[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:44

Morgen :wave:

PB: Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar een te paard foto van je laarzen :))
TG: Fijn dat je les zo goed ging :)
Dorien: Hij krijgt het inderdaad druk. Stond ook nog een connemara-pony voor hem klaar ;)
Benthe: Jeetje wat balen zeg :(:) Hoe gaan ze dit nu oplossen dan?

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:49

@ Benthe: wat vervelend zeg. Betekent dit dat de operatie voor niets is geweest??
@ Karen: heb er echt heel veel zin in. Koop voor elke citytrip (jaarlijks dus) een boekje "100% ..." Heb ze al van Madrid, Barcelona en Londen en nu dus ook van Milaan. Zijn leuke boekjes met stadswandelingen en veel leuke tips :D In Milaan draait het voornamelijk om shoppen, wijn, voetbal, wijn, beetje cultuur, wijn en shoppen denk ik ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 09:54

Benthe, kan me voorstellen dat dat balen is. En nu? Flink oefenen?
Noor: alvast heel veel plezier, vooral wijn klinkt goed!
Vief: nog nieuwe jasjes in aantocht?? Blauwe CO caps??? :P

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:03

bvw schreef:
goeiemorgen!

als je leuke laarzen wil moet je eens op deze site gaan kijken, daar hebben ze zulke gave laarzen en niet eens heel duur!
http://www.paardenlaars.com/

Heb net even gekeken maar als je daar laarzen wil van kalfsleer en bv lak betaal je ook 110 extra dus dan zijn ze ook niet echt goedkoop meer.... Wel leuk dat je ze helemaal zelf kan samenstellen 8-)

Wat grappig Vief ik las hier iid laatst ergens dat iemand zijn connemara pony ook bij Roven wilde doen. Hopelijk krijgt hij het niet te druk :o Die dingen van hem zwemmen als niet zo hard en als het dan onder meerdere merries moet worden verdeeld hebben wij natuurlijk minder kans :o Sorry klint misschien een beetje ego maar ik wil nou eenmaal graag een veulen van hem!!!

Benthe wat balen van je hand!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:07

Snap wat je bedoeld hoor. Vind het ook niet zo raar ;)
Maar vond het wel een leuke combi!

Karen: Ik heb wel weer wat leuke jasjes binnengekregen :D Grijze Equiline met lichtblauw kraagje, bruine Frank Sommer, geruit pikeurjasje is onderweg en nog een paar leuke.. :) Caps is lastiger, die zijn niet zo goedkoop te vinden helaas.. Heb nu alleen even geen tijd om ze op te meten, te fotograferen, etc.. Ga over 2 weken op vakantie, dus het komt daarna pas op bokt ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:09

Je houdt iedereen wel in spanning Vief. En die cap moet nog maar even op mn lijstje blijven staan, heb er al 3 :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:20

Iemand wilde graag weten wat ik nog voor jasjes had :D :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:37

ik ben heel benieuwd naar de bruine frank summer

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:45

Goeiemorgen!
Iedereen is fanatiek aan het dressuren hier :D
Zondag heb ik kringkampioenschappen, dus ik ga morgen weer even fanatiek aan de bak op mijn oude stal. Er mogen er zondag 6 van de 10 door, dus als ik er fijn aan kan rijden denk ik dat het wel mogelijk moet zijn. Al ken ik de andere deelnemers niet, dus ik weet het niet zeker. Hopelijk kan mijn instructrice me nog even drillen op wedstrijd zelf, zodat ik zelf ook goed blijf rijden.

Lekker dat ie aan het einde weer fijn ging Mootje!
Hopelijk is Woll straks wel drachtig Vief!
Gatver PB, groene laklaarzen :Y) Fijn dat Hetje lekker ging!
Sterkte vandaag Noor :(:)
Fijn dat je lekker gereden hebt Karen!
Godver Benthe, dat is echt balen zeg :(:)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:07

Ja idd, iedereen is in de dressuurstemming, het blijft natuurlijk ook de basis :P
Ik ga zaterdag ook weer aan de dressuur en morgen nog even trainen. Wiso heeft even een paar daagjes vrij gehad, daar was ze geloof ik aan toe!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:15

Even egopost...

Merrie is nog steeds drachtig <3 . Hartje klopte ook en zat er volgens DA mooi..
Ga nu snel even aan de studie en huisje opruimen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:26

@Caro: Super dat de merrie nog drachtig is!
@Vief: Ben benieuwd naar foto's van de jasjes!

Wat betrefd mijn hand, de fysiotherapeut gaat weer proberen het los te maken, maar dat is alles behalve prettig ;( Dit was voor de operatie ook zo en toen was het vermoeden dat het kwam vanwege het plaatje wat erin zat, maar nu is het dus weer terug. Ik zal dus nog meer geduld moeten hebben, voordat ik hem weer volledig kan gaan gebruiken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:30

wat balen zeg! Ik kan me voorstellen dat je geduld ook zo langzamerhand op raakt...

