[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:06

Heb de dochter van de organisator gemaild om eens te horen. Want ben net gevraagd ook om elders een dressuurwedstrijd te jureren, dus als de wedstrijd niet doorgaat kan ik daar naar toe.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 22:17

Ik heb een fijne training achter de rug. Twas er wel effe terug inkomen vond ik.
Volgende week naar Baarle, heb er zin in!

Ik ben ooit eens in Gavere geweest denk ik, alle we kwamen aan en toen bleek het afgelast te zijn... was mega ver voor niets ..

100€ vr een stal is inderdaad mega veel... in Waregem zijn ze geloof ik altijd wat duurder... beetje chance voor ons dat de meeste crossen bij ons in de buurt zijn dus hebben we geen stal nodig.

Haha ja als het 300 euro vr een stal was , was het wel heel duur.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:59

Goeiemorgen Belgische eventers. Over een paar weken vindt eventing Overpelt plaats. Voor mij de eerste keer dat ik in België aan een eventingwedstrijd deelneem. (mits er startplekken zijn voor de Nederlanders). Heeft toevallig iemand een go pro filmpje van Overpelt klasse L (Nederlandse klasse M)? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de hindernissen. Met welke Nederlandse eventingwedstrijd is de moeilijkheidsgraad van de cross te vergelijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:48

Ok 100 voor een hele wedstrijd klinkt al een stuk beter :+ maar is inderdaad nog steeds genoeg geld.

Antonius, als je een schrijver nodig hebt... op tijd roepen :) April is een rustige maand, ik kan bijspringen indien nodig.

Ik ga me denk ik opgeven als hindernisrechter voor de lrv in Gavere. Zijn ze blij op de club en was vorig jaar ook leuk. Al neem ik dit keer wel mijn voorzorgen voor slecht weer :))

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:18

Gisteren is Fiona met een dik been van de wei gekomen, vocht thv boulé. Ze heeft wel gewerkt met de lesgever, geen pas onzuiver en ontzwollen tegen dat ze gereden was, maar gisterenavond toch weer dikker. Koelinggel op gezet, maar nu toch erg dik en warm. Deze middag veearts erbij |(

Net antwoord gekregen van eventing g.avere dat het doorgaat, ben benieuwd of maandag het voorprogramma online komt!

Varekaj: tx voor het aanbod voor te schrijven. Als Fi in orde is met haar been, kan ik g.avere normaal gezien wel rijden (licht voorbehoud van mijn voet :+ ) dus dan ga ik niet jureren... maar dan kan je evt wel mee groomen :+ ik kom er nog op terug!

Nog nooit in Overpelt gereden. Denk Daaphh wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:12

Haha, groomen is even leuk dus geen probleem! 1 en 2 april is het indoor kampioenschap dressuur LRV maar dat is op selectie en ik denk niet dat dat van toepassing is voor de B2 én ik denk ook niet dat ik die selectie haal. De rest van mijn weekends is nog vrij :)
Toch nog last van haar been? Verdorie... ik duim dat het niks bijzonders is en gewoon een "dikke blauwe plek" die met goed koelen geneest.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:16

@ Ester91 Overpelt is een fijne wedstrijd om er in te komen. Ik rij daar klasse L = nederlandse M
De hindernissen is qua hoogte beetje verschillend. Er zitten hele makkelijke hindernissen tussen meer richting nederlandse L, maar ook goeie M hindernissen en veel ertussenin.
Lekker door het bos heen, waterbak vind ik best pittig.
Springen is als laatste.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:18

oei Antonius..beterschap voor Fi. hoelang moet je nou nog ook alweer in je gips?

