[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:11

Icaro is wel een "neut" op vlak van zo'n zaken. Bij de bepaling hoeveel het achteraan moet bijgevuld worden ging er uiteindelijk een mousse tussen rug en zadel van zowat 2cm dik! En dan moet het aan de schoft ook nog breder gemaakt worden om de spierontwikkeling voldoende ruimte te geven.
Zonder zadel reageert hij niet bijzonder of reflexmatig bij bevoelen, er zijn geen warme plekken of drukplekken, geen zwelling... Hij is dus heel snel heel duidelijk geweest en ik heb kunnen ingrijpen voor er letsel is ontstaan.

Idem met gebruik van een bit en contactteugel trouwens, gebruik daar ook teveel druk naar zijn zin en je bent er ook aan voor de moeite. Maar al bij al wel liever zo dan eentje die alles maar pikt en accepteert en dat je dan uiteindelijk je paard naar de knoppen rijdt.

Laurievc

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:13

Oh van het zadel ken ik.. Genesis gaat ook compleet in de steek bij een niet passend zadel. Was echt een ramp toen ik een nieuw zadel liet passen pfoe. En dan komen ook de goede zadelpassers eruit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:21

Wordt een kostelijke week :')

Zadel wordt aangepast, zaterdag de smid omdat meneer ook weer nieuwe schoenen nodig heeft en straks een nieuw vliegendeken halen voor de tinker. Herr Icaro heeft op 1 week tijd namelijk de 2 dekens die de tinker droeg naar een flardenfestijn herwerkt -:(-
Ik dacht even te testen zonder vliegendeken maar op amper 24u is de helft van zijn staart weggeschuurd en een klein beginnend stukje aan de manenkam. Mannen eh :+

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:09

ik heb me voor een cross ingeschreven, de 30ste ga ik toch naar Leende, en niet de 1ste naar Orp-Le-Grand.
Een vriendin van mij gaat ook naar Leende, en dan gaan we samen.
Ik start dan wel HC een klasse lager om er in te komen....maar er is weer een begin gemaakt!! *\%/*
Ben heel blij!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:14

Gezellie Maddie!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:11

Wel leuker als je met iemand kan gaan!

Ik denk dat je misschien soms de problemen ergens anders dan bij het paard gaat zoeken Varekaj? Als ik lees hoe vaak je een ander zadel, osteopaat,... erbij laat komen... Alle ik bedoel dat niet slecht, maar een zadelmaker zal altijd wel iets vinden want dan verdient die geld. Ik zou gewoon eens een dik half jaar echt wekelijks les, en tegoei eraan zitten. Ieder paard heeft wel een slechte periode. Ene al wat meer als de andere ( blits :j :') )
Maar dat zou ik doen

Ik ben vandaag naar Marchin opnieuw geweest en hij sprong alles! Behalve de dikke trakthener, die niet van de eerste keer, maar daarna wel.

Staat een kort filmke van het water op fb/insta

Jomo ook het bos in, was super braaf!
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:02

Ik heb hem denk ik al meer de piste rondgemept op die laatste paar weken dan de meeste zouden denken :o Ik ben niet voor niks er al eens voor uitgesloten op wedstrijd...
Het gaat van kwaad naar erger tijdens het rijden terwijl hij voor de rest zich prima gedraagt en luistert. Ik stap de laatste 2-3 weken regelmatig af met snijdende rugpijn.

Als het lukt volg ik wekelijks les bij de club bij een PSG-ruiter.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:38

Hoi! lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb... was nogal druk met school enzo!

@daphne: filmpje zag er heel goed uit! Lijkt me leuk om daar eens te trainen, jammergenoeg beetje ver voor mij. Ook heel stoer van Jomo, begint al een 'echt' paard te worden zeg!

@varekej: hopelijk lost het probleem zich op door het zadel, maar zoals daphne zegt inderdaad consequent lesvolgen kan bij mij vaak ook heel wat problemen oplossen.
Zitten er trouwens al zoveel vliegen bij jou op de weide? Bij ons echt nog niets. Ik probeer Aruba ook zo lang mogelijk zonder deken te zetten, ze wordt zo kwaad van dekens -:(- dus zolang ze natuurlijk niet gek wordt van de vliegen laat ik het deken af.