Caroline wat super :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:39

Goedemiddag

PB: Dat is inderdaad wel heel pretentieus, ik zat nog te twijfelen om naar Heerjansdam te gaan, had ik misschien toch beter wel kunnen doen. Ben ook wel erg benieuwd naar de groene laklaarzen.
Noor: Balen dat je je niet lekker voelt, ga je vandaag met hoedje op wedstrijd of ga je springen?
Teegee: Fijn dat je les zo lekker ging.
JN: Jeetje wat vervelend zeg :(:) .
Snoek: Gaat vast goedkomen zondag, van wat ik in Oukarspel van Vorstin heb gezien op het losrijterrein.
Ik wilde eerst ook meedoen met de kringkampioenschappen, maar heb die droom maar laten varen.... :+.
Caro: Wat fijn dat ze nog drachtig is!

Ik heb vandaag echt een behoorlijke k*tdag.

Vandaag is de uitslag binnegekomen van onze oude poes die al een tijdje slecht at en vermagerde, en van het weekend ineens bloed uit haar bekkie had (tanden los) en een grote bult onder haar kaak:
Kwaadaardige tumor...... dag poes ;( .
Ben zelf naar de dokter geweest, heb al jaren rugpijn op 1 bepaalde plek in mijn rug, van het weekend "schoot" het er ineens in, doet sindsdien onwijs pijn en krijg bij elke minimale beweging een onwijze pijnscheut, ik wordt echt gek van de pijn :( .
Dokter zegt dat het mijn spieren waarschijlijk zijn en dat ik maar naar de fysio moet (daar ga ik al elke week heen |o ). Ik weet gewoon zeker dat het mijn spieren niet zijn :n, het zit echt ín mijn rug, ik ben geen dokter maar het lijkt haast wel of er een zenuw klem zit of iets, maar ik wordt gewoon totaal niet serieus genomen :( .
Er zijn foto's gemaakt van mijn rug en daar was niks te zien.... Gek he als ze foto's maken van de bovenkant van de rug en de pijn in mijn ondderrug zit 8)7.

Ik moest echt even mijn frustraties kwijt |o .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:55

Zal vandaag proberen foto's te maken van de laarzen. Het klinkt lelijker dan het in werkelijkheid is! Ze vallen ontzettend mee en op het paard is het ook wel mooi. Heb ze nog niet zo lang, maar ik durfde het niet te noemen :+ Heb ze overigens niet zelf zo besteld, maar via marktplaats en ongebruikt.

Evie: Balen zeg van je rug. Zitten je bekken wel recht? Ik heb zelf nl 2x een getordeerd bekken gehad en dat kan héél pijnlijk zijn.

JN: Balen van je hand. Hopelijk wordt het snel soepel.

Noor: Succes vanavond!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:57

@ Evie: balen zeg. Gewoon pushen dat je meer onderzoek wil hoor. Wat zegt je fysio ervan?

Vanavond ga ik weer lekker dressuurprikken, dus hoedje mag weer mee!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:10

Pb: Of mijn bekken recht is zou ik echt niet weten, ik ben echt schots en scheef en knik ook in aan mijn rechterkant, vandaar ook mijn slechte houding op het paard.
Ik was een tijdje gestopt met de fysio omdat het goed ging, nu weer een paar weken terug omdat ik meer last kreeg, heb hem vorige week gezien, hij zag niet echt wat en vond mijn kolom al een stuk beter dan een jaar geleden, pijn was ook maar licht en dat heb ik al jaren. Hij wilde vooral aan de slag gaan met oefeningen voor mijn schouders, zodat ik beter recht op kan gaan zitten, maar op het moment kan ik niet eens normaal zitten zonder pijnscheuten :7.
Nu van het weekend is het er echt ineens ingeschoten, en ik heb vrijdag een afspraak bij de fysio.
Verrassend genoeg valt de pijn op het paard behoorlijk mee, pas als ik er vanaf kom begin ik zo ongeveer te creperen.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 16-06-10 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:14

@ evie balen zeg. Ik zit ook met onderrug en heup en weet ondertussen hoe irritant het is na 2,5 week :(
@ Noor. succes. Ik mag ook vanavond zonder hoedje :D gebruik het als oefening want heb er te weinig opgezten om verwachtingen te hebben.
@ pb klinkt apart.
@ bvw Klinkt goed dat Frits weer in de running is..

Ik heb geen rijlaarzen maar alleen jophurs en chaps. Had zo vaak ontstekingen in voet en enkel dat ik van de laarzen af ben.
Ben heel blij dat zij nog drachtig is. Ik had het wel verwacht (stiekem) maar je moet toch afwachten.
Heb ik net een boel inzendopgaves af voor de studie. Kan ik niet verzenden ivm storing :(

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:24

Evie, ik heb je even een PB gestuurd!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:36

Margreet je hebt Pb terug.