Ik had trouwens nog even gekeken op de knhs lijst van inschrijven voor België, en wij konden al een tijdje inschrijven voor gavere, dus raar dat het niet duidelijk was op de Belgische lijst

Ik ben aan het wachten totdat ik Marchin kan inschrijven en Arville...ik vond Marchin zo'n mooie wedstrijd, ondanks de modder vorig jaar op de dressuur terreinen en de parkeerplaats :')

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:20

Bedankt Madelene.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 13:43

Overpelt is wel een leuke cross. Ik kan niet vergelijken met nederland.
De M/Z vind ik een van de zwaarste crossen vd lrv. zitten toch al serieuze hindernissen tussen en zeker qua combinaties.

De L zal er ongeveer zo uit zien.
1 Boomstam,
2 Bankje
3 Afsprong met
4 smalleke erachter
5 tussen bomen in een rechtje
6 abcd water, niet gemakkelijk, je komt uit een smal padje, dan is het een sprong, 1 galoppas, afsprong eht water in, uitsprong en dan 2 galoppassen nog een hindernis.
7 een bankje
8 een puntje
9 halve boog.
10 halve boog
11 een boomstam op een heuvel
12 afsprong
13 met daarna een hindernis.
14ab opsprong op en af
15abeen triple en wss een oxer er na, dat was toch andere jaren zo, maar nu was die afgebroken..
16 een huisje
17 tonnen
18 een oxer
19 een huisje
en dan ben je er :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:36

Varekaj schreef:
Haha, groomen is even leuk dus geen probleem! 1 en 2 april is het indoor kampioenschap dressuur LRV maar dat is op selectie en ik denk niet dat dat van toepassing is voor de B2 én ik denk ook niet dat ik die selectie haal. De rest van mijn weekends is nog vrij :)
Toch nog last van haar been? Verdorie... ik duim dat het niks bijzonders is en gewoon een "dikke blauwe plek" die met goed koelen geneest.

Dit jaar is het niet met overkampen dus je kan gewoon inschrijven
Ik ging normaal op jumping met Iskander nu maar was om 6u thuis en moest om 8u30 opstaan oepssss... :o

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:27

Esther91 schreef:
Goeiemorgen Belgische eventers. Over een paar weken vindt eventing Overpelt plaats. Voor mij de eerste keer dat ik in België aan een eventingwedstrijd deelneem. (mits er startplekken zijn voor de Nederlanders). Heeft toevallig iemand een go pro filmpje van Overpelt klasse L (Nederlandse klasse M)? Ik ben namelijk zeer benieuwd naar de hindernissen. Met welke Nederlandse eventingwedstrijd is de moeilijkheidsgraad van de cross te vergelijken?

Ey! Hier een nederlandse die ook L start in BE.
Maar geen GoPro filmpje want je mag geen helmcamera in belgie.
Maar ik moet zeggenndat het heel goed te doen is.
Ik vind de klasse L in belgie tussen de nederlandse L-M zitten :)

Geen DA controle en het springen is na de cross.
Wat ik altijd wel vervelend vind, maar meer imdat niemand zich aannde volgorde houdt en dan allemaal bij de ingang vh parcour gaat staan. Wat met de mijne niet aan de orde is, die heeft geen geduld en flipt dan.
Dus dat is soms ff vechten voor je plek :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:26

Oei Antonius! Hoe was het bij de da?

Canch staat trouwens ook op rust al tWee weken... Mag wel wandelen en beetje draven. Nog een week en dan terug DA.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:51

Gelukkig niets erg met Fi, miniem wondje in haar oud litteken, maar doordat die huid niet meer mooi gaaf is, reageert haar been er zwaar op. Ze werd nu gespoten met ontstekingsremmer, morgen nog eens en verder zoveel mogelijk bewegen. Dus op de wei en ze mag rijden. Oef!

PP: wat is er aan de hand met canch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:09

Oef, toch een meevaller met Fi!

Wat is er mis met Canch? Ontglipt me even...

