[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:17

Dank jullie wel :P

Aah das nog is een handige oplossing ja ;)
Nog nooit aan gedacht.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:21

Margreet, klinkt wel een beetje gevaarlijk. Noor in een trailer bij een gesedeerde merrie die net van haar veulen af is... :o :(:)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:22

Proficiat Remkee!!!

paarden, trailers en problemen, dat zijn vaak de ergste frustraties... Onze ruin heeft ook moeite in de trailer als die stilstaat, als je rijdt gaat het wel, maar alleen en wachten in zo'n hokkie vind ie maar niks....

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:23

Een paard bij ons op stal die heeft daar ook last van zodra je idd rijd dan is er niks meer aan de hand maar als die stil staat breekt die de hele trailer af.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:26

remke gefeliciteerd! Goed gedaan :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:27

Hihi ik heb 2 voorbeeldige trailer paarden. :)
Lopen er zelf in en staan stil, lopen er zelf rustig weer uit. En als ze moeten wachten staan ze samen te slapen.
Enkel als je terug bij huis aan komt wat gestamp. Grappig altijd dat ze 1km van te voren al weten dat ze er bijna zijn.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 12:30

Karen: is het ook hoor, maar dit zoals we er nu overdenken. Maar we weten gewoon niet wat Nudine gaat doen als ze alleen in de trailer staat zonder veulen. We moeten er nog maar eens heel goed over nadenken.
Ik heb zelf gedacht om bv. de Rendac te bellen en kijken of we het zo kunnen organiseren dat die er bv. binnen een half uur is of zo.
Maar voorlopig gaan we voor deze optie en anders moet misschien de DA haar maar een steviger sedatie geven in de trailer en dan pas rijden.
Nudine is alleen vervelend als we rijden dus die babyfoon is echt een uitkomst.

Jer geeft gelukkig totaal geen problemen, die is alleen te laden, die merk je niet eens. Alleen vlak bij huis hoor je hem hinneken en dat is dan weer leuk.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:33

ihih jaa ik denk dat ze dan stal ruiken ofzo ;)
Elk paard is dan altijd iets onrustiger ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:48

Margreet, de eerste keer dat er bij ons eentje ergens anders in de opfok ging hebben we hem zo bij moeder vandaan gehaald, in de trailer, en een uur of 3 later op de plaats van bestemming er weer uit. Moeder en zoon accepteerden dat beiden prima. Moeder was misschien ook wel blij dat ze van dat baldadige jong verlost was :o . De andere keer zijn we met moeder en kind op de trailer naar Groningen gereden, beiden uitgeladen, moeder er weer in gezet, veulen bij de anderen, even gewacht of het goed ging met elkaar en toen rijden maar weer. Nou was onze merrie ook supermakkelijk op de trailer. Het valt mij wel op dat het voor ons mensen een groter probleem is om merrie en veulen te scheiden dat het voor de beesten zelf lijkt te zijn.
Het blijft even zoeken, maar voor jullie is het nu helemaal lastig en super vervelend!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:05

Wij zijn met moeder en veulen naar de opfok gereden, beide eruit en veulen de loopstal in geduwt en merrie weer terug op de trailer.

Beide niet gesedeerd. Scheelt wel dat die merrie altijd laad en altijd zonder problemen. Flip brulde nog wel even maar Tas was eigenlijk wel rustig. Toen we weer thuis waren is ze wel een paar dagen van slag geweest en heeft ze last gehad van haar uier.

Eigenlijk is het altijd lastig als paarden moeilijk laden, gelukkig laden die van ons allemaal makkelijk. :)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:14

Laat ik het maar zo zeggen: we zullen we zien. Je weet pas hoe het gaat als het moment daar is en misschien vind Nudientje het ook allemaal wel prima en gaat ze zonder problemen en zonder veulen rustig de trailer in. Het laden is ook geen probleem hoor, ze staat er zo in. Probleem is dat ze na een half uurtje voor timmervrouw gaat spelen en helemaal over de rooie gaat, maar dat is dus met de babyfoon opgelost. We zien wel.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:37

Zieken beterschap!

