[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:43

Scum: HM wist zelf allang dat ze best kon springen. Ze heeft jullie gewoon in de maling genomen. Echt iets voor haar!

Gister vond ze het moment daar om aan jullie te laten zien dat ze wel degelijk kan springen. Gewoon om jullie met open monden te laten staan..................

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:37

Hihi, dat zei ik gisteren ook al tegen Bitwise. Ze heeft nu een denkwolkje boven haar hoofd en daarin staat:"
Sjit, nu weten ze dat ik kan springen, nu ben ik de pineut!"

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:59

Scum, super van Ienie zeg!
Vief, ben benieuwd of je met het rijden nu ook echt verschil gaat merken of niet..

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:47

Scum schreef:
Missmuts, hoe is het met de pees van Oeste nu?

Bedankt voor het vragen. Ik ben weer terug van weggeweest (paar dagies in Duitsland geweest). Mijn hubbie is bij Oeste geweest en zag niets bijzonders. Been was ook niet warm of dik. Mijn bijrijdster smste me gister echter dat zij Oeste niet goed vond lopen en zijn been dik vond ... Zodra ik weg kan ga ik dus naar hem toe om zelf een oordeel te vellen.

Ik hoorde via via dat mijn dierenarts door prive-omstandigheden deze week niet aanwezig is, dus dat schiet ook niet op.

Ga nu eens bijlezen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:46

Scum, goed van Ienie en ook van Bitwise natuurlijk die wordt een beetje vergeten.
Jammer dat er bij jullie niet zo veel oefen parcoursjes zijn en dat je tot de winter moet wachten.
Ik hoop dat het volgende week net zo fijn gaat, helaas is Dijkgatsbos niet naast de deur anders had je een niet zo hoog parcoursje kunnen oefenen.

RT, ik denk dat het belangrijkste is dat jij een goed gevoel hebt bij een nieuw paard.

Missmuts ben toch wel benieuwd hoe het met Oeste zijn pees afloopt. Wel balen dat je DA dan net weg is als je hem nodig hebt.

Simmie hoe is het nu met Djinny?
Weet je al wat je doet met Vlietlanden? Dat is het enige nadeel van sgw, de inschrijving sluit altijd vroeg en dan moet je nu gaan bepalen of je paard over 4 weken kan crossen of niet.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:03

Heb net even op startlijsten gekeken voor m'n tijden van Vollenhove (regio)

Heb gelijk al weer moeten bellen, want bij het Kampioenschap voor jonge dressuurpony's hadden ze me bij de zes-jarige ingedeeld, i.p.v de vijfjarigen, ik dit verteld zegt dat mens, in welk jaar is ie geboren dan, ik zo nou in 2000, zegt ze jah dan is ie inderdaad 5
Verder heb ik wel een beetje rottijden, want als de dressuur iets uitloopt, kan ik geen parcours meer lopen.
Maar misschien dat ik nog met een meisje van m'n club kan ruilen, die moet iets eerder starten..

Met het springen doen er in de L D/E 48 mensen mee, waarvan er 10 doormogen.
Met de dressuur doen er in de L2 D/E 20 mensen mee, waarvan er 3 doormogen, niet zo heel veel, dat wordt dus super goed m'n best doen

Ben zo benieuwd hoe het veulentje het op de keuring heeft gedaan, maar ik vind het ook zo stom om zelf die mensen op te bellen, wanneer bellen ze nou
Heb het veulentje trouwens alleen met vlechten gezien, dus geen idee of ie goed kan bewegen...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:15

Gefeliciteerd Scum en Bitwise! (Zou morgen de vlag in het hele land uithangen voor HM? )

Succes vanavond Andrea! (Het komt wel fijn met bakken uit de hemel zetten....)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:23

Minimaal een rode loper van der stal naar de wei

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:29

GvdT schreef:
Minimaal een rode loper van der stal naar de wei

Afbeelding

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:31

het komt idd met bakken uit de hemel zetten.. hier in iedergeval wel..

vief-> wat dom dat ze dat niet direct goed heeft ingedeeld.. 2000 is nog wel zo'n makkelijk rond getal

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:54

GvdT schreef:
Simmie hoe is het nu met Djinny?
Weet je al wat je doet met Vlietlanden? Dat is het enige nadeel van sgw, de inschrijving sluit altijd vroeg en dan moet je nu gaan bepalen of je paard over 4 weken kan crossen of niet.

