[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:21

Simmie: Goed gedaan

Scum: paul janssen...Maar is de wedtsrijd wel op ruitersportcentrum Seurenheide?

Ik ben gestopt met mijn huiswerk, dus ik ga mijn verslag nu wel even typen
Ik ging samen met mijn vader , juul en Piet op weg naar Diepenheim. Mijn moeder kwam later met Sunny, omdat als we samengaan en de paarden worden gescheiden Piet gevaarlijk wordt.
We waren een beetje laat, er was al parcourslopen voor het M en met Piet moest ik als eerste. Even haast gemaakt dus. De bodem was erg slecht.. Piet sprong wel superfijn en relaxt. Het parcours ging makkelijk, maar op de laatste had ik een fout. Dat laatste lijntje stond op 6 terug en hij widle niet terug komen. Ik reed M hc dus vond het niet erg om een fout te krijgen. Ik wilde persee 6 terug, maar toen kwam ik iets te dicht, wat resulteerde in een fout.

Daarna moest ik snel naar Sunny, die heel snel losgereden, want er waren nog maar heel weinig voor me. Met Sunny had ik 3 balken in het M. maar was niet heel ontevreden. Ze deed super haar best, maar Sunny is best een zwaar paard, dus het was gewoon heel moeilijk op de slechte bodem. En Sunny is toch niet mijn echte springpaard, daar is ze gewoon niet zuinig genoeg voor.

Nu komen even wat foto's

Afbeelding
Piet losrijden, ik zit er zo scheef op, omdat ik het parcours nog even moest bekijken Dit is trouwens niet op het losrijden voor het springen, dit was gewoon een bak ernaast.

Afbeelding
In de ring aan de praat met de jury. ik kreeg commentaar op, dat ik met mijn HC paard het eerst reed. Mijn oplossing : Blijven lachen

Afbeelding
Hindernis 1

Afbeelding
Ik ben redelijk verdwenen

Van Sunny zet ik er even geen foto's op, want dan wordt het wel heel veel Juul nog maals bedankt voor de foto's

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:26

Wat een prijzen weer allemaal!

Simmie: super! Hartstikke gefeliciteerd. Fijn dat ze weer zo goed ging

MissM: ik ging ook vaak 's ochtends even over het strand voor concours toen ik mijn pony nog had, dan liep hij altijd superfijn
Gefeliciteerd!

JJ: Dressuurprikker
Ik moest je nog bijpraten van cursus he Een hellend kruis is meestal kort en een onderstandig voorbeen gaat vaak samen met een steile schouder Meer is me niet bijgebleven
Er was gebak van Frans en vrouw ivm het veulen en woensdag(geloof ik) is bij Sonja een Cartano-veulentje gezond ter wereld gekomen Ik had eigenlijk even langsgewild vandaag, maar had geen telefoonnummer en vond het een beetje onbeleefd om zo aan te komen waaien....

Mooie foto's Renske En je weet toch wel dat je altijd eerst het paard voor promotie moet rijden

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:28

Gomir: Haha dat zeiden zij dus ook En mijn vader is jury en hij jureert vaak met die jury's dei vandaag bezig waren. Ze hebben mijn vader er ook nog over aangesproken.

MissM

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:31

Hier ook van mij wat foto's van vandaag (zoals jullie merken doet mijn computer weer alles wat hij moet doen )

Gomir: ja, dat werkt goed he! Mijn vorige paard reed ik ook wel eens door de duinen naar een naburige wedstrijd, dan kon hij even lekker uitrazen!

Dat is wel een boel water
Afbeelding

Zoek de oren
Afbeelding

Een heeele enge vlieger in zicht...
Afbeelding

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:49

Ooo wat lekker zo langs het strand!

en Renske graag gedaan hoor! tot morge

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:54

We hebben heel hard gewerkt dit weekend: met zijn 4-en (Moeder, vriendin, hubbie en ik) hebben we 2 studeerkamers, een slaapkamer (bijna helemaal), de hal en een heel groot deel van de woonkamer geverfd. We schieten prima op, morgen de woon- en slaapkamer afmaken, woensdag de logeerkamer en alle radiatoren/plinten/stopcontacten terug, en dan gaan we zaterdag over Morgen lees ik bij.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:27

Dat gaat lekker Lielle!

Werk ze nog

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:37

Mooi Lielle! Lekker als je het weekend over kan!

Gomir: Ik denk dat ik geen examen mag doen! Je mag maar 2x missen van de cursus toch?? Ik ben 15 & 22 mei op vakantie dus dan mis ik al 2x en afgelopen maandag

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:04

@ Lielle, dat gaat mooi vlot zo met jullie huis. Volgende week housewarmingparty?

@JJ, echte ASOpunten hoor! hoor jij nog wel in dit topic thuis?
Of blijkt nu gewoon maar weer dat crossen goed is voor je dressuur?

@MissM, goed idee om voor je dressuurproef lekker het strand op te gaan. Heb je iig je paard lekker losgereden. Haha die foto van die oren had ze net water in het oor gekregen? Sloeg je paard niet wit uit toen ie weer opgedroogd was en de proef in moest

@Renske, fijn dat je toch lekker inhet M hebt gesprongen.
@Vief, vergeet deze dag maar gauw, volgende keer gewoon beter
@Simmie ook gefeliciteerd met je springprijs.
@Maxjuh, gelukkig is het goed afgelopen...
@Marieke, leuk filmpje!!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:10

Vandaag crosstraining gehad.
Kees was eerst een beetje onstuimig, maar was later erg LIEF. Pakte alles zonder aarzelen, behalve de eerste keer op de steiger, ging ie ff vol in de remmen en hing ik ergens aan zn hals. Maar gelukkig kon ik zoweer naar het zadel terugklimmen en weer verder rijden...

