb me kapot getrapt, maar ze ging geen pas naar voren. Dus ik heb afgegroet. Instructrice heeft het gezien, en die gooit het (ook) op dat ze gewoon afslaat als ze naar haar mening te hard moet werken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..
Vlietlanden kijk ik nog ff aan, ik ga vragen of ik de oefencross mag rijden en anders rijd ik wel HC. En Maarsbergen meld ik maar af.
Ik zie echt niet hoe dit goed moet komen.

Virtuele knuffel voor Snoekiej :(:)