[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:52

Antonius: nu staat er wel een up dat van bart op fb. het gaat positief vooruit. hij is al wakker en herkent de mensen rond zich.
oei :( das spijtig :( heb dat inderdaad wel vaker gehoord dat een voet heel lang kan aanslepen. Hopelijk heb je meer geluk dat het goed hersteld.

mijn merrie is zo wie zo wel een stress konijn. Ik rij al jaren in de zelfde piste en nog steeds stelt ze haar aan. Zelf thuis is dat zo. Maakt eigenlijk weinig verschil hoor. Ze is bij ons geboren. Als ze van haar stal naar de weide wandeld wat ze 3/4 van het jaar 2 keer per dag doet dan schrikt ze elke keer wel van iets. een strootje die opwaait, een kat die er plots zit,... Echt een bange kip.
ze heeft nog heel veel energie en loop lust hoor. ze is totaal niet overdreven zwaar :) Kwil je gerust een foto eens sturen hoor :) ze werk hoog uit 3 x week een half uurtje. Werken is overgangen stap en draf en 1 keer links en 1 keer rechter galop. dat is het. Ze kan niet meer op de weide dan heb ik liever dat ze een half uurtje mee gaat om te rijden dan dat ze 7/7 in haar stal staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:17

Antonius: Pfft ook een tegenvaller dat je nog geen gewone gips hebt. Wel meevaller dat het alsnog in totaal maar 6 weken zal zijn. En voor verkenning van parcours zetten we u wel op de bagagedrager van een fiets en racen zo langs de route }>

Ik heb straks les, ben curieus Hoe meneer zijn muts gaat staan. Volgens mij staat hij alweer paar dagen non-stop binnen en dat is geen voordeel.

Toch positief nieuws dat het herstel na die schedelboring vlot gaat.

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:23

Amai dat van Bart is verschieten! Is al het 4de ernstige accident dat ik heb gehoord. K.C. is ook ernstig gevallen. Het mag gedaan zijn hoor!

Antonius: dat is balen! Op zich zou ik het thuiszitten minder erg vinden maar vooral dat ik niet kan rijden zou me zot maken. Gelukkig heb je lene, de goede ziel! Moest je niet zo ver wonen zou ik ze ook altijd eens willen rijden. Of ze een keertje meenemen voor een proefje. Maar met de camion rijden zit er niet direct in voor jou waarschijnlijk?

Ik ga naar FHE op vrijdag, de studentenproef met Ferro.

Gaat er zondag iemand naar de dressuur in waregem?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:29

Ikke :J! En Hanne en ik vermoed MF ook.

Wat is er met KC gebeurd?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:34

Ik twijfel nog :-) het achteruit gaan doet ze nog met gemak maar ik wil ze niet overbelasten ook uit stap aangalopperen moeten ze echt hun bekken kantelen wat voor haar ook wel nog lukt maar al een zware oefening is.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:37

Oke ik ga ook Als er iemand wil filmen toevallig?

Hij is gevallen van een paard voor zadelmak te maken. Enkele ruggenwervels ingedeukt en 1 of 2 effectief gebroken. Had het paard al enkele keren aan de longe bezig gezien en dat was geen normale.

Volgens de dokter zou hij over 14 dagen les kunnen geven maar daar geloof ik weinig van. Mijn ex vriend had slechts 1 of 2 ingedeukte ruggenwervels (1ste graad) en daar had hij toch veel last van.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:34

Mila: op wie zijn FB lees jij update over Bart? Zowel op het Zijne als van indoor Gavere zie ik niets?

Florence: het is mijn linkervoet en camion is geen automatic dus daarmee rijden is geen optie :P maar lief voor het aanbod hoor, het is allemaal niet zo gemakkelijk hé als je beesten hebt... Moesten ze nu op een manege of stal staan, zou het nu wel handig zijn maar ja... Zo is het altijd wel iets.
Oei ko.be ook al... en dan nog eigen bedrijf hebben, dan zijn de gevolgen nog groter!
En ja, dat thuis liggen vind ik op zich ook niet erg, beetje vakantie ;) maar met de dochter is het niet gemakkelijk, ze trekt nu wel goed haar plan maar ja, ze is 3,5 dus moet bv wel mee naar boven om haar in bed te steken. Boterham en charcuterie neemt ze zelf wel, moet hem alleen smeren. Meeste kleren doet ze ook alleen aan maar pull is nog moeilijk.
de paarden worden nu natuurlijk niet zoveel gereden, ze kunnen nu enkel in het weekend buiten... Mijn man heeft een nieuwe job sinds 1 febr en is nu weg van +/- 6u tot 19u30 dus hij ziet het niet zitten om ze zo vroeg en laat nog op en af de wei te steken, wat ik ook wel versta natuurlijk. Normaal mest ik alle dagen de kak en pis eruit, nu strooit hij er bovenop om tijd te besparen, dus ja, da werkt dan wel op mijn zenuwen dat niet alles gedaan wordt zoals ik wil }> maar ik mag al blij zijn dat het gedaan wordt hé, maar ja... Iedereen met paarden thuis kent dat wel zeker, beetje controlefreak op dat gebied...

