[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:53

Meerdaagse eventingwedstrijden is ook dagen achter elkaar rijden. :P Maar idd je ziet wel. ;) Toen ik met Shuddy reed, was een wedstrijd minder intensief dan een stevige training omdat hij niet veel nood had aan veel opwarming en zich niet opjoeg op verplaatsing.
En oh ja, ik zal idd WVUR rijden maar niet veel. Als ik dressuur ga meepikken, dan enkel de dichte locaties van W*aregem en Gaver*ranch. Mss Dom*ein Lei*edal. En jumpings de hele lage een paar denk ik. En daarvoor zullen we ook niet ver gaan en houden bij W*aregem, Gave*rranch en Zil*veren Spoor.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:25

Varekaj: ik zie daar geen probleem in, als je niet intensief loswerkt lukt dat toch prima.

Mila: ik heb je niet gezien denk ik? Welke proef deed je zelf mee?

Naast mijn moeder stonden er 2 meisjes te babbelen over mijn laarzen, ze vonden ze niet mooi. Mijn moeder begon tegen hen: "heej, ik ben de mama van degene waarover jullie aan het praten zijn". Haha :Y) ze zwegen nogal snel.

Ik heb een zwak voor rijlaarzen, ik heb nu 4 paar en ik krijg alweer zin om iets speciaals te kopen. Maar ik moet me beheersen en nog wat sparen nu ik nog thuis woon.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:33

Ik heb zelf niet meegereden. Ik heb gelezen voor het meisje die de A6 gewonnen heeft met een vos paardje.

Ik vond ze wel iets hebben voor dressuur. Het mag er altijd een beetje over zijn voor dressuur vind ik :D ik heb dat ook wel nu niet zo zeer met laarzen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:38

Nu wil ik een foto zien van die laarzen ;)

Ikke blij, heb mijn 2 merries op de wei kunnen zetten *\o/* 1 per 1 buiten gezet en nu nyona vastgepakt en Fiona er alleen laten achter komen, ging super!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:44

Eigenlijk niet heel speciaal. Ze zijn volledig in lacque. Maar het plaatje paste mooi.

Jij mocht toch niet steunen op uw voet?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:04

Ik steun ook niet, gewoon met mijn krukken. Nyona was heel voorzichtig. Fiona heeft eens een kruk tegen haar borst gehad en toen was ze ook gekalmeerd _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:05

Merk ik daar een eigenwijs tintje dat het beu is om niks te kunnen O:)

Ben ook wel curieus naar die laarzen nu :) mijne zijn doodgewoon zwart. Zou ooit graag custom made aanschaffen maar mezelf kennende... gaat dat nog even duren. Eerst gewone aanschaffen en een paar rijschoenen. Dan kan ik de laarzen sparen voor wedstrijd en de schoenen voor dagelijks gebruik.

Op zich kan hij het wel aan denk, ik wil alleen vermijden dat dressuur zijn strot uit komt voor de tornooien beginnen :) Eventing is 3 verschillende proeven, daar verwacht ik dat probleem niet, dat is afwisselend en hij is veel enthousiaster voor zoiets.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 18:10

Dressuurpaarden lopen ook meerdere proeven op een weekend :j En of zij het allemaal zo leuk vinden... This een beetje dat ze gewoon voor u willen werken.

Ik ben ook wel benieuwd naar de laarzen! Ik heb er niet zoveel mee eigenlijk. 1 paar zwarte, en als die versleten zijn, zal ik nog wel eens een nieuw paar kopen.

Haha Anthonius, doe maar voorzichtig!

Las trouwens ook nog een positieve update van Bart! Gelukkig

Ik heb straks springles, ben eens benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:19

De mijne werkt heel graag, zolang ik de dressuur niet overdrijf :)) Ik mag op mijn kop staan, foert is foert. Druk zetten heeft geen nut, dan blokkeert hij compleet en maakt hij er een krachtmeting van.
Springen daarentegen, daar mag ik hem alle dagen mee lastig vallen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:01

Als 't voor jou doorgaat de 19e, dan kan ik de hackamore terug meegeven aan jou. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:07

Het is dat je het zegt, was het alweer vergeten :)) Ik zal een mailtje sturen naar diegene die moet jureren, dat ze op tijd iets laat weten.

Vanochtend buitenrit gemaakt met flinke stukken galop. Ten eerste heb ik gemerkt dat de conditie van Icaro veel beter is dan gedacht en ten tweede... ik ga hard moeten werken aan schakelen en intervallen rijden. Hij wordt zo enthousiast dat hij zichzelf opfokt en bijgevolg ook gaat spoken, omdat hij zoveel focus heeft op de weg voor hem. En dan schrikt van iets idioot in de berm :roll:
Schakelen en terugnemen gaat op zich wel, maar het mag vlotter. Wil niet dat hij het idee krijgt om als een kanon rond te vliegen. En zeker niet als er op termijn cross hindernissen bij komen kijken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 17:54

