[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:55

Zoë is nu zeker in een hele diepe slaap. Jeetje, wat kan die ravotten zeg :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:18

Stoere foto Mootje! Heb je er ook een van het hele plaatje :)?
Eef: Wat leuk dat Zoë nu al mee is geweest :D Fijn dat ze lekker sprong!
Sussie: Is ergens wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met zo'n monster, want op stal is het wel echt een uitzondering in haar soort zegmaar.

Ik ga zo maar eens een weekplanninkje maken en wat leuke things-to-do verzinnen.. Zie wel dat ik elke avond al wat gepland heb :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:20

Sussie: het gaat idd hard! Ben benieuwd, kan ik straks de overige rits aan kijkers gaan afbellen/mailen :+ net al die moeite gedaan om ze een beetje goed ingeplant te krijgen, maar goed mij hoor je niet klagen hoor :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:20

Evony schreef:
Willem Schepers, opzich wel een fijne instructeur maar toen sprong ik nog met sabine en die springt alles goed hahaha :+

Met toc had ik een keer les van een vrouw, of nouja wel meerdere keren, en die lag mij helemaaaaaaal niet. Ik moest van haar toc op groot rijden, en een mep mee geven met zweep etc etc, niet aan mij besteed iig. Was blij toen ze weg ging bij de club!

Kijkers voor sabje komen morgen nog een keer, hoeft ze niet meer te rijden ze wilt alleen dat haar vader een idee krijgt bij het paard, ben benieuwd :D

Willem heeft vind ik een hele mooie rijstijl en is altijd eerlijk. Denk dat hij wel fijn lesgeeft. Komt vast goed.

@ evelien Mooi M debuut

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 21:30

Goedenavond!
Ik zou ook wel vaker willen kijken dan 1 of 2x denk ik bij een paard kopen, je koopt toch een paard voor je leven en daar moet je toch zeker van zijn!
Stemmen jullie trouwens ook voor een optie om te zorgen dat er niet constant van die nutteloze topics op SGW komen? Constant al die vragen die gewoon op de FAQ of Wiki te vinden zijn, echt irritant vind ik dat. Misschien een schermpje als je een topic aan wilt maken waar staat kijk eerst in de FAQ, Wiki en gebruikt de zoekfunctie voor je een topic opent?

Leuk dat de inrijder van Jack langs kwam Corien
Leuk dat je een paard overneemt van Geert MM
Fijn dat je eindelijk een weidesleep hebt Caro
Gave foto Mootje! En fijn dat het goed ging vanaf de helft :D
Ik begrijp wat je bedoelt Vief, heb het af en toe ook met Vorstin. Die merrie's ook af en toe! Hopelijk is Woll ook weer wat meewerkender als het veulen er straks is.
Fijn dat je lekker gereden hebt Itsme
Klinkt als een heerlijk dagje Benthe :)
Spannend Evony!
Lekker genoten dus Sussie
Netjes Evelien! Gefeli met je wp-en!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:32

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:36

Ik las van iemand die een teleurstellend puntenaantal terugkreeg op wedstrijd. Altijd balen als je niet gewaardeerd wordt wanneer jij (en anderen) dit wel terecht vinden.

Moo ook wedstrijd gehad? :)

Ik wilde ook allang weer bezig zijn met galoptraining en elke week door het bos wapperen, maar ik kan nog steeds het bos niet in (zijn aan het 'verbouwen', alles omzagen, kappen, paden verleggen enz...) Ik heb het vorige week nog geprobeerd, maar toen waren ze nog steeds bezig. Ik heb geen idee wanneer we er weer in kunnen.
Sowieso ben ik heel erg aan het twijfelen om te crossen dit seizoen en of ik niet beter Putten af kan zeggen. Ik voel me buiten nog niet safe genoeg om volle poel een cross te kunnen rijden. Het niet in het bos kunnen helpt daarbij niet echt mee ;) Gelukkig heb ik deze maand nog wel iemand op stal die met me mee wil op woensdag, dus daar neem ik even gretig gebruik van!
Ik denk dat het wellicht slimmer is om nog een jaar door te springen en gewoon crosstrainingen rijden. We hebben allebei natuurlijk nul ervaring en dan nu mijn twijfel in het terein erbij.. dat lijkt mij geen slimme combinatie. Eerst maar eens springles vinden (niemand van jullie toevallig? Kan echt niemand vinden!) en lekker aan het springen gaan, dan zien we wel weer verder.

