[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:14

Evony schreef:
Nou ik heb sabine verkocht :D
Kan nu de overige 6 geintresseerde gaan afmailen :+
en ik ga even eten en bijlezen!

Gefeliciteerd! Das wel erg snel zeg! Je hebt er zo te lezen wel een goed gevoel bij?

@ Sussie: drukke planning weer dus. Bevalt je werk nog steeds?
De tandarts komt bij mij ook woensdag.

@ Marijke: mooi geregeld van die longeercirkel. Wel het eindresultaat op de foto zetten he. Hoe groot wordt ie?
Overigens komt de osteo (zelfde als jou, Holterman) 3 maart bij mij. Thanks nog voor de tip.

@ Evelien: hadden jullie Flip zelf gefokt of gekocht? K weet het niet meer :o Mooi dat je een adresje hebt gevonden.

Weet niet wie het allemaal vroeg, maar k leer nu voor mijn toets publiekrecht. Echt vreselijk saai, saaiste vak wat er is. Maandag heb ik de toets :oo

Wie heeft hier toevallig nog meer Spencer Schuman als tandarts voor de paarden?

Sussie85

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:18

Rowo: Het is geen werk wat ik voor lange tijd zou willen doen. Maar nu voor tijdelijk is het best leuk werk. Het is er in ieder geval erg gezellig. Succes met het leren voor de toets van publiekrecht!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:21

Hoe groot ie wordt? Dacht zo'n 14 meter doorsnee. Maar pin me er niet op vast. Foto's is dan weer een ander verhaal. Weet echt niet hoe ik die hier op moet krijgen.
Graag gedaan hoor van de tip. Hoop dat ze jou net zo bevalt als ons.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:22

Nee okee, dat eerste snap ik. Daarnaast ben je ook nogal wat hoger geschoold, dus zal je gek zijn als je dit blijft doen. Nog geen geschikte vacatures gevonden?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:25

Goedenavond.
TG: Die oren zijn erg leuk :D ! Hoe is TG eigenlijk dat puntje kwijtgeraakt, of had hij dat al toen je hem kocht?
BV: Dat is even schrikken, hopelijk houden jullie er beiden niks rnstigs aan over :(:) .
Anthea: Fijn dat de hoefsmid zo snel kan komen.
Evony: Gefeliciteerd met de verkoop!
Evelien: Fijn dat je een opfok gevonden hebt.
Sussie: Druk, druk, druk zo te lezen, gaat het nu allemaal weer helemaal goed met Pancho?
rowo: Met die paardentandarts heb ik geen ervaring, wel met een andere hele fijne.

Nou de dressuurles was erg fijn, Bam was behoorlijk fris van die buitenrit gister maar kon dat heel mooi voor me laten werken, we hebben allebei hard moeten werken maar ik was wel helemaal voldaan na de les :D.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:25

Rowo: Er gaan nog steeds regelmatig sollicitatiebrieven de deur uit. Maar helaas volgt daar meestal een afwijzing op. Maar ik geef niet op, er is vast wel een bedrijf dat mij wel ziet zitten.
Evie: een paar weken geleden is Pancho voor de laatste keer behandeld door de DA, want hij ging bokken als je verzameling en buiging linksom vroeg. Na de behandeling doet hij dat niet meer. Hij loopt nu eigenlijk hartstikke goed. Mijn moeder rijdt hem voornamelijk en ik 1 of 2 keer in de week. Afgelopen vrijdag al weer wat meer van hem kunnen vragen en hij bleef heel mooi in de verzameling bovenin lopen ook in de oefeningen. Ik heb dus goede hoop dat ik hem van de zomer weer in het Z uit kan brengen.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 14-02-11 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:27

ahaha tuurlijk stel ik mezelf voor }> moest eerst weten of jullie lief waren om mij toe te laten }> }> :+

Ik ben Elin,.
Ik ben 14 jaar en gek op Meranti natuurlijk *\o/*
Ik doe Havo/vwo 2de klas :+ en heb 1 boodschap over school...

''begin er nooit aan! :') '' nee grapje!

Meranti is mijn lieve pony :+
Naja lieeeff? hahah nee ze is best temperamentvol :D
Ze is nu 7 jaar en vanaf 2010 van mij :) (bijna 1 jaar al samen :):) )
We doen aan springen en dresuur ,maar in het bos crossen + boomstam meepakken vind ze nog leuker dus vandaar mijn cross idee :D

dat zijn wij hieronder :) 1 v/d eerste keren dat we in die bak sprongen en ook zo ''hoog'' (voor ons dan :+ )

Afbeelding

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:27

rowo schreef:
@ Evelien: hadden jullie Flip zelf gefokt of gekocht? K weet het niet meer :o Mooi dat je een adresje hebt gevonden.

