[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:43

Ka, dan was je dus bij de Zaanse.... Wat een baggerbodem was dat! Stond daar maar 10min vandaan en heb er in 10 jaar tijd maar 2x gestart. Vond het daar niet fijn starten :n

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:47

Ik vind het daar altijd erg leuk, lekker simpel wedstrijdje. Het was absoluut niet glad maar na het 2e rondje van Goldy was het hele terrein 1 grote plas geworden. Zondag Bunschoten, achterberg bodem :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:49

Ik vind het daar juist totaal niet leuk :') slechte buitenbaan, starten op inschrijving, 0,0 sfeer en een trap waar ik altijd half vanaf donder....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:55

Oh ze hadden gewoon een startlijst en een hele leuk ringmeester. Haha gewoon niet jou concours dus :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:45

Hoi hoi

@ Leli das een eind sjouwen met een volle kruiwagen, heb je niet zo'n trekker-grond-bak waar je het eerst in kunt kiepen?
@ Beli mooie foto van Vlietlanden! En een leuk topic! Zal straks reageren :) Ik kan me voorstellen dat je Red wel buiten wil houden, hier gaan ze in de winter ook altijd een paar uur en zomers zo lang mogelijk.
@ bianca1980 gefeliciteerd met je 3e prijs! Volgens mij heb je nu zelfs de tomtom voor elkaar in de cross! :D
@ Albert fijn dat de cross en het springen goed ging! Dressuur komt vast goed :D
@ Jantine fijn dat je gisteren wel hebt kunnen starten!!! Blijf jij ook gewoon lekker zo lang mogelijk doorrijden?
@ Joki leuke foto's! Maar ik zou ze niet aan de muur hangen, maar jullie krijgen vast dit jaar nog mooiere foto's!!!
@ Annetje knap van het hardlopen!
@ TG rommelt nog niks :D

Geert is lekker spagetti aan het maken! Zo lekker dat ik het niet hoef te doen! :D Vanavond nog een kantinedienst draaien op de vereniging. Gezellig!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:57

muts_marijke schreef:
@ bianca1980 gefeliciteerd met je 3e prijs! Volgens mij heb je nu zelfs de tomtom voor elkaar in de cross! :D

hahaha...bijna wel fout gegaan... :+ maar dankzij tip van Kris mistte ik de verplichte doorgang niet.... :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:28

Bianca := . Dan was ik echt niet meer bijgekomen hoor!
MM: geen tractor oid. Maar daar zouden we nu toch de wei niet mee in kunnen met die nattigheid: gaat de hele boel er aan.
Normaal hou ik die verre wei niet schoon, maar ze hebben nu best een klein stuk en als je dan niets doet, lopen ze alleen maar in de poep. Denk dat we hem vanavond leeg krijgen.
Veel plezier in de kantine vanavond! Ik ga aan de andere kant van de bar zitten: mogen Giga en Laurie gezellig springen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:45

MM, ik rijd inderdaad zo lang mogelijk door. Was nu dan op springwedstrijd. Heb er nog 2 staan en dan stop ik met het wedstrijdspringen ivm de risico's. Dan gewoon lekker thuis en buitenritten maken. Zusje gaat hem dan verder starten. Start nu ook alleen maar in de B en niet in de L.

Karen, was foutloos met 66 stijlpunten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:51

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:00

Zal filmpje zo eens kijken Tientjeh! Tot hoelang heb je de 1e keer door gereden?
Bij jou schiet het ook al op Marijke!! Hoe is het met Geert?

Nou ik mag zaterdag om 12.41 springen en om 13.00 mijn dressuurproef rijden. Hoop dat het nog anders kan... Vooral omdat dit erbij staat:
De aangegeven tijden zijn richttijden, houd rekening met in- of uitlopen van het programma.
Het programma is met zorg samengesteld. Verplaatsen in het programma is niet mogelijk omdat in veel gevallen hierdoor andere deelnemers in tijdproblemen komen. Wij vragen hiervoor uw begrip
Ik mail toch maar, ik zie niet in hoe ik fatsoenlijk mijn dressuurproef moet rijden. Vooral omdat springen bijna altijd uitloopt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:15

Sannn, tot 13 weken op wedstrijd, daarna tot ong 33 weken rongehobbeld.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:26

Tientjeh @ hij heeft idd een grappig galopje.. :D toch komt hij in de dubbel wel goed uit..??

