[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:29

Hahahahhaa, van wie?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:38

Owkey..
Dan vraag maar tegen m of ik alsjeblieft de fotos mag hebbe??
Anders vraag ik het zelf wel ff: BW: mag ik alsjebleift de fotos zien??

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:05

Mijn wedstrijd ging niet zo goed
Sam was met losrijden in het begin wel een beetje gespannen, was natuurlijk ook wel weer wennen zo buiten met al die kleine AB-ponietjes die overal doorheen skeuren
Maar later begon hij echt fijn te lopen Ook mooi achterwaarts en de keertwendingen gingen ook heel netjes
Toen naar de baan. Ik moest al als tweede. Maar toen had ie er opeens geen zin meer in
Hield zich heel strak, kreeg hem niet door de hoeken en hij wilde gewoon niet meewerken. Uiteindelijk een slangenvolte met een contraboog goed gereden Die andere sprong ie over
Maarja was wel heel balen, zeker omdat ie met het losrijden zo lekker liep

Had uiteindelijk 171 punten, was wel terecht Hahaha klinkt nog niet zo drastisch, moet echt nog aan de nieuwe proeven wennen. Verder was die jury ook heel streng, er was gewoon niemand met een winstpunt
Ik snapte sommige dingen ook echt niet, had ik een 7 voor de uitgestrekte draf, maar op het einde bij draf had ik daar een 5 voor Snap ik dus geen kont van

Maarja toen nog springen, duurde nog wel even dus eerst nog even lekker langs de kant gekeken. Toen parcoursgelopen en stiften er weer ingedaan. Kwam er nog een losrennende pony voorbij gescheurd.. Sam helemaal fris, maar later stond ie wel weer heel braaf met de stiften indoen
Nog geen 5 minuten later kwam die pony weer aanrennen, was ie weer ontsnapt

Maarja wij waren inmiddels klaar, dus naar het losspringen. Ging wel goed. Naast de ring nog even gestapt en toen mocht ik erin. Sam was best wel een beetje fel papa had al zoiets van gaat vast goedkomen Maar ging allemaal wel redelijk, tot een stom steiltje met een hekje eronder (wit-paarse hindernis, heeft ie het altijd al niet zo op) maar kwam ie een beetje raar over, ik hem een tik gegeven sprong ie echt als een kip zonder kop over de hindernis daarna
Toen naar een oxer met een hek eronder, waren al veel weigeringen op dus ik had Sam goed opgesloten, niet een al te lange lijn erop af, en goed m'n been eraan. Hij wilde echt al uitbreken en op het allerlaatste moment wordt hij zo sterk dat ie er alsnog langsheen gaat
Toen even een klap en de sporen erin en weer aangereden, wilde hij GVD weer niet! Ik echt boos, dus hem gewoon doorgedrukt, wel een balk ofzo, maar ik was er over.. Stomme idioot hij moet echt niet denken dat ie zo van me af komt
Tsjaa en verder gesprongen ging echt niet fijn, sprong gewoon niet meer lekker door.

Dus niet echt een geslaagd dagje. Sam had er gewoon geen zin in. In de trailer stond ie op de terugweg ook al te stampen en thuis wilde die ook al niet stilstaan enzo.. Echt gewoon vervelend. Wordt dus weer hoog tijd voor een cross
Maar ja van het weekend gaan we het gewoon weer proberen!

M'n moeder had deze foto's nog gemaakt:
Afbeelding
Spreekt voor zich lijkt me zo

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:21

Balen dat het niet lekker ging vief..
Helaas hebben we allemaal wel eens van dat soort dagen

Volgende keer beter!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:51

Scum schreef:
Ik zag trouwens ook de startlijsten van volgende week van het springen in Well. Er stond bij: starten op aanmelding. Grrr, daar heb ik een hekel aan. Dan krijg je dus allemaal van die profs die met 10 paarden komen en voor moeten kruipen....

