[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:56

@Antonius: Mijn voet zal gewoon volledig stijf zijn in zijdelingse bewegingen na het vastzetten van het subtalair gewricht. Nuja mijn mobiliteit is toch niet al te best. Leerde er toch al mee leven na al een goeie 2,5 jaar. Qua sporten kan ik bijna niets meer, allez toch niet op competitief niveau ofzo. Recrea als ik beetje voorzichtig ben, maar ook niet te intensief omdat mijn enkel totaal geen vering meer heeft. Ik kan amper mijn knietjes wat knikken als ik mijn voet plat op de grond hou. Door mijn knieën gaan is ook hiel van de grond bij mijn slechte enkel.
Wel blij genoeg dat ik mag blijven paardrijden amai, zooo blij!

En in het gips gezeten... Erg lang. :P Net na breuk 10-12 weken (goe 2 maand := Dat was 1 van de zwaarste periodes, had het mentaal erg moeilijk ook met de situatie) in het gips en lang met rolstoel en krukken erna omdat het erg langzaam ging. Na achillespeesverlenging was het 8 weken ofzo in het gips. Geen 1 keer loopgips gehad. 'k Zie er wel weer tegenop om weer zo'n cyclus te doorgaan met gips en revalideren maarja hoe sneller, hoe rapper er van af.

@Lene: Proficiat! Zelfs met een goede enkel zou ik het niet kunnen. :P

Ooit wil ik in Gent eens meedoen aan een Viking run. Sommige mensen zeggen van ja zou je wel meedoen met je enkel? Dan heb ik zoiets van tja ik wil me niet laten tegenhouden door mijn enkel, 'k wil echt nog bewijzen wat ik wel nog kan... En 't is niet eens een wedstrijd ofzo, maar een challenge. De solidariteit is daar ook zo groot. Heb onlangs filmpje gezien van een groep in de Viking run die een man meenamen die verlamd was van de middel. Zo knap! Dan denk ik ook van, dat moet mij lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:30

Ik wil het wel proberen maar ik ben gewoon geen ster in andermans paarden rijden. Omdat ik zelf mijn beperkingen heb is dat altijd aanpassen voor mezelf en het paard. En eerlijk gezegd... ik denk dat ik te braaf ben als het er op aan komt :') Maar ik wil het best wel proberen als je er vertrouwen in hebt.

Let wel op als het regent eh zeg! Krukken en natte kasseien zijn geen goede combi. Al zou ik net hetzelfde doen haha.

Oeh Lene super! Op dat debuut mag je trots zijn!

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:49

How jong, zo ernstig van Bart. :s

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:21

Ben er niet goed van toen ik het las... Brengt zoveel herinneringen mee.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:34

Uhu 't zal wel... Amai zonder tok was het fataal. :s Ongeluk kan in zo'n klein hoekje zitten...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:23

Ja zo erg zeg :/! Kheb net gelezen dat ze gaan opereren om de druk af te laten... Altijd risico ook zo iets. Ik hoop dat het goed komt :s.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 13:57

Oei? Ik ben precies noet op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:06

Ik mis ook iets geloof ik?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:26

Aangezien zijn pa het zelf op FB zet, is het geen geheim vermoed ik? B.art vd B.eken is gevallen op wandeling, dubbele open beenbreuk rechts en inwendig hoofdletsel, ze spreken van hersenboring, dus ik vermoed hersenbloeding?
Hoewel bij mij de bloeding vanzelf overgegaan is, kan ik mij dus heel goed voorstellen hoe hij zich momenteel voelt, ben er al van gisteren op aan het denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 16:53

Kan hersenbloeding zijn, kan zwelling van de hersenen zijn of overmatige aanmaak van hersenvocht ivm ontstekingsreactie. In ieder geval is er iets in het hoofd aan de gang wat overmatige druk geeft en (ernstige) schade kan veroorzaken. Zo'n boring is niet niks en zeker niet zonder risico. Als de hersenen zelf blijven doorzwellen ondanks die boring is er bijvoorbeeld kans op uitstulping door dat gat...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 22:02

Wat erg zeg!

