[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 08:37

Nee het seizoen is al 2w van start terug.
Iedere donderdag in Amerika dus wij kunnen dat zien op vrijdag

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:45

Ohh, dan ga ik gauw de afleveringen inhalen. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:42

Oohh amaai dat einde van de laatste aflevering... :P

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:37

Series, ik kan dat niet volgen. Geen tijd, of ik begin eraan en strand na aflevering 2.

Het enige wat ik volg is temptation island. Dat is mijn niveau :+

Antonius: fokken is ook deels wat geluk hebben zeker qua karakter dat eruit komt. Fi haar tanden zullen ookwel een reden zijn waarom ze moeilijk is in het springen?

Ik heb een skireisje geboekt! Ik ben super enthousiast. Gisteren voor de 2de keer gaan skiën met een privéles en ben 1 keer gevallen (de 1ste keer was dat 4x). Ik ga nog 1 les nemen en dan 1x vrij oefenen en hopen dat dat voldoende is om mijn plan te trekken op reis. Zo een skiles kost me evenveel als een les bij M*ichele G*eorge en als ik moet kiezen is de keuze snel gemaakt

Iemand van jullie ervaring met leren skiën? Hoe snel was je ermee weg? Ik hoop enkel dat ik niets breek. Ik zou me mijn skibevlieging ferm beklagen dan

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 13:37

Ik ben enkele jaren geleden gaan skieeen! Eens je het door hebt kun je inderdaad makkelijk je plan trekken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:58

Wat Daaphh zegt! Eens je het beet hebt gaat het best makkelijk. Denk ook niet dat je zoiets verleerd, al zullen je spieren in het begin wel sputteren. Mijn vriend komt morgen terug van een shortski in Gérardmer. Het was bij hem ook alweer wat jaren geleden en aan de foto's te zien lukt het ginds aardig :)
Waar ga je naartoe trouwens?

Antonius heeft me deze ochtend op FB de stuipen op het lijf gejaagd door even doodleuk te melden dat het bij haar aan het sneeuwen was. Ik wil geen sneeuw :') Het is nu al koud, heb vanavond pas om 19u les en ik ben al die natte zooi stiekem ook gewoon beu :brr:
Positieve noot: ik heb mogelijks een tijdelijke nieuwe logeerplek voor de paarden op het oog met binnenpiste, binnenstallen, buitenpiste, solarium (jeej!) en wasplaats met warm water. Wel maar halfpension. Al zou ik al doodgelukkig zijn als ik maart en april daar nog kan spenderen... eindelijk gedaan met natte, koude voeten en als ijslolly van mijn paard stappen!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:51

florence, super dat je bezig bent met skiën.
tip: A- veelgemaakte beginnersfout, schoenen te los, dan groter risico op iets breken.
B - bij controle verlies altijd de berg op skiën, dan minder je vanzelf vaart.
C - niet te lang doorgaan, bij vermoeide spieren grotere kans op valpartijen. geef toe aan vermoeidheid en wees niet stoer, het is namelijk ook zeeeeeeer belangrijk om de locale berghutten te verkennen!!!! :D :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:10

Skiën zou ik eigenlijk wel graag doen denk ik, enkel in het 6e leerjaar eens gedaan op sneeuwklas, maar dat kan je geen hoog niveau noemen :')
Alvast veel plezier florence!

Vandaag heeft lene voor de 2e keer met Fi gereden, en ik vond het er al heel goed uitzien! Doet mij ook plezier om eens buiten te komen en hen bezig te zien.

Heb al stress voor morgen bij ortho! Ben daarstraks gevallen hier binnen, gewoon weggeschoven op de kruk, maar wel op slechte voet gevallen. Deed een half uur echt pijn, nu beter maar heb indruk toch weer iets dikker... morgen maar aandringen op nieuwe foto voor het zekerste.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:25

Sneeuwsport is de max! Jarenlang geskied en gesnowboard. :) Skiën deed ik alles. Zwarte pistes, buitenpiste, funparks, ... Wel 1 keer weg gevoerd geweest met de ambulance. :+ Snowboarden deed ik net nog zwart maar te zien in welke staat. 't Moet mooi plat zijn. :)

