[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:43

@ bvw ik moet nog bellen voor training Neu Versen. Dat is wel te doen voor jou toch? Daar hebben ze een waterbak met schuine afloop. Mooie oefening voor MB

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:45

sorry dat ik er zo weinig ben :o heb het nu zo druk met school, nog een paar weekjes en dan zomervakantie :)

zal zo nog even bijlezen ga nu Engels leren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:51

Damelza, geeft niet hoor! School is belangrijker dan Bokt :j

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:52

Is het anders goed dat ik elke keer als ik er ben alleen de laatste 5 bijlees?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:55

Niet iedereen is een die-hard bijlezer, maar alleen ego-posten is ook niet leuk. Lees gewoon een paar posts door of de samenvattingpost van een andere bokker ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:57

Nee egoposten zijn zeker niet de bedoeling :n dan lees ik gewoon elke keer de laatste 5 =) en als ik tijd heb lees ik natuurlijk gewoon alles bij

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:35

viefdepief schreef:
PB als reisgids :D

Mijn nieuwe pinpas:

Afbeelding

wow wat leuk zeg :D

caro29 schreef:
die kon niet. Ben benieuwd. Wordt dan wel druk weekend. "s morgens jureren in Vinkega, 's middags clinic en zondags springen/cross.

dat is wel lekker druk idd, ik zou dit weekend ook druk hebben maar wegens redenen is dat even wat rustiger. *op het eind duidelijkere uitleg :)

Snoekiej schreef:
Hij heeft van mijn dressuurzadel de springversie besteld. Een KM is het (waar Lotje Schoots nu mee rijd). Hij zou dus in principe goed moeten liggen. Anders kijken we ook nog naar Kentaur. Stubben was al te smal iig :=

Mooi zadel, heb er zelf geen ervaring mee.

ik heb een Kentaur dressuurzadel :) mijn instructrice ook, vind het erg fijne zadels en zitten echt lekker :))
Voor springen ga ik denk een Rossner Atlanta binnenkort kopen, vind dat een mooi zadel en ook niet zo duur.
Wilde eerst een passier maar dan kan ik jaren sparen en heb ik ondertussen al een ander paard :+

_Noor schreef:
Balen, zag dat ik van de lijst ben gehaald voor Lisse. Even een mail gestuurd want heb mijn coupon al weken geleden opgestuurd.

wat balen zeg! wel fijn dat het achteraf een foutje op de lijst bleek te zijn :)

bvw schreef:
Heb gister buitenrit gemaakt met Frits! Hij was zo blij en was ook super braaf, echt heerlijk :D
Onze kat kwam net ook binnen strompelen, ze heeft last van haar voorpoot en hinkeld nu }:0

super dat het zo goed ging! En sterkte voor je kat :(:)

tientjeh schreef:
Net nog een leuke spetterfoto gekregen van mijn week Ermelo

leuke foto zeg! ik begin nu ook echt zin te krijgen in kamp :D vooral nu er ook zo druk wordt
gekletst in het voorbesprekingstopic :))

_Noor schreef:
Net Jer even gereden onder begeleiding van mijn instructrice. Helemaal losgewerkt, hij had nog wel een beetje spierpijn namelijk. Had ook mijn Petri-laarzen weer eens aan, aangezien mijn heerlijke Mountain Horse laarzen zondag zijn overleden (zool los, stiksels her en der los). Wil eigenlijk van die mooie bruine laarzen, maar kies denk ik toch weer voor de Mountain Horse. Lekker veel contact met je paard én geen koude voeten in de winter. Da's nogal belangrijk voor me aangezien ik vreselijke wintertenen heb :+
Maar goed, was wel weer even wennen met deze laarzen. Voelt heel stug en stijf aan. Morgenavond op dressuurwedstrijd dus hoop dat alles een beetje doorkomt bij Jer ;)

balen dat je laarzen zijn overleden :(:) ik heb nu Petrie's, maar voor me verjaardag krijg ik Cavallo's *deel betaal ik zelf mee. Heb ook nog hele mooie bruine van Petrie gezien, maar omdat ik nu nog alles zwart heb en dat voor dressuur ook houd had ik dus gewoon voor zwarts gekozen.

Mootje schreef:
Ik ben weer even op de feiten gedrukt in de dressuurles! Je kan zo goed merken als ik even geen les heb gehad (3 weken niet). Uiteindelijk liep hij erg fijn!

Dat heb ik ook, vind het zelf ook gewoon fijner om elke week les te hebben. Instructrice staat bij mij op stal, dus soms hielp ze me ook wel gewoon een keer extra, als hij vervelend was ofzo. Helaas is ze een maand geleden bevallen met een keizersnee dus mag ze even geen les geven. *alsnog leuk hoor dat ze een kindje heeft, maar voor mij is het dus helaas :P Merk het ook gewoon aan mezelf dat ik dan gewoon niet weet wat ik moet doen eigenlijk. Dus nu ga ik af en toe vragen of de staleigenaresse me wil helpen.