Ik heb Vies twee keer gereden voordat ik besloten had dat hij mee naar huis mocht. Een paard écht aan het werk zetten kon ik toen toch nog niet :+ Een veilig gevoel en gewoon lekker kunnen rondhoppen was belangrijker.

Vies vandaag ook weer hard aan het werk gezet en dat was nodig! Meneer had echt praatjes. Hij was heel erg tegen het been (lekker terug komen in tempo als ik been geef) en daarbij gewoon heel kriebelig. Ik had hindernissen in de bak staan en als ik er tussendoor wilde dan moest ik grote moeite doen om er niet overheen te vliegen.
Hij heeft vandaag wel bewezen dat hij echt wel kán springen. Ik stuurde verkeerd op een dubbelsprong en hij viel gigantisch over de buitenschouder. Ik kon hem nog nét over de tweede hindernis sturen (had ik zeg maar beter niet kunnen doen :o ), maar we gingen zo naar de zijkant dat meneer Stip gewoon half de hindernispaal sprong :Y) En dan niks aantikken he! Ik was bij die sprong toch wel heeeeel erg blij met mijn nieuwe zadel en korte beugeltjes! Met mijn andere zadel was ik er zonder pardon afgevlogen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:41

Is idd een mooie foto Mo!
Snoek, ik ben het met je eens vwb de topics hier op SGW. Mensen zijn echt te beroerd verder te kijken dan hun neus lang is.
Je zit te ver uit de buurt Annetje, anders had ik wel een paar goede opties voor instructeurs voor je. Overigens verstandig om, ivm buitenrijd-probleem nog even niet te gaan crossen. Maar misschien kun je gewoon door oefenen en dan de 2e helf van het seizoen beginnen met een (BB) cross?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:49

Caro: Ja precies dat idee heb ik ook altijd wel gehad idd bij Willem, hij is ook rustig! Al kan hij je wel heel droog uitlachen :+
Annetje: wat jouw vader vandaag niet jarig :o of heb ik dat verkeerd gelezen? Anders gefeliciteerd :D

Ik heb al mijn paarden na 1 keer rijden gekocht maarja dat ben ik, dit meisje heeft heel lang niet gereden en wil vooral een paard wat vertrouwd aanvoelt en blijft voelen en kan me dan voorstellen dat je een paar keer wilt komen, het maakt mij ook niet uit verder :D
Het leuke is dat Sabje dan wel in de buurt blijft (15 km verderop ofzo!)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:49

Annetje, Ik heb een rondje oefen gestart vanochtend :)
Snoek & Sim _/-\o_

Ik ga even lekker douchen (vanochtend niet gedaan, want mijn bed lag zo lekker) en dan even zonnebanken!
Tot morgen :wave:

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:52

Lielle: Is er nog over? KLinkt allemaal wel verrukkelijk!
Vief: Wol is een echte merrie dus... Maar als je die aan het lopen hebt, heb je ook wel een super paard eraan. En straks gewoon weer lekker springen en crossen. IS voor haar ook veel leuker :P
Dienke: Mooi van je punt met de ene en balen van Dropke.
Sanurie: Super van je 6de plek! Gefeiciteerd!
Evony: Hopelijk gaat de koop door!

