[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_E_

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 09:57

Ik hoop dit jaar ook weer eventing te kunnen starten. Mijn paard is nu 4.5 en pakt het springen leuk op. In het voorjaar wat crosslessen en als dat goed gaat een paar keer BB proberen. In het najaar hopelijk een paar keer B!
We gaan wel zien hoe het loopt, en of ze het überhaupt leuk vind. Wil de spring concoursen ook wel een beetje bijhouden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:30

Welkom celeste! Als ik dat nog niet had gezegd :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:46

zodiacje schreef:
Stiekeme meelezer hier.
Wil toch even kwijt dat het ook wél kan.
Paard in januari gekocht, heerjansdam in de bb. Vlietlanden in juni eerste keer B daarna in september oudkarspel in het L.
Het jaar daarop in westdorpe (juli ofzo?) Over naar het M. Dus in feite in ruim een jaar van niets naar het M.
(slechts 1 langsloper gehad door echt dikke stuurfout)
Mijn doel voor aankomend jaar is Z of zelfs 2**. Of ik dat red weet ik nu natuurlijk niet maar ik geloof ik keihard werken en keihard dromen dus vooraf zeggen of iets wel of niet kan daar hou ik niet van.
Ieder loopt zijn eigen pad en ik wens ieder dan ook een heel mooi sgw pad in 2020!

Knap! Scheelt denk ik wel een hoop dat je paard het spel al goed kent natuurlijk. Ik zie mij dit bijv niet doen met mijn groene paard die nog nooit cross gelopen heeft :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:52

M_Vainqueur zo waar wat jij schrijft. Mijn man is ook een tijdje gelijk op gegaan. Maar 2 keer uitgesloten in de cross in het M, 1 keer door een val, andere keer 3 weigeringen. En bij 4 verliespunten moet je terug naar het L en weer op 0 beginnen. Toen hij net weer lekker op dreef was een peesblessure. Vijf jaar paard heel kunnen houden en vanaf toen alleen maar kwakkelen jaar erop andere blessure toen hij het crossen weer op kon pakken en toen was het klaar en hebben we Chaplin helaas in moeten laten slapen.

Nieuw paard gekocht, grote plannen mee maar daar bleek een hoop in het vertrouwen niet goed te zitten. En dat kost tijd. Dus ook die plannen weer bijgesteld. Kan je als ruiter nog zo graag willen, juist in de eventing is vertrouwen zo belangrijk.

Liekec: goede tip al werkt het vast vooral op hoger niveau zo. Zie je topruiters ook vaak doen. Maar van BB naar B en B naar L is denk ik wel zo te doen, als je de wedstrijden goed uitkient hoeft die overstap niet zo groot te zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:48

Ik doe idd ook gwn over gaan in de BB, B en L. Maar als je dan net over bent narhet L en dan komt Renswoude. Zou ik daar gewoon weer B gaan. 't is maar net welke wedstrijden je kiest in de lagere klasses. En flexibel mogen starten is wel ideaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:29

Is zeker fijn dat dat nu kan :j

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:17

M_Vainqueur schreef:
Leuk! De nieuwe kalender! Moet er ook maar eens voor gaan zitten om te kijken wat ik wil. Sowieso een 2* (of 2 of 3) gaan uitzoeken!
Cioccolato schreef:
Ik zou niet eens zo gehaast doen. Waarom in 1 seizoen 2 klasses omhoog willen? En dan ook nog van 't L naar 't M.

Edit. Tenzij er meer ervaring is bij paard en ruiter natuurlik.

Ik ben het eens met Cioccolato, als het je eerste paard op dit niveau gaat zijn zou ik adviseren om m dit jaar lekker klaar te maken voor de M, volgend jaar te starten in de L en de tweede wedstrijd ofzo de stap naar het M te maken. De overgang B-L is een stuk kleiner dan L-M.
Maar het is nooit verkeerd om grootse doelen te stellen, zolang je ze ook maar durft bij te stellen indien nodig :)

Ik zou zeggen kom gezellig naar Emmeloord voor een 2 of 3*.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:46

Ik ga mij niet mengen in de discussie over hoe snel je moet, wil, kan promoveren. Ieder z'n ding.

Wat voor de een niet snel genoeg kan gaan is voor de ander geen optie.

Ik heb m'n planning beetje rond denk ik!

We gaan beginnen in Maarsbergen 10 april.

We hebben gister en vandaag onze dressuur skills geoefend. 4 proeven 4 winstpunten dus dat is ook weer gedaan voor dit jaar haha!