TeeGee schreef:
Vief: nog nieuwe jasjes in aantocht?? Blauwe CO caps??? :P

haha, ik wil ook nog een leuk grijs springjasje van Vief :)) maar degene die ik leuk vindt zijn er meestal niet in me maat :+

Sussie85 schreef:

wat een schatje <3 welshjes zijn zo leuk!

bvw schreef:
Gister met de haf gesprongen, is echt een bloed fanatiek dier en vind niks eng. Ga zondag met haar meedoen in de BB springen in Vries dus ben heel benieuwd hoe ze dan reageert!

leuk zeg :D veel plezier en succes alvast!

Mootje schreef:
Zondag crosstraining in Moordrecht, Ik zie dat ik meteen bij de 'gevorderden' ben ingedeeld. Kan ik mooi oefenen voor M'bergen :D

jij ook veel plezier en succes!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:41

even gequote:

XxDamelzaxX schreef:
Nou lekker dan,

Krijg ik net een brief van dat ik geen L1 met Elvis mag starten maar in de L2 moet beginnen. Ik dacht dat je gewoon mocht kiezen tussen de L1 en de L2. Dus de winstpunten die ik nu heb gelden niet als ik nu dus aanvraag of ik in de L1 mag. Maar ik ga dus denk dan gewoon L2 starten, maar pas over een tijdje. Want mag wel gewoon springen en SGW starten. Maar L2 zijn we denk nog niet klaar voor :o

goede keus of toch maar aanvragen voor L1?

Vanavond weer springles op de club, en zondag crosstraining :) moet al om half 9 dus 8 uur daar zijn. Dus dat wordt lekker vroeg :oo

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:42

Fanatiek genoeg bijgelezen hoor Damelza! Toppie ;) Veel succes met de laatste loodjes op school.
Mootje veel plezier met trainen zondag, idd fijn dat je in een gevorderd groepje zit.
TeeGee Tegen die tijd zijn wij hopelijk weer op de terugweg!

Zoals het er nu naaruit ziet gaan we volgende wk het koopcontract tekenen :D Gingen het vandaag even helemaal doornemen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:16

Fanatief Damelza +:)+
Oeh dat is fijn nieuws Noor!

Ik ben even een paar dagen niet wezen posten (wel lezen, nieuwsgierigheid overwint). Dit ivm mijn proefwerkweek die ik wel goed moet doen := .
Vandaag Nederlands, was heel makkelijk. Ga er vanuit dat ik wel een goed cijfer heb. Anders weet ik het echt niet meer.

Ik had vandeweek foto's op hyves (en in een HKtopic op bokt) gezet van Cola, had meteen al een paar mensen die vroegen of ie te koop was. Ja hoor :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:22

Cola is een knap paard :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:25

Goeiemiddag :)
Ik wil ook echt graag naar de oefencross volgende week bij Alice, maar mijn ouders willen/kunnen niet rijden :( Baal echt als een stekker, dat lijkt me zo'n goede oefening!
De dril-les ging echt super! Na een kwartiertje al in de wedstrijdhouding en doorzitten, en ze ging gelijk heel fijn lopen. Ze was heel heet en sterk van achteren, echt een machtig gevoel als je erop zit. We hebben heel veel oefeningen geperfectioneerd. Dat is best lastig als ze zo heet is!
Daarna ben ik nog naar 3 ruitersportzaken geweest voor een dekje, niet geslaagd :+

Leuk van de haf Bvw :D
Lekker dat je fijn gesprongen hebt Evie.
Succes met de toetsen Mirthe en Damelza!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:27

caro29 schreef:
Cola is een knap paard :D

Kopen :Y) ?

Haha ik vind hem ook echt leuk, heeft de eigenaar mooi gefokt :D en het karakter is ook nog eens super.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:59

Haha. Ik heb er denk ik het geld even niet voor. Heb de ruin ook nog staan. Hoe groot is zij?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:24

Wat ik trouwens nog ben vergeten te melden: Volgende week vrijdag heb ik mijn eerste proefles met de aanhanger! Eindelijk iemand gevonden die voor september tijd heeft!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:52

Uhm denk zo rond de 1.66? Ik weet niet, ga morgen wel even een ongeveer meting doen :j

Ah super Shanouk! :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:01

Vind het inderdaad een leuk paard Mirthe, had hem/haar al op je hyves gezien?
Mooi Snoek, appeltje eitje hoor met een aanhanger ;)

Ben bezig met inpakken van mijn koffer. Zo nog even douchen, laatste dingetjes erin en dan via de paarden naar vriendlief. Gaat mijn schoonzusje mijn teennagels nog even mooi maken ;)

PB: veel plezier in Rome!
:evaw:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:06

caro29 schreef:
@ bvw ik moet nog bellen voor training Neu Versen. Dat is wel te doen voor jou toch? Daar hebben ze een waterbak met schuine afloop. Mooie oefening voor MB

Ik wil heel graag een keer mee, maar zit voor MB eigenlijk alleen maar met me neus in de boeken |(
Ik verwacht eigenlijk geen problemen in MB voor het water. In Markelo liep ze er zo in en dat is echt een schuine afloop!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:08

Mijn springles ging echt superfijn :D krijg ook nog een complimentje van de instructeur, dat ik echt een hele fijne pony heb :))

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 23:26

Demelza balen dat je gelijk L2 moet! Fijn van je springles!
Snoek ook lekker gereden! Pff wat voor dekje zoekje?
Noor spannend zeg! Veel plezier op vakantie!