@Madelene: Heel veel plezier en succes voor je begin terug!! Zal wel deugd doen om terug te zijn!

@Antonius: Leuk van je nieuwe lesgever! Ik ga morgen normaal een les rijden ook bij een springruiter die 145-150 rijdt, dus ben ook eens benieuwd. Hij komt van nieuw-zeeland en spreekt geen nederlands en mijn engels is niet zo denderend :o
Daarnaast volg ik nu een springcyclus van R.ik G.eirnaert. Vind ik ook altijd leuke lesjes en het is zeker goed want het was echt al veel te lang geleden dat ik nog eens springles had gehad.

Daarnaast ben ik dus 2 weken geleden ook naar M.archin geweest, terug L voor de eerste keer. Dressuur sava, 5de. Kwam wel veel teveel tegen de hand. Jumping was ze echt mega actief. Ze schoot echt die piste binnen en was dus de eerste 2 hindernissen beetje zoeken naar het juiste tempo terug, maar daarna wel fijn gereden, foutloos. Dan de cross, was echt superwarm, ik denk 30 graden ofso. Ik kan echt totaal niet tegen de warmte, zeker niet als ik het nog niet gewend ben haha. Dus was een beetje een levensloze pattatenzak op m'n paard. Het begin was goed maar dan bij het eerste watertje (die donkere put) een weigering op de boom ervoor. Terug aangereden en gelukkig sprong ze gewoon en ging ze net blokkeren zoals vorig jaar. Daarna op de coffin weer hetzelfde. Ook na 2de keer erover. Dan moesten we dus bergop richting dat weggetje en plots begon Aruba echt koppig te doen, ze wou precies heeltijd omdraaien terug naar de stallen, waardoor we mega hard stil vielen naar de volgende hindernis (een doodsimpele bak) weer opnieuw aangereden en dan terug vertrokken. Maar bij de ingang van dat weggetje voor naar het verste veld te gaan stond ze dus stil :? paar goeie tikken gegeven en dan was ze weer vertrokken. richting het water (naar de stallen toe) begon ze er plots keihard aan te trekken. Water sprong ze mega goed in, ze trok echt superhard aan. Daarna moesten we weer wegdraaien naar rechts op die bute en stond ze stil bij de afsprong :? was dus eigenlijk uitgesloten, maar heb nog doorgereden tot het 2de water en dan gestopt. 2de water ded ze dus ook weer goed.

Was dus echt een vreemde cross maar ik denk dat ik zelf echt niet scherp genoeg was om snel te reageren, ik kreeg haar ook niet goed kort voor de hindernissen, ze bleef zo vree lang en plat. Verder ben ik wel blij dat ze het water zo goed insprong. Het was ook goed dat ze niet blokkeerde bij de weigeringen. Ik vermoed dat het de volgende keer wel beter gaat gaan. De volgende ga ik naar M.inderhout. Nog iemand hier die gaat? Lijkt me wel leuk die videocommentaar.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 21:05

Alweer leerrijke ervaringen lees ik hier zo!

Hier ook op zoek moeten gaan naar nieuwe springlesgever. Hij had het te druk en gaf alleen nog maar les aan de kinderen van zijn sponsor. Dusja heb eens fb-oproepje geplaatst. En heb reacties en berichtjes gekregen. Sommige aanbiedingen waren toch beetje belachelijk. :') totaal nog nietd bewezen enzo maar soit.
Gelukkig wel een berichtje van de mama van iemand gehad waarin nummer stond van de persoon die me wou helpen. Ken ze ook dus ideaal! Rijdt veel jonge paarden (ook oa cyclus). Dus klinkt wel ideaal voor Luxor en ik :) En niet zo ver ook.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:58

Marchin is, vind ik, ook gene makkelijke cross!
Ze durven daar echt wel wat opzetten, daarom niet hoog, maar wel om naar te kijken.
En het springparcours zetten ze ook altijd veel te hoog :j

Ik denk niet dat ik naar Minderhout ga.. Weet het nog niet.

