[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:02

Proficiat allemaal.
super gereden allemaal :-)

Ik daarnet nog eens naar de dierenarts voor haar laatste rhino spuit. Hij vond ze heel knap staan. Niet overdreven zwaar maar wel heel mooi. Ook goed in haar vel, ze glanst mooi. Was ik toch ook even blij omdat te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:07

Oeh, doet me er aan denken dat ik de DA nog moet bellen voor de entingen van Icaro voor hij naar de weide gaat.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:11

Proficiat Florence en Vakerkaj!

Ik vond ze ook heel knap staan MF toen ik ze in bloso zag. Het begint nu wel te korten he!

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:17

bedankt pp :) nog 2 maand :) begint nu toch wel al een beetje te kriebelen :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:51

effe beetje bijgelezen...heb het afgelopen dagen druk gehad.

daaph ik zag je filmpje, fijn hoor, je bent weer op de goede weg...ondanks de stop.
hoe is het me je voet? wat een actie hè :(:)

Antonius, fijn dat alles op zijn plek zit..hoe is het nu?
heb je genoeg hulp met je paardjes? en lene heeft vriendschap met fi gesloten...heerlijk!
doe je wel voorzichtig met binnen en buiten zetten 8-)

florence!!! geweldig!!! proficiat..en dat met een 4 jarige..knap hoor.

en varekaj ook in de prijzen...proficiat!

mila furrie...zwangerschap doet de merrie meestal heel goed..aftellen!

ik ben afgelopen zondag naar het strand geweest...heerlijk!
boxser was echt super braaf. Hij vond dat bewegende water met al die witte schuimvlokken erop wel erg eng _O- hij sprong iedere keer ervoor naar de zijkant als er weer een golf aankwam. Hilarisch!
Maar uiteindelijk met een ervaren paard toch het water ingeweest.
we hebben 20km gereden in 2.5 uur...en het begon een beetje grijs, maar uiteindelijk een straalblauwe hemel.

[/Afbeelding

die roodbruine wat 2de van rechts staat, is trouwens mijn andere paard lex.
Die wordt door mijn vriendin gereden, en heeft vroeger hoogste niveau marathon gelopen 4 span voor het Franse team. Heeft echt alles gezien, tot wereldkampioenschappen Kentucky en olympische spelen Beijing toe.

[/Afbeelding

volgens mij geeft mijn grijns wel aan hoe ik genoten heb.
en dan nu echt gaan voorbereiden op het cross-seizoen.
ik ga naar de oefencross in Baarle-Nassau
dan 19 maart Chaam
26 maart Overpelt
en 2 april Vechmaal.
Misschien wat veel achter mekaar, maar mijn partner die heeft een schouderblessure, en die moet waarschijnlijk geopereerd worden.
Dus of ik daarna nog wedstrijden kan rijden is maar de vraag.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:34

Oooh ik wil ook nog eens naar zee!

Is er hier interesse om samen eens af te spreken aan zee? Wel nog paar weken wachten :+

Florence: heb je geen filmpje van de finale met iskander? Vind hem echt uitgezet, puppylook is er bijna af!

Ik heb gisteren nyona gelongeerd vanuit mijn stoel... moesten mensen mij zien... ik loop dus eerst met een klapstoel op mijn rug naar de wei. Dan paard halen, mij neerzetten en paard laten lopen. En ze is dan nog zo braaf om flink op haar rondje te blijven lopen zonder trekken :D

En vandaag de 5 paarden buiten en binnen gezet en dat ging vrij vlot. Alleen doodmoe en het zweet staat op mijn rug :P

Beide paarden worden nu met lage neusriem gereden en dat lijkt goed te gaan. Vind het alleen echt niet mooi, dus heb nu voor het springen zo een dubbele neusriem van Dyon besteld in het bruin voor mijn springuitrusting. Dat vind ik dan wel nog stoer en zelfde effect.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:03

Hopelijk moet je niet schrijven Varekaj haha. :+

Proficiat met de goede wedstrijdresultaten!

En heerlijk hé naar de zee gaan. :) Ik wil gerust gaan met Luxor maar enkel als 't een rustige wandeling is. ;) Of iemand van de groep die niet snel wil galoperen ofzo. Want achterblijven kan Luxor niet echt als anderen in volle snelheid weg zijn. :P En hij is ook nog bang als er anderen vlak achter hem galoperen, dus zal sowieso als laatste van de groep moeten rijden. :P Nuja is niet erg hoor als er niemand anders 't kalm aan wilt doen. ;) Want ja strand nodigt gewoon uit om hard te gaan! :D

Met Shuddy was dat zooo zalig! Ging ook altijd in het water ook als anderen niet wouden. :D Toptijden gehad. <3

