Ik heb een paar mensen die een reading hebben gedaan voor een overleden dier/paard. Het was wel een vaag verhaal. Sommige dingen die ze vertellen zouden ze niet kunnen weten (ookal weet je niet hoe mensen bij een reader komen(vaak via mond op mond reclame) en dat zij dus al van je af weten voordat je er komt) Het grappige was, dat iemand die zo''n reading doet kan vertalen wat een paard vind/zegt. Maar ik twijfel eraan of een paard met de hersenen ter grootte van een kleine perzik een dergelijk vocabulaire heeft om dergelijke wilde verhalen te kunnen verdtellen. Als het al enigszins mogelijk is dat die mensen signalen kunnen opvangen, dan denk ik dat die misschien eerder vanuit de persoon komen die het wilt (jij die tegenover hun zit) weten, dus vertellen zij alleen maar wat jij al denkt, voelt of vermoed.
Het is wetenschappelijk aangetoond dat spanning in een persoon, ook echt meetbare spanning is, een paard kan dit voelen omdat hij een hele goede tast heeft in huid en neus + neusharen(daarom reageren paarden slecht op gestreste mensen= vluchtgedrag). Misschien zijn er mensen die het ook kunnen opvangen???? Ik ben heel sceptisch over dit soort dingen.