Vandaag in W*aregem dressuurproefje gereden. Tijdens het inrijden was Luxor zoals een raket. Heel vlot en bij eerste galop heeft ie wat gebokt. Gewoon beugel verloren meer niet. Hij was nogal fel.
En vanaf we de ring in kwamen, kroop ie precies ineen. Niet vlot, hulpen kwamen (veel) moeilijker door. Ik kon hem niet in galop houden bij de tweede galop, ... Hij was onder de indruk. :) Maar op zich wel nog braaf kunnen rondsturen en af en toe een fijn stukje. Een kwestie van kilometers maken! ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:29

Klein stukje, toen het nog beetje cava ging. :P Maar was wel stuk minder vlot. Tijdens inrijden was het gas geven en benen van het lichaam. :=

Zo fijn die helpers bij je paarden Antonius! :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 10:06

ik mis het skiën ook echt, vanaf mijn 7de gingen we altijd op wintersport vanwege de zaak. Konden natuurlijk nooit weg in de zomer.
Maar mijn partner kan/wil/heeft niets met wintersport |( dus sinds 2005 helaas niet meer skiën.

Ik heb afgelopen zaterdagavond nog een poging M2 dressuur gedaan.
Het is echt ongelofelijk, tijdens de training doet hij zo waanzinnig contragalop, zelfs als we hem uitdagen wisselt hij nog niet om.
Maar zodra we tussen de witte hekjes zijn, bam....achter mekaar wisselen -:(- -:(- -:(-
In de 2de proef heb ik hem toen een fikse trap in de ribben gegeven, en toen konden we de laatste keer contragalop wel normaal rijden...wat een prutzak!
Maar goed, 1ste proef geen winstpunten, 2de wel, dus ik heb nu M2 +3 :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 12:46

Goed dat je alweer wat kilometers hebt gemaakt Hanne!

Proficiat met je winstpunten! Jammer dat op wedstrijd de contra nog niet 100% erin zit! Maar oefenen oefenen oefenen en dan komt dat wel :D

Ik ben dit weekend ook nog eens op jumping geweest!
De 80 ging heel goed, op de laatste 2 hindernissen na. de voorlaatste was een lange lijn en dan vind ik het zo moeilijk om de afstand in te schatten, dus daar zaten we een beetje mis, hij sprong nog wel. En de laatste keek hij wat naar en maakte hij een drafpasje ertussen.
Hij was wel super sterk, had echt men handen vol om hem rustig te houden.

In de 90 was het wat minder. Ik stond blijkbaar vrij dicht bij de bel, dus toen ze belde, verschrok blits zich mega hard en begon hem te dansen, weg rust. 1, 2 ging goed, maar naar de 3 moesten we goed draaien, ik hield hem wat te hard aan de buiten kant en toen liep hij de uitgang in :') :') Toen de 3 aangereden maar de lijn naar de 4 kwam niet mooi, en toen stopte hij. Opzich niet erg, maar omdat hij buiten was gelopen hadden ze al een weigering aangerekend, dus daar ging de bel.... _-:(

Niets aan te doen, vrijdag opnieuw op jumping! Kilometers maken ~~}> ~~}>

Ohja, hij had zich net ervoor fijn in de modder gerold, dus hij was nog mmmm vrij zwart -O-

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:18

Antonius: veel succes bij de ortho!

Hanne: daar loopt hij inderdaad wat traag, maar de aanleuning lijkt wel al een pak stabieler ivm enkele maanden geleden.

Daaph: ik vind je parcours er netjes uitzien hoor! Jammer van de laatste 2 hindernissen maar dat mag je gevoel van de overige sprongen niet overheersen :) die kwamen allemaal heel goed uit.

Madelene: wat jammer van de contra, wel fijn dat je nog wp hebt gereden. Dat verspringen is moeilijk af te leren he. Mijn paard is net het omgekeerde, hij verspringt nooit in de contra maar een nette wissel springen is er nog heeeeeel veel werk aan.

Ik ben ook gisteren naar W*aregem gegaan. De A6 was redelijk, niet 1 van zijn betere proeven want hij stond wat frisjes, waardoor hij een huppeltje maakte in de middenstap, wel een 3de plek.