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/10536500_10203775542776398_4087513051834487738_o.jpg?oh=f5a0b6e48d7d6821639282bedf02af4c&oe=59416C3A

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/10380573_10203775883464915_3583772617506909881_o.jpg?oh=bdb729c2fa2a62a54744b6e4ba7677d7&oe=593AB808

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/10560312_10203876360456777_8456633521907952068_o.jpg?oh=7c22a09c1a3458f968f9bc3d5d18f658&oe=5939206C

Vandaag fijn ritje gehad. :) Luxor goed aan het werk gezet! ~~}> Hij was goed aan het zweten. :P Maar uiteindelijk wel heel content! Binnenkort weer eens springlesje plannen hopelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:08

Ik wil heel graag eens naar de zee! Ik weet alleen niet hoe Icaro gaat reageren op zeewater. Vroeger dacht ik "easy" maar nu die de laatste tijd zo spookt... ik weet niet. Staat wel op mijn verlanglijstje om ooit te doen dus als iemand het ziet zitten, graag!

Woensdag is het ledenvergadering voor ons eetfestijn. Hopelijk weet ik dan meer voor de 19e.

Antonius: FOEI! Echt niet goed bezig! Anderzijds.... ik zou hetzelfde gedaan hebben indertijd als ze aan huis hadden gestaan :+
Ik ga eens bekijken wanneer ik weer Hulp kan komen bieden.

Florence nogmaals proficiat trouwens!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:16

mooi foto's hanne

echt Antonius...hoe krijg je het voor mekaar... _O-
ik zie die dyon neusriemen steeds meer verschijnen...ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken.
ik vind ze niet lelijk, maar ben er nog niet echt van gecharmeerd.
ze schijnen wel een betere werking te hebben, een vriendin van mij heeft er ook eentje.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:34

nu is het ook al een jaar geleden sinds ik naar de zee ben geweest maar in 2015 ben ik wel 3-4 keer geweest :D zo zalig eh eens uitwaaien op het strand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:34

De enige strandritten die ik ooit gedaan heb waren met een manege ginder, nooit met eigen paard. Weet dan ook niet hoe de mijne gaat reageren op de zeelucht en dat water. Ik weet wel dat wandelen in een grote groep voor hem niet echt haalbaar is als er eentje tussen zit die onnozel begint te doen of makkelijk de kont keert. Met 4 of 5 zal het maximum zijn volgens mij.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 09:48

Ik ben nog maar 1x aan zee geweest, met Fiona toen ze 5 was voor een fotoshoot. Was heel leuk en heb er prachtige foto's aan overgehouden. Echt in zee heb ik ze toen niet gekregen maar heb ook wel niet gepusht, was geen ander paard bij en ze was nog jong.
Ik weet niet vanaf wanneer het 'zomerseizoen' begint dat je niet meer zomaar op het strand mag? Anders moeten we iets proberen afspreken met ons boktgroepje? We zullen dan toch maar een klein groepje hebben, dus wel ideaal denk ik? Met 20 man zie ik het bij mij ook niet goedkomen...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:04

Ik een 3 of 4 keer met eigen paard, het is gewoon zalig! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:21

Is er iemand die de weg dan weet :+ Ik ben er wel voor te vinden haha. Zomerseizoen begint denk ik best vroeg, kan het dat dat al in maart is?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:25

ahjoh...op het strand is het eerst tegen de wind in, en dan omdraaien met de wind in de rug terug.
Tenzij je door de duinen terug wilt...maar dat is wel erg zwaar.
En je moet even naar de getijden kijken zodat je op hard zand rijdt.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 10:48

Ja ik ben wel te vinden voor een zeetripje! Ik ben met Colorado al 2 of 3x geweest. Die is echt heel braaf en gaat in de zee. (Ondanks dat het zo een heet paard is in het springen is hij zo fijn op wandeling). Met Ferro durf ik eerlijk gezegd niet, die begint al te bokken als ik thuis een klein ommetje wil maken en met een 4 jaarse vind ik dat nog wat vroeg. Ik ben ook een aantal keer met mijn pony's geweest vroeger. Ik ga meestal naar Nieuwliet, we hadden daar vroeger een caravan dus ik ken de weg wel wat en het parkeren is super makkelijk. Ik stel voor dat we een doodle opmaken voor een datum te prikken?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:24

Ik ken de weg in Knokke-Heist, het Zwin :) Parkeren in de bronlaan (of op parking van 't Zwin dichterbij) en dan een deel door de duinen. Wel golfbrekers.

De Haan weet ik ook parking zijn voor trailers en camions (een soort weide) niet ver van manege De Cama*rgue , maar is nog een heel eind wandelen tot aan strand. Met Shuddy geen probleem, die had altijd energie over en is veel gewend. Maar met Luxor zie ik dat nog niet zo goed zitten :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:46

Wij gaan altijd naar de panne. Je kan daar op de manege staan en dan is het nog 20 min wandelen naar het strand:-)
Furrie was 3.5 toen ze de eerste keer naar zee ging .

