[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:14

Middag :wave:

Biem: Waarom ben je gestopt? :(:) Fijn dat je een leuk paardje hebt om te rijden :)
Kim: Succes bij de fysio!
Lotte: Ik ga vandaag ook naar de IKEAAAAA 8-)

Woll gaat straks ook gewoon onder het scheermes. Die staat nu 24 uur per dag in der nakie buiten en ze heeft van nature al een enorme wintervacht (Wol heet natuurlijk niet voor niks Wol :+) dus daar is anders geen houden aan :n

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:32

Iedereen veel plezier bij de IKEA :P

Kan iemand me helpen, ik wil uitslagen van een paard opzoeken
maar ik weet enkel de achternaam van de mensen en de klasse waarin ze startte?

Biem

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:35

Vief: Ik zit een tijdje in een 'dipje', weet allemaal niet zo goed wat ik wil enzo.. Dus moet nu even een tijdje rustig aan doen en ben nu tijdelijk wat vrijwilligerswerk aan het doen met gehandicapten(ga mee zwemmen en mee paardrijden).. Kan volgend jaar ook pas weer een opleiding starten..
Kim: Succes bij de fysio, hopelijk gaat het morgen dan wat..

Zit nu op de laptop en heb hier nog geen foto's van Heliante, zal een andere keer even op de andere computer.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:37

Marieke: Gewoon via google proberen denk ik :) Naam mensen intypen, naam paard (of weet je die ook niet?), eventueel de vader van het paard als je die weet. Zoeken naar een site van de vereniging waar ze lid van zijn om daar meer info van te halen?

Biem: Vervelend zeg :(:) Hoop dat je er zelf snel uit komt :) 't is lastig als je het allemaal even helemaal niet meer weet..

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:38

:wave:

Hier was het woensdagavond wel mooi weer vief, vandaar dat ik dat zei. O:) Wel balen dat het bij jullie een stuk minder was.

Succes bij de fysio Kim. Mooi dat ze zo braaf was. :D komt wel goed morgen.

Stage bevalt indd goed, doe een hoop. Erg leuk. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 12:48

Goeiemorgen :Z
Bedankt voor alle adviezen :) Ik ben nu aan het kijken naar een 350/370 grams deken, en dan koop ik er denk ik nog een onderdeken van 300 grams bij, die doe ik dan onder mijn 200 grams deken als het heel koud is. 500 gram is dan toch wel genoeg? En in wat voor stal staan jullie paarden trouwens? Want een binnenstal of een buitenstal maakt wel veel verschil natuurlijk.
Vorstin loopt nu trouwens als het rotweer is met een 0 grams regendeken, en 's nachts een zomerdeken.
Scheren heb ik geen idee hoe ze gaat reageren. Met benen, staart en gezicht scheren doet ze absoluut niet moeilijk. Alleen met haar oren moet ze even een praam op.

Fijn dat hij het begon te snappen Marloes!
Gaaf dat je op zo'n ervaren paard rijdt Biem!
Fijn dat Sofie het zo lekker deed Kim! We zien elkaar inderdaad morgen nog wel. Zowiezo met springen denk ik :) Enne, inhalen ga ik vast niet doen ;) De laatste tijd ben ik toch vaak over de tijd omdat ik rustig door de waterbak rijd of omdat ze ergens staat te miepen.
Have fun bij de Ikea Lotte!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 12:53

Vief; Dankje het is ondertussen gelukt :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:28

Snoek die van mij staat nu die geschoren is onder een zomer deken, vanaf morgen krijgt hij een 200gr op..
Ik scheer het hoofd niet kaal, tot aan de bakstukken :)
Benen gaan wel goed.

Heb hem net gedaan hij had lekker dagje vrij morgen nog even rijden, en dan klaar voor wedstrijd :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:52

Mijn paard heeft nog geen deken op, denk dat ze met 1 of 2 weken wel weer één op krijgt. Ze krijgt gelukkig niet echt een dikke vacht dus ik ga haar ook niet scheren.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:53

Ja die van mij krijgt nu ook weer wat haar :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:54

@ corien: 200grams bij overdag nog 20 graden? Wat wil je dan van 't winter op gaan doen als het gaat vriezen :?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:37

Rowo over dag's niet, s'nacht maar tis nu nog warm idd, dus ik wacht nog even :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:22

Oh ik wou al zeggen. S nachts kan ik me voorstellen :j Het koelt nu hard af tot zo'n 10 graden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:28

Ja daarom, tis bij ons op stal wel warm moet ik zeggen, allen ja hij staat overdag in de paddock en nu zie ik toch ook wel weer dat zijn haar gaat groeien, dus ja weet niet zo goed hoe ik dat moet doen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:16

Als jullie mijn jasje zat worden moeten jullie het maar zeggen.
Maar kijk hieronder eens :+:

Afbeelding

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:50

Ik ben je jasjes niet zat hoor Vief! Vind het wel leuk, die variatie in jasjes :)
Alleen vind ik deze persoonlijk wat minder mooi (met name de kleur). Ben toch meer van de iets klassiekere, die vorige met dat ruitje vond ik wel heel mooi.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:12

Het jasje zelf vind ik prachtig, allen de kleur inderdaad absoluut niet :o

Olivier is nog niet geschoren, bij mooi weer staat hij nog in zijn bloodje buiten, met regen met een dun regendekentje.
Meestal scheer ik hem begin oktober, dan gaat zijn rambo-surpreme deken op, waar ik evt nog een halsstuk aan kan zetten.
Fijne deken. Duur maar zijn geld waard!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:07

Grappig :D Ik vind hem zelf juist een poepie chique kleur hebben.
Maar hou ook wel van dingen die een beetje anders zijn dan anders :j

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:18

Ik vind de kleur ook heel erg mooi :D
Het jasje zelf verder is ook supermooi!!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:07

Waaaauw Vief, wat een kwijlfoto heb je gemaakt zo met je hondje ernaast ;) , ik vind het ook een erg chique jasje!!!
Enne, hoe was IKEA? :Y)

Wat balen Biem, van je dip!! Dat is niet fijn!! Kop op!! :(:)

IKEA was gezellig, lekker gegeten, heb niet veel geshopt :o .. Na Thailand kan dat even niet meer.