De L6 kreeg hij opeens jeuk tijdens een oefening en begon hij te scharten :+ met als gevolg een 5 voor dat onderdeel en op het einde voor gehoorzaamheid een 5,5. De andere onderdelen had ik wel hele mooie punten en uiteindelijk een 2de plaats. Best tevreden want ik heb beide proeven slechts 2x kunnen oefenen, maar geef me toch maar de LRV proeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:33

Ai Antonius, niet handig om te vallen! Voet omhoog en koelen als dat gaat. Zwelling wordt beïnvloed door zwaartekracht, nu teveel ermee rondhupsen gaat niet helpen. Ik duim wel dat er niks bijkomstig is morgen en dat je snel over mag naar gewone gips.
Ivm de paarden, ik hou mijn agenda in de gaten :) deze week lukt niet, ze komen woensdag onze dressing plaatsen en zaterdag en zondag wedstrijd. Nadien krijgt Icaro even rust, dan kan het eventueel wel.
Ga zo blij zijn dat ik vanaf wensdag eindelijk een kleerkast heb!

@ Hanne het mag nog iets vlotter maar ik vind het wel al een fijn beeld. Oefening baart kunst en kilometers maken. Ga je deze zomer wvur starten?

@ madelene mijn vriend is daarom alleen gaan skiën. Ik gun hem dat wel zolang hij niet met gebroken benen naar huis komt. 1x na basket met een enkel in de gips gezeten en laat ons zeggen... dat was niet lollig :)) ook omdat wij veel trappen hebben, vb om naar toilet te gaan.

@Florence proficiat met de mooie resultaten! Vlp heeft nu per niveau een paar lrv-proeven bijgepakt. Ik vind de opbouw bij lrv handiger. Ik hoop eind dit jaar toch zeker L1 te zijn.

@ Daaphh mooi parcours. Blits was goed wakker zo te zien :)
En dat zwarte had ik erger verwzcht.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:32

Hanne: het is maar een tip en wie weet kan je er niets mee, want ik ken je paard niet, maar het ene paard haalt vertrouwen uit een ruiter die veel beloont en babbelt enzo wat je nu doet denk ik, terwijl het andere paard net een kordate ruiter nodig heeft die eens durft doorpakken. Als nyona kijkerig is en ik beloon, ontspant mijn teugel en dan loopt ze net trager en nog kijkeriger. Ik rij ze op dat moment dus met wat meer druk, meer tussen hand en been.
Maar qua aanleuning is het idd al een heel groot verschil hoor, zeker op goeie weg!

Madelene: heb hetzelfde met fi maar steeds in 1 proef dat de contra niet lukt. Thuis en in andere proeven wel, tis vanuit 1 specifieke oefening dat ze verspringt... stom hé!
Wel goed dat je hem eens aangepakt hebt, ze weten het volgens mij in een proef dat je toch niet teveel 'durft' en altijd wat proper wil rijden als ruiter.

Daaphh: ik vind je filmpje er goed uitzien hoor! 2 mindere afstanden, maar dat heeft iedereen wel ze!

Florence: ik rij net liever de vlp proeven :') het is maar net wat he gewend bent denk ik.

En ik ben deze ochtend bij ortho geweest. Goed en slecht nieuws... goede nieuws is dat alles nog op zijn plek zit, dus sowieso geen operatie. 'Slecht' nieuws, ik krijg geen voetje onder mijn gips,want mag er absoluut niet op steunen, dan zou ik mijn voet kapot lopen.
Maar arts verwacht wel dat ik binnen 4 weken uit de gips kan, geen kine ga nodig hebben en zo goed als meteen kan rijden *\o/*
Hij zegt, als je kan stappen, mag je alles doen, autorijden, paardrijden... de pijn zal wel aangeven wanneer het genoeg is.
En, ik heb nog iemand gevonden die mijn paarden 1x per week wil opzadelen voor de lesgever, dus Varekaj, als je nog eens komt, kan je zelf rijden ipv enkel zadelen! Die Springsingel ligt hier trouwens klaar voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:53

Ik heb sterk mijn twijfels dat ik die 2 kanonnen van jou goed gereden krijg hoor :')

Even gepolst en normaal zou volgende week zaterdag eventueel kunnen. En misschien de maandag nadien. Het is dan bij ons carnaval. Ik pak die maandag overuren op maar de kans dat ik zondagnacht laat thuis kom is klein. Mijn vriend rolt zo rond 7u zijn bed in, om 14u er weer uit en gaat verder met vieren. Hem maakt het dan niet uit waar ik zit :)
Ik neem vanavond mijn lintmeter mee!

