[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:11

'k Had tickets op uitnodiging gekregen dus cava nog :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:56

Als het gratis is is het altijd goed! :+ ik mocht ook gratis binnen omdat ik mee deed. Ik zou zelf geen ticket betalen, hier en daar wel eens een leuke lezing maar niets speciaals voor de rest.

Hier opnieuw een foutloos rondje met Ferro in Hul*sterlo. De barrage had ik teveel risico genomen waardoor een balk op de laatste sprong. Maar we hadden wel een snelle tijd :Y) hiermee zijn onze punten voor het M springen binnen.
Colorado was ook mee en startte flink (zonder steigeren bij het binnenkomen, wat voor een indoorjumping al heel wat is voor mijn stresskonijn). Enkel werd hij sterk na hindernis 4 weg en sprongen we zo de verkeerde hindernis. Oeps!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:21

is in het springen de klasseverdeling net zoals bij de eventing??
belgische B = Nederlandse L
L = M
M = Z

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:15

M is 120 basisparcours en barrage 1m25. Dat is NL ook zo?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:02

proficiat florence :-) jij hebt al een mooie winter achter de rug :)

hier ook gratis tickets voor FHE. Vriendin en haar man reden mee met 5 paarden :) we hebben na de proeven nog even rond gelopen maar het was echt snel dus eigenlijk niks van de beurs gezien :) Alleen vlug eens bij de stallenbouw standen gestopt en bij bwp. Verder gewoon overal snel tussen gelopen :)

ook groen licht gekregen voor onze vos :) die mag ook met alles terug beginnen. nu nog even afwachten wat de conditie zal zeggen van vozzie voor we een planning maken voor de eventing.

het begint in te korten, de start van het nieuwe seizoen :) ik kijk er in elk geval al naar uit al kan ik zelf wel niet mee. ik geniet er wel van om gewoon op de wedstrijden mee te lopen :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:54

florence123 schreef:
M is 120 basisparcours en barrage 1m25. Dat is NL ook zo?

ja klopt, dat is hetzelfde dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:55

Hier is het nu rustig. Het heeft vandaag al gegoten dat het geen naam heeft en voor zover ik begrepen heb blijft dat voor de rest van de week. Ik heb niks tegen rijden in een spatje regen echter is dit wat teveel van het goede. Denk dat de boel sowieso onder water staat nu.

Gisteren goed carnaval gevierd :+ Of ik vanavond nog ga weet ik niet. Niet enkel omwille van het weer, ik moet morgenochtend ook weer werken. Dinsdag ga ik waarschijnlijk naar een clinic van willy van der kelen over jureren van B1-B2. Komt voor mij van pas, ben intussen met B2 bezig. De clinic is gratis :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:48

Varekaj: ik ben ook gegaan naar Aalst! Vandaag piekte het wel op mijn werk.

Ja die clinic over het jureren heb ik ook nog gevolgd, dat is zeker interessant! Dan weet je goed waar de klemtonen liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 20:20

@ Florence: Had ik gezien op FB :D Wij stonden op een super plek om de stoet te bekijken: niet te ver van het huis van een vriend van ons om na de stoet de dranktrolly op te halen, goed bier in glas ipv bekertjes, niet te veel volk, propere toiletten en goed zicht op de praalwagens :)
Slapen is niet bepaald goed gelukt (iets met bierwalm en snurken van de andere vierder in huis), ik ben 2x per ongeluk in een stevige moshpit verzeild geraakt gisteren. Ik weet nu hoe het voelt voor een tomaat om tot moes verwerkt te worden #) Morgen moet ik ook gaan werken dus ik blijf vanavond wijselijk thuis.

Ik heb me binnen de club ook opgegeven om mee te gaan als schrijver als ik niet zelf moet rijden. Daar leer je ook al een hoop van. Ik verwacht echter dat de kans bestaat dat ik ooit misschien opgeroepen wordt om zelf te jureren, en dan is beetje achtergrondinfo wel handig. Wanneer er een jurycursus opduikt (of parcoursbouwer) dan denk ik wel dat ik me daar ook voor ga aanmelden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 23:06

Afbeelding

Hier is het ook leuk

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:38

STOPPET Daaph! :+ Hier regen. :(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:36

Ik ga die volgen van de VLP die cursus :J. Ik ben eens benieuwd :).

