[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:54

Er zijn genoeg mensen die heel veel geduld hebben en heeel veel verstand hebben van crossen. Kan me voorstellen dat je hem graag ontspannen wilt hebben op vreemd terrein maar dat lukt toch alleen door kilometers te maken. Waarom begin je dan niet met dressuur wedstrijdjes of een keer ergens anders springen? Want dat moet je ook voor elkaar hebben wil je een cross kunnen rijden. (ik bedoel het niet verkeerd hoor maar ik snap je volgorde niet zo goed.)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:58

Ja ik kan soms dingen moeilijk verwoorden
Ik bedoelde meer dat ik bij een terrein waar ook les gegeven word een keer ga rijden en dan vooral gewoon tussen alles door , mischien een keer een sprong meeneem en voor de rest alles verkennen zodat ze dat terein kent en dan daarna daar les nemen en dan uitbreiden tot een keer een ander terein lesnemen ,maar mijn pony moet voor de 1ste keer (maakt niet uit welke disipline) gewoon even 1 plek op het begin hebben om even alles te ''verwerken''

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:00

Welkom Elin en Mireille!
BV, wat schrikken! Hoe gaat het nu met jou? Geen hersenschudding omdat het je zo duizelt? Wat Marijke ook al zei. Gelukkig dat dropke niets ernstigs heeft.
Dat klinkt idd goed Evony, het is nooit leuk zoiets. Maar als ze ergens goed terecht komen vind ik het toch wat anders.
Had die foto al op je facebook gezien Karen, leuke foto. Die oren. :D
Evie heeft lekker gereden las ik.
Dat hebben jullie goed gedaan Marijke met die longeerbak!

Brrr.. Ik heb het zo koud vandaag. :brr: Heb mijn praktijktentamen toch gehaald! Stond ineens op internet 5.6. Het is geen super cijfer, maar toch wel gehaald! Dus gelukkig 5 van de 6 toetsen gehaald, theorie kreeg ik vandaag ook te horen. En dat met zo’n slechte voorbereiding, ben er blij mee! :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:01

BV dat is schrikken! Gelukkig valt het nog mee. Zelf ook niet pijn gedaan?

Welkom Elin :) Heb je al een winstpunt in het springen behaald in het verleden? Zoals ik het hoor is het crossen een beetje een bevlieging bij jou (niet banketstaaf bedoeld) en weet je niet goed wat het inhoudt. Je moet eerst een winstpunt in het springen hebben mag je echt gaan crossen. Om te mogen springen heb je eerst een winstpunt in het dressuur nodig.
Een cross rijd je niet zomaar, maar een crossles echt wel. Zeker als je privéles neemt dan kun je goed je eigen wensen uitleggen en daar ook echt mee aan de slag. Echt hoog ga je de eerste lessen echt niet. Zoek maar eens de foto's op van mijn eerste crosstraining! (Moddies in de modder heette het geloof ik)
Volgens mij had jij laatst ook een topic waarin je al aangaf eerst zelf zonder begeleiding op een terein wilde oefenen en dan pas les te nemen of niet? Ik vind het verbazend dat je (als jij dat bent) na dat topic nog steeds hetzelfde standpunt hebt. Ik blijf er ook bij dat je eerst les moet nemen en dan misschien ooit eens kunt denken aan zelfstandig op zo'n terein rondcrossen.

Snoekiej lekker zo'n paard...

Welkom Mireille ook! :wave:

muts_marijke

ahaa nu snap ik iets beter je achterliggende gedachte. Ik dacht dat jullie al veel verder waren qua wedstrijden omdat je het had over een cross rijden. Sorry dat ik je niet helemaal begreep.

Evony

Gefeliciteerd Sann!

Ik kreeg vandaag tentamen beslag en executie terug waarvan de hele klas het gevoel had dat ze ongeveer een 7/8/9 zouden hebben en ik had het gevoel dat ik een 3 had :+

Heb precies een 5,5 en 1 ander meisje een 6 en de rest van de klas een onvoldoende!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:03

@ Evie Veel sterkte :(:)
@ MM wat een koopje voor een longeerbak!
@ mootje geen fijne dag op het werk dus gehad :(:) . Lijkt mij erg frustrerend zo te moeten werken.
@ Bv jeetje wat schrikken maar gelukkig nog relatief goed afgelopen
@ evony gefeliciteerd met de verkoop van Sabine
@ elin welkom
@ mireille welkom

Ben net even met mijn dracula naar de manege geweest.
De stand tussen merrie en mij is nu zeg maar 1-1. Was fijn aan het rijden tot mevrouw besloot: ik weiger nog langer rechtsom bij H op de hoefslag te lopen en de hoek in te gaan en al helemaal niet in de dressuurhouding :( Al die tijd was het bij A een drama maar dat negeerde ik. Nu gingen we steeds in de remmen en in de achteruit. merrie kan nu 20*40 in de achteruit :+ . Heb een kwartier in het midden gestaan en mevrouw deed niks anders dan uitslaan en stampen. Wat een portret is het toch! Later met halsstrekken loopt zij er fluitend langs :+
Binnenkort maar eens het bos in en dan even goed het gas open want rechtsom galopperen gaat ook niet denderend

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:04

Super Evony. En gefeliciteerd Sannn.

