[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:07

Jij hij galoppeert echt super relaxed zo van pompidomdie dit doe ik al jaren :D
Die kakkende shet loopt inderdaad los ja :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:54

Leuk filmpje pb :D

Rosalie ja lisse word mijn 2de cross :)

Heb net les gehad ging echt supper :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:00

Leuk diertje is Amati, PB 8-)

Vief: Gaaf hoor bij Coldplay! Klasgenootje van mij is er ook geweest

Mijn paardje mag volgende week donderdag naar de tandarts. Ze heeft volgens mij last van haar mond, want op rechts wil ze totaal geen druk. Heb vandaag wel eventjes gereden met lange teugel en linksom ging heel goed, rechtstom maar niet teveel gedaan. Dat wordt deze week dus niet echt trainen. Zou maandag ook weer crosstraining hebben, maar die zeg ik maar af.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 21:55

Goedenavond!
Vorstin ging wel aardig met de les. Vandaag is ook de hoefsmid geweest. Vorstin had blijkbaar een kleine ontsteking in haar hoef! Hij heeft het weggesneden en er kwam een beetje pus uit. Echt raar, ze heeft er geen pas kreupel op gelopen ofzo, en nu loopt ze ook gewoon goed.

Nu we toch weer bezig zijn met alle dekenkwesties: Ik wil dit jaar Vorstin gaan scheren. Ik heb alleen liever niet dat ze de hele winter zo superkaal blijft, ze mag wel weer wat vacht ontwikkelen, zolang ze niet weer geschoren hoeft te worden. Wanneer kan ik dan het beste scheren? En zou een 370 grams deken in de koude winter genoeg zijn? Na het scheren kan ze dan ook onder een 200grams. Ze staat in een afgesloten stal met 4 andere paarden, dus het is er niet superkoud.

Gaaf van Coldplay Vief :D
Sterkte Marieke :(:)
Balen van je jas Lotte :(:)
Rot van Voodoo Rosalie :\ Hopelijk kan de fysio meer betekenen :)
Wow, wat is ie gaaf PB! Het ziet er zo makkelijk uit!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:21

200gr lijkt mij te houd voor een geschoren paard shanouk. Hetje staat in de winter standaard met 350gr en als het houd wordt krijgt hij nog een onderdeken erbij. Maar die heeft echt een baby vachtje met geen haar (zoals een geschoren paard).
Denk dat als je haar niet warm genoeg inpakt ze alsnog een dikke vacht gaat ontwikkelen en dan is het ook zo zonde van het scheren.
Scheren kan je het beste doen als ze net wat zijn doorgeschoten in de vacht. NIet te vroeg want dan kan je nog een keer en niet te laat want dan komt de nieuwe vacht mee en dat is niet mooi.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 22:38

Bedankt PB :) Balen dat ik net een mooie nieuwe 200g had gekocht :o Als het echt heel koud is kan ik haar dus wel een 500g in totaal opdoen? Of een onderdeken en een 350/370 grams?

edit: En als ze geschoren zijn, een hals erbij of niet?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:41

200 gram lijkt mij ook wat aan de koude kant eerlijk gezegd. Ik gooi altijd een 300 gr. op en als het kouder wordt een onderdeken. Vaak scheer ik wel 2 keer trouwens, maar heb dan ook wel makke paarden :)

Anthea; balen zeg, kun je ook voelen dat ze haken oid heeft?
Vief; coldplay lijkt mij ook wel gaaf!
Lotte en Marieke; :(:)
Rosalie; hopelijk kan de fysio iets voor je paard beteken en knapt ie snel op.

Ik heb vandaag de tandarts gehad, alles is weer netjes bijgewerkt en jonge Bop die nog amper iets kent was het braafst ondanks dat er ook getrokken moest worden. Dit weekend doe ik um eens een zadeltje op en kijken of ie dan net zo braaf is als met singeltje..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 22:44

Oja, en Vorstin komt iedere ochtend een half uur in de stapmolen. Daar gaan ze altijd in zonder deken. Zou ik haar dan met een deken met loopsplitten erin laten gaan of dat half uurtje zonder deken?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 22:55

Ik zou wel een deken op doen in de molen. Lijkt me anders wel een houde overgang. Hals ligt aan het paard. Bij een koukleum wel doen, maar sommmige paarden gaan er onwijs van zweten.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 23:03