Tongeren is voor ons de volgende, ziet er wel weer goed uit. Maar ook moeilijk genoeg.

Qua springlesgevers, het moeten niet altijd mensen zijn die iets bewezen hebben. Want ene Ludo, die kan nu eens absoluut geen lesgeven. Maar dat zegt hij ook zelf.. Maar sommige gevallen, ze denken ook wel dat ze alles kunnen :+

Ja Jomo is echt paard geworden!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:23

Ja inderdaad, de cross staat op zich niet breed en hoog maar veel sprongen van licht naar donker etc. Vorig jaar was de L het water inlopen de eerste x en nu was het toch ook al direct met combinatie inspringen.

Ik kan Tongeren weer niet rijden :( heb dus die cross nog nooit gereden he! Is echt vervloekt volgens mij haha! Wil die echt zo graag eens doen, kvind het zo een mooien. Maarja m'n examens beginnen vrijdag... veel succes alleszins degene die naar Tongeren gaan!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 23:53

Ja dat snap ik wel! Niet alle mensen die iets bewezen hebben, kunnen lesgeven. :P
Maar als ze niets bewezen hebben (in de sport en/of qua leerlingen in de sport), wat hebben ze dan bij te brengen? :+

Veel succes met de examens Winnie!

Ik nog 3 weken stage bij de VLP, time flies! Echt een leuke groep daar. :j

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:53

Wij zijn een paar jaar geleden naar matchin geweest voor de M. Ik vond het echt wel een pittige cross. Wel een mooie cross. Jammer dat het dan super veel geregend had want die mens deden echt hun best om alles goed te doen verlopen.

Ivm lesgevers. Ik denk idd zoals daaph zegt dat niet iemand die veel bewezen heeft in zijn carrière drm een goede lesgever is. Mijn vriendin volgt soms les bij m.arc v.andijck of heeft het gedaan, hij had enkele goeie tips maar voor hem was het duidelijk de zoveelste nr in het rijtje. Jammer want je betaald daar wel super veel geld voor! Ik volg les bij haar. Zij heeft uiteindelijk ook nog niets gepresteerd vergeleken met andere ruiters. Maar ze rijdt ook een 1m40 proef en heeft toch al verschillende paarden groot gebracht in de cyclus. Wilt daarom niet zeggen dat ze voor mij geen goeie lesgever is.
Zeker op het niveau dan ik rij en jij ook rijd Hanne.
Denk dat dat vaak het probleem is dat iedereen les wilt van een grote naam maar dat er zeker genoeg amateur ruiters zijn die het even goed kunnen uitleggen.

Mandy veel succes met je eerste cross.

Wij vertrekken vrijdag naar Tongeren voor de M :-)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:55

Lesgeven is inderdaad een vak apart. Mijn lesgeefster heeft zelf tm 1m45 gereden en is zeker niet de sterruiter, maar heeft wel oog voor details en techniek en weet ook perfect hoe ze probleemoplossend moet werken. Buiten dat komen we ook gewoon supergoed overeen :)

Toen ik vorig jaar gevraagd werd om les te geven op een stal had ik nog nooit lesgegeven. Hoor nu toch van verschillende mensen dat ik echt fijn ben, heel positief coach en ze echt vooruit gegaan zijn met mijn lessen. En dat is gewoon super fijn om te horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:06

Lesgevers voor springen lijken druk gevraagd, we zoeken voor de club ook weer iemand. Dressuur is makkelijker om aan te geraken heb ik de indruk.

Er zijn mensen die niet zelf op hoog niveau gereden hebben maar die wel over het inzicht en de goede instelling beschikken. Als lesgever zijn die even waardevol.
Ik ga nooit lesgeven. Het geduld niet voor en zou niet weten waar te beginnen.