Djin gaat helemaal goed! Ze heeft er weer enorm veel zin in om aan het werk te gaan. Abces is helemaal genezen, tis alleen nog het haar wat nog moet aangroeien. Er zit wel wat, maar nog niet alles. Ik smeer al met levertraanzalf om de haargroei te bevorderen.
Deze week ben ik weer begonnen met "echt" rijden. Ze heeft weer energie genoeg om een half uur achterelkaar te kunnen dressuren (wel met stap tussendoor uiteraard). Hoe snel dat gaat sta ik toch versteld van. Maar toch laat ik haar nog niet te hard werken. Tis echt zo'n tiepje van "ik ben weer beter, ik kan alles weer". Maar ik doe toch liever even rustig aan voor ze zichzelf overwerkt. Volgende week wil ik wel weer een springlesje doen (meer gymnastieken eigenlijk wil niet hoger dan 80cm) om te zien hoe ze daar fysiek op reageert.

Heb nog niet besloten wat ik met Vlietlanden doe (ik had in april al ingeschreven). Als ik besluit Djinny niet te starten daar, gaat Killea zeer waarschijnlijk mee. Dat is weer het geluk hebben van 2 paarden bezitten.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:07

Ik ben er net weer van springwedstrijd en ik heb het droog gehouden!

Het parcours ging opzich lekker, ik vond haar een beetje onzeker overkomen maar het was ook erg glad en er werd erg slecht gesprongen. De helft van de deelnemers kwam ongeveer rond.
Ik had 1 balkje, op hindernis 1. Maar dit is toch al een hele verbetering vergeleken met vorige week (6 balken). Ik weet nu eigenlijk wel bijna zeker dat het kneveltrensje toen de oorzaak is geweest van het slechte springen. Ik rij haar nu op een enkelgebroken dikke bustrens en daar loopt ze veel ontspannener op.

Ik hoop dat we de goede lijn weer te pakken hebben na 2 slechte wedstrijden, het ziet er nu gelukkig wel weer naar uit

(ik ben nu trouwens L-startgerechtigd maar ik rij nog even een paar B-parcoursjes)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:09

Otje is uit logeren vanavond Hij is uitgenodigd voor een feestje (eigenlijk wil ik morgen gewoon nog even knutselen, maar dat heb ik hem niet verteld )

Vandaag sprong hij iig weer fijn Morgen mag Cheeka ook even mee(Ot ophalen )

Heb je niet gezien RT

Super Scum en bitwise! Ik zei het toch altijd al

Praat me niet van secretariaten Vief...Ik ging bellen omdat ik voor de kringkampioenschappen niet voor het tweede parcours op de startlijst stond. Dus ik uitleggen dat ik alleen klassiek ingedeeld sta, maar dat ik voor het kampioenschap wil rijden en dus ook tweede parcours wil starten(stond ook niet op mijn coupons ofzo...). Gaat ze me uitleggen dat het klassiek hetzelfde is als springen voor het kampioenschap en dat je automatisch meedoet voor het kampioenschap springen als je twee keer start Nee echt...Heb het maar opgegeven met uitleggen na drie pogingen, als ik niet op de startlijst sta ga ik daar zaterdag nog wel een keer moeilijk lopen doen

Ben benieuwd hoe het in Italie is

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:26

Nou de buren hebben gebeld hoe het op de keuring ging.
Het veulen heeft en eerste premie en was als zesde geplaatst, helaas niet door naar Ermelo, maar toch nog erg knap

Nu nog even Sams staart uitspoelen, had hem gisteren nog gewassen, vanmiddag ingesmeerd met teatree.. en nog had ie een heel nestje zonet
Ook nog even de hondjes naar buiten doen, anders kunnen we morgen ochtend dwijlen
Ga morgen trouwens al vroeg weg, gaan m'n zadel naar Divoza brengen
Het duurt ongeveer 3/4 dagen, dus dat valt wel weer mee, gelukkig twee zadels, dus ik blijf niet zadelloos achter

Ga hierna maar slapen en nog even in m'n "boekje" lezen, schiet niet echt op... Ben nog maar op bladzijde 264, dus moet nog ff doorlezen wil ik al m'n boekjes uitlezen

Tot morgen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:43

klopt Gomir. Simon belde dat Marco zei dat het niet kon!! dus ga van de week zelf in ieder geval nog even naar Simon!! zal ff kijken of ik nog een foto erop kan zetten...kom net uit sneek..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:51

hebben jullie trouwens de uitslagen gezien van de springruiters(ponys) op het EK?
1e kwalificatie ronde

maikel staat 1
doron staat 2
stefanie staat 11
wouter staat 14
dominique staat 34

super hoor!! van de ongeveer 70 starts!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:58

Simmie, wat fijn dat je weer kunt rijden met Djin!

Ik ging Online rijden, kwam de regen met bakken uit de hemel. Voor een regenjas vond ik het toch veel te warm, dus maar met een T shirt doorgereden, tot ik na 20 minuten echt zeiknat was. Toen maar gestopt.

