Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het is nu al koud, heb vanavond pas om 19u les en ik ben al die natte zooi stiekem ook gewoon beu
Skiën deed ik alles. Zwarte pistes, buitenpiste, funparks, ... Wel 1 keer weg gevoerd geweest met de ambulance.
Snowboarden deed ik net nog zwart maar te zien in welke staat. 't Moet mooi plat zijn.
Maar op zich wel nog braaf kunnen rondsturen en af en toe een fijn stukje. Een kwestie van kilometers maken!
dus sinds 2005 helaas niet meer skiën.
Toen de 3 aangereden maar de lijn naar de 4 kwam niet mooi, en toen stopte hij. Opzich niet erg, maar omdat hij buiten was gelopen hadden ze al een weigering aangerekend, dus daar ging de bel....

die kwamen allemaal heel goed uit.
met als gevolg een 5 voor dat onderdeel en op het einde voor gehoorzaamheid een 5,5. De andere onderdelen had ik wel hele mooie punten en uiteindelijk een 2de plaats. Best tevreden want ik heb beide proeven slechts 2x kunnen oefenen, maar geef me toch maar de LRV proeven
deze week lukt niet, ze komen woensdag onze dressing plaatsen en zaterdag en zondag wedstrijd. Nadien krijgt Icaro even rust, dan kan het eventueel wel.
ook omdat wij veel trappen hebben, vb om naar toilet te gaan.
het is maar net wat he gewend bent denk ik.

Die aanleuning in de ring zelf was om zeep.
Zeldzame stukjes dat het ok was. Veel spanning met rug niet loslaten en hard tegen de teugel. In galop heb ik geen rekening gehouden met hoofdhouding. Ik wou hem gewoon vooruit houden omdat hij al zo terughoudend was. Bij eerste galop cava maar bij tweede galop viel hij er steeds uit dat ik na 2 keren gewoon in draf verder reed want op lange zijde kan hij nog niet goed aanspringen, en in deze omstandigheden al helemaal niet
Het lastige vond ik zo ineens die omschakeling van een mega vooruit paard in het inrijden waarbij ik bijna alleen moest inhouden. En in de ring moet ik gelijk het omgekeerde doen.
De jury had ook wel door dat het de eerste keer daar was en heeft oa gezegd van goed vooruit galoperen in de inrijpiste dat er wat meer tempo in de proef zit. Maar de galop was alleszins vooruit en in begin met achterhand omhoog.
En qua aanpakken als Luxor bang is, wordt hij heel makkelijk gerust gesteld met belonen. Maar als ik voel van hij doet erom dan durf ik wel een mep of een stamp te geven. In deze proef zou dat geen zin hebben bij hem, want hij is dan bijna letterlijk doof voor de hulpen.
Was het vorige week nog discussie over wat we wel en niet gingen doen heb ik deze keer, voor mijn gevoel, echt fijn kunnen rijden. Het kon natuurlijk nog wel héél wat beter maar met stukken kon ik al echt zitten en genieten. Beetje gespeeld met schouderbinnenwaarts en stukjes sluiten en verruimen. Eens ze aan het lopen is is het toch een machine ze
Een machine met een handleiding maar bon
Grappig detail. Paard na mij was een buitenlands supersjiek Prix St-Georges dressuurpaard die op controle kwam. Die mensen keken toch maar heel raar haha "wat doet die ukkepuk hier" 
ook al weer een aantal jaar, maar ik ben niet zo een held als sommigen anderen hier. Ik houd mij aan de, overigens geniale, post van madelene: niet te moe worden en ook goed de berghutten verkennen!!
eerst wel compleet tegen het been maar even streng geweest. Toen ging de knop op en hup met de beentjes 
Dat hij de hulp gewoon snapt zeg maar. Dus op dat vlak was ik blij, want hij snapt 't wel. Het heeft eventjes geduurd. 't Zal voornamelijk aan de omstandigheden liggen denk ik dan.
Het is vooral een kwestie van kilometers maken en zelf goed blijven opletten denk ik. Ene paard is te scherp bij spannende situaties, Luxor is eentje die zich wat afsluit. In beide situaties ist oefenen oefenen oefenen oefenen.
Grootste werkpunt is omgaan met dat flegmatieke in verschillende situaties.
Op wedstrijd was er nog niet veel volk omdat ik als 1e binnen moest. (normaal 2e maar persoon was er niet). Tijdens inrijden 1 paard erbij voornamelijk. In die giant paddock veel plaats dus. Gelukkig maar.
En in de piste in t begin nog cava, maar in de ring zelf meer spanning omdat we direct moesten beginnen met de proef en hij nog niet eens goed kon kijken. Hij heeft zelfs geschrokken op een plaats waar er niets stond, gewoon een muur.
Denk dat hij toen efjes teveel in zijn schulp zat en zo wat verschoten ofzo. Binnenkort hopelijk weer een les en horen of de lesgever al verschil merkt sinds de laatste les.
Uiteraard zullen we nog heel veel werkpunten meekrijgen hehe.
Maar dat maakt het leuker.
'k Vind het echt nog tof met jong paard, we hebben nog veel werk maar wel voldoening als ik hem iets heb aangeleerd.
leuke laarzen heb je trouwens
na 2 maanden niet te lopen heb ik gisteren mijn schoenen terug van onder het stof gehaald
was echt leuk met zo een weer