Goeienavond!
@Malloesje: Fijn dat Bop zo braaf was bij de tandarts!
@Marieke: Dat is wel heel erg balen zeg! Hopelijk knap je wel snel op!
@PB: Amati ziet er goed uit zeg! En die shet is ook wel grappig :+
@WL: Balen van je jas zeg! En je nieuwe afdeling lijkt me ook niet echt wat, volgens mij zijn de kids dan leuker :o
@Anthea: Hopelijk kan de tandarts je paardje helpen, zodat je weer lekker kunt rijden.
@Snoekiej: Ik zou haar dan gewoon met deken op in de molen zetten, heb ik hier in de winter ook. Bij mij hebben ze geen loopsplitten in de dekens zitten, ze zijn extra breed bij de schouders zodat deze niet nodig zijn. Ook eigenlijk nooit last van schuurplekken.

Vanavond heerlijk met de schimmel naar springles geweest. Hij vindt het terugspringen nog steeds wat lastig, wil graag op groot af. Vanavond dus 3 in-uitjes achter elkaar met op 3 galopsprongen een oxertje. Uiteindelijk begon hij het echt goed te snappen en erg goed te springen. Hij maakt zich op dat moment alleen zo rond dat hij moeilijk uit te zitten is :+ maar gelukkig ben ik wel boven gebleven.
Nika nog even gedressuurd en die begint weer lekker te sjouwen ;)
Morgen nog een half dagje stage, daarna nog werken en dan 's avonds de paarden nog doen. Wordt dus weer een druk dagje, dus ga nu maar naar mijn bedje :o

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:18

Malloesje: tenminste eentje niet bang voor de tandarts ;-)
PB: Amati springt wel fijn zo te zien vooral met zo'n loslopend monster :+
Anthea: Hopelijk kan de tandarts je paardje helpen, zodat je weer lekker kunt rijden.
Snoekiej: Wij hebben wel altijd dekens met loopsplitten en omdat ze hier altijd overdag buiten staan hebben de geschoren pony's ook een halsdeken op, bij ons hebben ze in "hartje winter" de geschoren pony's 450grams op en de andere 300grams. Blue heeft altijd schuurplekjes van de deken op haar billen dan achteraan zeg maar, is ze de enigste of zijn er meer??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:01

Ik heb vorig jaar ook 2x geschoren. Nog nooit een paard gehad dat vervelend deed bij het scheren, zelfs de hittepetitterige volbloedjes niet. Altijd heel rustig laten wennen aan het scheerapparaat en geen probleem.
Maar momenteel hebben ze nog geen deken op. Oro loopt overdag wel met een vliegendeken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:06

Goeiemorgen :wave:

Als ik scheer krijgen ze idd ook hier meer dan 300grams op. Maar ligt er ook heel erg aan wat ie voor het scheren op had. Hadden ze niks op, dan ging er een 300grams op. Maar zoals vorig jaar bij Zoë scheerde ik haar toen het -10 was en ze al 300grams op had. Toen kreeg ze er geloof ik zelfs 250 of 300grams bij.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:22

Goedemorgen!

Alweer een tijdje niet geweest.. Zit wegens omstandigheden alweer thuis.
Heb wel alles braaf meegelezen.

Van de week nog lekker gereden op Heliante, ga er ook mee lessen over een tijdje, zal straks eens even wat foto's plaatsen. (Heliante is nu 20 en heeft voorheen Z gedressuurd en Z gesprongen dus hopelijk leer ik hier nog wat van!)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:40

:wave:

J_N; fijn dat de les uiteindelijk zo goed ging :j

Ik heb de paarden hier ook nog 'bloot' alleen aan Fari merk ik dat ze vacht gaat aanmaken, de andere 2 zijn nog erg mooi in de vacht :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:41

Hier staat Zetje s nachts met zomerdeken. ZE staan s nachts nog buiten en bij Zetje slaat het direct op de spieren. Dus naast voorkoming van vacht is het ook daarvoor. Zoë staat zonder, die moet ik toch scheren. Wordt nu al een beer.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:24

Leuk filmpje PB! :D
Balen van je jas Lotte!
Shanouk; Raar van Vorstin, gelukkig ben je erachter gekomen voordat ze last had! :D
J_N: Fijn dat de schimmel goed ging.
Biem: Wel leuk dat je een met dat paard mag rijden.

