[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:23

Ik heb al foto's besteld van cde, daar staan toch contactgegevens op zijn website?

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:25

Je kan ze via een printscreen opslaan moest het niet lukken laat maar weten doe ik het even voor je.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:26

Printscreen maken en dan in paint opslaan?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:27

En dan de foto alleen uitknippen, in een nieuwe paint plakken en dan opslaan.
Ik heb op mijn laptop ook het programma, knipprogrzmma, dan kan je een stukje can je scherm opslaan

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:29

Goed idee, dat heb ik ook geloof ik. Dankjewel!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:30

Graag gedaan!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:17

Zo, mailtje naar Sien is de deur uit over OCC Heusden.

Heb gisteren nog een leuk weetje ontdekt, Ilona, de merrie die we begin dit jaar bijgekocht hebben, is de halfzus van Le Beau, het GP dressuurpaard van P.hilippe J.orissen. Ze komen uit dezelfde moeder. Voor de fok wordt ze alleen maar interessanter zo :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:27

en al antwoord gekregen: het is idd de bedoeling om jumping te rijden in crosstenue. Ze ging het nog aanpassen op equibel. Blijft dan wel vervelend dat je een half uur op het paard moet blijven...
De dressuurringen liggen trouwens op een andere plaats dan vorig jaar, niet meer op hetzelfde terrein als jumping en start cross, wel naast het veldje waar die enkele hindernissen staan waar je ook al los kon rijden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 08:33

Oh ! Dat is wel mooi !! Heb je er fok plannen mee?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:20

Ja hoor, dat is ook de hoofdreden waarom we haar gekocht hebben. Ze is drachtig van Adorado, veulen wordt verwacht 1 april. Na Deurle krijgt ze zwangerschapsverlof :) in ieder geval toch wat springen betreft, ik zal er wel wekelijks nog een wandelingetje mee maken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 09:29

Ohh dat wist ik niet! Wat leuk!!
Hier staat casje mank...
Vanaf de kogel naar boven is het dikker, en een beetje warm. Staat er niet op.. Hopelijk geen pees... Gisteren nog niets aan de hand, was nog aan jet galopperen met de andere, nu moest ik hem uit de wei trekken...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:38

:( geen leuk nieuws voor jou. Hopelijk maar een blein! Wanneer komt de DA?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 09:42

DA komt in de namiddag. Staat tot dan maar op stal. Hopelijk is het inderdaad maar een blein!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:50

[Kheb vandaag nog weest gaan oefenen op water en afsprong. Khad gevraagd voor Gavere en Deurle maar kon niet. Dan Mr nr Heusden gegaan, tis daar wie nie veel van water maar toch iets met boompje inspringen en da wilde ik oefenen.

Ze wilde eerst gewoon twater al nie instappen :roll: twas zo heel groen van dingetjes van de bomen en ze stapte er in en ze verschoot haar lijk een ongeluk, twas dieper dan ze dacht en al da groen verdween natuurlijk. Dusja ze sprong er weer uit :+. Na wat tralala ging ze er dan wel in, maar ze durfde lijk nie rond lopen in da water :=. Ze snapte da groen nie. Maarja uiteindelijk kunnen rond stappen dus da groen werd zo wat vermengt met water en dan durfde ze. Paar keer uitgesprongen, deed ze goed. Wilde er dan langs de gewone kant inspringen maar ook eerst nie willen en kdeed dan met m'n stem en hup er dan meteen in :+. Dan ingesprongen met miniboompje en direkt met m'n stem deze keer en joepie ze deed het :D. Ze luisterde lijkt echt extreem geld naar mn stem. Twas trouwens de eerste keer dat het gelukt is boompje inspringen, ook al wast mr ne mini, toch blij! En afsprongen deed ze allertwee super simpel, maar ze pakt toch wel altijd ne ferme jump vooruit :=. Nu hopen dat ze in Deurle binnen twee weken ook da boompje wil doen bij twater en dak er nie weer afvlieg lijk vorig jaar :+.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:51

Daaphh schreef:
Ohh dat wist ik niet! Wat leuk!!
Hier staat casje mank...
Vanaf de kogel naar boven is het dikker, en een beetje warm. Staat er niet op.. Hopelijk geen pees... Gisteren nog niets aan de hand, was nog aan jet galopperen met de andere, nu moest ik hem uit de wei trekken...

Oei :( hopelijk maar een blein idd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:52

Antonius schreef:
Ja hoor, dat is ook de hoofdreden waarom we haar gekocht hebben. Ze is drachtig van Adorado, veulen wordt verwacht 1 april. Na Deurle krijgt ze zwangerschapsverlof :) in ieder geval toch wat springen betreft, ik zal er wel wekelijks nog een wandelingetje mee maken.

Och wat leuk, vindt adorado leuk :D!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:03

Had op de foto's op FB ook gezien dat het water echt groen is. Ben benieuwd of dat zondag nog zo zal zijn, want dat heeft mijne Koko ook nog niet gezien :)
Ga je zondag kiezen om in te lopen in het water of ga je erin springen? Normaal gezien staat het over de ganse lengte open en kan je kiezen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:09

Kweet nog nie, te zien hoe goed ik geklasseerd sta hahah :D. Liefst wil inspringen zodat ze leert van den van eerste keer te doen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 13:41

Zo denk ik ook altijd , als ik goed sta ga ik voor safe, anders pak ik de moeilijkere optie.

Nog steeds aan het wachten op de DA

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:58

Jouw dressuur is wel altijd goed hé PP: je paard loopt echt netjes en met veel expressie.

Veel succes bij de DA Daaphh!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:22

Had eerder over jumping :D.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:52

Hahaha ja ok, daar kan ik wel inkomen :)

Nu, in Merksplas was ik ook van dat idee, mijn dressuur ging behoorlijk en foutloos gesprongen, dus dacht ook van in te lopen in het water, maar heb op het moment zelf toch beslist te springen omdat hij zo goed aanvoelde en ja, je moet het toch een keer testen ook hé. En in Heusden heb je nu al geoefend, dus misschien wel al een 1e test nu? Dan weet je ook dat als ze nu niet erin springt, je wel nog wat werk hebt?

Maar alé, ik ben misschien niet helemaal onbevooroordeeld, aangezien je in mijn reeks moet rijden :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:11

Haha , ja kweet nu zou ik het echt moeten meteen proberen eigenlijk, tis oefencross, maar een leuk klassement zou ook,leuk,zijn, maar ach idd tzal eerder afhangen van de moment zelf vermoed ik :D, hoe dul ik mezelf voel :+.

Vorig jaar in Deurle had ik twee stopjes op het eerste water. Bij de trakhener, paar sprongen verder, was ik van plan de optie te nemen. Maar ik dacht dan foert Kheb nu toch al twee stops, kan maar proberen! Tmaakte toch niets mee uit.

En toen kregen we die sprong := :

http://img.photobucket.com/albums/v219/ ... 59fcc7.jpg

Soms heeft zij (en ik) veel lef, de andere keer niet :+. Tzal afhangen van de moment ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 16:19

Das wel een über vette foto!!
Misschien als je in jet vervolg 90 wilt starten wel over de boom gaan omdat je dat daar wel eens snel kunt tegenkomen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:32

This gelukkig maar een blein! De smid in Brugge had de nagel niet goed geklopt! :(:)