We hebben hem zelf gefokt, hij is van eind juli dus vandaar dat hij nu pas de opfok in gaat. ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:29

@ Evelien: sorry, k wist het echt niet meer :o Maar dan is het zeker een late... Welke vader heeft het?
Over veulens gesproken, k moet ook weer hoognodig naar Frits. Die heb ik alweer 3 weken niet gezien. Maandag maar weer...

@ Sussie: Ach tuurlijk is er een bedrijf die je hebben wil, dat zeker. T is alleen tegenwoordig wat langer zoeken.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:31

Welkom Elin.
Veel plezier hier. Het is hier altijd gezellig! Van wie ga je cross lessen volgen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 20:34

Goeieavond,
Vorstin ging vandaag alweer ietsje beter met rijden, maar nog lang niet top. Ben er nog niet gerust op. Rekening heb ik wel al binnen :+ Door alle extra geintjes die hij gedaan (kijken hoe hij liep enz) heeft ben ik nu 209 euro kwijt :wow:
Paard van de stagaire heeft me in mijn rug/schouder gebeten toen ik zijn dekje oplegde. Het is gelijk stijf/beurs.

Leuke foto Karen :D
Pff, wat schrikken BV. Gelukkig heeft Dropke bijna niks, en doe zelf rustig aan :(:)
Fijn dat je lekker gelongeerd hebt Anthea
Gefeliciteerd Evony!
Paardjes worden weer lekker nagekeken dus Sussie :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:34

Bedankt :)
Dat weet ik nog niet :)
ik wil als het goed is 1 x een keer zelf (alleen) een crossteren opzoeken en gewoon wat rondrijden + kleine sprongetjes meenemen ,maar voooral op andere dingen concentreren zoals het hele terein ontspannen rijden en lukt dit wil ik lessen gaan volgen :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:36

Lief paard dus Snoekiej. Wat heb je allemaal voor die 209. euro?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:38

Leuk Elin. Het is wel belangrijk dat je goede hulp hebt. Dan leren jullie het direct op een goede manier. Rij je ook al wedstrijden met hem? Omdat het jou gaat om ontspannen op ander terrein te kunnen rijden?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:39

Sussie: Ok, ik dacht al zoiets gelezen te hebben over het weer uitbrengen in het Z inderdaad maar het gaat hier af en toe zo hard dat ik het ook niet allemaal meer helemaal bijhoud. Fijn dat het nu weer zo goed gaat in ieder geval!
Snoekiej: jeetje wat een bedrag :oo, wel balen dat je er ondanks die behandeling nog steeds niet helemaal gerust op bent .
Elin: welkom ! (mag ik je als tip geven om ietsje minder smiley's te gebruiken, dat leest wat makkelijker ;) )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:40

Welkom Elin! Ik vraag me idd ook hetzelfde af als Marijke. K zou het persoonlijk andersom aan pakken: eerst onder begeleiding trainen en dan pas alleen. Vooral als je nog helemaal geen ervaring hebt.

@ Snoekiej: auw! Stout paard! Je hebt toch wel terug gebeten?? :D
En 209 euro? :wow: phuuw das een bult geld.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:40

Hallo dames en heer! Zoals de oplettende bokker (Mootje bijvoorbeeld ;) ) al heeft opgemerkt lees ik al een tijdje mee. Zat eigenlijk een beetje te wachten op een goed moment om binnen te vallen. Helaas wordt het alleen maar moeilijker om een goed moment te vinden omdat jullie heel wat meemaken. Daarom nu maar de stoute schoenen aangetrokken en de huiskamer binnengeslopen...
Even kort iets over mezelf:
Ik ben 41 jaar, beleidsadviseur op het gebied van de Wmo en Sociale Zaken, moeder van Enna (6 jaar), partner van Rolf en trotse eigenaar van Zoncorde Texel (7 jaar). Heb VWO gedaan en daarna Nederlands en Bedrijfscommunicatie gestudeerd. Werk alweer een paar jaar als ambtenaar en houd het nu bij 27 uur per week. Naast paardrijden doe ik aan waterpolo. Ben keepster in het tweede damesteam van UZSC Utrecht.