Gelukkig Annetje kan jij het beter verwoorden dan ik tegen over Elin. Maar ik snap volkomen wat je bedoeld!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:04

welkom Elin en Mireille *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:16

Mireille, Gezellig :):) Er zijn er twee met kinderen rond de 25, dus je valt er mooi tussen ;)

Net voordat ik wegging, belde de kapitein om te vragen of ik morgen langskwam aan boord :) Ik kan dus uitslapen en heb een leuk uitstapje. Nu hopen op technisch weer O:)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:18

Annetje schreef:
BV dat is schrikken! Gelukkig valt het nog mee. Zelf ook niet pijn gedaan?

Welkom Elin :) Heb je al een winstpunt in het springen behaald in het verleden? Zoals ik het hoor is het crossen een beetje een bevlieging bij jou (niet banketstaaf bedoeld) en weet je niet goed wat het inhoudt. Je moet eerst een winstpunt in het springen hebben mag je echt gaan crossen. Om te mogen springen heb je eerst een winstpunt in het dressuur nodig.
Een cross rijd je niet zomaar, maar een crossles echt wel. Zeker als je privéles neemt dan kun je goed je eigen wensen uitleggen en daar ook echt mee aan de slag. Echt hoog ga je de eerste lessen echt niet. Zoek maar eens de foto's op van mijn eerste crosstraining! (Moddies in de modder heette het geloof ik)
Volgens mij had jij laatst ook een topic waarin je al aangaf eerst zelf zonder begeleiding op een terein wilde oefenen en dan pas les te nemen of niet? Ik vind het verbazend dat je (als jij dat bent) na dat topic nog steeds hetzelfde standpunt hebt. Ik blijf er ook bij dat je eerst les moet nemen en dan misschien ooit eens kunt denken aan zelfstandig op zo'n terein rondcrossen.

Snoekiej lekker zo'n paard...

Welkom Mireille ook! :wave:

O nee nee! dan begrijpt u / jij me verkeerd :) Ik bedoel idd geen echte cross als wedstrijd ,maar gewoon zo'n ''puppytraining'' waar je als beginnen gewoon les krijgt :)
En in dat toppic bedoelde ik het zelfde als ik hier zeg van die ontspanning etc ipv direct een les ,maar inmiddels ben ik zo goed als van standpunt veranderd :)
Maar ik dacht ook niet aan zelfstandig het terein rondcrossen...nee! Ik dacht gewoon aan alle gangen in ontspanning op het terein rijden en de dingen zoals water etc in langzzaam tempo doorheen en lage sprongen (echt laag) mischien een keer doen ,maar verder meeer alleen wat rondrijden dan echt crossen etc :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:22

Nu snap ik je ook beter Elin, ik dacht ook dat je een cross wedstrijd bedoelde. Ach gosh komt hier net binnen wandelen wordt direct effe aan de tand gevoeld. Voor de rest zijn we heel aardig hoor.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:28

Mootje schreef:
Mireille, Gezellig :):) Er zijn er twee met kinderen rond de 25, dus je valt er mooi tussen ;)

Net voordat ik wegging, belde de kapitein om te vragen of ik morgen langskwam aan boord :) Ik kan dus uitslapen en heb een leuk uitstapje. Nu hopen op technisch weer O:)

Technisch weer is het zeker morgen! Enige dag deze week dat ze zon zijn gezicht laat zien waarschijnlijk. Mijn vader heeft altijd voor Heerema gewerkt. In de offshore business dus. Heb ook wel wat bizarre verhalen over 'kantoor' gehoord van hem. Hij was trouwens HWTK dus zat niet op kantoor.. Sterkte er mee.

Bedankt voor het hartelijke welkom. Voel me niet echt oud. Met waterpolo heb ik ook vooral te maken met meiden van 18 tot 35 jaar. Ben ik ook één van de oudste, dus ach ben het wel gewend.

Houd mij trouwens meer dan aanbevolen voor een volgende strandrit :j .