Ik kwam gisteren terug van te rijden bij Sarah. Ik hing de trailer af , maar ik zet altijd mijn voet achter de trekhaak zodat de trailer losgaat.
Nu schoot de trailer los ma rolde naar voor ipv naar achter. Dus mijn voet zat vast/geplet tussen de auto en de trailer. Oh god dat deed pijn. En aangezien die zo zwaar is kreeg ik die niet zelf achteruit geduwd. Gelukkig had ik mijn gsm in mijne zak ipv in de auto en kon ik mama bellen. Die niet opnam... toen mijne stiefpz gebeld , gelukkig nam due wel op en hebben ze mij ertussen uit kunnen halen.
Ik denk niet dat er iets gebroken is, maar wel mooi blauw :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:29

Wacht ik probeer het me voor te stellen... je voet zat dan geplet tussen de achterbumper en je dissel als ik het goed begrijp?
Wanneer ik twijfel of de trailer wel vlak staat zet ik voor de zekerheid de handrem op voor ik hem loskoppel. Net om te vermijden dat de boel ineens in de kont van mijn auto rolt of de andere kant op.
Ijs op leggen en paar dagen met een smurfenpootje rondpikkelen :))

@ Antonius: kan je beetje genieten van het mooie weer met die gips?

Gisteren gezien dat de data voor de tornooien bekend zijn op equester. Gelijk in de agenda gezet. April staat er niks op de planning (ik verwacht niet geselecteerd te zijn voor het indoor kampioenschap) dus voorlopig is het na 18 maart een maandje "rust" voor Icaro. Rust als in niet-proefgericht trainen maar simpele dressuurlesjes, springles en vooral veel buitenritten maken. In mei gaat dan de gas er op tot in oktober. De tussenwedstrijden, de tornooien en HROV samen geven een planning met eigenlijk wekelijks een wedstrijd (en af en toe weekje of 2 rust tussendoor op de kalender zag ik).
Doel tegen eind oktober: bij VLP de punten bij elkaar rijden voor niveau 1 en bij LRV toch zeker L1 startgerechtigd. Springgericht wil ik tegen dan ook klaar zijn om in dit najaar of eventueel voorjaar 2018 mijn B-brevet springen te behalen. Ik verwacht niet dat we tegen de zomer ver genoeg gaan staan om al Aspiranten te starten (80-90) maar zeg nooit nooit natuurlijk. Winter 2017-2018 wordt dan van oktober tot februari/maart rustperiode.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:30

Wat is er Daaphh, zijde jaloers van mijn schoon paars plaasterke }> moogt hem lenen hoor :P

Varekaj: drukke planning zo te lezen! Maar altijd leuk om de kalender in te plannen!

Hier deze middag alweer stapje verder gegaan... maar ter mijner verdediging, t was niet de bedoeling O:)

Had iemand aangesproken uit de buurt om eens te komen opzadelen omdat de lesgever ze deze middag ging rijden. Op laatste moment belt die af, en mijn lesgever heeft veel werk momenteel dus wist dat verschuiven niet meer ging lukken... heb dan maar zelf Fi opgezadeld en weliswaar ernaast tot bij de buren ermee gepikkeld. Ben een half uur bezig geweest, tussendoor even zitten en op adem komen, maar bon tis gelukt! Voor nyona was mijn puf wel over, maar die had lene gisteren gereden :))

Geen echte aanrader dat zelf zadelen, maar soit, als het moet, lukt het dus wel!
Hij heeft 20 min gereden en ze was aan het zweten... ze heeft zich toch moeten geven }:)

Maar wat een zalig weertje zeg! Doet deugd om even buiten te zitten en kijken naar de paarden die op de wei genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:14

Potverdikke Antonius, ge kunt het u echt niet laten eh :P Maar goed, inderdaad "wegens overmacht" zien we het door de vingers. Eerlijk gezegd verbaast het mij zelfs dat je het zo lang hebt uitgehouden om niet zelf te doen :))

Ohja, ivm de singel: de mijne is een 125. Met kleine stukken (zeer) stroeve elastiek aan de gespen aan beide kanten. Icaro is er echt nijdig op als ik daarmee aansingel, dus die vliegt sowieso buiten. De singel, niet het paard.
Ja kalender plannen is leuk! Eigenlijk wou ik via de HGVBB de promo's meerijden. Dat zijn jumpings, maar ze tellen niet mee voor de gewone ranking en ze zijn er al vanaf 50-60. Was ideaal geweest om regelmatig eens een 50-60 en 60-70 mee te pakken om weer ritme te krijgen maar ze vallen zowat allemaal op dezelfde dag als de LRV.

Geniet van het weertje in ieder geval! De eerste paarden zijn hier al wat aan het ruiven. Ik heb prachtige uren voor mijn proeven dit weekend, ik ga niet klagen :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:06

Aah de 19e maart niet meer Varekaj? :P Maar je mag altijd eens passeren om de hackamore op te halen. ;)

Zeggg Antonius, zotte toeren aan 't uithalen? :+ Nuja ik haalde Shuddy ook met de rolstoel uit de weide en deed ook alles, poetsen, stappen, wassen, ... O:)

Vandaag een heel fijn ritje gehad met Luxor! Hij was goed op de hulpen en vooruit. :j Heb nu niet zo hard moeten concentreren om zo door dat flegmatieke heen te rijden. Nu beetje meer op stellingen kunnen oefenen. :) Los van de rand in figuren gaat de goede richting uit, maar nog te veel dat hij aan de rand liever buitenstelling wilt aannemen.