Iemand nog iets gehoord? Heb hem of indoor gavere niet op fb. Als iemand iets hoort, wilt die mij even updaten ?

Maar zijn Lisa en Bart dan oook niet meer samen?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:21

Voorlopig geen update.
Ik heb de indruk dat ze niet meer samen zijn, maar zeker weet ik dat niet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 15:09

Ik ben vandaag nog eens met Jomo op stap geweest. Hij was weer super braaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:48

Hij is gewoon groter dan mijn 2 jaarse :')

Hier op dit eigenste moment is Lene met Fi aan het rijden :) dochter kreeg kou dus wij zijn terug naar binnen, maar het zag er goed uit! En Fi anderhalve week stilgestaan en toch weer braaf <3

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:12

wat zal jij je trots voelen! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:55

En we zijn klaar voor vandaag! Nyona ook even onder het zadel, heel gespannen en de jagersschoten waren geen grote hulp, maar nyona bleef wel braaf en Lene kon ze heel goed handelen! Dus nogmaals hele grote merci!
Ik ben blij dat ze toch eens gewerkt hebben :j

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:20

Super zeg! Volgende week opnieuw?

Is hij nu dit jaar drie daphne?

Gisteren naar de afscheidsshow van valegra gaan kijken, manman het begon al uur te laat en dan nog meer dan ander half uur show er rond tegen hij kwam. De mensen waren het echt beu... en het was dan ook een anti climax toen hij eindelijk kwam. Er mocht dan ook niet geklapt worden... volgens mij vonden charlotte en carl het ook niet leuk... valegro is wel de max. Wat een cutie en zo onverstoorbaar!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:36

Fijn dat je geholpen wordt!

Nee die wordt dit jaar in juni 2....

Buiten vandaag met Jomo stond de rest vd week de paarden op een laag pitje. Dirk zijne pa is vorige maandag gestorven dus alles stond in teken van her afscheid gisteren.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:40

Ik hoop het! dat mag Lene uiteraard kiezen, zowel de paarden als ik zijn thuis :')

Dinsdag komt Varekaj de paarden klaarzetten voor mijn leraar, dan worden ze ook alletwee gereden.
Ook een gouden ziel <3

En morgen controle van mijn voet, ik blijf nog hoop hebben dat dit soort breuk sneller geneest dan 6 weken...

Oei Daaphh, veel sterkte!! Was het onverwachts? Hoe oud is hij geworden?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 22:45

Ja twas onverwachts... is gevallen en had een zeer zware hersenbloeding... opereren had geen zin meer. 79. Toch al een mooie leeftijd.

Iemand iets van Bart gehoord?

Jammer dat ze dat zo rekken! En je hebt er wss ook nog eens genoeg voor moeten betalen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:17

Ja, een mooie leeftijd, maar toch... Als je het niet ziet aankomen, is het toch altijd schrikken.

Geen update over Bart van wat ik zie op FB.

Heb nog veel kritiek gelezen hier op bokt over het show gedeelte bij afscheid van valegro.

Heb wel vrij veel van de hengsten kunnen zien hier thuis op iPad via de stream, was nog wel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:22

Moh PP dat is idd wel om zot van te worden. Ik heb eerder al filmpje van zijn afscheid gezien, denk in Engeland en daar werd volgens mij wel gewoon geklapt. 't Zijn geen porseleinen poppetjes die van het minste geluidje gaan spoken. Dat je tijdens een proef stil bent, akkoord. Maar voor zoiets? Beetje sfeer moet toch kunnen...

Antonius, dat is met alle plezier gedaan hoor! We gaan wel moeten kijken of het niet vriest maar dat is pas vanaf woensdag geloof ik. Ik duim dat herstel vlot gaat.
Is de tip met het water nog gelukt trouwens?