Zit bij apassionata met de vriend, een vervroegd verjaardagscadeautje. Hij is meer onder de indruk dan ik maar ik heb al krom gelegen van het lachen. Hij vroeg waarom ik geen trickriding/kozakkenvoltige doe met de mijne :))
Hij krijgt wel al een stuk waardering voor de sport, dat wel. Bij een stukje wijken "ey ey ey dat kan jij ook!". Trots dat hij was! Godzijdank kent niemand me hier :')

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:51

Canch die oud aan het komen is :/... Ze liep enkele weken geleden niet correct nadat ik de dag ervoor was gaan springen. Het was na enkele dagen wel weg, maar bon toch eens binnenste buiten laten keren. Niets ernstig opzich.

Gelukkig van fi! Hele opluchting.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 23:52

Fijn dat Fi niets ergs heeft!

Hoop da cach ook snel terug inorde is!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:03

Ik duim ook dat de paarden (en mensen ;) ) snel herstellen!

Luxor zat in een dipje door bloedtekorten en lymfangitis in januari. Nu al een hele tijd een kuur vitaminen sinds midden januari. En hallokes je merkt de laatste tijd wel dat hij weer goed bovenop is. := Zo'n wild paard. :+ Echt brutaal ventje soms, moet vaak strenger dan anders optreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 01:12

De lente in de bol? Er hebben er hier bij mij ook een paar last van. Icaro is trouwens flink aan het verharen, de rest wacht nog beetje af.

Oh... ik heb vandaag trouwens de eerste mug van het jaar doodgemept in mijn auto -O- kunnen die rotbeesten niet gewoon wegblijven?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 16:02

Hier hebben ze gelukkig niet zoveel last van de lente. Alle toch niet in het koppeke. maar ze worden wel vaak gereden en staan altijd buiten. Wel is Jomo ook aan het verharen.

Ik ben vandaag naar de indoorderby op Sentower geweest. Was wel leuk! Over 3 vd 4 pistes stond het parcours.
Blits was bij het inrijden al een beetje aan het kijken op alles. Tijdens het parcours keek hij ook heel hard. op 10a een stopje, maar ik had hem ook wat lang... Maar 2de keer moest ik hem toch ook serieus overtuigen. daarna ging alles wel weer goed. Nog 1 balkje op de muur maar dat vind ik niet zo erg. Ben vooral blij dat ik hem rond heb gekregen, al is er ook nog heel veel werk aan mezelf. Afstanden niet altijd 100% just. Ik heb ook gelijk nieuwe teugels gekocht, deze waren veelte lang, ik voelde ze onder mijn gat in kloppen terwijl ik aan het rijden was, heb daar tans vorig jaar niets van gemerkt tijdens de crossen. Maar ach, toch weer 18 sprongen van rond de 90. Weer een ervaring erbij. Er waren er trouwens super veel uitgesloten. Zeker op de bute maar ook op die waar blits stopte. Dat verwonderde me wel.

Ik merk wel enorm het verschil blits op de cross of blits in een springparours. Op de cross kijkt hij echt op niets, vliegt hem overal door. Terwijl hij op de jumping toch ook wel heel hard kijkt en wat terug houdt. Vinden beide de jumping maar niets :D

Ik hoop als baarle volgende week blijft doorgaan als het zo blijft regenen....

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:46

daaph: ziet er heel leuk uit om eens te rijden. heel leuk over 3 pist 's.
Mijn paard loopt ook liever cross dan jumping. Kmoet ze altijd hard tussen de benen houden ingeval ze zou stoppen op jumping. Meestal als ze in de cross over de eerste 2 hindernissen is is er geen probleem meer.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 09:11

Startlijst van Baarle staat online.
Ik denk dat half België er na toe gaat

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:43

wat een lange lijst inderdaad...en ik moet alsnog vrij laat, had nog zo gevraagd voor zo vroeg mogelijk.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:35

@Varekaj: al een ideetje of je 19 maart al dan niet moet schrijven? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:02

Nee nog niks dus ik ga morgen mailen.