[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:20

hoi sussie! welkom back ;)
Zo te horen gaat het allemaal in de goede richting! Ben trouwens heel benieuwd naar het gezelschapswelshje

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:11

Sussie, Jij hebt inderdaad lange stelten! Ik vind je laarzen wel erg mooi :j
Snoekiej, Fijn dat het rijden zo goed ging
Billy & Vief, Spannend hoor! Hoop dat jullie nu zeer actieve zwemmertjes hebben :D
Noor, Succes vanavond!
JN, Balen van de verklevingen, hoe nu verder?

Ik heb net springles gehad, alhoewel er alleen een parcours op de grond lag. Had vorige week al 3x gesprongen en moet zondag crossen, dus vond dit wel gepast. Het ging echt super!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:25

Mootje: dankje! Ben er ook nog steeds erg blij mee. Fijn dat je springles goed ging!
bvw: Hier twee foto's van ons welshje. Hij heeft twee volle welsh ouders. Pa heeft alleen geen deklicentie en daarom heeft hij maar een half papier. Ackisha (dat is zijn naam) staat bij Pino in de wei en het is de bedoeling dat hij met Vivre mee op de trailer gaat op concours. Alleen in de trailer vind Vivre niks. Dan doet ze heel onderweg piaffe en om nou de hele dag zo'n grote mee aan de hand te nemen op concours dat zagen we niet zitten. Hij is trouwens 2 jaar nu.

Afbeelding

http://i282.photobucket.com/albums/kk25 ... 1204-1.jpg

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:36

Wat een kjoetie, Sussie!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:38

Jah hij is erg schattig, maar ook erg eigenwijs. Er zit wel karakter in. Maar niet gemeen gelukkig. Gewoon testen wat de mogelijkheden zijn. Zo probeerde meneer al uit zijn stal te springen (mislukt overigens, toen toch maar de gehele deur dicht gedaan) en voetjes geven is ook niet zo zijn hobby.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:39

Hi hi, ik houd van dieren met karakter.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:42

Hij is inderdaad heel erg schattig!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:47

Sussie: Welkom terug! Wat een leukerd zeg :D
Mo: Ik hoop ook dat ze goed willen zwemmen haha!

Ik ga zo hospiteren.. Heb niet zo'n zin, 't is niet helemaal wat ik zoek, maar het moet toch maar van mezelf :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:14

Hospiteren?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:19

Proberen een kamer te krijgen in een studentenhuis. Als je mazzel hebt, vinden ze je leuk genoeg om je voor te stellen en als je heel veel mazzel hebt ben je straks de nieuwe HJ (huisjongste ofwel de sloof van het huis)
Laatst bijgewerkt door Mootje op 16-06-10 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:19

Kamer zoeken Simmie ;)
Vief moet even leuk doen en dan hopen dat de andere studenten waar in huis een kamer leeg staat haar kiezen als volgende bewoner! Echt iets vreselijks ;(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:26

Oh! Voel me stom. Maar ja, ben nooit student in een andere stad geweest.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:29

Geeft niet, hoor! Zo noemen wij het hier (ook) niet, maar als net-student af..... :D Hier noemen wij het instemming lopen. Dan word je met 30 man uitgenodigd in een huis. 5 mensen worden er weer weggestuurd zonder hun naam gezegd te hebben ;( Duurt meestal tot laat in de nacht als je met zoveel man bent!

Ik ben blij dat ik viavia bij allemaal leuke meiden in huis ben geslopen zonder één instemming te hebben gelopen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:34

Het is nog veel erger als je in een corps huis wilt. Dat is echt gruesome. Sowieso het huidige corps is vreselijk.... Heb het daar echt mee gehad.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:36

Ik heb dus niets gemist zo te lezen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:37

Hmm, ik heb wel een aantal vrienden bij het DSC (Delfts Studenten Corps) en CSR (Christelijke studentenvereniging Delft) maar met de andere studentenverenigingen (en voornamelijk de leden) heb ik niets. Ik ben een echte knor _O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:40

@ sussie welkom back. Leuk welshje. Eigenwijs hoort bij een welsh haha
@ mootje wat een gedoe voor een kamer. Ik ben nooit op kamers geweest ging met trein en bus op en neer ruim 1,5 uur. Mooi dat paard goed sprong

Ik ben weer terug van CC. M1 gestart en 1e met 182 en net geen prijs met 180. Paard was erg vervelend met inrijden en ben uit wanhoop maar naar binnen gegaan. Naar de ring toe ook een ramp maar uiteindelijk nog wel 2 wp's. Merk wel dat middendraf nu niet wil met mijn rug. Paard gaat wel even een weekje in strafkamp want de spaanse pas werd nu met halthoudenen achterwaarts gedaan en zij moet gewoon even op haar plek gezet worden. Dat gestaak en geklier met inrijden moet er iig uit :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:41

In Utrecht heb je nog een vrouwen en mannen corps, maar het is gewoon grote hoerenloperij. Ze voelen zich ver boven anderen verheven en het is te ordinair voor worden eigenlijk.