Ik ben vandaag gezellig in Vlaardingen geweest. Kreeg als commentaar van omstanders dat mijn paarden super sprongen, maar het baasje er niet bij was :Y) Amati sprong beide rondjes super, alleen doe ik soms rare dingen in de barrage... Wel balen. Maar vergeleken met de laatste wedstrijd was het een wereld van verschil hoe Maat liep. Hij was nu te rijden, te remmen en te sturen en bleef ver uit de buurt van het hout. Vooral tweede rondje reed ik al beter en liep het zo simpel.
Hetje was een 'beetje' bruut aan het springen. Ze hadden maar 1 rondje M dus nog eerst even L gereden. Weet niet wat hij op hindernis 2 deed, maar volgens moeder had hij meer dan een halve meter lucht over :+ In de barrage gingen we hee hard en kort aan het wenden en opweg naar H10 kreeg Hetje H6 in het vizier.En als Hetje iets in zijn vizier heeft.... Gelukkignog optijd weten te remmen en alsnog H10 gesprongen, maar kreeg een weigering aangerekend omdat toen ik hem remde en wegstuurde hij 1 pas achterwaarts zou zijn gegaan (volgens mij en heel veel publiek niet zo). Hele discussie met jury (had nl snelste tijd en zouanders 1ste zijn), maar de jury werd heel boos en deed niet zo aardig.Rondje M ging super op H3 en 4 na. Toen zat ik zelf te slapen en gelijk 2x een balk. Daarna goed wakker en toen sprong echt heel goed rond.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:09

Evony schreef:
Caro: Ja precies dat idee heb ik ook altijd wel gehad idd bij Willem, hij is ook rustig! Al kan hij je wel heel droog uitlachen :+

Hij is gewoon droog..kan hij weinig aan doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:15

@ Annetje, ik zou ook nog ff doortrainen en dan lekker wat BB crossjes gaan rijden. Beter iets te langzaam dan te snel :)
@ Evony, hopelijk gaat de koop door!
@ Lautje, super van Maat en Het! Nou jij nog opletten :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:21

Snoek dat is ook mijn mening. :) Het zou jammer zijn als ik me te vroeg opgeef en daardoor zo'n deuk in mijn zelfvertrouwen krijg (of het paard) dat het helemaal niet meer lukt. Denk dat ik Putten mooi afmeld en misschien wel gewoon ga kijken.

Sim kun jij me niet les komen geven? O:) Jij woont toch niet heel ver weg, of vergis ik me daarin? Aan het eind van het seizoen misschien wat BB doen is een optie. Of misschien nog iets simpeler oefencrossjes en tripalons opzoeken. Eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat en gewoon weer het bos in kunnen zonder bibberkniën.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:26

Snoek: Heel goed idee!
Laura: Wat fijn dat de paardjes het zo goed deden :)
Evelien: Netjes debuut hoor!
Annetje: Je moet doen wat je gevoel zegt, het heeft geen zin om te gaan crossen als je het niet vertrouwd :) Het jaar is nog lang, als je gewoon lekker door oefent, kun je misschien later in het jaar alsnog een keer BB starten

Ik ga zo de paardjes voeren en dan nog even tv kijken op bed :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:28

Annetje, volgens mij zit jij richting Limburg toch of was het Noord Brabant? Ik woon op de Veluwe....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:34

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:41

Dat is idd een tikkeltje uit de richting. Hopelijk vind je gauw een geschikte instructeur!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:57

Valt mij op dat wij allemaal in het topic uit een andere provincie komen. Volgens mij zijn alle provincies wel vertegenwoordigd op Zeeland na geloof ik.. (kan best zijn dat mijn topografie niet zo best meer is)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 23:16

Volgens mij ook Caro :j

Ik heb net het logboek van de dressuurruiter besteld. Schijnt een fijn logboek te zijn om je training (en alles daaromheen) beter te analyseren. Ben zowiezo altijd alles al aan het analyseren, maar dit zorgt dat het wat gestructureerder wordt :). Hoef ik ook niet meer dat onhandige wordbestandje te gebruiken :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:22

Lau mooi gereden dus! jammer dat de jury er anders over dacht!
Mo mooie plaatjes! hoe ging het bij jou?
Evelien jij ook netjes voor je debuut! lijpe caap :D
Lielle klinkt eeeerg lekker! :9
Sim en snoek _O_

Ga even BZV herhaling kijken !