Ik schoor mijn C-pony altijd en die had maar weinig dekens nodig, Excell heb ik nooit geschoren want die had het zowiezo altijd wel koud.
Ramona hebben we vorig jaar proberen te scheren, maar ze was zo gemeen geworden dat we ermee zijn gestopt.
Verdoving hielp niet goed. Denk dat ik er binnekort al een dekentje op gooi in de hoop dat ze geen vacht aanmaakt. :)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:31

Die van mij zit ook nog hartstikke mooi in de vacht. Maar ze staan bij ons ook altijd 's nachts op stal. Ik had vorig jaar (niet geschoren) een 350 grams deken op. Dat vond ik eigenlijk te warm. Meestal is het in de winter in NL toch wel gemiddeld 5-10 graden overdag, er zijn hoogstens een paar weken wanneer het echt hard vriest. Dan kun je alsnog wel een extra deken erbij op doen. Maar deze winter wil ik eigenlijk een 200 grams kopen, ik denk dat dat warm genoeg is voor een ongeschoren paard. En voor de echt koude weken kan er altijd wat extra bij.

Vanmiddag voor 1,5 uur naar school, ook nog zo'n rottijd, van half 3 tot 4 uur :7

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:20

Goedelemorgen :D

Ik scheer Wo en die ouwe nooit, de Tinker heb ik in jaren niet meer geschoren i.v.m. minder rijden van mijn zus, maar dit jaar gaat haar dikke pak eraf. Ik denk dat 200 grams ook echt te koud is voor een geschoren paard :j .
Wo heeft altijd een superdunne vacht, zij staat nu achter in de stal in de winter eerst met een zomer/0gramsregendeken/100, 200 en dan 300 grams op en dan bouwen we weer af ;) . Ik heb een 360 voor haar, maar dat is net even te warm voor achterin de stal..
Ik geloof dat scheren niet echt een toppertje wordt bij Wo :o .. als ze al langs een paard moet wat geschoren wordt begint ze al te springen en te blazen :+ , dus ik begin er niet eens aan en gelukkig hoeft het ook helemaal niet, want ze heeft een volbloedvachtje in de winter :) , ze is ook geen zweter.

Nou eehhh ik ga naar IKEA!! :D

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:20

Bij ons staan ze ook nog gewoon 'kaal' in het land, zitten nog netjes in het vacht.. Maar we rijden ook geen wedstrijden.. Weet eigelijk ook niet hoe ze het doet van de winter..
Verveel me zo nu en dan wel trouwens :Y) Geen school, geen werk..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:18

Goede morgen :)

Ik heb die van mij al geschoren, en hij heeft nu een gewone zomer deken op. Als het kouder word krijgt hij een 200grams op binnen word het kouder krijgt hij een onder deken op en een 350 grams deken :)

Die van mij begint nu ook weer met wat haar dus denk dat ik vandaar maar eens die 200 grams ga op zoeken.

Lotte lekker eten kan je daar :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:44

Corien: Zo zat het inderdaad met de tijd ;)

Ik heb net even met sofie bij een meertje gereden. Ze ging er zo in en ging zelfs met het water spelen :+ (hoop dat ze er morgen ook zo in wil :D ). Verder nog een paar hindernisjes meegepakt. Pianootje, picknickbankje en heggetje. Niet te veel gedaan want haar krachten mag ze voor morgen bewaren :D.
We gaan hier rond 10 uur weg :). Dus dan mooi alle tijd om eerst dressuur te rijden en dan cross lopen. Ben erg benieuwd.

Straks maar vast zadel poetsen etc. Moet vanavond nog even werken namelijk. Zometeen eerst naar de fysio :=.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:47

Oke dan ga ik een x in de binnenbak wat proberen ;)
Doet je rug nog zeer?

Ik ga zo richting stal :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:49

Corien: Jaa rug is nog zeker niet goed. Maar met rijden red ik me wel aardig.

Shanoek: Misschien kom ik je morgen tijdens de cross nog wel tegen. Aangezien Sofie vast nog niet binnen de tijd gaat lopen ;).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 11:58

Kim, vervelend! succes morgen :D