Was wel grappig, de dokter kwam bij mij en vroeg wat hij voor mij kon doen, lees als in, wat ben je tegengekomen. En ik antwoord dat als hij mij binnen 2 weken op mijn paard kan krijgen, hij mijn nieuwe beste vriend is :') Ahja, ik kijk ganse dagen grey's anatomy, daar doen ze alle dagen mirakels :D

Veel succes alvast voor de dressuur komende zondag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:04

Zeg Antonius... Ik ben er morgen toch, ik wil gerust even wat kak scheppen hoor. Die van mij is toch weg tem vrijdag om te gaan skiën. Op woensdag werk ik alleen de namiddag, dan maakt het niet uit als ik dinsdag later thuis ben. Na het rijden steken we ze eventjes op de weide, ik schep snel het meest vuile eruit en we zetten ze binnen. Als het weer het toelaat natuurlijk want ze geven regen, maar dan hebben ze toch hun benen kunnen strekken :)

KC ook al ongeluk gehad? Het zit in de lucht zeker? Hier mag het ver weg blijven, heb de voorbije 2 jaar al genoeg pech gehad. Wil eens een zomertje lol met de knol.

Héél herkenbaar antwoord trouwens bij die dokter Antonius :)) Is bij de meeste onder ons waarschijnlijk 1 van de eerste vragen als er iets misgaat: "wanneer kan ik weer rijden".

Vandaag les gehad met Icaro maar die was niet in zijn haak. Wel actief maar heel lastig aan het been te krijgen en algemeen gewoon sloom. Was een relatief lichte les en toch zweten, terwijl die weinig winterhaar heeft. De piste lag nat maar niet extreem, en toch keer of 3 beginnen schuiven dus ja, heel voorzichtig lopen natuurlijk.
Hoe vriendelijk ze daar ook zijn en hoe hard ze ook hun best doen, ik ga toch echt op zoek naar een plek met een betere (binnen)piste. Ik kan geen ritme en regelmaat houden in het rijden en werken met de paarden en het steekt gewoon tegen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:15

Antonius op die van zijn papa d.irk vanderbeken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 20:55

Fijn al die hulp die je krijgt aangeboden!

Ohh die KC ook al.. ik ken hem niet eigenlijk...

Jammer dat de piste niet 100% was... nu als je gaat crossen komen ze wel eens wat ergere ondergronden tegen dan een slechte poste... zeker bij de lrv... waar ge daar soms dressuur op moet rijden.. bij vlp hebt ge meestal wel chance met goede pistes.

Hier vandaag ook terug springles. Het ging super goed! Ben heel content. Sprongen terug een oxer van 120-125 en een rechtje van 135. Nu This ma ene sprong natuurlijk... maar enkele maanden terug kreeg ik hem ook niet over 30cm... zaterdag op jumping! Laten we hopen dat hij zen best ook doet op 90

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:58

Haha Antonius tis een toffe serie hé. :+ Welke dokter vind je de knapsten? :P

Jep ik doe normaal ook mee in Waregem. :) Nog niet ingeschreven. Morgen gaat het nog regenen en de dagen erna gaat het 's nachts weer beginnen vriezen maar geven voorlopig wel droog weer. Ist verantwoord om in te schrijven en op stap te gaan? Tegen dan de straten toch zeker droog? 't Zou zonde zijn om te betalen en dan niet kunnen vertrekken omdat het te gladdig is ofzo. :P

Idd erge accidenten tegenwoordig zo te horen... Je kan jezelf nog zo goed beschermen, ernstige kwetsuren kunnen blijven gebeuren...