Hanne, wat Antonius zegt klopt wel. Durf rijden! De mijne doet het heel goed met een complimentje. Ik klop tijdens het rijden niet altijd op de hals, ik kriebel wel even met een vinger in de manen. Inrijden hou ik kort: hooguit 30min. Ik rij los, ik vraag de oefeningen 1 of 2x, ik vraag even wat extra en als dat allemaal goed zit blijf ik er verder gewoon af, maar beloon uitgebreid tijdens dat inrijden. De proef zelf heb ik dan (meestal) een heel vlot en alert paard dat alles met plezier nog een keer doet.
Teugel geven doe ik niet, tenzij gevraagd natuurlijk. Hij gaat er te snel van uit dat het dan gedaan is en vertikt het dan in de proef. Net dat loperige probeer ik om te zetten in positieve energie.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 17:30

Jullie hebben allemaal zeker gelijk! :j Die aanleuning in de ring zelf was om zeep. :P Zeldzame stukjes dat het ok was. Veel spanning met rug niet loslaten en hard tegen de teugel. In galop heb ik geen rekening gehouden met hoofdhouding. Ik wou hem gewoon vooruit houden omdat hij al zo terughoudend was. Bij eerste galop cava maar bij tweede galop viel hij er steeds uit dat ik na 2 keren gewoon in draf verder reed want op lange zijde kan hij nog niet goed aanspringen, en in deze omstandigheden al helemaal niet :') Het lastige vond ik zo ineens die omschakeling van een mega vooruit paard in het inrijden waarbij ik bijna alleen moest inhouden. En in de ring moet ik gelijk het omgekeerde doen. :+ De jury had ook wel door dat het de eerste keer daar was en heeft oa gezegd van goed vooruit galoperen in de inrijpiste dat er wat meer tempo in de proef zit. Maar de galop was alleszins vooruit en in begin met achterhand omhoog. :P En qua aanpakken als Luxor bang is, wordt hij heel makkelijk gerust gesteld met belonen. Maar als ik voel van hij doet erom dan durf ik wel een mep of een stamp te geven. In deze proef zou dat geen zin hebben bij hem, want hij is dan bijna letterlijk doof voor de hulpen.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:18

Jaaa Fi en ik hebben vriendschap gesloten gisteren {:} Was het vorige week nog discussie over wat we wel en niet gingen doen heb ik deze keer, voor mijn gevoel, echt fijn kunnen rijden. Het kon natuurlijk nog wel héél wat beter maar met stukken kon ik al echt zitten en genieten. Beetje gespeeld met schouderbinnenwaarts en stukjes sluiten en verruimen. Eens ze aan het lopen is is het toch een machine ze :D Een machine met een handleiding maar bon :Y)

Hier gaat alles zijn rustige gangetje. Ponybeest nog eens op controle geweest in de (privé)kliniek. Hij liep op zich recreatief gezien ok maar ik voel toch in dressuur dat hij ergens tegen aan loopt. Was ook te zien daar op de harde volte, niet mank maar "met kaka in de broek". Aangezien de eerste foto's al 2,5 jaar geleden zijn toch maar eens opnieuw foto's laten maken van zijn spronggewrichten. Foto's waren gelukkig nog quasi gelijk, zo goed als niets op te zien. Maar toch iets van ontsteking bij het aanprikken van de verdoving... Nu terug naar huis met een duidelijk doel: kont trainen! Intervaltraining, aquatraining, naar de zee etc. Allemaal dingen waar ik wat "voorzichtig" mee was. Maar nu echt wel de zet gekregen dat hij harder aan het werk moet. Binnen een maand opnieuw evalueren en dan zien we wel weer :-) Grappig detail. Paard na mij was een buitenlands supersjiek Prix St-Georges dressuurpaard die op controle kwam. Die mensen keken toch maar heel raar haha "wat doet die ukkepuk hier" :+

Ik ga ook in maart gaan skiën, of beter snowboarden, trouwens :-) ook al weer een aantal jaar, maar ik ben niet zo een held als sommigen anderen hier. Ik houd mij aan de, overigens geniale, post van madelene: niet te moe worden en ook goed de berghutten verkennen!! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:42

Hanne, kan je op locatie gaan oefenen waar redelijk wat beweging is? Ze mogen vooruit zijn, ze mogen terughoudend zijn maar doof op de hulpen niet. Ze zijn dan niet met jou bezig. Jong paard of niet, dit is iets wat wel in orde moet zijn of je krijgt er op termijn problemen mee.

