[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 23:03

Ik heb er helemaal niets van meegekregen, en het paard was al weg... Tja, dat is het risico wat je neemt als je meerdere paarden in de paddock zet :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:04

_Sim_ schreef:

Iig wel iets wat we nog niet eerder hebben gezien :D :D

@ mootje: hoe groot is de paddock dan? En hoeveel stonden er in dan? Hier hebben we ook geen hele grote weides, maar staan ze ook wel met 3 in. En tja... ze rennen wel eens. Hou je weinig aan tegen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:05

Mootje schreef:
Ik heb er helemaal niets van meegekregen, en het paard was al weg... Tja, dat is het risico wat je neemt als je meerdere paarden in de paddock zet :o

Zeker een risico. Maar ook al krijg je er niets van mee, als het zo dichtbij gebeurt slaat het toch altijd in als een bom bij mij.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:06

Mootje schreef:

Als ze alleen in de paddock staan, of met meerdere paarden op de wei, heb je dit risico toch ook :?

Ligt er inderdaad ook aan hoe groot de paddock is, als hij eigenlijk te klein is voor meerdere paarden dan komt een paard wel eerder klem te zitten oid.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:08

Ik hoef 1 paard hier idd ook niet alleen buiten te zetten. Dan heb ik meer kans dat ze zichzelf bezeren dan als ze met 3 staan. Maar sowieso voorkom je het nooit helemaal met levende have volgens mij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 23:08

Ik weet niet in welke paddock dat paard stond, maar ik ga ervan uit in een 20/40 met nog één ander paard.
Weide vind ik toch anders dan paddock. Mijn paard staat wel met anderen in de wei, maar ik heb nog nooit mijn paard met een ander paard in de paddock gehad (en dit zal ook niet gebeuren)!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:10

20x40 is toch niet klein? Hier staan ze ook wel eens in de bak (gras langs de randen weg te vreten :P ) met 3 EN hindernis materiaal. Als ik ze er alleen in zou zitten moet ik wel vrezen voor gebroken benen denk ik :+ Maar goed, hier staan ze dan ook, weer of geen weer, zo'n 8 uur per dag (of meer) buiten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 23:12

Hier staan geen paarden standaard buiten, alleen de veulens en dat is ook niet langer dan een uur per groep!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:14

In een 20-40 bak met 1 ander paard is toch wel groot genoeg, op de manege waar ik stond hadden we een 20-60 bak waar we vaker 2 of meerdere paarden in losgooien.
Nu heb ik helaas de beschikking over kleinere (maar gelukkig wel meer) paddocks en zou ik hem ook niet zo snel meer samenzetten, behalve met zijn vaste weidemaatje. ( En dat is ook niet zo'n succes, die twee kunnen het samen geweldig met elkaar vinden maar Bam is de dominante van het stel, en wil de paarden in de paddocks ernaast uit de buurt van zijn vriendje houden }> )

edit:
Dat is wel een beetje appels met peren vergelijken rowo, jouw paarden staan dag in dag uit samen, is toch wel wat anders dan paarden op een pensionstal die op zijn hoogst in de zomer samen op de wei staan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 23:17

Wij hebben 5 paddocks, waarvan er twee 20/40 zijn.
EB, Bij jou op stal zijn de paddocks inderdaad niet erg groot!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:18

Klopt, is het ook :D Daarom zou ik ook nooit voor een stal kiezen waar ze s winters niet buiten komen ;) :n

Maar goed, het ging me meer om het idee dat een bak van 20x40 IMO groot genoeg is voor 2 paarden. Maar zo heeft natuurlijk ieder zijn eigen idee over wat het beste is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:21

Nee helaas zijn ze niet zo groot Mootje, maar ik heb toch liever 7 kleine paddocks dan 1 hele grote, als dat betekent dat mijn paard elke ochtend voor me buiten wordt gezet en in contact komt met verschillende paarden (ook al is dat beperkt tot "kopworstelen" over het hek en de stroomdraad en kuilen graven langs het hek :+ )

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:06

Duimen dus noor!
Mootje jeetje, idd mooi dat je dan wat later naar stal bent gegaan! :)
Rowo leuke auto! Wij hebben ook een peugeotje, nooit wat ermee gehad en super zuinig!