Ik vind dat altijd wel logisch
Mensen met meerdere paarden gaan gewoon voor(moeten ze natuurlijk wel een beetje op tijd inschrijven, dat gedonder met 11a, 11b en 11c is wat irritant als je nummer 12 bent ).
Aan de andere kant is het ook heel erg vervelend als je er drie moet rijden in een rubriek van 20 starts en de ringmeester wil geen rekening met je houden en zet je als 11, 15 en 20 (scheelt misschien dat ik het verhaal ook van de andere kant meemaak en regelmatig sta te bedelen bij de ringmeester )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:55

Je kijkt niet blij vief
Jammer dat het niet zo lekker ging, maar we hebben allemaal weleens een mindere dag

Ik had het zaterdag trouwens ook met springen Scum, bedenk ik me nu ineens
Ik was er voor het parcourslopen al op gaan zitten en had al wat gesprongen. Mocht nog niet opgeven, eerst die jongens met meer paarden. Vind ik nooit een probleem, hij zou me na die jongens met hun eerste paard zetten
Ik lekker verder losgereden. Ben ik ineens nummer 11(tussen paard 2 en 3 in ), dat schoot ook niet echt op Toen heb ik maar even rustig staan kijken en otje daarna weer opgepakt

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:01

Kijk inderdaad niet zo blij
Sam kijkt er ook al zo leuk bij

Ga m'n rijbroek maar eens uittrekken, dan naar vriendin, gezellig gourmetten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:27

Ik heb ook zo'n hekel aan vrije start. Vooral als Jaap van der Kamp gaat zeggen dat ie met je ruilt terwijl je van niks weet en ipv 15e in 1 keer 34ste bent

Ik probeer de concoursen met vrije start ook altijd een beetje te mijden, lukt alleen niet altijd.

Vandaag lekker crosstraining gehad. Paard was braaf. Smalletjes en puntjes geoefend, dus een volgende cross moet dat goed komen.
MJ, dat paard wat zo braaf het water in ging in de groep na ons, haalde toch uit naar mijn auto toen ik erlangs reed Gaat ze hem nog belonen ook

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:31

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:02

gomir schreef:
Mensen met meerdere paarden gaan gewoon voor(moeten ze natuurlijk wel een beetje op tijd inschrijven, dat gedonder met 11a, 11b en 11c is wat irritant als je nummer 12 bent ).
Aan de andere kant is het ook heel erg vervelend als je er drie moet rijden in een rubriek van 20 starts en de ringmeester wil geen rekening met je houden en zet je als 11, 15 en 20 (scheelt misschien dat ik het verhaal ook van de andere kant meemaak en regelmatig sta te bedelen bij de ringmeester )

Snap ik helemaal . Die jongens mogen best voor van mij. Maar bij ons in de regio komt het er meestal op neer dat je je aanmeldt; dan ben je bijv. nr 10 en dan opeens worden er nog een stuk of 10 tussen gepropt. En degene die het meest brutaal is gaat de ring in. Er zijn zelfs zulke brutale figuren bij ze zelf een krijtje pikken en zichzelf op het bord ertussen schrijven. Sommigen rijden ook gewoon een ander omver die net de ring in wil gaan en starten gewoon. Dat vind ik onfatsoenlijk (om nog maar niet over de taferelen bij het losspringen te praten, vooral in de klassen B en L).

Nou weet ik opeens ook weer waarom ik gewone springwedstrijden niet zo erg leuk vind Maar goed, dit wordt vast een uitzondering

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:11

hier doen ze ook niet anders dan vrije start vind het helemaal niks

vandaag crosstraining gehad ik denk dat ik het toch maar bij springen houd
ik kon haar voor geen meter houden, keihard naar de hindernissen rennen, en ik maar tegenhouden, zonder dan ook maar te gaan rijden en dan op het aller laatst in de stop gaan ze was enorm kijkerig. ze deed het verder allemaal erg braaf, maar je hoeft je hand niet weg te steken of ze staat alweer aan het andere kant van het veld
dus nu nog 1x training voor westerbork, dan westerbork en als het me niet zint, dan ga ik wel springen

ze loopt dwars door me hand en alles heen maar ondertussen ligt haar mond wel helemaal open pfff misschien toch maar een tijdje zonder bit ofzo gaan rijden?! zo gaat het niet over natuurlijk.. ze is veel te enthousiast

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:19

ik ben vandaag weer voort eerts naar buiten geweest met die vanmij, terwijlik eigenlijk nooit naar buiten ga!

Dus in het begin ging het super, en toen kwam dur een auto zon bus aan en die vonde ze eng dus draaide ze om en ging ze gek doen dus ik d8 ik stap even af! Had ik na afloop beter niet kunnen doen, dus trok ze zich los en liep ze los weg in volle galop!