Nu eerst paar keer parcoursjes springen, veel leuker *\o/*

Hoi Celeste, leuk dat je Dream gaat starten!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 10:25

O zit Maarsbergen er weer in? Leuk!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:58

Nog een praktisch vraagje, hoe ver van te voren moet je je opgeven voor sgw's?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:09

Die data staan vermeld. Ik geef me altijd op zodra ze open gaan. Bij sommige zitten ze zo vol. Anderen kun je later nog opgeven.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:51

Zeker in het begin van het seizoen (in de lagere klasses) moet je wel binnen een kwartier na opening opgegeven hebben. Later in het seizoen komt het niet meer zo nauw.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:02

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:05

Ik vind je jonge beestje zo gaaaaaf.(dat is die met de smalle bles toch :o ) Heerlijke paarden <3

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:20

Ja das de smalle bles! Het is ook he-le-maal haar ding!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:23

M_Vainqueur schreef:
Zeker in het begin van het seizoen (in de lagere klasses) moet je wel binnen een kwartier na opening opgegeven hebben. Later in het seizoen komt het niet meer zo nauw.

Oh jeetje oké goed om te weten :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 18:29

Ér komt oo kvast weer een topic op bokt die de inschrijfdata bij houd. Dat was altijd wel zo. Daar staat op een rijtje wanneer ze open gaan en hoelaat.
Het is een kwestie van bijhouden. Ik heb Alphen Chaam alweer in mn agenda staan. 8 feb 8 uur :D

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:23

Ik ben een beetje aan het plannen, zover het kan planningen lopen toch nooit zoals ze moeten hebben we maar weer gezien blessures, chaffeur projecten in het buitenland enz haha.

Nou twijfel ik of ik Alpen Chaam gewoon B zou kunnen starten, dit seizoen kronenberg (ging niet helemaal lekker maar ook niet heel verkeerd) , clubkampioenschappen en ysselsteyn rond gereden in de B. Geen grote problemen, samen nog iets meer het vertrouwen krijgen maar dat word de laatste tijd ook met springen enz al beter.

Twijfel alleen want om er heen te rijden 1,5 uur en uitgesloten te worden is ook niet een optimaal begin van het seizoen.

Heb stiekem wel hoop om oktober ysselsteyn heeeelll misschien L te kunnen starten, omdat het daar in de BB/B heel fijn ging en we daar ook vaak gaan trainen. Vond de B van ysselsteyn wel heel fijn te rijden dit seizoen, zelf alleen n enorme stuurfout begaan

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:31

Kun je geen trainingen voor Alphen rijden? Dan komt het misschien wel goed!

Ik vind het jammer dat maarsbergen de B op vrijdag heeft.....of is dat een feestdag vrijdag?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:48

Cioccolato schreef:
Kun je geen trainingen voor Alphen rijden? Dan komt het misschien wel goed!

Ik vind het jammer dat maarsbergen de B op vrijdag heeft.....of is dat een feestdag vrijdag?

Goede vrijdag, maar niet een officiële feestdag...

Alphen zou ik zelf niet starten zonder goede training voorafgaand. Volgens mij vergelijkbaar met Bathmen qua niveau, en dat was ook geen kattenpis..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:40

Ooooh. Vandaar.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:24

Ik vond Ysselsteyn een pittige L.
Zou niet mijn voorkeur hebben als eerste L cross, maar als je er vaakt traint scheelt dat natuurlijk wel..

Hoe is Maarsbergen in de L?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:53

2 of 3 jaar geleden heb ik die gereden. Was toen heel leuk. Alleen heel heeeel oneerlijk bij het water. Ik gok ook dat ze dat nooit weer zo neer zetten :+
Ik zou er dus lekker heen gaan in de L!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:05

Sannexspikey schreef:
Ik ben een beetje aan het plannen, zover het kan planningen lopen toch nooit zoals ze moeten hebben we maar weer gezien blessures, chaffeur projecten in het buitenland enz haha.

Nou twijfel ik of ik Alpen Chaam gewoon B zou kunnen starten, dit seizoen kronenberg (ging niet helemaal lekker maar ook niet heel verkeerd) , clubkampioenschappen en ysselsteyn rond gereden in de B. Geen grote problemen, samen nog iets meer het vertrouwen krijgen maar dat word de laatste tijd ook met springen enz al beter.

Twijfel alleen want om er heen te rijden 1,5 uur en uitgesloten te worden is ook niet een optimaal begin van het seizoen.

Heb stiekem wel hoop om oktober ysselsteyn heeeelll misschien L te kunnen starten, omdat het daar in de BB/B heel fijn ging en we daar ook vaak gaan trainen. Vond de B van ysselsteyn wel heel fijn te rijden dit seizoen, zelf alleen n enorme stuurfout begaan

Ik vond het heel fijn aan Alphen dat de moeilijkere dingen bijna allemaal een alternatief hebben.
Ik vond Ysselsteyn best pittig dit jaar, als je daar makkelijk de B rondrijdt zou ik Alphen wel durven te starten denk ik. Zoiets als die picknicktafel met het kleedje, zo hoog en breed was er in Alphen niks. Ik heb in Ysselsteyn BB gereden en met m’n oom ook de L cross gelopen, hadden daarvoor allebei Arensgenhout gereden en dat verschil was gigantisch.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:00

Ysseltsteyn vind ik niks aan om te rijden zo pittig als die gebouwd staat. Maar dat heb ik ook met renswoude. Zou ze wel aanraden als je richting een hogere klasse wil.