Zoncorde en ik zijn nu een jaar een combinatie en hebben 2 dressuurwedstrijden (B+5) en 4 springwedstrijden (B+1) gereden. In september zijn we in Lisse BB SGW gestart. Jammergenoeg een weigering op het water en wat tijdsoverschrijding, maar wel rondgekomen dus. Verder hebben we best veel trainingen gereden. Dit jaar 2 x via Donna in Moordrecht getraind en aanstaande zaterdag staat de eerste Regio West training op het programma. Wederom in Moordrecht.
Zoncorde staat op een pensionstal in Maarssen. Zoncorde wordt 6 dagen per week gereden en 1 dag gelongeerd (aan het halster ter ontspanning). Helaas hebben wij in de winter geen weidegang, maar van april tot oktober lopen de paarden zoveel mogelijk buiten.
Ons SGW debuut staat gepland in Castenray, maar eerst de oefencross in Baarle Nassau maar eens netjes rond komen.

Lees een heleboel leuke, persoonlijke en ook verdrietige dingen die jullie delen in het forum. Lijkt mij leuk/fijn om dat ook te kunnen gaan doen al ben ik natuurlijk wel een (heel) stuk ouder dan de meesten van jullie :o dus kan lang niet overal over meepraten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:41

Ook welkom Mireille :D En je hoeft je hier niet te oud te voelen hoor... althans volgens mij is dat nergens voor nodig!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:43

Zo, dat noem ik nog eens een uitgebreid voorstelrondje Mireille. Welkom enne qua leeftijd zijn er nog wel een aantal die dicht bij jou in de buurt komen hoor. Ik, bijvoorbeeld. :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:43

rowo schreef:
@ Evelien: sorry, k wist het echt niet meer :o Maar dan is het zeker een late... Welke vader heeft het?

Maakt niet uit, je hoeft niet alles te onthouden. ;) Hij is van Tolan R http://www.roelofsstal.nl/horse/73/1/7/Tolan_R.html

Snoek: jeetje wat een rekening! Hopelijk gaat het snel weer beter met Vorstin. Gelukkig voelde ze vandaag weer beter.
Elin: welkom!
Mireilledons: ook welkom! :D Alle leeftijden zijn hier vertegenwoordigd, je hoeft je echt niet oud te voelen.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 14-02-11 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:44

Het is idd snel gegaan!

Voel me er goed bij, heb echt een goed gevoel bij dit meisje (nouja is 25 :+) ze komt fijn bij haar vader op de boerderij te staan met 2 pony's en een paard.
Wordt ongeveer 4/5 dagen in de week gereden of gelongeerd dus klinkt allemaal goed!

Je zag ook dat ze gevoel had bij Sabine, Sabine liep meteen ontspannen lekker nageeflijk. Ze kon er mee achteruit, lekker galopperen, uit stap aanspringen in galop en weer terug naar stap.
natuurlijk moeten ze elkaar nog ''uitvinden'' maar ik zie hier zeker een mooie combinatie in wording in :D

Toch was het ook wel even slikken, heb zo veel bereikt met Sabine M dressuur L springen L sgw, ze had alleen wat bij de pony's gelopen (ontiegelijk ingemeten hahah!) En had nog nooit buiten gelopen.
Heb pas op Sabine echt leren rijden, maar ze woont dichtbij dus kan en mag altijd komen kijken!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:46

Elin en Mireille: welkom!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:46

Welkom Mireille! Gezellig stukje heb je geschreven!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:48

muts_marijke schreef:
Leuk Elin. Het is wel belangrijk dat je goede hulp hebt. Dan leren jullie het direct op een goede manier. Rij je ook al wedstrijden met hem? Omdat het jou gaat om ontspannen op ander terrein te kunnen rijden?

O oke ;)
(dit zal mijn laatste smile zijn sorry XD)

Ik heb nog geen wedstrijden gereden vandaar dat ik dacht om eerst gewoon terrein te verkennen en ik ga dan ''alleen'' zonder crossinstructrice ,maar wel met iemand die ik ken die mij helpt met ontspanning.
Paar kleine sprongen meenemen zodat ik het een beetje snap en dan de keer daarop met les begin, want ik ben bang dat als ik direct een training doe dat ik dan direct met cross echt begin terwijl ik liever met gewoon terein verkennen , Lesje ''dresuur'' (halsstrekken of iig ontspanning) gewoon op het terein kan doen...
Ik ben zo bang dat we anders alleen maar spanning krijgen

Of hoe gaat zo'n les? Ik zoek echt namelijk een geduldige instructrice die me rustig lesgeeft en niet met de hoogtes bezig is ,maar met het rustig en geconcentreerd op de sprongen af etc.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:54

Mireille en Elin: Welkom!
Snoek: Jemig, dat is een best bedrag. Hopelijk heeft Vorstin er wel baat bij.
Evony: Dat is zeker snel gegaan. Fijn dat je er zelf ook zo'n goed gevoel bij hebt.