Ik heb niet altijd gewacht tot dokter z'n toestemming. O:) Al 3 keren buiten strijd geweest, dan weet je wel ongeveer wanneer je weer mag starten. :P 1 keer vergeten te vragen bij consultatie en kort erna gaan rijden omdat het toch echt wel goed voelde enzo. Alle dokters (ook die van Gent) zeiden wel dat ik zeker nog kon en mocht blijven paardrijden, oef! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:20

Vandaar mijn gevoel dat hij niet in zijn haak is Daaphh. Normaal heeft hij er absoluut geen problemen mee en loopt die op zowat alles heel stevig. We hebben inderdaad al op veel slechtere bodem gereden en dat gaf nooit problemen, en altijd als zowat de enige zonder vijzen zelfs.
Ik ga afwachten hoe het evolueert en wat hij doet op de 18e en 19e op wedstrijd. Is het tegen dan nog niet beter, dan doe ik eens een belletje naar de osteopaat voor een chekc-up.

Oh veel succes Hanne! Voor zover ik begrepen heb gaat het overdag niet vriezen, als ze genoeg en op tijd strooien zal je vast wel zonder problemen tot op wedstrijd geraken :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:28

so hey Daphne...1.20-1.25 en 1.35..je moet er toch maar op aan durven rijden :oo

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:37

Dat is netjes Daphne! Veel succes dit weekend!

Ik zou mij nu toch geen zorgen maken over de banen hanne, ze geven idd enkel vandaag regen en overdag gaat het niet vriezen. Tegen zondag zijn de banen al lang droog ;).

Snap ik Varekaj, ik heb ook een deftige piste nodig om te kunnen werken. Anders erger je je toch de hele tijd en kan je niet trainen zoals je plant.

Heftig ook zeg van KC! Die zal toch wel langer dan twee weken out zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:12

Ik ga wss na mijn bezoekje/hulp aan Antonius een vriendin die in de buurt woont ook helpen met haar paard :+ En nadien Wolk nog aan de longe zetten. Wordt druk maar leuk dagje zo!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:18

Graag gedaan hoor Antonius! Ik heb dus inderdaad zondag met Antonius haar paarden gereden. De omstandigheden zaten niet honderd procent mee (mensen die op een dak aan het werk waren, kraantje, jagers, fluowandelaars, winderig regen weertje etc) maar ze waren alletwee echt wel braaf voor toch een week stil te staan :-) Nyo.na was zoals Antonius zelf al zei behoorlijk gespannen :(:) t schaap wist waarschijnlijk niet wat haar overkwam: "waar is mijn eigen ruiter naartoe?". Maar eens ze een beetje ontspande hooooo wat is ze leuk <3 Fio.na heeft mij vooral ook aan het werk gezet. Was wel eventjes aanpassen, toch een stuk moeilijker dan mijn kort hobbeltje om aan elkaar te rijden. Vooral de eerste galop. Mijn vriend kon zich niet houden van het lachen, zag er blijkbaar eventjes grappig uit :+ "paard waar ga je met dat meisje naartoe?". Chapeau Antonius dat je ze met je kortere beentjes zo goed aan elkaar kan rijden :D Wel fijn om eens wat te spelen met wijken etc. Merkte dat ik mijn hulpen heel mooi moest doseren, dat ik dus toch onbewust soms te veel doe. Dat heb ik dan ineens ook maar meegepakt op de mijne :)

Zie maar dat je je niet overdoet Varekaj! Ik had het zelf vlaggen. Na bovenstaande twee ook nog de mijne gelongeerd en intervaltraining gelopen zondag. En zaterdag pittige paaldansles gehad. En toen zei de knie zondagavond "dat was het wel weer!". Dus ik zat gisteren voetje omhoog aan mijn bureau op het werk :P nu wel al terug beter maar mijn lijf ging toch even in protest :7

Als het een beetje lukt met mijn planning kan ik normaal zondag wel terug passeren hoor Antonius? Als je het nog aandurft :D

En dat bericht van Bart deed mij toch ook even slikken... Het loopt wel op zo. Gi.el is ook nog maar sinds kort terug echt in het zadel. En als je alleen al in "ons" topic kijkt, het is toch nooit zonder risico de paarden. En zo vaak is het niet op de "voorspelbare" manier maar echt gewoon door stomme pech ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:13

Ik ben alweer thuis intussen. Ben Antonius ook even gaan helpen vandaag. Het is net wat je zegt lene, Fiona is eventjes weer wennen dat zachtjes doseren ook werkt :D Iemand anders heeft ze gereden, ik heb vooral opgezadeld, ingestapt en afgezadeld.
Ik heb er nu al vaker naast gestaan en had altijd de indruk dat die zo groot is, hoewel de mijne eigenlijk iets meer maat heeft. Tot ik er op zat, toen viel de hoogte heel goed mee. Fijn paard! En Nyona is lekker jong en onderzoekend :))

Heb het ene paard niet moeten rijden dus kon gelijk door naar stal. Onderweg begon het echter steeds meer te regenen en aangezien Wolk nog niet teveel reserve heeft, ga ik dat longeren voor morgen laten. Hij heeft er geen baat bij om in de kou kletsnat te worden. Op zich kan ik donderdag terug naar Antonius, al moet ik om 19u met mijn kerel les rijden en weet ik niet hoe de bodem gaat zijn ivm vriezen.