Mootje: ik snapte al niet dat je geen internet had en wel kon pingen. Moest er stiekem wel even om lachen :D
Jeroen: dat scheelt dan idd mooi wat tijd! Ik hoop over 2 weken ook mijn laatste bestuursvergadering te hebben. Bij mij was het vooral het reizen (1,5 uur) en weinig verbondenheid meer met vereniging..
Mandy: Fijn dat je training zo goed ging!
Shanouk: Hopelijk is Vorstin vlug weer fit :)
Remke: Gefeliciteerd :#

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:42

Pffffffff. even boos op de UTwente.... zucht..... ik had 30 juni herkansing van het vak Organisatie en Recht (mijn laatste tentamen) en het duurde en duurde en duurde (gewoon niet zo vaak gekeken :P ) voordat ik resultaat had. nu is de 22ste augustus een 6 aan mijn lijst toegevoegd op tentamendatum 30 juni, maar dan voor het vak Regulering en Recht, (die ik in 2009....., al met een 7 had afgerond..) Dus docent mailen, maarja die weet niks, dan secretaresse, moet ik 3 keer het verhaal uitleggen en nu gaat ze het nazoeken bij BOZ (bureau onderwijs zaken...) Zelf vind ik gewoon dat ik het gehaald heb :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:26

Leuk jurkje San
Lielle fijn dat je training zo lekker ging
Beterschap Lau
Gefeliciteerd Remke
Wat een gedoe met de UT weule

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:45

ff snel op me mobiel bijgelezen in de pauze.
Remke gefeliciteerd.
voor een aantal beterschap.

Verder weer iets over paard en trailer.

Met mijn rug niet veel beter. Ga nu maar pijnstiller nemen en weer insmeren met creme (net als tijgerbalsem alleen sterker) en dan weer door nasr werk 2.

Wat doen jullie met nieuwe laarzen als je ze voor het eerst te paard asn doet? Eerst keer invetten etc of gewoon zo aan

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:08

Was je eigenlijk nog bij de dokter gweest Mendy? Dat heb ik niet mee gekregen.

@ Remke: gefeliciteerd!

En lees wat over trailerladen? Bij onze paarden geen enkel probleem mee :D Ik kan ze alleen laden, want ze lopen er zelf op en af. Ook op de trailer zelf zijn ze altijd rustig. Ideaal! Maar als ik ook ergens een hekel aan heb, zijn het slecht te laden paarden. Ik kan me dood ergeren aan mensen die proberen met wat brokjes en een aai over de kop een paard op de kar te krijgen. :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:13

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:26

@ rowo: ja, die van jou zijn inderdaad flink rustig (althans, vond ik als ik ze zag op de kar in de Hoeve laatst...)
@ lielle: ik vind er niet veel aan om eerlijk te zijn (en een springende wynton?? :P )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:27

ik heb hem zien springen, jij niet :P

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:32

@mandy nee ben nog steeds niet geweest.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:48

:wave:

Wel alles bijgelezen, maar niet zoveel blijven hangen. :o
Ik ben ook lang niet fit. Zondagavond nog naar een tentfeest geweest, braaf aan de cola, op tijd naar huis en dan nog het gevoel hebben alsof je flink aan de zuip bent geweest.. :+ Nu nog flink verkouden en een zeer hoofd, dus dat gaat ook hier lekker. :Y)

Gister een rotdag gehad.

We hebben Giloni, de moeder van Uk en Cinderella laten inslapen.
Ze wilde haar stal liever niet meer uit en was in een week tijd flink achteruit gegaan... Je weet dat het eraan zit te komen, maar het komt dan toch hard aan. ;(
23 jaar is wel een mooie leeftijd. :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:49

@ lielle: leuk paardje ;)
@ mendy: Sterkte met je rug hopen dat het snel weer goed is :)

ik zit te denken of ik vanavond nog ga rijden..
Heb zondag's concout gehad springen en maandags had ik dressuur les en gister heb ik hem ook best zwaar getraind..

Ik denk dat ik hem vandaag even laat staan.. :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:50

@ hilde: Sterkte met het verlies 23 is idd wel een mooie leeftijd :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:55

Hilde_ schreef:
We hebben Giloni, de moeder van Uk en Cinderella laten inslapen.
Ze wilde haar stal liever niet meer uit en was in een week tijd flink achteruit gegaan... Je weet dat het eraan zit te komen, maar het komt dan toch hard aan. ;(
23 jaar is wel een mooie leeftijd. :)

Jeetje, hoe mooi de leeftijd ook is (ze kunnen zat nog veel ouder worden) het blijft een moeilijk iets. Sterkte er mee :(:) Ze was niet drachtig hopelijk?

@ Remke: je paard vind een dag vrij vast niet erg. Die van mij staan tegenwoordig ook vaker een dag (of soms zelfs 2) stil. Ze lopen er niet minder om.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:55

Lielle schreef:
ik heb hem zien springen, jij niet :P

daar heb je gelijk in :+