[SGW] Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:47

Mootje schreef:
Wieringerwerf moet je mazzel hebben met het weer. Als het veel geregend heeft, is de springring dramatisch slecht. Dressuur en cross zijn goed te doen!

De springring valt nog mee op zich. Alleen de afzet en landingsstukken worden echt te slecht, maar de sprongen worden wel verplaatst dan. Het inspringterrein, dat wordt pas slecht! Maar ja, wat wil je ook op zo'n klein pokkestukje.
Dressuur (losrijdterrein) wordt met veel regenval erg zwaar en zompig.
Bodem in de cross kan aardig wat hebben.

Mootje

Re: Reglementswijzigingen 2010 + kalender 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:08

Springring is voor mij ook het inrijterrein van het springen :D Dressuur heb je achterin een redelijk stukje waar je zonder te zompen kan inrijden.

Gorssel is toch ook pas in oktober?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:22

Gorssel is begin september

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:42

Mootje schreef:
Springring is voor mij ook het inrijterrein van het springen :D

Oh, zo slim was ik niet. :o

Citaat:
Dressuur heb je achterin een redelijk stukje waar je zonder te zompen kan inrijden
.

Tegen de bosrand aan, waar de M/Z lus van de cross langsgaat bedoel je?
Ook niet fijn als je daar met z'n allen wilt losrijden. Maar goed, je mot wat he? :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:46

Ja klopt! Ik was helemaal alleen :D

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:57

Ik ben dan nu 2x in W'werf geweest, vorig jaar gereden en jaar ervoor gekeken. Ik vind juist sommige stukken van de cross erg zwaar worden ... vooral sommige bochten. Dressuur en springen is me niet speciaal opgevallen. Ja, dat de inspringring klein, glad en druk was :+

Bathmen springring wordt met nat weer 'slecht' in de zin van wat Ruud? Glad, zuigerig?
Als ze dan bij vooral een zuigerige bodem de hoogte v/d hindernissen maar aanpassen :)

Ik heb idd begrepen dat Heino nogal een slingerige ontwijk de bomen cross is jah :P
Punt is alleen, ik probeer al 5 jaar mee te doen ... maar dat is me nog niet gelukt! :+ Dus tja, principe kwestie :P
Verder is het voor crossbegrippen niet zo ver weg ... en aangezien ik nog maar beginnend ben, ga ik nog niet de wereld uit om een wedstrijd :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 07:38

Heino ben ik vorig jaar wezen kijken. Het is inderdaad een echte boscross. Maar als je lekker simpel kwa hindernissen wil beginnen, kan je hier goed heengaan. Vond het nogal simpel wat er stond in de B paarden.

Bathmen is hier om de hoek. Het is 1 jaar inderdaad vrij nat geweest, maar hebben ze wel er alles aan gedaan om het zo goed en rieeel mogelijk te maken. Hindernissen aanpassen kwa hoogte ( want het stond absoluut niet hoog meer) en hindernissen vaak verzetten.

Maar ik hoor zowiezo vaak dat mensen die aan deze kant komen rijden, het springparcours zo dik vinden. Helaas kan ik me daar niet zo in vinden. Maar hier word een parcours op een gewoon concours ook altijd dik neergezet, dus misschien iets meer gewend. Geen idee...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 07:42

Tientjeh, Dat van die springhoogte is voor mensen uit de Randstad wel begrijpelijk, denk ik. Hier is het springen vaak op veen een aantal meter onder N.A.P., wat een slechte ondergrond is voor het springen. Hier houden de bouwers rekening mee. Tel daar nog eens bovenop dat er per definitie hoger gebouwd wordt in het oosten des lands...

Maar ik vraag mij inderdaad af hoe sommigen een WP in het springen gehaald hebben qua stijl en hoogte, als je de mensen hoort tijdens parcours lopen en ziet rijden!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:58

Het springparcours in Bathmen hebben we vorig jaar speciaal op een ander stuk grond neergezet dan waar het andere jaren altijd stond. Het 'oude' stuk werd teveel bemest waardoor het bij veel regen te slecht werd. Het stuk wat we nu gebruiken is gewoon goed dus ik zou me over het springen bij ons geen zorgen maken!