Als iemand mijn Pop-Up restaurant volgt, zeker kijken dinsdag als de jury die aflevering ook naar Fi*lly's komt. ;) Ik weet hoe het is afgelopen. De beelden zullen wel de moeite zijn. ;) Meer prijsgeven kan ik niet. :P Vero die in de zaal werkt, is echt een megatoffen! Ze zullen normaal de laatste in de rij zijn in Kortrijk waar de jury komt. Want ze 'speelden' dat ze van het restaurant ernaast kwamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:43

Ik moet eerst afwachten of ik de 19e mee moet als schrijver. Als dat niet moet ga ik meedoen in Waregem en kan ik je oppikken :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 23:03

Ik zat inderdaad tussen de dissel en de bumper vast.

Haha Antonius , kunde het niet laten om met de paarden bezig te zijn :D
Ken het wel, toen ik met mijne voet vast zat, ging ik ook overal mee en opzadelen met de krukken. Idd niet handig!
Hoelang moet je er nog in zitten?

Fijn dat je een goed ritje had Hanne! Ik zal eens kijken dinsdag!

Ik ben vandaag terug op jumping geweest, Hij ging goed. Tot aan de 5 toen stond hem stil . Effe serieus aangepakt en toen fijn verder kunnen rijden.
Dus we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:30

Ondanks de stop wel mooi gereden. Nog last van je voet? Welke hoogte is dit?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 23:35

Ik voel het vooral als er druk op staat. Zo als ik een schoen aan heb dan doet het pijn.

90-95 was dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:11

Bon. Rampzalige proef vandaag. Een gele opgerolde tuinslang tussen C en M in de hoek, die eet natuurlijk paarden :j

Morgen beter haha.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:47

Hanne: ik volg mijn pop up! Ben al benieuwd! Filly's en die bbq mannen lijken mij trouwens het lekkerste!

Daaphh: ik kan er de vinger niet opleggen maar vind blits er niet 'happy' uitzien in de zin van, ik krijg de indruk dat je redelijk veel moet rijden om hem erover te krijgen? Vind hem beetje afremmen nu, terwijl hij anders soms wat versnelt in de laatste galopsprongen. Maar jij voelde het anders aan als ik je zo lees?

Nog 3 weken gips overigens...

Varekaj: mss ook niet zo handig van de organisatie om een tuinslang te laten liggen :+
Vandaag nieuwe kans! Mijn bruine Springsingel is van gesp tot gesp 1m30. Eens proberen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:56

Wil het eens proberen ja :)

Ik heb geen idee of die tuinslang daar de hele dag gelegen heeft en Icaro is zeker niet de enige die er op spookte. Ik vind het wel doodzonde dat je net richting die hoek moet voor de overgang stap-galop links. Uiteraard had hij dat ding de hele tijd in de smiezen en verkoos hij proberen omdraaien en uitwijken ipv de overgang.
Achja, ervaring rijker en duidelijk teken dat ik weer flink aan de slag moet qua spookjes zien.

Dat is tot nu toe het enige en tegelijk grootste minpunt aan zijn castratie. Als hengst was die van niks bang, als ruin dus wel.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:34

Ik heb gezien dat je het vandaag hebt goedgemaakt Varekaj?

Ik zit op een roze wolk, ik ging zonder verwachtingen naar het provinciaal kampioenschap want het parcours stond 90-95 en we hadden daar eigenlijk niet op geoefend. Hij bolde dat foutloos rond, wel eens goed moeten rijden op een blauwe hindernis met 2 wolkjes naast. De barrage stond 1m en ik had zoiets van we doen dat gewoon opt gemakje. Hij ging super, nergens terughoudend. Met als resultaat dat we provinciaal kampioen zijn bij de 4 jaarse.

En Ferro maakte de dag nog beter door me ook een 0 rondje te geven. *\o/* *\o/*

Ik lees morgen wel wat beter bij, iets met de voetjes omhoog nu ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:53

Jij ook alvast proficiat met je overwinning :D Zonder verwachting vertrekken en met de hoofdvogel naar huis komen, die roze wolk is meer dan verdiend!

En yup, heb het zondag kunnen goedmaken met een 2e plaats in de B2. Heb voorzichtig ingereden ivm mulle bodem en ook met het idee "we zien wel". Proef was met de oortjes er op en fijn aan de hulpen. Juist bij het binnenkomen toch even loeren naar het raam van de kantine met alle beweging erachter en dan de grote vlaggen aan het plafond, maar uiteindelijk zat zijn concentratie volledig bij mij en heb ik heel fijn kunnen rijden.

Nu krijgt hij rust, de volgende is pas 18 maart (en de 19e mee met Hanne als ik niet moet gaan schrijven) en volgend weekend mag hij al naar de weide.