Had jullie bijna kunnen trakteren... biiiijjjjjjjjnaaa :o ... :))
Ik had nog even met Wo buiten gehobbelt zonder zadel en Dually Halster, ze had er weer zin innnnnnn!!!! :):) Ze was superbraaf, ze loopt bitloos ook enorm fijn :j . Op de terugweg ook een stukje gedraafd en ik dacht "kleinnnn stukje galop moet kunnen" en toen dacht Wo 'YEAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH 8-) '....bok..bok..bok...
Ze kreeg een pets voor haar oren 'Ben jij mal!' _O- Schudden met de kop en briesen!! Weet nu weer waarom ik nooit op de terugweg galoppeer :') , vorige keer zat ik met zadel, dan wil ze nog wel eens wat braver zijn :P .. We waren weer een komisch nummer ;) .

De autocross was weer gaaf!! Er reden twee auto's van ons in mee _O- , soortenmet van hoofdsponsors waren we. Was leuk! Auto twee keer over de kop, overal bumpers, rokende moters en de jongens liepen met een glimlach van oor tot oor, echt zo mooi!! Zo blij als een stel kinderen in een snoepwinkel :)) . Werd alleen wel heel koud uiteindelijk. Voorheen gingen ze de auto's bij elkaar rapen en er nog met de grote tractor er overheen, maar vorig jaar viel de tractor uit toen die bovenop de auto's stond := ...
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 11-09-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 21:08

Goedenavond!
Ik ben er nog niet uit wat ik doe met dekens. Gelukkig heb ik nog ff om te beslissen. Volgende week is het bij Divoza deken uitverkoop (tenminste van de Pagony Tiger), dus misschien neem ik er nog wel zo eentje mee.
Morgen SGW Gorssel :):)

Wat een jasje Vief :~ Dit vind ik tot nu toe een van de mooiste!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:10

Ik doe alleen aan Bucas, Rambo en Weatherbeeta.. Pagony hield het bij mij niet lang vol :n ... tenminste niet bij Wolin :P .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 21:24

Oh, jouw verslagje helemaal gemist! Handig om zo naar buiten te gaan 8-) Gelukkig ging het goed!
Ik ben ook meer van de Amigo en Bucas vanwege de lange tijd dat ze meegaan, maar Vorstin doet het ook prima onder de goedkopere dekens. Ze heeft de afgelopen 2 jaar onder een Global gestaan, en van de Pagony Tiger heb ik een 0 grams die heel fijn is. Dus misschien koop ik nog een 370 grams daarvan. Scheelt ook weer in mijn portemonnee, heb niet zoveel centjes meer :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:33

Dat is waar, ik ook niet :o .. ik moet wel een paar dekens erbij aanschaffen.. maar dat kan pas echt weer aan het eind van de maand :P . Ik heb ooit een Pagony gekocht, na 3 dagen zat er zo'n winkelhaak in dat ik hem echt heb weggegooid.. Het nadeel is dat Wo een hoog kruis heeft en dat de deken wat scheef gaat hangen, Amigo heeft gewoon een rechte beensingel aan de achterkant en geen gekruiste en dat werkt super! Bucas en Weatherbeeta hebben dat niet, maar zijn wel een stuk sterker. Dus ik kwam haar een keer halen uit het bakje, was ze net aan het rollen en Wo springt altijd heel heftig, stoer, vetgaaf, te gek 8-) omhoog (nouja.. ze zit nog zo wat op haar hakken) om vervolgens om haar as te draaien en weg te stieren.. en dat werd de Pagony fataal :\ .

Wo is altijd wel braaf buiten, ook zonder zadel en met halster.. ze was alleen wel enorm heppie-de-peppie, die draak! En dan is het ook nog zo'n acrobaat en een echte atleet met een glad velletje :+ . Maar ik ben blij dat ze graag wil lopen :+: , zo ken ik haar weer! Morgen rondje Weipoort en gaat moeders weer mee op de fiets :) .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:55

Hoi,

Deze week amper op bokt geweest. Erg druk geweest met de paarden. lesgeven enzo. Lees dit weekend de rest wel even bij.
De 2 jarige Odermus gaat niet door. Is vandaag ivm ernstige bemerking op de foto afgekeurd. Dus ik koop haar niet. Erg jammer.

Net terug van springles met de ruin. Die had de trukendoos weer open. Vandaag was de truuk. Lomp over de sprong en bij de landing kop naar beneden trekken lager nog dan de knie en kijken of baasje reageert. Baasje bleef gewoon achteroverzitten en liet de teugel lang, jammer paard :D
Instruckteur zat verbaasd te kijken wat hij nu weer had bedacht. Later sprong hij weer redelijk gewoon. Thuisgekomen moest hij erg nodig plassen dus misschien was dit de reden. Maar het blijft een apart beest. Wel een blaar op mijn hand. Niet handig ivm de cross morgen. Vingers maar even intapen.

Alles staat klaar voor Gorssel. Zo meteen lekker bedje in en morgen Crossen!!!