Edit: Het springparcours staat bij geen enkele wedstrijd hoger dan toegestaan! SGW parcoursen zijn al veel lager dan reguliere parcoursen dus vooral voor B combinaties (die ook B springen moeten zijn) mag dit imo geen probleem zijn.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:06

Ik vond Bathmen vorig jaar echt de mooiste cross die ik tot nu toe heb gereden. Daarom baalde ik ook zo dat ik strandde bij de waterbak, met de finish bijna in zicht! Springparcours vond ik ook niet dik staan op een goede bodem.

WW is vlakbij mij en train daar ook regelmatig. Bodem in het bos heeft het soms zwaar bij veel regen, maar de stukken die dan het slechtst worden, zitten niet in de cross gelukkig. Ik ga ook naar Lisse dit jaar. Op zich is een boscross niet echt ideaal voor ons, maar in Gorssel en Bathmen pakte Jer toch erg goed aan, dus we gaan er gewoon voor! WW is echt een thuiswedstrijd dus het enige probleem is dan dat Jer de weg te goed weet :+

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:13

_Noor schreef:
Ik vond Bathmen vorig jaar echt de mooiste cross die ik tot nu toe heb gereden. Daarom baalde ik ook zo dat ik strandde bij de waterbak, met de finish bijna in zicht! Springparcours vond ik ook niet dik staan op een goede bodem.

Dat is nog eens een leuk complimentje *D Ik heb daar nl vorig jaar de cross gebouwd :o

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 09:20

Ruud, in tegenstelling tot sommige andere crossen houd de parcourbouwer van het springen in W'werf altijd veel rekening met de bodem gesteldheid. Hij bouwt normaal al niet zwaar, maar dan helemaal niet.

Zwaar worden van sommige stukken in de cross komt door droogte, en ik vind dat als vrijwilliger niet heel erg om met mooi/droog weer een cross te bouwen, uit te vlaggen en aan te kleden :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:38

Mootje schreef:
Maar ik vraag mij inderdaad af hoe sommigen een WP in het springen gehaald hebben qua stijl en hoogte, als je de mensen hoort tijdens parcours lopen en ziet rijden!

En waarom die mensen dan uberhaupt officieel gaan crossen... Wij horen tijdens crossverkennen altijd zoveel mensen "Oeh deze is eng, die is moeilijk, dat is een vervelende, blablabla", en dan niet bij 1 hindernis maar bij ze bijna allemaal. Maar misschien denk ik daar ook wel wat bot over :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:44

billy1 schreef:
_Noor schreef:

Dat is nog eens een leuk complimentje *D Ik heb daar nl vorig jaar de cross gebouwd :o

Weet ik, vond het echt geweldig. overigens niet bedoeld om een veer in je k*nt te steken/te slijmen hahaha

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:35

@ mistid nee hoor daar denk je niet bot over. Ik hoor ook veel mensen voordat ze de cross in gaan van. Die hindernis is hoog en die is eng qua aankleding. Vaak zijn die mensen ook nog verbaasd als zij dar weigeringen op hebben. Ik ga de cross in met de gedachte paard ziet alleen wat ik wil zien en dat is de bovenste balk van de hindernis. Ik ben alert bij de hindernissen en paard heeft maar 1 keus :D . Mensen letten teveel op de aankleding en hoogte..

Vorig jaar werd ik gewaarschuwd door een ruiter voor hindernis 2 dat ik daar op moest letten. Ik zag daar weinig problemen en zij wel. Weet niet wat er was gebeurd maar haar einde was bij H2. Mijn paard had er geen problemen mee.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:45

Ik heb ook nog nooit over een hindernis geklaagd in de cross. In Oudkarspel zei ik wil dat ik de piknickbank voor de B pony's wat aan de maat vond, maar daar was ik alleen maar blij mee (wil vos toch L starten, dus was er alleen maar blij mee).

De aankleding is leuk voor de foto's/toeschouwers, maar daar mogen die van mij niet naar kijken.
Net als wat jij zegt, in de cross zien die van mij alleen maar wat ik wil dat ze zien :D .

