[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:18

Dat zijn allemaal wel hele grote dromen en doelen. Van niks naar het M :+

Ik zou lekker de tijd nemen voor alles :D
Gelukkig plannen we allemaal zelf.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 14:56

Ik vind het ook nogal wat. Maar dromen op zich is niet verkeerd natuurlijk. Wij bouwen nog verder aan het vertrouwen en nemen daar goed de tijd voor. Op dit moment heeft mijn man geen concrete plannen voor de nieuwe kalender wij plannen niet ver vooruit. Hij gaat nu top, ook al paar keer op andere locaties geweest maar ons eigen vertrouwen moet nog ietsje meer voor ze eventing durven te starten samen. Komt vast goed :j

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:15

Van niets naar het M. Dat zijn inderdaad hele grote dromen. Maar, het zal vast mogelijk zijn met het juiste paard. Wel super leuk dat er zoveel ambities zijn om hoger op te komen *\o/*

Ik kijk nu al uit naar de eerste buiten eventing wedstrijd in Chaam <3

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:22

DewiFoto schreef:
Ja, Exloo is 1x outdoor en 1x indoor denk ik.
In 1 seizoen van de B naar het M is enthousiast, maar wie niet groot droomt komt nergens toch :o
Ik hoop dit seizoen de overstap naar het Z te kunnen maken of een keer een 1 of 2* te starten. Maar ik moet eerst maar eens goed uitzoeken hoe dat allemaal werkt. Daar ben ik totaal niet in thuis nog.

1* bestaat niet meer, het is 2* nu. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:35

Gelukkig crossen we al veel langer dan dat we wedstrijden starten dus dat scheelt weer. Laatste cross M einde van het seizoen vind ik helemaal nog niet zo gek idee of gekke droom hoe jullie het noemen willen.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:41

Haha wat een boel reacties!

Ik stel M als mogelijkheid omdat mijn paard naar waarschijnlijkheid in de verkoop gaat aan het eind van het jaar. Als hij het kan (en alles daarvoor goed gaat) wil ik een keertje M zeker niet per definitie uitsluiten. En zoals een van jullie al zei: afgroeten is altijd een mogelijkheid. En ik vind een beetje ambitieuze doelen stellen ook wel leuk. Niks hoeft, alles mag.

Van Hattem ben ik in het verleden een keer ontzettend geschrokken, dit is dus een persoonlijk iets in het ‘overwinnen van Hattem’ op welke manier dan ook. We zien het niveau (en of ik uberhaupt wel kan) dan wel :+

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:49

M’n zusje is vroeger met haar pony in 1 seizoen naar het Z gereden.
Maar was al Z2 dressuur en ZZ springen als combinatie.

Dus ja het kan. Maar als groene combinatie lijkt het me wel wat overmoedig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:49

Laat in het seizoen zijn de bodems vaak niet meer je van het. Om een paard dat een niveau hoger te starten vind ik niet eens fair. De wedstrijden die er zijn, zijn vaak ook wel uitdagend en pittig. Halverwege het seizoen vind ik vriendelijkere crossen staan.

Voor een verkoop snap ik het wel. Her zal vanzelf door het seizoen allemaal wel duidelijk worden
Crossen en wedstrijden crossen is ook een wereld van verschil :+

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:58

Ik maak dit seizoen pas een planning vanaf september. Daarvoor andere plannen in het verschiet hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:18

Gelukkig heb jij ook alleen maar commentaar en ben ik geen groene combinatie :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:25

Zelf weten en beter toelichten dan :D

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:30

Ik hoop dit jaar gewoon lekker B te kunnen starten. Dat is voor ons goed genoeg. Wil ook wat meer gaan springen tussendoor.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:33

Voor mij idd ook springen en dressuur tussen door. En trainingen. Hoop m'n 4 jarige richting de BB te krijgen, dus die moet nog wat trainingen lopen.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:36

Hoihoi! Ik heb de ambitie om komend seizoen te beginnen met B crossen. We hebben vorig jaar wat trainingen gevolgd bij Michiel Mulder (gaan we dit jaar ook weer doen), enkele oefencrossen gereden en in januari en maart hebben we nog 2x een indoor crossles. Nou wil ik als eerste cross wel een beetje een vriendelijke instapcross rijden om wat vertrouwen op te bouwen, maar ik heb echt geen idee wat dan goede crossen zijn om mee te beginnen. Iemand suggesties zo met het zicht op de kalender? Ik zit vast aan een maximale reistijd van ongeveer 3 kwartier vanaf Lettele.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:38

xVerax schreef:
Hoihoi! Ik heb de ambitie om komend seizoen te beginnen met B crossen. We hebben vorig jaar wat trainingen gevolgd bij Michiel Mulder (gaan we dit jaar ook weer doen), enkele oefencrossen gereden en in januari en maart hebben we nog 2x een indoor crossles. Nou wil ik als eerste cross wel een beetje een vriendelijke instapcross rijden om wat vertrouwen op te bouwen, maar ik heb echt geen idee wat dan goede crossen zijn om mee te beginnen. Iemand suggesties zo met het zicht op de kalender? Ik zit vast aan een maximale reistijd van ongeveer 3 kwartier vanaf Lettele.

Markelo Snorrewind of Ede!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:39

Is Snorrewind vriendelijk ja? Ik dacht dat die al best pittig was :')

Edit: Ik zie dat die in mei is. Hoe is de andere markelo cross qua niveau? Niet fijn voor een instap? Die is in april al namelijk.
Laatst bijgewerkt door xVerax op 25-12-19 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:41

Leuk! Michiel is ook erg leuk! Snorrewind en putten zijn erg leuk! Misschien ronostrand straks wat verderop op het seizoen? Gelselaar. Vinkrga gaat dsn misschien ook wel lukken.