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:44

Zalig Daph!! {:} versus :brr: Gisteren compleet uitgehageld tijdens een last-minute looprondje. Vriendlief dacht dat hij doodging, tis dan ook een echte vent :+

Ik heb ook ooit uit interesse nog eens de modules 1 en 2 gevolgd van trainer B. Toen bestond instructeur B nog niet. Krijg af en toe nog de uitnodiging om mijn cursus te vervolledigen maar die toelatingsproeven zijn toch niet echt aan mij en mijn knollie besteed :(:) Maar ik vond die wel heel interessant. Jury heb ik jammer genoeg te weinig tijd voor, maar zou ik wel leuk vinden. Of zoals Antonius doet, brevetafnames. Om dan gechanteerd te worden door gefrustreerde ouders haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:26

Voor brevetafnames is initiator toch nodig? Zou dat ook nog willen doen maar dan moet ik eerst al eens mijn B-springen doen :+

Daarnet weer een fikse vlaag. Al de regen moet er ineens uit zeker? Als hierna de lente/zomer begint is't goed maar ik vrees er beetje voor. Ga straks de pony's weer verzetten van weide. De paddock waar ze nu staan is 1 groot modderbad.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:52

Volgens mij kregen we dit weer nu tot eind april :+.

Hier lag het klein paddockske al heel de winter droog, wat nog nooit gebeurd was. Dat is nu sinds gisteren wel gedaan :P. Het gras op de zomerweide is wel al redelijk wat geschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:22

PP, da's geen leuke grap :P ik ben echt toe aan zon.

Ik heb wel regelmatig eens last van water op de weide, maar eer alles onder staat moet het wel erg zijn. Nu is het alleen het stukje wat afgezet is als paddock wat 1 blubber zooi is. Ik wil ze echter nog niet op het gras laten, dan hou ik helemaal niks meer over.
En de omheining is nog niet overal uitbraak-proof voor mijn kleinste draak op het grote stuk.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 00:45

Helaas is mijn paradijs weer ook al gedaan. Vandaag terug geland en morgen vliegen we er al gelijk in met een cross training in Overpelt

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:16

Even tegenslagje hier, sinds gisteren zit mijn nek en schouders helemaal vast, wellicht overbelasting van teveel op mijn krukken rond te lopen :+ mag gelukkig morgen al bij mijn osteopaat en in het weekend moet ik niets bij de paarden doen, dan is mijn man thuis, dus beetje rust nemen dit weekend.

Het voorprogramma voor Waregem staat online, een box €100 alstublieft! Blij dat ik over huis kom, want zo wordt het echt onbetaalbaar! Trouwens nog geen voorprogramma voor gavere en dat is 2 weken voor Waregem, zou dat een teken zijn dat het afgelast zou worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:18

Zijn die boxen van goud ofzo? Pfoe. Dat zou ik er niet voor over hebben... tenzij je echt voor de top mee rijdt. En dan nog. Wat een hoop geld.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:41

Tja, als je veraf woont, kan je niet anders natuurlijk. Voor daaph is het 180km rijden denk ik? Dan brengt 3 dagen op en neer rijden ook niet op natuurlijk. Maar valt toch op dat het weeral zoveel duurder geworden is tov vorig jaar!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:49

Agever afgelast :\??? Ik had daar nog niets over horen waaien, amaai tgaat weer een vetten worden dit jaar...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 15:52

How how, tis maar een vermoeden hé!! Maar er staat nog geen voorprogramma op en tis al volgende maand, 1 april, dus wordt precies wel kort dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:17

Sowieso is het wel 3 dagen box dus minimaal al 300€. Daar startgeld nog bij, hooi en voer. Kostelijke grap als je van veraf komt. Zeker als je voor jezelf ook slaapplek moet zoeken.

Lrv heeft 23-24 april ook cross Gavere staan volgens mij? Heb iig via mail vraag gehad om weer hindernis rechter te zijn. Denk wel dat ik dat ga doen, was leuk vorig jaar :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:35

Die prijs voor de box is wel voor de ganse wedstrijd, tis al gortig genoeg :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:43

stel je voor 3 x 100 euro :+ dan komt er niemand niet meer :+ of iedereen rijdt over en weer, dat zou goedkoper zijn, zelf al woon je aan de andere kant van Belgie :P.

Tis te hopen van niet, had toch allezins al foto's zien passeren van nieuwe hindernissen dacht ik.