Helmaal het pad af en toen lekke rop het grote mega grasveld gaan staangrazen:p

ik weet wel 1 ding ze kan heel erg hard, en heeft voldeonede conditie weer bijgebouwd

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:07

Ik heb vandaag helemaal mijn dag, na 3 wedstrijden tobben in de M. Vandaag 185 en 196 ! punten gereden dus ineens 3 winstpunten, YAHOO!!!!!
Uniek ging ook weer heerlijk! 2x 195 punten maar 1x -2 omdat ik verkeerde kant op ging
Met Uniek heb ik in de B nu 9 winstpunten in 3 wedstrijden.
Nou nog duimen dat ze morgen goed nieuws hebben over Spirit

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:10

Zow gaat ie ff lekker JJ!!

Toppie hoor!!
Je hebt de SGW eer hoog gehouden dit weekend

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:10

JJ: Wow, gefeliciteerd! Supers!

Vief: Mmz..dat is wel jammer.. Volgende keer beter!

Ik vertel morgen wel even mijn wedstrijdverslag + foto's die Sjuulie gemaakt heeft (mijn vaste fotograaf )Heb het nu erg druk...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:24

lekker JJ!!! dat zijn nog eens aso punten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:32

Vandaag had ik de Rally Paper gereden, is een rit van ca 25 km die onze vereniging ieder jaar op 2e paasdag organiseerd. Ondanks dat ik er nog afgevallen was waren wij toch nog 2e geworden
Je moest 5 vragen beantwoorden en die hadden wij alle 5 goed (gegokt )

JJ: super hoor, gefeliciteerd!

vief: balen van vandaag, maar het kan (helaas) niet altijd goed gaan

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:37

Vandaag had ik springwedstrijd met djin.
Het ging hardstikke lekker en goed!
Foutloos in het basisparcours en foutloos in de barrage!
Ik ben daar zo blij mee! Normaliter heb ik wel 2 balken met djin, dus jullie snappen mijn blijdschap vast wel. Ok, we gingen nog ietwat hard, maar dat mag de pret niet drukken.
Uiteindelijk was ik 2e van 44 starts! En 20 euries rijker.

Oja, ik ben nu ook L startgerechtig met haar (B+11). Niet dat ik dat gelijk ga doen hoor!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:46

Heel goed gedaan Simmie! gefeliciteerd

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:07

Gefeliciteerd Simmie, jij houdt de SGW-eer echt hoog!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:23

JJ: Zo wat een punten, gefeliciteerd!!!

Simmie: Gefeliciteerd, hartstikke goed. Gewoon nog lekker in de B doorrijden en prijsjes pakken

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:31

Simmie en JJ: gefeliciteerd!

Vief: jammer, een dag om snel te vergeten!

Ik vind het met vrije start ook heel begrijpelijk dat degene met meerdere paarden voor gaan, maar als er dan eenmaal een startvolgorde is moeten ze niet ineens weer opnieuw beginnen waardoor je 10 plekken opschuift...

Vandaag hadden wij onderlinge dressuurwedstrijd op de manege. Vrienden van mij kwamen ook met hun paard uit de buurt van Utrecht vandaan. Zij heeft ook een dressuurproef gereden, en daarna ben ik met haar man samen met de paarden naar het strand geweest. Hun paard was nog nooit op het strand geweest, en was ook erg verbaasd over al dat water
We hebben met behulp van een gps opgemeten hoe hard we in galop gingen, de tweede keer kwamen we op 53.6 km/u

Na terugkomst op stal, moesten Marpie en ik ons proefje nog rijden, ging wel fijn, ze was in ieder geval goed losgereden

Uiteindelijk bleken mijn vriendin en ik beide eerste geworden te zijn in onze beide groepen! Al met al een gezellig dagje!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:36

Simmie schreef:
Vandaag had ik springwedstrijd met djin.
Het ging hardstikke lekker en goed!
Foutloos in het basisparcours en foutloos in de barrage!
Ik ben daar zo blij mee! Normaliter heb ik wel 2 balken met djin, dus jullie snappen mijn blijdschap vast wel. Ok, we gingen nog ietwat hard, maar dat mag de pret niet drukken.
Uiteindelijk was ik 2e van 44 starts! En 20 euries rijker.

Oja, ik ben nu ook L startgerechtig met haar (B+11). Niet dat ik dat gelijk ga doen hoor!

super goed gedaan simmie, ga zo door, en ga pas over als je zelf denkt dat je er klaar voor bent en djin ook !

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:52

Wow JJ, dat is nog eens incasseren!

Goed gedaan, Simmie. Toch weer je benzinegeld er uit.

Haha MissM, ik heb helemaal beeld van een zeer goed losgereden paard. Hoe ging de middengalop?

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:55

Middengalop zat er niet in, maar het halsstrekken ging wel errrug snel!