Nou ik ging vanmiddag naar mijn ouders en mijn vader was net de jaarlingen uit het land aan het halen. Die stonden nog in de wei stuk verder op. Dus met de trailer enzo. Had ze al even niet gezien, maar ze zien er goed uit. De Florencio kunnen we zowaar aanraken. De corland (vol zusje van Wonderland) viel iets tegen qua hoogte. Hoop niet dat ze het net zo gaat doen als W. Eerst heel veel groeien en groot zijn en dan ineen stoppen. De zizitop is nog steeds een knuffelbeest. De 2 jarige is helaas even groot als de kleinste van die 3. Dus dat word een mooie pony. W had ik ook nog gereden en die ging wel fijn! :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:46

Jeetje Mo! Echt verschrikkelijk als zoiets gebeurd. Moet zeggen dat ik het er net nog over had op stal, paarden die hun been breken...
Ik hoop het nooit mee te maken.
Moet zeggen dat ik mijn paarden ook nooit bij elkaar zet, ga het risico gewoon niet nemen. Dan kroelen ze maar lekker over het draadje heen.
Wendel en Capri staan naast elkaar op stal en staan altijd met de hoofdjes bij elkaar te dutten uit hun luikje. Dat is altijd wel een leuk gezicht. Jut en Jul :+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 02:08

Wat heftig, Mo. Ja dat is wel het risico als je paarden bij elkaar zet, maar een paard alleen is ook zo sneu. Ik lag er ook al wakker van hoor, toen Daimler bij de andere 2 in de wei ging. Gelukkig ging dat goed.

Wat naar Noor, ik hoop dat merrie en veulen er goed doorheen komen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:03

Morning!
Sim: gefeliciteerd met je verjaardag! :)
Mootje: heftig zeg!

Bij ons hebben ze eigen paddocks van 15x10 ofzo, niet heel groot. Maar ze gaan dus wel dagelijks naar buiten :) Op het land staan ze in groepjes van maximaal 3 en dat gaat gelukkig goed.

Ga zo naar stal, eens horen of er wat nieuws is. Paard ging gister aan een infuus, maar als het niet goed zou gaan gingen ze haar toch openmaken....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:36

Thanks Noor. Sterkte voor je stalgenoot en haar paard.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 10:58

Gefeliciteerd Sim!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 11:22

Gefeliciteerd met je verjaardag Sim!
Margriet, Leuk dat jullie zoveel klein grut hebben :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:50

Gefeliciteerd Sim!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:52

Mootje en Noor: wat naar zeg.. :(:)
Simmie: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Mijn feestje was leuk gister :D Badpak viel wel in de smaak! Na 3,5 uur slaap ging mijn wekker om half 6 en zit nu in Almelo te wachten, want hoef om 12.30 pas weer. Woll was wel braaf, maar toch nog wat spanning in de proef, dan valt ze wat terug in tempo en ze kwam wat van het bit soms. Wel al zoveel relaxter, dan mijn laatste indoorproefje van 2 jaar geleden :) Geen grote fouten, had 173 punten, waar ik me wel in kon vinden. Benieuwd wat Woll straks denkt als ze vanmiddag nog een keer mag :+

Trouwens wel best pittig, de hele proef doorzitten op mijn springzadel..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:58

Ik vind het knap dat je dan je bed uit kan komen haha!
Succes zo meteen Vief. Op een springzadel doorzitten lijkt mij inderdaad ook geen succes!
Ik heb 30 november mijn L2 debuut met Wendel en ik zie er nu al tegen op om heel de proef door te zitten. :+
Het jasje past perfect. :) Ik zal kijken of er iemand is die vanmiddag kan filmen en/of foto's kan maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 12:04

Ik kan niet wachten tot ik door mag blijven zitten, maar dan moet ik eerst even de L1 door :D
Vief, Ik word er al mie van als ik je verhaal lees!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:17

Haha! Bij Borex heb ik dat inderdaad ook. Die gaat ook 10 keer beter draven als ik ga doorzitten.

Ik ben Capri zijn wond maar met Vulcatan aan het insmeren, het ziet er toch wel een beetje wildvlees-achtig uit. Vulcatan werkt over het algemeen super. Het is een beetje zonde als hij straks een bloemkool op zijn been heeft, een echte oorlogswond. ;)

Hoe is het met Corion zn pootje?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:22

Haha, het mogen doorzitten was voor mij ook wel de reden om de L over te slaan en M1 te gaan rijden. Maar op een springzadel is het toch wel lastig, zeker als je er flink aan moet rijden.

Evelien: Wat leuk dat je jasje goed past! Ben heel benieuwd naar een foto :)