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:30

muts_marijke schreef:
Nu snap ik je ook beter Elin, ik dacht ook dat je een cross wedstrijd bedoelde. Ach gosh komt hier net binnen wandelen wordt direct effe aan de tand gevoeld. Voor de rest zijn we heel aardig hoor.

Hahah neeee! Ik ga niets overhaasten :) Net als dresuur ga je ook niet direct Z starten :)
Ik wil goed voorbereid zijn en met plezier rijden en ik hoef niet persee wedstrijd te doen ,maar het gaat meer om dat ik het is een keer wil meemaken en ik denk dat mijn pony het geweldig vind *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:30

Heerema is de grote versie van het bedrijf waar ik werk :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:33

Misschien ben ik blond.. Maar wat is technisch weer? :o?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:34

Je moet even op fb kijken ;)
Citaat:
Haha, Dat is een strakblauwe lucht, zonnetje en niet te veel wind. Ideaal om aan boord te vertoeven!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:39

Haha, zag het net. :P

Controleren ze bij jullie trouwens ooit wel eens startkaart/ chip etc? Afgelopen weekend bij de kampioenschappen was het voor de 1e keer dat ze controleerden dat ik het zag... Best slecht eigenlijk. In al die jaren dat ik wedstrijden rij.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:49

@ sannn zowiezo ben ik al 2x op het NK in Ermelo gecheckt en mijn chip is ook al eens in westerbork op het normale CC gecontroleerd door iemand van I&R.
Startkaart wordt bijna altijd gecontroleerd met outdoor wedstrijden maar alleen dressuur.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:51

Heb nooit NK gereden, maar wel regiokampioenschappen en andere grote concoursen. Nooit gecontroleerd.. Bedacht het me net, dat dat eigenlijk best slecht is. 'Vroeger' bij de pony's werd mijn startkaart wel regelmatig gecontroleerd.. Maar bij de paarden nu amper. Terwijl ik dat eerder andersom had verwacht.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:55

Sannnn schreef:
Controleren ze bij jullie trouwens ooit wel eens startkaart/ chip etc? Afgelopen weekend bij de kampioenschappen was het voor de 1e keer dat ze controleerden dat ik het zag... Best slecht eigenlijk. In al die jaren dat ik wedstrijden rij.

Ben met mijn vorige paard zelfs een keer op dopinggebruik gecontroleerd! Moest net zo lang wachten tot Nap ging plassen. Tjongejonge gelukkig deed hij dat nog vrij snel. Vreemde gewaarwording hoor zo'n dopingcontrole. Was toen de chip net verplicht was volgens mij.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:58

Ik ben ook al een keer op doping gecontroleerd. Ze pikten mij eruit terwijl ik 4 balken had hahaha. Is wel grappig want het werd toen naar Engeland gestuurd en je kreeg een brief thuis. Was bij ons thuis cc opeens. Is een tijdje regelmatig in Drenthe gebeurd.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:17

Vorig jaar was zaterdags de regiokampioenschappen in Diepenheim. Ik heb daar zondags gereden en toen deden ze paspoort controle bij de springring. Lang niet iedereen moest het laten zien maar ik uiteraard wel. Had het in de auto en mocht het na de cross laten zien. Ik heb de cross gereden en was aan het afzadelen toen hij me op de parkeerplaats op zocht. Vond het zo overdreven want ondertussen liet hij zo 10 combinaties bij het springen ongezien. Maar hij moets en zou mijn paspoort checken. Vond ik wel overdreven.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:20

Hallo!
Welkom Mireille en Elin!
TG oeps puntje van het oor verdwenen.
Flip leuke naam! :D
Dienke :(:) Jeetje klinkt echt niet fijn! Gelukkig had dropke niks, hopen dat het bij jou ook meevalt met de spierpijn iig!
Rowo leerze!

Ik ging rijden en tadaaa daar kwam de regen. Dus daarna W maar in mijn eentje gewassen. Normaal houd iemand hem vast, er is nl nog geen goede vast zet plek daarvoor. Waren we met z'n 2en kleddernat! :D Toen C nog even gedaan en ik ben aan de kletter gegaan. De ezels van de buren weten dat ze om een bepaalde tijd eten krijgen, dus komen ze helemaal van het achterste stukje bos de heuvel af denderen naar hun hokje. Dat had C nog nooit gezien. :+ Braaf peerd gaat gelukkig alleen maar keihard en verder niks.

Ik ben ook al diverse malen op chip gecontroleerd, met verschillende paarden. Nog nooit doping.
En Tutje begint te veranderen qua humeur en uier. Dus we zullen zien wanneer ze haar veulentje krijgt! Ben wel erg benieuwd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:24

Mijn vader kon er blijkbaar niet tegen dat ik een grotere auto dan hem had := Hij heeft nu deze gekocht:
Afbeelding