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:04

Goedenavond.
Vief: Lijkt me lastig om een paard te hebben met zo'n tegendraads karakter, alhoewel ik het heel knap vind als mensen dat soort paarden toch goed aan het lopen krijgen, ben ik stiekem toch wel heel blij met mijn makkelijke en werkwillige ruin.
Lautje: Als je Hetje volgend weekend niet laat afleiden door andere hindernissen moet dat zondag dan helemaal goedkomen op de regio toch?
Sussie: Leuk dat Pancho zo blij was om weer meet te mogen naar buiten.
Evelien: Netjes gereden zo te lezen.
Mootje: Mooie foto, Corion ziet er echt steeds beter uit als ik hem zie!
Annetje: Als je er nog geen goed gevoel over hebt zou ik ook nog even wachten, hoeft toch ook niet per se een jaar te zijn, als het over een paar maanden wel goed voelt zou ik gewoon gaan starten.
Evony: Ondanks al het geregel wel fijn dat je zoveel kijkers hebt, grotere kans dat je hem (aan een geschikt persoon) verkocht krijgt.
Snoekiej: Dat lijkt me ook een handig boek, had er al over zitten denken om hem aan te schaffen maar wil hem graag eerst een keer doorbladeren om te zien of je hem kan ook goed kan gebruiken als "logboek van de eventingruiter" (Denk jij dat dat goed kan?)

Over het kopen van een paard: dat heb ik eigenlijk via mijn instructeur laten regelen. Via een kennis van hem zijn we toen in een dag 5 paarden wezen bekijken in Groningen, Hebben alle 5 geprobeerd en op de film gezet om later te bekijken met instructeur en toen gewoon degene die er het meest uitsprong gekocht. (Bam, de magere 5-jarige die pas licht aangereden was en na een half uurtje rijden al helemaal bekaf was, ipv het wat meer ervaren paard waar we naar op zoek waren :Y) ) is desondanks toch een goede koop geweest, hebben hem als dressuurpaard gekocht op zijn karakter en goede bewegingen maar hij bleek uiteindelijk ook leuk te kunnen springen en crossen, ook al had hij nog nooit van zijn leven een hindernis gezien. Omdat wij alles samen hebben moeten leren kan ik nu lezen en schrijven met dat paard.
Verder heb ik nog geen ervaring omdat Bam "mijn eerste pony" is, maar zou het een volgend keer denk ik weer hetzelfde doen.

Het vervelende nieuws was dat mijn oma is overleden, ben bewust heel laat opgebleven zodat ik door al het geregel voor de crematie vanochtend heen ben geslapen. Hoe lief bedoeld ook, ik krijg liever niet van iedereen condoleances enz. dan voel ik me helemaal zo'n stumpert :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:09

Gecondoleerd Evie. Dat zijn hele nare dingen. Vooral als je ook erg close bent geweest met je oma.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 06:09

Dan zeg ik verder niks Evie.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:26

Morge :O
@EB: :(:)
@Simmie: :oo Wat was jij al vroeg op!
@Lautje: Fijn dat de paarden zo lekker aanpakte! En die complimenten zijn altijd wel fijn om te horen natuurlijk :D
@Annetje: Het is jammer dat je niet wat dichterbij woont ;)

Ik heb echt superberoerd geslapen vannacht. Heb denk ik maar 3 uurtjes geslapen en de rest van de nacht met kramp rondgelopen..... zie er dus weer lekker fris uit :o