Wij gaan ook meestal maar max met 4. Sommige paarden worden snel heet en vaak onhandelbaar. Zoals die van stijn houdt niet van drukte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:50

Met die manege ben ik vroeger paar keer meegeweest. Was wel een mooie route maar idd best een eindje tot het strand en smalle kronkelige bospaadjes. En tramsporen die je over moet op een drukke baan.
Vriendin van me heeft haar paard denk ik in de buurt van het zwin op stal staan. Zij zal wel routes kennen volgens mij en ook info over de getijden?
Florence weet ook een plek, dat zijn er dan 3 alles bijeen.

Ik heb zo'n gevoel dat de mijne best vrolijk en jolig kan worden, maar op zich heb ik zelden problemen op buitenrit. Hij is iig open vlaktes (veld) gewend en ook relatief stevige wind. Al is dat ginds wel anders nee? Het enige waar ik wat mee zit is de reactie op het water. Kans zit er in dat hij daarop gaat spoken: stoppen, kop erop, pijlsnel omdraaien en proberen wegmuizen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:59

dat dacht ik ook, maar de mijne was echt heel braaf.
ik had verwacht dat hij heel sterk zou worden, maar viel alles mee.
Het enigste was dat ik hem niet alleen het water in kreeg.
Hij moest echt achter een ervaren paard/ruiter aangaan, en na veel aandringen en stemhulp deed hij het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:15

Hij wil tegenwoordig al amper de waterbak op ons oefenterrein in, zelfs niet met ervaren paard erbij. Maar dat is wel eentje met stap naar beneden om er in te raken met een betonnen vlak. Is dat nu die combi (hellend en "glijden"), kan best, maar ik verwacht niet dat hij het makkelijk gaat maken :))

Kan wel dat hij er in gaat als ik hem aan de hand meepak.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-17 19:50

Antonius schreef:
Daaphh: ik kan er de vinger niet opleggen maar vind blits er niet 'happy' uitzien in de zin van, ik krijg de indruk dat je redelijk veel moet rijden om hem erover te krijgen? Vind hem beetje afremmen nu, terwijl hij anders soms wat versnelt in de laatste galopsprongen. Maar jij voelde het anders aan als ik je zo lees?

Ik snap wat je bedoelt. Maar Blits remt altijd af voor de hindernissen. Hij is niet altijd even dapper, zeker niet als er iets onder staat. Op dit parcours had ik meer controle tijdens mijn lijnen. Hij durft ook eens wat lui te zijn op de benen. Waardoor ik al eens harder moet intreden.

Zo naar de zee gaan lijkt me wel fijn, alleen jammer dat het zo ver is. Moest het voor mij goed uitkomen, wil ik zeker wel tot daar rijden.
Alleen is blits niet altijd de dapperste. Alle het hangt er vanaf. Hij kan over hele stomme dingen echt flauw doen, maar over "enge" dingen, kan hij dan weer gewoon doorlopen. In groep is hij wel ene die de kop durft trekken. Maar hij kan ook goed achteraan lopen, dan is hem alleen voor mij wat heviger.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:34

Afbeelding
Ik moet op dit moment op doktersadvies regelmatig wat "aquatraining" gaan houden aan de zee dus ik zie dat ook zeker wel zitten :-) die van mij is braaf maar durft ook niet in de zee, dat vindt hij heel eng. Met een ander paard erbij die het kent wel maar alleen blijft hij liever uit de buurt van de golven. Maar wij amuseren ons dan wel weer in de plassen :P Ik ga op dit moment naar De Haan omdat dat maar een dik half uur rijden is, en je daar vrij eenvoudig aan het ruiterpad kan parkeren (10 min stappen van het strand). Je moet dan inderdaad wel die drukke baan/tram over maar daar maakt de mijne niet veel van. Heb wel al van velen gehoord dat het zwin echt mooi is. Daar ben ik vroeger één keer geweest met die van mij maar herinner er mij niet veel meer van.

Gaat er iemand naar Ba.arle-Na.ssau of bij G.iel in M.Inderhout? Ik ben ingeschreven maar wacht de conditie van ponylief nog wat af... :(:) Had ook nog vergeten tapgaten te vragen aan mijn smid bij de laatste beslagbeurt dus zou sowieso een rustig ritje worden. Bodem is BN is daarvoor geen probleem (de cross toch niet), M.inderhout herinner ik mij niet goed genoeg meer.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 13:13

Ik ga naar BN, Op zondag

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:20

Ik ga ook op de zondag naar BN