Als je door een conculega wordt gewaarschuwd voor een sprong, gewoon om de hindernis/aankleding zelf, kan je idd haast op je vingers natellen dat dat verkeerd gaat bij diegene.

Ik waarschuw zelden, alleen als er een boomstronk oid in de weg zit, die niet zo opvalt (of een paadje die je heel makkelijk mist :o ).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:08

Mijn motto: Niet lÜllen, maar rijden _O-

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:13

Mootje schreef:
Mijn motto: Niet lÜllen, maar rijden _O-

That's the spirit! :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:19

Ik denk ook wel dat wanneer iemand in een lagere klasse over een hindernis 'miept' ze er dan zelf vaak bang voor zijn en dan is idd het te verwachten dat het verkeerd gaat op die hindernis!

Toch ben ik altijd wel blij met opmerkingen van concullega's, wanneer je de cross hebt verkent en een hindernis blijkt toch gemakkelijker te rijden door een iets andere lijn te nemen vind ik dat wel fijn om te horen. Ook wanneer het juist helemaal volgens plan verliep is dat fijn om te horen. Maar dan heb ik het hier naturrlijk niet over B corssen maar over moeilijker crossen met ingewikkelde combinatie sprongen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:40

@ billy ik vind het ook wel fijn als men even wat zegt over de afstand in een dubbel of een bepaalde lijn. Soms vraag ik ook aan mensen hoe men daar dan rijd.

Mijn motto is hetzelfde: niet zeuren maar rijden. Ik heb ook wel eens met lopen dat ik denk Sh*t das op het oog best pittig maar dan geef ik mijzelf een schop onder de spreekwoordelijke je weet wel en dan rijden maar :D . Ik heb dat eigenlijk alleen bij trakheners die erg open zijn want die train ik amper. Qua afsprongen kan het mij niet hoog genoeg zijn en gelukkig denkt paard daar ook zo over.
Ik had wel in Barchem met de boomstam op de bult toen ik erover ging met paard oeps dat was best steil en hoog. Dat viel mij met lopen wel mee maar op paard (+1.70m) vond ik het behoorlijk hoog en steil. Paard gelukkig niet :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:50

Tsja, je hebt gewoon mensen die niet zo dapper zijn.
Die in eerste instantie best onder de indruk zijn en dan zo reageren. Vervolgens de boel nog eens bekijken, rationaliseren en zich over hun 'angsten' heen zetten en de cross in gaan.
Je zou ook kunnen denken dat het best dapper is van die mensen dat ze het toch echt willen ondanks hun eerste onzekerheid en doorzetten.
En ja, daar reken ik mij zelf soms ook toe.

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:50

ik vind het niet raar dat als je de cross loopt misschien tegen sommige hindernissen op kijkt en denk pfff die is wel heel hoog/breed.

Zeker toen ik met mijn pony in het Z zat had ik wel angsten tijdens het lopen van de cross.

Bij mij zijn alle angste weg als ik eenmaal van start ben. Dan denk ik alleen maar aan `over de sprong zijn`

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:54

Ik vind een cross heel vaak spannend en dik. Bij mij werkt het het beste als ik een beetje onder de indruk ben. Dan krijg je spanning en daarmee een betere concentratie. Daarbij heb ik ook wel eens over hindernissen geklaagd en ook in de lagere klassen (Bijv. de waterinsprong voor de L paarden in Neede)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:03

renskek schreef:
Ik vind een cross heel vaak spannend en dik. Bij mij werkt het het beste als ik een beetje onder de indruk ben. Dan krijg je spanning en daarmee een betere concentratie. Daarbij heb ik ook wel eens over hindernissen geklaagd en ook in de lagere klassen (Bijv. de waterinsprong voor de L paarden in Neede)

Same here.
Als ik echter op het paard zit, is dat wel over hoor. Dan gaan we er gewoon voor :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:12

Toch denk ik dat jij in een iets andere situatie bent Renske ;)
Ga jij trouwens naar Gorssel toe de week voor Varsseveld? Ik zit nl in twijfel.....