Oké ik ben topografisch niet zo goed dus geen idee qua reistijd.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:45

Markelo, Ede-Putten en Gelselaar zijn qua afstand goed te doen :D. Ronostrand vind ik er heel gaaf uit zien, maar is wat ver weg helaas. Vasse leek me ook wel een leuke cross, wel richting een uur reistijd. Bathmen is voor ons om de hoek, misschien kunnen we die ook wel doen als het seizoen verrassend goed gaat :=. Kan daar in ieder geval nog de oefencross rijden in april om even in het ritme te komen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:48

Zou lekker die oefencross idd meepakken. Misschien oefencross renswoude? Vasse is ook erg leuk!

Celestexxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:30

Hoi allemaal! Ik wil me ook graag melden hier!

Mijn naam is Celeste, 26 jaar en mijn paard heet Dream Time.

Super leuk om al die doelen te lezen!
Voor Dream is het crossen nieuw. Hij heeft wel een paar cross lesjes meegelopen.
Met mijn andere paard was ik L cross, helaas door een blessure niet meer geschikt voor de sport.
Nu is mijn zus gestopt met rijden en mocht ik haar paard overnemen.

Mijn doel met Dream volgend jaar is om veel les te krijgen en Dream veel te laten zien. Ook om veel oefencrossen te rijden, zodat hij eerst veel ziet.
En dan misschien ede als 1e officiële crosswedstrijd.

Ik ben heel benieuwd en vooral of het paard het natuurlijk net zo leuk vind als ik.

Meet Dream Time;
Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:44

Ik vond de overgang van L naar M ook fors. Mijn doel voor dit jaar is zelfvertrouwen in het M krijgen en van daaruit zie ik wel weer

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:17

Ik vind het altijd erg mooi als je met een doel gaat trainen en starten. Maar zoals eerder ook al gezegd; ik heb vooral respect voor ruiters die de planning durven aan te passen aan de omstandigheden. Gezien ik al een tijdje in de B tm Z vertoef ben ik met een hoop combinaties tegelijk opgegaan. Ik vroeg mij soms wel eens af hoe mensen het voor elkaar kregen om ál die wedstrijden te rijden. Ik moest altijd kiezen, kiezen kiezen en soms een stap terug doen (in niet de overstap maken maar weer extra vertrouwen krijgen in de klasse). Als ik een overstap maak moet er wel heel veel geks gebeuren wil ik nog terug gaan naar de lagere klasse, omdat ik over ga als ik er echt klaar voor ben en de uitdaging aan wil gaan.Maar nu kan ik geen combinatie meer opnoemen die tegelijk in de B/L is begonnen waarvan het paard nog heel is/de cross rond wil komen. En dan heb ik de paarden die verkocht zijn niet meegerekend. Al met al is mij dus wel duidelijk geworden dat je gewoon niet alles kan, dan is het allemaal sneller afgelopen dan wanneer je tijd neemt.

Ik begin iig met plannen tot aan de zomer, in april-mei kijk ik hoe het gaat en plan ik de zomer. En dan van de zomer het naseizoen. Gelukkig kan je in de Z meestal nog wel iets later inschrijven dan binnen het eerste half uur van openen inschrijving.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:27

Ik heb wellicht voor mensen hier een leuke tip van Caroline Moore.

Als je in het nieuwe seizoen de overstap wilt maken kan je hem het beste zo vormgeven (voorbeeld van B naar L):

Eerste 2 wedstrijden B, om even in het ritme te komen en te kijken hoe het gaat. Dan een wedstrijd nieuw niveau, L in dit voorbeeld. En daarna áltijd weer het niveau lager starten, of het nou goed is gegaan of niet! Zo kan je je paard weer vertrouwen geven. Als dit goed gaat kan je definitief over.

Dit is dan ook mijn planning zelf. Ik hoop dat we aan het eind van het seizoen M startgerechtigd zijn :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:45

Ik denk ook dat er te makkelijk over wordt gedacht. Van we doen wel even die M als de L goed gaat, terwijl we net dit seizoen L zijn gaan starten.
Maar dat merk je dan vanzelf. Alleen met ervaring kan ik wel meegeven dat het niet werkt, gelukkig met mij nu wat meer mensen. Maar het zal toch zelf ervaren zijn en ook op je mondje gaan. Hoort er ook bij!
Ik vind vooral de bodem in het naseizoen iets om zwaar mee te wegen, het is vaak toch net wat nat of de kans is groot. Maar ook dan kun je natuurlijk zo afmelden. Of je dan een niveau lager erbij kan, is afvragen.

Zoals hierboven genoemd plan ik ook. Ik zet wel een hele lijst neer van welke ik wel leuk vind, of welke me leuk lijken. Dan plan ik het eerste deel en zo rustig aan door de rest. De datums van inschrijven lopen ook wel mooi pp, dus automatisch moet je wel een beetje zo plannen

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 00:33

Stiekeme meelezer hier.
Wil toch even kwijt dat het ook wél kan.
Paard in januari gekocht, heerjansdam in de bb. Vlietlanden in juni eerste keer B daarna in september oudkarspel in het L.
Het jaar daarop in westdorpe (juli ofzo?) Over naar het M. Dus in feite in ruim een jaar van niets naar het M.
(slechts 1 langsloper gehad door echt dikke stuurfout)
Mijn doel voor aankomend jaar is Z of zelfs 2**. Of ik dat red weet ik nu natuurlijk niet maar ik geloof ik keihard werken en keihard dromen dus vooraf zeggen of iets wel of niet kan daar hou ik niet van.
Ieder loopt zijn eigen pad en ik wens ieder dan ook een heel mooi sgw pad in 2020!