[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 08:37

@Caro ik jan me voorstellen dat je koning te rijk was weer even lekker rijden! Wel voorzichtig. ;-)
@rianne, ik heb ook goede verhalen over W.endela gehoord, ik zou daar zelf ook wel een keer heen willen. Misschien kunnen we een keer iets combineren?
@Madelein lekker het strand op geweest en ook een training in het verschiet. Leuk.
@ mette gefeliciteerd (kan je filmpje op m'n ipad niet zien)
@oliefanter, je bent duidelijk niet de enige met een gevoelig paard. Mijn merrie doet dat dus ook. Ook een hele fijne mond maar op het moment verschrikkelijk narrig op mmijn been, vooral in galop. Ik heb zelf ook nog geen oplossing. Morgen krijg ik weer een springzadel en hop ik ook meer te kunnen afwisselen met zadels.

Verder ben ik gister voor de tweede crosstraining bij A.lice N.aber geweest. Fijn gereden weer en weer veel geleerd. Ik moet even kijken of ik een foto van Facebook hier kan linken.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 08:56

Jaaa foto's! :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 09:09

Mette1998 schreef:
Jaaa foto's! :)

*\o/*

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:27

Ik had nog nooit van Wendela gehoord maar de website ziet er best goed uit, en als je op de Valouwe kunt trainen is dat inderdaad super! Wie weet boek ik wel een keer een lesje.

@ Mette: nog van harte met je 1e prijs!
@ Yvetjes: stoer! Ik ben ook benieuwd naar foto's!

Vanochtend om 9 uur (schappelijke tijd, toch?) Schimpie uit de wei geplukt voor een bosrit. Dat vindt ze fantastisch maar vanochtend dacht ze volgens mij dat we in de bak gingen rijden.... :') :') Gelukkig had ze het snel door dat we van het erf af gingen en hebben we heerlijk 1,5 uur door het bos gescheurd. Heerlijk in de zon!! {:} {:} <3

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:32

@yvetjes: Klinkt goed! Foto's! :D
@uk_eef: Heerlijk! Het is er prachtig weer voor!

@hier: vandaag ons eerste oefenparcoursje gesprongen. Wat heb ik toch een lekker paard! Schrikken van de spiegel, en vooral van de pony die ernaast stond haha! Maar foutloos 2 rondjes gesprongen. Super tevreden. 1 schoonheidsfoutje, een kamikaze race actie tussen 2 hindernissen, maar niks te klagen verder! Mooi gewisseld tussen de sprongen. 2e rondje af en toe overgang naar draf, maar liever dat in deze fase dan die race acties ;)
We hebben veel complimenten gehad, over het vriendelijke rijden, de duidelijke vertrouwensband tussen ons, en wat een leuk paard Ed is, altijd leuk! Trots op mijn paardje!
Was wel de enige volwassene tussen alle kids, en het enige paard tussen alle ponies. Volgende keer de 80 proberen ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:08

Super goed gedaan madelein!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:30

Super Madelein! Altijd leuk als je zo complimenten krijgt. Het strand mis ik nog wel eens. We hebben [naam] een keer naar het strand gereden, zullen we nog wel eens gaan doen.

Gefeliciteerd Mette, zou haar toch maar houden inderdaad :) Kan helaas je filmpje niet zien. Beeld blijft zwart.

Lekker, een bosrit Eef, daar was het echt weer voor.

Snap het wel Caro, had dat vroeger ook rustig gedaan.

Shetan is weer thuis. Hij liep weer zo de trailer op maar er af was een ander verhaal. Hij stapte naast de klep en schrok daar zo van dat hij terug schoot en daarbij [naam] bijna plette. Toen durfde onze held er niet meer uit. Uiteindelijk is hij er gelukkig toch nog uitgekomen :D

Vandaag heeft [naam] geprobeerd om hem voor het eerst alleen mee naar buiten te nemen maar daar is nog wat werk aan. Hij gilde alles bij elkaar en schrok zich rot van een idiote automobilist die langs kwam scheuren en nog even gas bij gaf toen [naam] met handbewegingen probeerde hem rustiger te laten rijden. Ze gaat deze week veel met hem aan de hand stappen zodat hij er wat aan went. Het zal wel goed gaan komen want echt schrikkerig is hij niet.

Deze maand twee crosstrainingen op stapel dus dan kan hij daar ook wat aan gaan wennen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:56

Dank jullie wel! Ja was erg leuk. Op dressuur wedstrijden ben ik altijd de vreemde eend in de bijt, want trek mijn paard niet in de krul, maar rij hem ;). Gelukkig wisten ze hier mijn rijkunsten te waarderen haha!
Het strand is zo heerlijk. Ik moet het eigenlijk vaker doen, is maar 25 min rijden hier vandaan. Plan is om voorlopig even iedere week te gaan, tot ik weer mijn eigen uren werk.