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:27

Bianca, hij komt inderdaad in de dubbels altijd prima uit. Hij rekt zich wat en daar gaan we. hihi. Normaal gallopeerd hij ook wel kleiner dan het gemiddelde paard, maar dit kwam ook wel door de bodem. En daar ben ik dan weer blij van, dat hij dan wat korter gallopeerd. Kans op glijden is een stuk kleiner.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:32

Jantine, slim paardje is het zo te zien. Red zich prima en het ziet er zo heel simpel uit terwijl er wel rottige bochten voor de B in staan. En je kunt in de bochten goed zien dat hij voorzichtig doet :j
Verstandig dat je lekker thuis blijft rijden en wedstrijden dan weer even mee stopt, komt daarna wel weer toch :)?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:42

Ziet er super uit Tientjuh!! Springt makkelijk! Grappig als hij indd een keer niet uitkomt dan maakt hij een klein pasje extra of in de dubbel rekt hij zich indd uit!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:48

Dank je Henny. Hij is inderdaad een echte meedenker. Hij komt wel liever kort en gaat praktisch nooit op groot af. Kan dan ook lezen en schrijven met dit paard.

Zal ook het filmpje van mijn zusje met haar jonkie eens uploaden. Die gaan ook best leuk rond in de BB.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:07

Jantine _O- De beeb wordt aardig door elkaar geschud! Normaal is zijn galop idd minder beperkt :j
Wat gaat Marielle allemaal starten?
Sannn, Daar hadden ze wel even beter over na kunnen denken. Had je op je dressuurcoupon gezet dat je ook zou springen?

Pff, ik ben al een uur thuis en al mijn spieren branden nogsteeds :=

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:12

Effe vlot bijgelezen maar even niet de puf uitgebreid te reageren op iedereen. Solly! Andere keer weer. Gewoon te druk met alles.

Wel wil ik nog even reageren op het wel of niet starten bij een slechte/natte bodem. Mijns inziens gaat het er dan niet om of je paard bodemvast is of niet, maar om het vergrote risico op blessures. Dat is bij mij de grootste en belangrijkste reden om niet te starten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:13

Succes met druk zijn Sim :D
Ik ben het helemaal met je eens, maar dat was geloof ik al wel duidelijk :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:14

haha Mo! De beeb hobbelt rustig mee. Marielle gaat in het B springen en B crossen starten. Verder misschien nog een aantal keer dressuur ( L1), maar dat is net hoe het uitkomt, omdat ze haar eigen natuurlijk ook nog heeft.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:16

Hoe gaat het met Dolce? Het is echt een leuk paard :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:20

Die gaat ook goed! Gister is ze nog 1ste geworden in de dressuur. Dolce deed niets anders dan schreeuwen naar Uk. Uk doet er niets op uit, maar die van Marielle daarintegen. Maar hij werd er wel mooi van :D Vond het zelf de punten niet helemaal waard en zijzelf ook niet, maar de jury zag dus wat anders. hihi.
Zal het filmpje van hun springen hier straks wel plaatsen. Daar is ie nog niet de makkelijkste in. Instructeur doet nu eerst vaak een rondje BB en dan gaat Marielle er een rondje BB mee. Ter vergelijking, de instructeur heeft een handelstal en zit eigenlijk muurvast in het zadel. De 1ste keer viel hij er direct in het parcours af en nu had ie 2 weigering. Maar een val overkwam hem niet weer. haha. En als zusje dan gaat, kent Dol het parcours en gaat ze wel makkelijker.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:11

Handig is dat Jantine! Rijd je zusje B met haar jonkie?
Ik had dat zaterdag ook, punten die ik het zelf niet waard vond, al liep die wel beter dan anders. Cijfer mezelf vaak weg en vind mezelf nooit goed genoeg :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:14

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:25

Jantine, leuke filmpjes!
Sann, dat wordt haasten... fijn is anders.
Mo, dat wordt morgen spierpijn :P

Vanochtend hele fijne dressuurles gehad, het wordt nog wat. :) Ik ben nu aan het kijken voor wat springwedstrijden in juli maar kan echt helemaal niets vinden, stom!