Ik kom wel uit een 'corporale familie'. Zolang Minerva (oudste corps van NL) bestaat zijn al er al Mastie's lid geweest :P Nu de eerste generatie helemaal niemand tot groot verdriet van vaders :Y)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:58

Minerva van Leiden PB?

Super van je springles Mootje!
Welkom terug Sussie!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:03

Jups.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:16

En daar was ik weer.. Het was niks :+

Caro: Gefeliciteerd!
PB: Hihi, arme papa :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:20

Dat was snel! Hoe lang de tijd heb je nog om iets te vinden, Vief?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:27

Vond dat ik het nog lang volgehouden had, was er al om 22.00 uur en na 2 minuten had ik het eigenlijk al wel gezien ;)

Nou 't ligt allemaal wat ingewikkeld. Er is nog steeds een kans dat we hier nog even kunnen blijven. De gemeente heeft het juridisch gewoon niet juist aangepakt. Met behulp van juristen en een rechtsbijstandsadvocaat hebben we al 19 aangestuurde brieven gestuurd dat we niet akkoord gaan met de tweede brief (brief die 2,5 week later gestuurd werd en waarin gezegd werd dat we er alsnog uit moeten).. Eigenlijk willen we gewoon blijven zitten omdat we een hele grote kans hebben dat we daar gewoon recht op hebben :) Ondanks dat je geen contract getekend hebt is de overeenkomst om er een aan te gaan in dit geval ook geldig volgens de geleerden. Van de gemeente moeten we er eigenlijk eind deze maand al uit (juridisch helemaal niet juist want je moet dit minimaal 3 maanden van te voren aankondigen en dit zou na de eerste brief (waarin gezegd werd dat ze met ons een nieuwe huurovereenkomst aangingen) maar 2 maanden zijn. Vervelende is dat de gemeente de strategie heeft om nergens op te antwoorden.Zelfs op de aangetekende brieven nog geen reactie terug gekregen en inmiddels de raad, wethouder, weet ik veel wie al aan de telefoon gehad, maar niemand gaat er concreet op in. Beloftes worden al helemaal niet waargemaakt... Denk dat ze hopen dat de meeste de onzekerheid niet aankunnen en dan zelf opzoek gaan naar andere woonruimte (paar hebben dit ook al). Als huurder heb je gewoon behoorlijk wat rechten en als ze ons er dan uit willen hebben gaat het een duur grapje worden om iedereen uit te kopen := Maar goed, dit is een beetje een korte versie... Enige is dus dat de gemeente gewoon geen gehoor geeft, al weken niet en in het laatste bericht wat wij van hen gekregen hebben we er dus eind deze maand uit zouden moeten. Dat doe ik sowieso niet want ik ga gewoon lekker op vakantie en dan zien we daarna wel weer :) Maar k*t is het wel :\ Daarnaast ook verschrikkelijk slecht van de gemeente. Van een huurbaas kun je nog wel eens zulke grapjes verwachten, maar van de gemeente (huren wij het van) begrijp ik dit echt niet :n

Werd wel net gebeld dat ik de kamer mag hebben, mijn hints waren toch niet duidelijk genoeg geloof ik :+
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 16-06-10 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:31

Dat is heel erg schofterig Vief. Als wij niet reageren op een aangetekende brief heb je ook de poppen aan het dansen. En als huurder heb je gewoon rechten waar ook de gemeente zich aan moet houden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:35

Is ook.. Kan er ook heel erg kwaad van worden :(
't Is vooral de onzekerheid die het zo moeilijk maakt. Als we het contract nou al getekend hadden dan had je iets tastbaars, nu is het afgaan op wat anderen zeggen. Wel hopen we dat ze de automatische incasso vergeten en dat ze zo een beetje hun eigen graf graven. Zijn nu ook alle bewijzen (vervelend is dat veel telefonisch is gegaan, dus geen bewijs van..) aan het verzamelen en willen er ons verhaal misschien bij wat politieke partijen gaan doen in de hoop dat iemand inziet dat de manier waarop de gemeente hiermee om gaat gewoon echt onacceptabel is.