Jemig wat een mazzel heeft Caressa gehad dan! Dat had anders kunnen aflopen als ik dat zo lees!
Inderdaad veel mee naar buiten nemen is de enige oplossing. En dan nog kan hij de onrust houden. Ed hinnikt ook nog steeds als ik op vreemd terrein ben. Het wordt wel minder nu, maar vandaag liet ie ook weer van zich horen.
Leuk 2 trainingen!

Is er hier nog iemand hier die ook naar de clinic van R.om gaat in moordrecht komende zondag?

Ik moet op zoek naar nieuwe laarzen dit jaar, iemand tips? [SGW] Welke leren rijlaars?

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:52

@eef, leuke foto! Heerlijk hè dat zonnetje, dan moet er wel een buitenritje gemaakt worden.
@madelein, wat super dat het goed ging en met mooie complimenten! Lekker van genieten.
@Percy, gelukkig wou hij er toch weer uit. Dat hoor je niet vaak, de trailer niet uit willen. Altijd lastig die automobilisten... Dat gaat vast goed komen zo in de hand stappen.

Vandaag met alle paarden van stal (met ze drieën), buitenritje gedaan. Dochter van de staleigenaar ging voor het eerst mee, zonder dat haar pony vast gehouden werd. Emy was een heel ander paard dan gisteren wat ik onder me had, heel zorgzaam en behulpzaam was ze naar de pony. En bleef de hele tijd netjes naast haar... Zo grappig. Normaal is ze voorwaarts met buitenrit. Zo konden we goed oefenen, om voorwaarts te stappen aan twee teugels en laag. Zelfs wat zijwaartse oefeningen gedaan hihi.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:00

@eef, ze ziet er nog erg slaperig uit op de foto haha.
@Madelein, fijn van je rondje! En zo krijg je lekker ritme en komt die 80cm vanzelf. :j
Ik heb nu de ariat bromont, die zitten heerlijk warm maar vind ik niet zo mooi voor op wedstrijd. Ik heb voor de wedstrijden nog mijn oude rectilignes. Die zitten mooi aangesloten en zijn heerlijk zacht (kalfsleder). Met Petrie heb ik geen ervaring.
@Percy, jeetje wat een aso koekblikkers heb je toch. Mensen hebben soms zo weinig geduld en respect. Egoïstisch ten top. Gelukkig liep het goed af en wandelen is inderdaad een goede oefening. Ik stap ook regelmatig aan de hand.
@Neesa, lekker weer voor een buitenritje! Fijn dat ze zo lief was.

Ik hoop komende week mijn nieuwe springzadel te krijgen. Dan ga ik ook op zoek naar bruin bijpassend tuig, nu is alles nog zwart, en dat moet donkerbruin (met zilveren gespen en blinde sluitingen) worden. Iemand nog een goede tip voor mooi en betaalbaar tuig? Bijv Mexicaans hoofdstelletje? Ik heb nu een prachtige Passier :-( maar die past er dus niet mooi bij. Wel leuk om weer bij elkaar te sparen, dan wil ik ooit ook wel bruine laarzen denk ik, en cap O:) .

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:30

[naam] had een leuk mexicaans hoofdstel van Harry's horse, betaalbaar en best goede kwaliteit. Dat hoofdstel is met haar pony Tarik meegegaan.
Fijn hé, zo'n ander kleur zadel. Omdat het bruine springzadel niet op Shetan past is er nu een zwart springzadel voor in de plaats gekomen met als gevolg dat er ook een ander borsttuig en een andere springsingel moest komen. Zo loop je vanzelf wel leeg ;)
Gelukkig gaat ze vanaf morgen weer wat bijverdienen bij mensen om een paard zadelmak te maken en de ander verder te beleren. Zo draagt ze zelf ook wat bij door paarden van anderen te rijden.

Wij hebben hier een actie "paard op de baan, kalm aan" en de meesten houden echt wel rekening met paarden maar soms heb je van die jonge kereltjes die overal maling aan hebben. Shetan schoot er vandoor maar was gelukkig wel goed terug te nemen.

Leuk zo'n stalritje Neesa, hoe oud is dat meisje?

Het trek je paard in de krul gebeuren zie ik helaas ook veel te vaak. Al jaren. Een paard komt vanzelf naar beneden en in een goede aanleuning als je er goed mee aan het rijden bent. Het duurt misschien wat langer maar dat loont zich vanzelf.

