[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:11

K heb woensdag nog ophet verenigingsterrein gereden en goed getraind. Zondag concours, dus dat wordt morgen er nog mar ff weer heen. Kan vandaag ook geen puf vinden om te longeren (nog 2 paarden voor het donker) en gister had ik een borrel.

Onze bak moet losgetrokken worden, maar dat wil niet als het zo nat is

@ floor: ik kan er wel in rijden. Maar hoe vaker je erin rijd als ie zo nat is, hoe slechter die wordt. En daar heb ik ook niks aan natuurlijk.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:11

Wij doen officieel ook niets aan Klaas, officieus heb ik maar weer eens badspullen gekocht.
De buitenbak van onze instructrice is ook veranderd in waterpolo, gelukkig kan ik tegen een kleine vergoeding de binnenbak gebruiken van m'n spring instructeur.

@Ingrid, klinkt idd richting artrose. Onze oude merrie moet ook altijd een 20 minuten opwarmen. Maar goed, die is 23.

Hmm snorkelen, lijkt me heerlijk om weer eens te doen. Lekker dobberen en vissies kijken

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:13

TeeGee schreef:
Das toch ook wat Dienke!! Ik ga vanavond even met TG naar de manege om te rijden.

jah erg he... Ik ben zo kapot van een dag hard werken.. Gelukkig wel eerder dicht gegaan ivm sinterklaas Lachen
Maar ik moet wel.. Heb morgen concours in Didam

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:14

Ik heb zondag pas Heeten. Ze staan dan gister en vandaag stil en morgen weer ff rijden. Moet kunnen bij 2 4-jarigen Ja

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:14

Er is volgens mij niks gebeurt, ik heb zondag een stapbuitenritje gemaakt en toen heb ik eigelijk niks gemerkt, maandag in de les begon het eigelijk, maar was het ook zo weer weg.
Vrijdag heb ik gelongeert toen was er niks aan de hand en zaterdag heeft mijn bijrijdster gereden dus weet niet of daar iets is gebeurt. Maar dat zou ze dan wel vertellen.
Hij heeft wel vaker dat ie wat stijf is, eigelijk altijd in het begon, maar zo'n rare stap in zijn achter been niet.
Maar had het gister tijdens het losrijden al wel gevraagt aan de instructricevan de manege, maar het was geen kreupelheid, hij was gewoon wat meer stijf dan normaal.
Ook omdat het ook weer verdwijnt, en na het springen liep die weer normaal, dus daarom heeft ze dat uitgesloten.
Maar als het maandag nog zo is, stap ik er idd niet meer op en ga ik ff kijken of ik er iemand even naar kan laten kijken.

edit: hij was toen ik hem kocht vlak daarvoor al op de foto gezet en goedgekeurd, dus heb ik hem alleen maar klinisch laten keuren.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 05-12-08 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:15

rowo schreef:
Ik heb zondag pas Heeten. Ze staan dan gister en vandaag stil en morgen weer ff rijden. Moet kunnen bij 2 4-jarigen Ja

Tuurlijk kan dat Mandy Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:16

En als het niet kan hebben ze pech Knipoog Ik ga zo de stallen doen en dan lekker niks... Heerlijk om een keer om 3 uur vrij te zijn ipv half 6. Morgen ff 1,5 uur stage en maandag vrij...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:16

Kan het me helemaal voorstellen hoor Dienke! Mijne heeft de laatste tijd vaker een vrije dag. 40 werken en ook nog eens een flinke reistijd is wel even wennen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:18

Voor elk paard is het wel eens fijn als ze een dag lekker alleen buiten kunnen lopen en ff niet rijden... gaat geen paard dood aan volgens mij Knipoog

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:20

TeeGee schreef:
Kan het me helemaal voorstellen hoor Dienke! Mijne heeft de laatste tijd vaker een vrije dag. 40 werken en ook nog eens een flinke reistijd is wel even wennen!

Die van mij ook hoor.. In de winter rijd ik haar steeds vaker om de dag.. Hij komt wel bijna elke dag buiten.. Ik ga zo ff bank zaakjes doen.. Ff lkkr een uurtje pitten voor het eten Lachen

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:20

rowo schreef:
Voor elk paard is het wel eens fijn als ze een dag lekker alleen buiten kunnen lopen en ff niet rijden... gaat geen paard dood aan volgens mij Knipoog

Dat is niet te hopen, anders hadden we een mooi zooitje in NL gehad Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:21

Ik ga ff de stallen doen en ook ff lekker bankhangen Doei!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:21

BuenaVista schreef:
rowo schreef:

Dat is niet te hopen, anders hadden we een mooi zooitje in NL gehad Bloos

ROFL

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:40

Ing het viel me wel op, aangezien ik hem achter ook niet echt vind onder treden met zijn achterhand.. maar goed in de gaten houden Ja

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:46

Whaha idd Dienke ROFL

Ik zal omkleden

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:47

BTW, ik heb al vanaf zondag niet gereden, heb er echt geen kracht voor. Heb nu nog niet gespuugd (heb 10 min geleden gegeten) dus das mooi Lachen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:50

Ingrid: ik zou het idd toch maar goed in de gaten houden. Misschien heeft hij toevallig een nacht vastgelegen oid en zit er nu iets niet helemaal goed. Als ik jou was zou ik er toch iemand naar laten kijken..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:15

rowo schreef:

Anders was die van mij nu morsdood geweest Huilen
Deze week echt geen tijd gehad. Zo na het eten maar even kijken hoe het met der is en hopen dat de bak een beetje begaanbaar is..
Succes morgen in Heeten!