Paaldansles lijkt me super tof trouwens! Jammer dat ik de puf niet heb om daarvoor nog naar Gent te rijden :')

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:01

Daaph: alweer goed bezig met blits! Ik zal duimen voor jou zaterdag!

Hanne: Jackson is de knapste maar Karev doet iets speciaal me mij :+

Lene: als ik volledig hersteld ben, wil ik zo paaldansen wel es proberen! Lijkt mij geweldig! En je bent zeeeeeeeker welkom zondag! Zeker Fi is vrij stijf van nature dus hoe meer zij kan bewegen, hoe beter!

En Varekaj ook alweer super bedankt! Duim duim duim dat ik volg week loopgips krijg en zelf wat kan zadelen. We kunnen morgen afwachten wat het weer geeft op te zien wat we donderdag doen.

Mijn lesgever heeft ze alletwee gesprongen deze middag, was zo grappig. Eerst Fi en ik zag hem gewoon depressief worden :') hij moest toegeven dat ze idd echt moeilijk in de mond is, graag van het achterbeen af loopt en gewoon veel eigen mening heeft :D
Maar zijn humeur klaarde op toen hij 10 minuten met nyona aan het rijden was. Hij vindt ze veel meewerkender dan moeders en al goed geschoold voor haar leeftijd. Ikke fier natuurlijk :D en ook wel blij dat hij voelt dat ik toch beetje kan rijden, want denk dat hij hier aan twijfelde na Fiona :P
Hij vindt Fi zelfs nog moeilijker te rijden dan dat het er uitziet als ik ermee rij.
Maar goed, pretkopje van nyona maakt alles goed, is Fi dan een bitch, ze geeft toch brave kinders :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:24

Ik deel exact dezelfde mening Antonius! :P Voor die dokters zou je wel graag naar het ziekenhuis gaan haha. O:) Deze hieronder had ik meerdere keren per dag toen ik in het ziekenhuis lag. Vind het gene missen. 8-) Ook wel een mega vriendelijken!
Afbeelding

Je laatste zinnetje is geweldig, en gelukkig ook maar hé. :+ Terecht dat je fier bent!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:28

Ja, das ne mooie man maar te perfect... Ik val op fout, zoals Karev dus :P

En ja, op u kinders zijde altijd fier hé :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:39

Aan welk seizoen ben je? Later neemt Karev toch absoluut de bovenhand van favo. ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:11

Seizoen 12, heb het al eens gezien toen het net uit was, maar ben veel meer into het verhaal nu ik ze allemaal zo kort op elkaar zie. Maar mijn favoriete seizoen zijn wel die van wat eerder... Ik mis Christina!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 00:20

Ohh zo een heeelijke serie! Geef mij ook maar Karev hoor!
En ik las dat Christina misschien zou terug keren!

Ik volg gelijk met Amerika, zit dus seizoen 13 afl 12! Ge gaat het nog spannend vinden met Karev ! Maar ook een paar mindere afleveringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:31

Zeeeeg, nu krijg ik ook zin om grey's te gaan volgen. Maar ik ben een ramp met series. Zit nog altijd vast op het begin van seizoen 3 van dexter.
De enige die ik al paar keer zag is de "serie" films van the hunger games en nu de films van harry potter :')

Antonius, idd petje af dat je uw Queen Mom zo gereden krijgt. Vind die bijnaam perfect bij je dame passen haha.

Straks allen samen aan het paaldansen, zie het al voor me. Lijkt wel ideaal voor onze core stability :)) maar 4x/week 2 paarden in het werk, 1x/week squash... Zou toch puzzelen worden om dat er nog bij te krijgen. Als mijn vriend er niet is gaat dat, maar als hij thuis is wil hij ook beetje aandacht.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:39

Ja Yang was geweldig!
Wanneer komen er nieuwe afleveringen uit Daaphh? Want tis nog pauze zeker?

Woooow Antonius, das bingewatchen. :+