Wat betreft laarzen kan ik geen tips geven. Heb zelf altijd Petrie gehad (en nu nog steeds) en ben daar altijd blij mee geweest. [naam] heeft Petrie laarzen voor de dressuur maar dichte Cavalors voor de cross. Ze heeft een ander paar Cavalors met veters en rits voor op school omdat die lekkerder lopen dan de Petrie laarzen. [naam] loopt natuurlijk veel meer op haar laarzen door haar school en dan moeten ze wel lekker zitten.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:07

@percy, 11 jaar. Dit jaar begonnen met serieus lessen. Ze krijgt privé les, sinds 3 weken en ze gaat met sprongen voor uit. Haar pony is een ouwe haflinger van 23 die haar 2de jeugd aan het leven is.
@yvetjes, donkerbruin mooie kleur. Helaas geen tip voor je, succes met het uitzoeken

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:57

Ik had heel verhaal getypt, druk ik op plaatsen, alles weg ;(

Sanne netjes +:)+ Laarden heb ik petries en lipica, beide met veter en rits. Ligt er ook een beetje aan wat je wilt en hoeveel je uit wil geven.
Yvetjes FOTOOOO :D , Wat voor zadel?
UK eef, lekker in de zon in het bos gereden {:}
Neesa, die van mij heeft ook nog steeds dagen dat ze stout is, gelukkig zijn ze af en toe ook braaf. Ik merk ook vaak al met poetsen dat ze gevoelig(er) is dan.
Percy, irritant dat sommige mensen zo lomp kunnen zijn. Gewoon oefenen en zo veel mogelijk laten zien, worden ze vanzelf mak.

Vanaf volgende week mag die van mij mee naar de verenigingsles, eens kijken wat ze daar van haar gedrag vinden. Kan ze ook meteen wennen om tussen andere paarden te lopen. :D

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:49

Weer bijlees-actie :-D

Jullie gaan hard!

Madelein: héérlijk zo'n strandrit... Lijkt me zalig! *jaloers* Top van je rondje!!! Ik ga je topic bekijken

Mette: Parcours ziet er vlotjes uit, goed gedaan!! Hoe groot is je paard/pony?

Caro: illegaal rijden, ik zou het ook doen ;-). Zo'n zonnetje erbij, houdt toch niemand vol er dan naast te blijven staan... En als het dan goed gaat zeker genieten!

Neesa: gisteren was het weer over... Borstelen niet stom gedaan, rijden ging goed (koppie in de lucht maar wel alle hulpen kwamen door). Nog wat sprongetjes gedaan (met dressuurzadel, trekt nergens op maar kom). Linkje: http://www.youtube.com/watch?v=2Hqw2xnL ... e=youtu.be

Yvetjes: inderdaad, klinkt hetzelfde als bij mij! Ik hoop dat ik er gewoon stap voor stap door geraak, gelukkig moet er niets bij mij en zou ik graag pas in het najaar de eerste keer op concours gaan...
Linkje foto! :-)
Ik heb de bruine Dy.on New E nglish collection. Super goed hoofdstel, kan je de neusriem van vervangen en je hebt er een zekere zin van garantie op (bij de winkel waar ik m haal toch)... Wel prijzig, maar voor de restvan mijn leven hoop ik!!!

UK_eef: heerlijke foto!!! Haha.

Percy: komt wel dat alleen naar buiten gaan... Is voor veel paarden niet evident he! Zeker altijd iemand meesturen met de fiets zou mijn mama zeggen ;-)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:51

@yvetjes: Geen tips helaas. Ik heb alles zwart en een hoofdstel met hoge neusriem en sperriem.

Spannend volgende week thia!

@Percy: Ja vreselijk. Helaas stimuleren de juryleden in de dressuur dit. Als mijn paard ergens van schrikt en opkijkt is ie 'tegen de hand', terwijl hij altijd snel weer naar beneden komt. Als ik hem op het moment dat hij schrikt naar beneden zou trekken zou het wel goed zijn. Nou dan maar minder punten dus..

@oliefanter: Ja was heerlijk! Hihi!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:02

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:37

Yvet, bij Hooks hebben ze mooi spul! Kost doorgaans wel iets meer, maar is wel mooi kwaliteitsspul!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:50

Mijn pony is 1.35!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:57

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:00

Mooi hoofdstel, yvetjes! merk geen ervaring mee maar korting altijd mooi meegenomen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:14

Merk ken ik wel, is van ooteman zelf. Ik heb er diverse dekens van, die zijn prima van kwaliteit. Hoofdstel zou ik niet weten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:16

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 20:18

Vandaag eerste stage dag gehad, mocht een haflinger rijden hahaha! Is echt anders dan een ''normale'' pony. Ook even gesprongen :)

Epke werd vandaag weer gereden door 2 meisjes en dat ging super, heeft ie toch nog gelopen! Morgen hopelijk zelf weer..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:16

Oei, die van jou is wel een kleine Mette. Wij hadden vandaag een bizarre dag met een varken. Leg het morgen wel uit. Arm dier.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 07:09

Haha je maakt me nieuwsgierig Percy!