Jomo is groot zeg.... Als die zo doorgaat gaan hindernissen niks zijn voor hem, die stapt er over ipv springen :))

Ik heb 2 dagen niks gedaan. Gisteren was het aan het gieten toen ik op stal kwam. Vandaag kon ik niet, moesten op familiebezoek. Morgen heb ik weer les met Icaro. Wolk pak ik dan nadien misschien nog even aan de longe en anders dinsdag. Route naar huis vanaf Antonius komt toch langs stal.

En ik heb heel misschien een nieuwe plek gevonden voor volgende winter... Moet alleen de prijzen nog eens vragen, maar er kan zowel vol- als halfpension. Als mijn lesgeefster mee mag ga ik eens kijken. Is iets verder van huis in afstand maar qua tijd zal het niet veel schelen en daar is echt alles wat ik nodig heb.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:51

fijn dat je geholpen wordt Antonius :) moest het niet zo ver zijn kwam ik ook maar het is wel een eindje :)

had het ook gelezen van bart :( ik moest eigenlijk onmiddellijk op u denken Antonius. hopelijk komt alles terug goed.

amai daaph die jomo is echt een tof paard vindt ik. leuke filmpjes trouwens ook :) die zal toch gigantisch groot worden?

lene proficiat met de halve marathon heb ik veel bewondering voor :) ik ben vorige jaar ook beginnen lopen omdat mijn paard niet mocht rijden en onderhoud het nu een beetje. Ik loop wel geen halve marathon haha. iK hoop deze zomer 10 km te lopen :)

hier is alles ook wel rustig. Mijn merrie begint nu echt te verdikken. voorlopig heeft ze nog niet zoveel last van haar buik. meer last dat ze niet eens buiten kan :( Zaterdag zijn een half dagje buiten geweest tot het begon te water gieten :( gisteren wel een fijn ritje gehad. Misschien nu zondag nog een laatste dressuur wedstrijd. het is natuurlijk niet de beste proef ( A6) voor haar maar denk wel dat ze het nog zal kunnen.
Onze vos blijft voorlopig ook nog goed. Hij zit nu over de helft van zijn schema.

Gaat iemand naar FHE? Ik ga de vrijdag :) mijn vriendin en haar man rijden er met 6 paarden :) ik ga mee om te groomen :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:08

Zo, terug van doktersbezoek... Voet nog te gezwollen om een gewone gips te krijgen, dus nog een week langer met die open gips. Ik kan tot 2 jaar last hebben van die voet >;) ben al bang dat ik wel cross kan rijden, maar niet kan verkennen!! Gelukkig kan ik de meeste rijden zonder verkenning, parcours is al 10 jaar hetzelfde :=

Varekaj: nee kreeg er geen beweging in met water, maar ik heb nu dezelfde open gips, maar die hebben ze open gemaakt om mij eruit te halen, dus nu zit hij iets losser aan de voet en heb ik geen last meer van klein teentje. Enige voordeel, ik mag volgend weekend even die gips uitdoen om een bad te nemen vooraleer de 4 weken gewone gips eraan komen!

Ik lees geen update over Bart op FB, ik hoop maar dat alles de goeie kant opgaat, het houdt mij écht bezig... Beetje teveel tijd op na te denken...

Mila: krijgt je merrie geen stress op wedstrijd? Als ze op wedstrijd anders loopt dan thuis, zou ik nu toch denken aan stoppen. Thuis of in vertrouwde omgeving nog wel wat rijden, maar ik zou niet teveel de drukte opzoeken. Is ook de periode voor verkoudheden bij paarden, dus zou wat voorzichtig zijn.

Onze 2 jaarse staat ook met een valling, veearts heeft hem 2 dagen gespoten en mijn man moet hem nu ook nog 3 dagen spuiten.

Ik had willen meedoen op fhe maar t zal dus voor volgend jaar zijn!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:40

Bart is stabiel en de schedelboring heeft zijn werk gedaan. De momenten dat hij wakker is herkent hij iedereen. Zijn been wordt dinsdag geopereerd.

Amaaie 2 jaar? Dat is lang zeg. Maar komt wel goed!