Mijn les vanavond ging su-per :D eerst wel compleet tegen het been maar even streng geweest. Toen ging de knop op en hup met de beentjes :))

@lene: de enige manier waarop ik sneeuw leuk vind, is vanachter mijn raam, in de zetel, met koffie of warme chocolademelk en een goed boek :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:47

Ik werk er hard aan tijdens de training, hij is flegmatiek van aard. Tijdens inrijden been naar achteren was meteen galop. Daarop hebben we hard geoefend dat hij niet in galop viel. :) Dat hij de hulp gewoon snapt zeg maar. Dus op dat vlak was ik blij, want hij snapt 't wel. Het heeft eventjes geduurd. 't Zal voornamelijk aan de omstandigheden liggen denk ik dan. :) Het is vooral een kwestie van kilometers maken en zelf goed blijven opletten denk ik. Ene paard is te scherp bij spannende situaties, Luxor is eentje die zich wat afsluit. In beide situaties ist oefenen oefenen oefenen oefenen. :) Grootste werkpunt is omgaan met dat flegmatieke in verschillende situaties. :j Op wedstrijd was er nog niet veel volk omdat ik als 1e binnen moest. (normaal 2e maar persoon was er niet). Tijdens inrijden 1 paard erbij voornamelijk. In die giant paddock veel plaats dus. Gelukkig maar. :+ En in de piste in t begin nog cava, maar in de ring zelf meer spanning omdat we direct moesten beginnen met de proef en hij nog niet eens goed kon kijken. Hij heeft zelfs geschrokken op een plaats waar er niets stond, gewoon een muur. :') Denk dat hij toen efjes teveel in zijn schulp zat en zo wat verschoten ofzo. Binnenkort hopelijk weer een les en horen of de lesgever al verschil merkt sinds de laatste les. :) Uiteraard zullen we nog heel veel werkpunten meekrijgen hehe. :P Maar dat maakt het leuker. :) 'k Vind het echt nog tof met jong paard, we hebben nog veel werk maar wel voldoening als ik hem iets heb aangeleerd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:50

Wanneer is de volgende wedstrijd in Waregem? Wie weet schrijf ik me ook in en kan ik je meepakken/helpen :)

Man, wat een zalig weer vandaag! Ben met de fiets naar het werk, wil die gewoonte weer oppikken om aan mijn conditie te werken.
Twijfel er over om morgenvroeg een buitenrit te doen ook, maar heb donderdag nog les en dan 2 dagen wedstrijd dit weekend.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:01

19 maart. Superlief Varekaj! :) :)

Idd zalig weertje! Ik heb dinsdag ook nooit les op school, dus wel gezellig haha! :D
De buitenrit moet niet intensief zijn hé, kan je gerust doen in combinatie met je andere plannen denk ik dan. :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:39

heb je proef gezien florence in de L. heel netjes hoor :) leuke laarzen heb je trouwens :D

het is inderdaad veel kilometers doen met sommige paarden. Mijn merrie heeft dat echt nodig met het springen; ze moet echt regelmatig springen/op parcours of ze vergeet hoe ze het moet doen :(
vraag me af hoe het zal zijn na de bevalling. ze zal dan 1.5 jaar niet gesprongen hebben.

gisteren ook genoten van het weer :) na 2 maanden niet te lopen heb ik gisteren mijn schoenen terug van onder het stof gehaald :) was echt leuk met zo een weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:44

Hmz, dacht me de 18e in te schrijven voor de laatste winterwedstrijd van de LRV. Dat zou dan weer 2x wedstrijd zijn op een weekend. Moet in principe prima lukken qua conditie, ik weet alleen niet hoe mijn vriend daar over denkt :P
En ik word mogelijks opgeroepen om de 19e mee te gaan als schrijver. Ik hou je op de hoogte!

Wij hadden gisteren wel een ijzig koude wind hoor. Heb echt lopen bibberen haha.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:40

Je loopt je warm :D