Pfffft... kon nog als een gek naar de UT vanmiddag. Omdat het programma op mijn pc het bestand niet wilde openen. Tot half 5 bezig geweest. Nog even langs mijn kamer geweest om wat spul mee te nemen (was met de auto dus kon mooi veel meenemen).. En toen weer naar huis. Was druk op de weg, maar gelukkig maar heel even file gehad.

Wij vieren wel Sinterklaas. Morgen (gelukkig)
Cadeautjes zijn inmiddels compleet. Moet nu alleen nog 8 gedichten uit mijn duim gaan zuigen.
Vind het erg leuk, maar van mij mag het wel in een iets andere vorm gevierd gaan worden Dromen
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 05-12-08 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:17

floor01 schreef:
Ingrid: ik zou het idd toch maar goed in de gaten houden. Misschien heeft hij toevallig een nacht vastgelegen oid en zit er nu iets niet helemaal goed. Als ik jou was zou ik er toch iemand naar laten kijken..

Ja idd zoiets zat ik ook te denken.
Of dat ie net ff iets te ver is uitgegleden.
Atrose denk ik eigelijk niet.
Omdat hij pas alle buigoefeningen etc heeft gedaan, daar was niks mis mee.
En dit is echt opeens, en wat ik weet van atrose dat het langzaam steeds erger word.
Dus denk idd aan een verstapping.
Ga na maandag even bellen als het niet beter is geworden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:27

Goedenavond!
Fijne sinterklaas iedereen Haha!
Ik heb Vorstin vandaag niet kunnen rijden, ze hoest Boos! Ieder jaar heeft ze het weer, maar waardoor? Ik heb alleen maar gestapt vandaag, en ze krijgt 2x per dag een scheutje Natterman over het voer. Als dat niet helpt laat ik de dierenarts komen.

Ik vier vanavond geen sinterklaas, maar ga naar Madagascar 2! Zondag gaan we met zn allen een sinterklaasspel doen Lachen

Fijn dat je eindelijk lekker rond mag tuffen Kim
Gave laarzen Lotte Haha! Balen dat je eraf viel. Lijkt me wel eng, om buiten je paard kwijt te raken. Succes met je zere kont Ach gut
Succes alvast met bloed prikken Corien
Veel plezier vanavond PB

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:31

@Ingrid: Ik sluit me aan bij Floor, ik zou er ook naar laten kijken!! Ach gut
@Snoekiej: Jah, ik rende nog een stuk achter haar aan Bloos *wat een vertoning*.. maar gelukkig weet ze waar de stal is en ben blij dat er geen auto's aan kwamen.

Wolin heeft ook geregeld een aantal dagen vrij, ze staat er nog steeds.. behoorlijk vief zal ik maar zeggen Knipoog
M`n kont/heup doet behoorlijk veel pijn, dus ben benieuwd of ik morgen in het zadel kom Nagelbijten / Gniffelen .

Wij vieren vanavond Sinterklaas, met surprises, kado's, en gedichten. Eerste keer dat we het zo doen. Vind het wel leuk, zo creatief bezig zijn voor elkaar. Maar er gaat verrekte veel tijd in zitten en het komt nooit uit... Bloos

Ik ga nu aan de Mexicaanse wraps Vork Kwijl

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:56

Goeie avond allemaal,
Ik heb denk ik jullie hulp nodig.
Ik heb zelf nog nooit sgw gereden maar weet wel dat ik dit met mijn toekomstige paard wil gaan doen.
Weten jullie waar ik kan zoeken (behalve op bokt, marktplaats etc.) naar sgw paarden die te koop staan? Of weten jullie toevallig een paardje van minimaal 1,70m rond de € 5000? Hij hoeft niet op hoog niveau te lopen, al is ervaring wel een grote pre.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:02

Bel gewoon eens met een professionele Eventingruiter. Op www.sgw-eventing.nl zijn wel links te vinden. Maar of zij ook voor 5.000 een basispaard hebben staan, dat betwijfel ik.
Waarom eigenlijk minimaal 1,70? Veel SGW paarden zitten volgens mij rond de 1,68

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:08

Idd tis heel lastig ik zoek ook namelijk en ik kijk nu enkel naar of ze kunnen springen Haha!

Iedereen veel plezier Knipoog

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:12

Ruudjw schreef:
Bel gewoon eens met een professionele Eventingruiter. Op http://www.sgw-eventing.nl zijn wel links te vinden. Maar of zij ook voor 5.000 een basispaard hebben staan, dat betwijfel ik.
Waarom eigenlijk minimaal 1,70? Veel SGW paarden zitten volgens mij rond de 1,68

Ik ben zelf ook vrij lang en dan is het plaatje gewoon echt niet mooi. Het paard mag ook wel rond de 1,68 zijn maar dan moet hij al wel redelijk gebouwd zijn.
Ook met de prijs ben ik moeilijk maarja vragen en het proberen kan altijd toch?