Morgenavond heb ik dressuurles met Queen Ienie. Die heeft vandaag maar eens even een modderbad genomen en ziet er nu niet meer echt als een schimmel uit. (ze hebben haar gezegd dat dat goed voor je huidje is) .

Ik zit nog te twijfelen over de Tripalon in Laren. Die zou ik dus heel graag met Online hebben gereden. Ik heb nog niet zo vaak met Ienie gesprongen, laat staan een cross of een springparcours. Maar het is pas over 3 maanden, dus ik zou nog wel wat kunnen oefenen. En anders mag Bitwise de klus klaren (ik ben een schijthuis ).

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:03

nou foto's zijn 3x niks, btje vlek! maar wel leuk voorbeen...voor zover je die kan zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bij de onderste 2...kwam ik veels te dicht onder de sprong, maar hij is daarin dus wel redelijk snel met het voorbeen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:18

Foto's zijn idd onduidelijk, maar op de eerste foto vind ik het er nog niet zo verkeerd uit zien.

Weet jij trouwens ook nog hoe het met de eventingruiters gaat in Italie?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:22

heb het even opgezocht:

eventing:
dressuur: vrijdag 8.00-13.00u
cross: zaterdag 9.00-12.00u
springen: zondag 12.00-13.30u

springen:
vandaag: 1e kwalificatieronde
donderdag: 2e kwal. ronde
vrijdag: individueel 1e ronde +2e ronde + 1e consolation ronde????
zaterdag: 2e consolation ronde
zondag: 1e +2e ronde voor team!

jeetje wat wordt er veel gevraagd zeg van die springruiters

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 23:44

Heb het altijd al veel gevonden RT

Ziet er goed uit op de foto's(volgens mij mogen die sokken weleens gedaan worden ). Ik zei toch dat het paardje een vlug voorbeen had Het was vandaag echt superdruk op stal, ging ook pas om kwart voor acht weg en toen was Marco nog een paard aan het naverzorgen en moest er nog brok gevoerd worden...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:30

@ Andrea: Fijn dat je wedstrijd zowel beter ging dan de vorige keer

@ Chantal: Leuk paardje
Jammer dat de foto's zo wazig zijn, maar hij heeft wel een leuke uitstraling!

Mijn moeder zei net heel lief, ga jij maar lekker rijden dan breng ik je zadel wel naar Divoza
Nou dan doen we dat maar
Lekker vroeg maarja Het is hier trouwens nog wel heel vochtig en mistig, maar ben zo benieuwd of Sam anders loopt..
Straks voel ik helemaal niks

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:42

leuk paardje RT voor zover ik op de eerste foto kan zien..

de ponyruiters doen het idd goed, ben benieuwd wat de eventingruiters voor resultaten gaan neerzetten..

het is hier nu eindelijk droog dus ik ga maar is rijden..

trouwens vief, laat je straks even weten hoe het ging met rijden? ben eigenlijk wel benieuwd

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:45

en hoe is het rijden gegaan vief? ik ben nu druk met spullen pakken voor mijn wedstrijd in Belgie. We gaan drie dagen naar Nokere crossen. Ben benieuwd. Heb nog nooit in het buitenland gestart. Gelukkig doen er meer Nederlanders mee, dat scheelt. haha
Ben benieuwd hoe de eventers gaan rijden op het EK! Die springruiters moeten idd veel parcoursen rijden. vind het ook wel overdreven hoor...

RT- vind het wel een mooi paard!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:46

Scum schreef:
Ik zit nog te twijfelen over de Tripalon in Laren. Die zou ik dus heel graag met Online hebben gereden. Ik heb nog niet zo vaak met Ienie gesprongen, laat staan een cross of een springparcours. Maar het is pas over 3 maanden, dus ik zou nog wel wat kunnen oefenen. En anders mag Bitwise de klus klaren (ik ben een schijthuis ).

Je hebt nog even om te beslissen, maar ik zou je wel aanraden om niet te lang te wachten met inschrijven. Het vraagprogramma is deze week verstuurd aan belangstellenden en het staat ook al een tijdje op www.startlijsten.nl maar vorig jaar zat het al vrij snel vol (eind augustus ofzo) als ik het me goed herinner.

Gewoon opgeven dus, zal best gaan. Online heeft de ervaring, ik heb de gok vorig jaar ook gewaagd met een ervaren crosspaard, gaat vast prima!

Bij ons op stal hangt het vraagprogramma ook al, inclusief inschrijfformulieren. En deze keer is het niet eens mijn werk, maar van een enthousiast stalgenootje.