BT heeft heel veel foto's gemaakt, dus vol verwachting klopt ons hart

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:30

jollyjoker schreef:
Gomir: Ik denk dat ik geen examen mag doen! Je mag maar 2x missen van de cursus toch?? Ik ben 15 & 22 mei op vakantie dus dan mis ik al 2x en afgelopen maandag

Is dat zo? Wist ik helemaal niet
Als je het haalt dan is het toch goed, het is niet echt iets dat je op geluk haalt en als je het inzicht niet hebt heb je dat na 7 lessen ook niet

En als het wel zo is dan kun je misschien wel wat regelen, waren bijzondere omstandigheden toch...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:31

Klinkt goed RK!
Ik wil ook wel weer crossen, maar ik denk dat ik dan toch maar eens op zoek moet naar iemand die me een fijn paard wil lenen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:38

Goed zo Lielle, ik heb alleen de afgelopen tijd geleerd dat het souzen heet i.p.v. verven!

Alle winstpunten en prijzenpakkers, van harte!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 01:06

Ik MOET even kwijt dat ik geen vrijgezel meer ben Welterusten

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 01:10

droog...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:17

EERST!!

Gefeliciteerd Andrea

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:31

Daar ben ik weer!

Als eerste, Andrea, gefeliciteerd!! Ik ben blij dat je het met ons wil delen!! Krijgen we nu ook de details nog te horen…. (ik is nieuwsgierig… )

Verder reageer ik niet op de verhalen want het zijn er teveel! Ik heb twee- en-een-halve dag niet achter de computer gezeten… Onze computer doet het even niet, dus nu maar even op het werk.

Gister in Moordrecht getraind. Ging wel goed maar niet supergoed. Ze hebben nieuwe hindernissen en 1 daarvan is een minischans. Dus van een kant schuin omhoog galopperen en aan de andere kant een klein afsprongetje. We moesten tegen het steile kantje opspringen. Maar ik had natuurlijk weer als enige een paard die dacht dat het een gewone hindernis was en dus schrok dat ie zo hoog lande. Daarna 3 keer vol in de ankers, hij was helemaal geschrokken.. Daarna waren alle hindernissen op die lijn eigenlijk wel een beetje eng… Maar hij sprong ze wel. Het was vrij druk dus je moest opletten dat je geen botsing kreeg en we deden steeds maar 3 hindernissen achter elkaar, dus je komt dan niet echt in een crossritme. Maar goed, zondag lekker naar Maarsbergen!
Ik heb wel leuke foto’s denk ik van gister maar die kunnen dus even niet op de computer.

GvdT, lekker paard, beetje naar jouw auto schoppen! Het moet niet gekker worden!

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:15

@Reeskees: Ja ik ben idd blij van wel, maar ik had er ook eigenlijk op moeten blijven zitten!

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:19

gomir schreef:
Klinkt goed RK!
Ik wil ook wel weer crossen, maar ik denk dat ik dan toch maar eens op zoek moet naar iemand die me een fijn paard wil lenen

Hee, dan mag je de meine wel lenen!

Dan leert ze toch ervaring op en ga ik er straks mee verder als je geen tijd of iets meer hebt!

Het is een 8-jarige BWP Vosmerrie, met een blesje, 2 witte voetjes en een schofthoogte van 1.64, maar is niet super small!

Ik rijd met haar L2+6 winstpunten dress. En ik wou gaan starten met het springen!

Haar afstamming is V. Olympic Ramiro, VV Ramiro z, MV. Akzent 2
Ze heeft verder ook best veel engelse volbloeden in haar bloed zitten!
Waardoor ook erg geschikt met het crossen!

Met dressuuren gaat het heel goed, en springen vind ze super leuk!
Laat even weten!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:43

leuk MJ...Oeterma nog gezien?

foto's komen misschien vanavond.
mensen help... is het nu al week 15?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:51

nee, week 16!

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:51

MJ: dat was een droge aktie :p

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:53

Biertabje schreef:
leuk MJ...Oeterma nog gezien?

Vergeet ik gewoon!
Ja, die zat bij mij in de les en de eigenaresse stond met de trailer naast mij. We hebben gezellig gekletst, ook over jou!! Positief hoor, dat je zo goed kan springen! Je had voor het weekend ook weer lekker gesprongen hoorde ik! Leuk paard hoor!! Volgens mij vond de instructeur hem ook erg leuk!

Oet deed het gister erg goed!!! En je krijgt de groeten terug!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:06

Oet was volgens mij niet zo blij met de les. Ging heel veel op controle
Gitte vond het wel een fijne les. 1 keer is ze er tussen uit gepiept, maar als ze de kans had gehad was het vaker geweest

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:09

Oet houdt idd niet van controle dat is wel een ding wat duidelijk is!! ze is ook meteen beledigd als je haar een keer eronder rijdt ofzo!

leuk dat je Gitte hebt gesproken!

oliebol...week 16 alweer ik kom ook altijd overal te laat achter