Zondag is bij ons tussenwedstrijd dressuur op de club, anders was ik waarschijnlijk wel eens komen piepen in Tongeren :)

Ik volg regelmatig les maar loop daar ook vast, ongeacht wie in het midden staat. Het is de combinatie van factoren waardoor ik mijn zadel laat nakijken. Laatste keer was voor de feestdagen, toch alweer 6 maanden terug.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:10

Ik dacht ook dat ik niet het geduld zou hebben. Ben ook echt slecht met kinderen. Nu geef ik voornamelijk kinderen les :+ Als ik mijn eigen stekje heb wil ik ook graag weer iemand voor dressuurles. Soms mis ik dat toch echt wel als springer

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 11:12

Welja dat klinkt al goed voor mij iemand die 1m40 enzo springt!

Ma kreeg aanbiedingen van iemand die met moeite 1m sprong. :P Daar ga ik dan nu ook wel geen les van volgen. :P
Ik zou les kunnen krijgen van C*hanel D*e Ba*ets.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:15

Voor mij is het ook kwestie om echt een klik te hebben met je lesgever :) Bij Talissa heb ik echt een klik, kunnen echt lachen, gieren en brullen tijdens de les. Als ik slecht gereden heb is ze er om te zeggen dat het volgende keer weer beter gaat, en als ik goed heb gereden kan ze dat ook zeggen (met punten die beter kunnen :+ ).

Zij is de laatste maanden echt hard gegaan. Lijkt me zeker interessant om daar eens te proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:17

Ik vond het indertijd vooral lastig om iemand te vinden voor springen die rustig aan de basis wil werken en niet binnen een maand 20cm de hoogte in wil. Gymnastiserend springen en technisch rijden vind ik minstens even belangrijk.
Zeker omdat ik een paard heb wat enorm enthousiast kan worden. Ik wil vanaf de basis aan de controle erin hebben zitten en niet als losgeslagen raket op 70-80 meeliften en dan in de miserie komen als er bij 90-1m eens iets technisch staat.

Een lesgever die het positieve ook durft zeggen is altijd fijn!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 11:32

Haha ja dat is leuk Laurie! :D Heb dat met mijn dressuurlesgever. We zitten soms zodanig te tetteren dat we dan moeten zeggen van gow we moeten verder doen. :+

Ik ken Ch*anel al van vroeger. Haar mama en zus ook. Haar mama wilt ook wel helpen als zij eens niet kan. Ook wel fijn! :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:34

Zeker fijn!

Ugh schijt examens :( Hatelijk om gewoon heel de dag achter boeken (en bokt :+) te zitten... Mijn brein doet al pijn :')

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:41

Verschrikkelijk he haha! heb echt hetzelfde gevoel, zoveel te doen maar zo hard aan het uitstellen :o
Wat studeer jij?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:42

Sportmanagement op Thomas More :) Jij?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:47

Ik studeer Toegepaste Architectuur in Brugge! Niet zoveel theorie dus, maar wel echt veel werk in opdrachten.

Ik ken de zus ook Hanne! echt een lief meisje, reed ook mee bij de eerste trainingen toen ik nog bij het team zat.

Ik geef ook springles op de manege aan de kleintjes. Springles geven vind ik zoveel leuker dan dressuurles aan beginners, ik heb daar echt niet veel inspiratie voor en ik kom echt gek als ze wenen en zagen. Ik zou liever alleen lesgeven aan kindjes die net als mij vroeger het liefst op de stoutste pony's zitten en helemaal blij worden als ze eens zonder zadel of stijgbeugels mogen rijden haha. In de springles zitten er meer durvertjes en kan ik nog eens leuke oefeningen doen. Wat wel verschrikkelijk is als ze niet snel achter elkaar aansluiten voor een parcourtje om z'n beurt. De tijd vliegt in zo'n les!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:51

Ja haha hier ook! Ik heb allemaal privélesjes. Vind ik zo fijn! Met sommige heb ik echt een hele fijne band.

Hier vooral theorie, boring :')