Ik ga op bed, internet op laptop doet het nog niet grrrrr

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:03

Goedenavond.

Corien: Ik had springles, ik had les bij Sander zelf ipv onze eiegn springtuin, om een beetje de vreemde omgeving van een wedstrijd te oefenen, ik ben al een tijdje niet meer op springwedstrijd geweest.
"de Bulfin" was gewoon een wit stijltje met zo'n plat,verplaatsbaar waterbakje erachter, die ik dus vanaf de andere kant nog een keer heb gesprongen omdat het zo dezelfde opbouw had als een bulfin.
Heb je eigenlijk gecrosst of dressuurgeprikt vandaag?
Bvw: Om de een of andere reden trek ik me het overlijden van een dier ook erg aan, we hebben vandaag contact gehad met de da over eventuele behandelingen maar die zijn er niet, de tumor zit echt in haar kaak :\ , het enige wat we kunnen doe is haar veel zacht voer geven, zodra ze niet meer kan eten (er zijn al een paar tanden uit door de tumor) of pijn krijgt is het einde verhaal ;( .
Drie dieren achter elkaar lijkt me ook best heftig :(:) .
XDamelza: Is heel begrijpelijk hoor, ik heb zelf ook in mijn tentamenweek alleen meegelezen (en mezelf een paar keer gebant :+ ). Als je wel reageert mag ik je dan verzoeken om niet van iedereen een quote te plaatsen, want dan krijg je wel hele lange berichten ;) .
Wat is eigenlijk de reden dat je met Elvis geen L1 mag starten?
Noor: Spannend met je huis :D, en lekker hoor naar Milaan !
Mistid: Ik heb foto's van Cola bekekken in je profiel en het is echt een knap beest, ben ook wel benieuwd hoe groot ze is.
Shanoek: Fijn dat Vorstin zo lekker aan het lopen ging in je dressuurles. Leuk dat je aanhanger-les gaat krijgen, lijkt me wel doodeng om als je je rijbewijs hebt voor het eerst met je paard op pad te gaan.

Ik wilde eigenlijk naar buiten met Bandido, maar toen ik vanmiddag op stal kwam lag hij zo lekker in het stro te relaxen dat ik hem maar vrij heb gegeven, hij gaat alleen als hij echt moe is (bijvoorbeeld de dag na een cross) overdag liggen. Zijn enige "taak" was om het pad naar de wei te snoeien terwijl ik de wei uit ging mesten.

Is ook wel begijpelijk, ik heb gisteren na een intensieve springles nog even een stukje gegalopeert aangezien de bak van mijn instructeur midden in het bos ligt, waar ik vroeger met mijn paard aan stond. Heb op een mooi recht stuk langs de golfbaan even alle versnellingen uitgeprobeert (de rem gaat nog wat moeizaam, maar die heb ik even gerepareert ;) )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 06:21

Fijn dat je zo lekker hebt gesprongen Evie. Wel schattig als ze zo liggen te maffen he. Als ik Hetje alleen elke vrij zou geven dat hij uitgebreid ligt te maffen zou ik er nooit meer opzitten :Y) Dikkie dik (kroelnaam van Het) heeft iedere middag rond 13.00uur (soms wel vaker) siësta en ligt dan zelfs te snurken :+
Noor heel veel plezier in Milaan!
Damelza: Balen van je winstpunten. Gewoon lekker L2 starten, zoveel moeilijker dan de L1 is dat niet. ;)
Mirthe: Cola is een knapperd!

Pfff, was het weekje me wel. Ben wel dat ik vandaag paar dagen weg ga. Beetje weinig slaap gehad. Ga nu nog even Hetje rijden, alles mesten en dan om 10uur trein naar Schiphol en 13.00uur vliegen. Vriendje pikt me op, op het vliegveld in Rome.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:38

Veel plezier in Rome PB! Hoe gaat het met je moeder?
Noor, spannend dus als ik het goed begrijp. Volgende week kunnen we je dus echt feliciteren.
Damelza: hoi.
Fijn dat Bam weer lekker aanpakt Evie!
Mistid, heb je een foto van Cola? BEn wel benieuwd!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 07:49

Met m'n moeder gaat het redelijk. Heeft nog wel wat zenuwpijn, maar dat schijnt erbij te horen. Die heeft nl een behoorlijke tijd klem gezeten.

Zo net even Hetje gereden. Die liep lekker fijn. M'n vader riep net al vanuit het raam naar buiten dat hij me met de auto naar schiphol brengt. Is toch fijner dan met de trein en zeulen met die koffer :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:07

Evie_Bandido schreef:
Wat is eigenlijk de reden dat je met Elvis geen L1 mag starten?

Ik ben L2 geweest en Elvis M1. En dan moet je de hoogste gezamenlijke klasse starten.