Caro: Het is inderdaad erg iriitant, en vooral erg vermoeiend. Heup heb ik niet echt last van maar die zit vaak een soort van vast, als ik hem dan beweeg maakt het een raar krakgeluid en zit hij weer los, lijkt me ook niet helemaal gezond :+ .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:16

bvw schreef:
goeiemorgen!

als je leuke laarzen wil moet je eens op deze site gaan kijken, daar hebben ze zulke gave laarzen en niet eens heel duur!
http://www.paardenlaars.com/

Dit is gewoon van Lipica.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 14:48

Evie, Balen dat je je zo gammel voelt. Ik heb wel een scheef bekken. Ik heb er alleen last van als ik mijn knie hoog optrek en draai (vechtsport). Ik heb 3 maanden in tractie gelegen door een gebreuken heupkop van mijn bovenbeen. Hopelijk kunnen ze iets bij jou vinden!

Voor Lipica kan je beter naar Raamsdonkveer zelf gaan. Wachttijd is korter en meer voorbeelden aanwezig!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:06

Jee evie wat balen! Gewoon een beetje doordrammen en overdrijven bij de artsen werkt meestal het beste...
Zelf vind ik artrokinesiologie erg geweldig, is soort apk voor je lichaam! Het is geloof ik alleen maar op een paar plaatsen in nl

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:21

Vorstin ging heel lekker vanmiddag :D Ze was lekker druk, maar op een gegeven moment kon ik dat voor me gebruiken. Heb alvast een paar stukjes van de proeven van zondag geoefend, en dat ging wel aardig. Morgen les op mijn oude stal!

Wat fijn dat de merrie nog drachtig is Caro!
Echt onwijs balen Benthe
Evie, ik ga ook voornamelijk omdat het zo dicht in de buurt is, en het viel net een keer niet verkeerd! Ik kom nooit aan dressuurwedstrijden toe, dus ik vind het wel weer een keertje leuk. Sterkte met alles Evie. Misschien moet je eens sportmassage overwegen. Ik heb altijd al heel veel last van mijn rug, maar ik verbeter echt ontzettend door de massage. Je kunt je spieren wel trainen, maar ze moeten ook eens losgemaakt worden.
Ben benieuwd naar de foto PB :P
Veel plezier vanavond Noor! En succes natuurlijk :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:07

Ik kom me hier ook weer eens melden! Heb het momenteel erg druk met mijn scriptie, paarden en lesgeven. Heb wel af en toe bijgelezen maar tijd om te reageren was er dan niet. Dus een kleine update hier. Pancho is weer volop in training. Wordt nu een half uur gereden twee dagen en dan een dag rust. Als het goed is gaat ma hem deze zomer nog in het L1 uitbrengen. Paard is weer helemaal gelukkig dat hij weer aan de bak mag. Pino had even een dipje, maar lijkt daar nu weer uit te zijn. Hij probeerde heel erg vast te pakken en door te duwen. Tandarts en fysio zijn weer geweest en een ander bit en het gaat nu weer goed. Vivre wordt nu door mijn vader gereden. Heeft ondertussen zijn eerste crosstraining gereden en springparcours geoefend. Ging beiden erg goed, dus dat gaat hij binnenkort starten. Dressuur zijn ze al gestart. In de M1 al mooie winstpunten gereden. Ze is alleen op het moment bloedfanatiek en dat is wat lastig rijden. Je gaat een beetje verzitten en ze denkt dat ze al wat moet doen. Maargoed beter dan dat ze lui zijn. Daar had Pino afgelopen zondag met springen wat last van. Meneer nam zowat alle hindernissen mee. Hij was ook wat afgeleid door het gezelschapswelshje dat we sinds zaterdag hebben. Erg leuk ding, maar ozo eigenwijs.

Caro: fijn dat de merrie nog drachtig is.
JN: was ongelofelijk balen dat het gedoe met je hand nog niet over is. Lijkt geen eind aan te komen.
Evie: vervelend van je rug! Ik zou denk ik ook wat verder kijken dan de fysio. Misschien een keer een manueel therapeut laten kijken? Die heeft mij na mijn wiphlass enorm geholpen. En wat sneu van je poes. Die zul je wel gaan missen!
PB: aparte kleur laarzen! Ben ook wel benieuwd naar een foto.
Snoekiej: fijn dat Vorstin goed ging! Is goed voor de motivatie. Alvast succes zondag!
Noor: succes in het Z! En natuurlijk (het belangrijkste) veel plezier!
Mootje: ik heb ook lipica-laarzen en chaps. Met mijn lange stelten en dunne kuitjes waren er anders geen betaalbare laarzen te vinden. Ben er overigens heel tevreden over. Gaan beiden al heel wat jaartjes mee ondertussen. Foto's zie profiel! Ook super service van lipica trouwens. Drukkertje eraf: gratis een nieuwe erop. Laars die niet goed sluit: net zolang (gratis) tot het wel goed zit. Ik zit er maar een half uurtje vanaf dus als er iets is rij ik er ook zo heen. Meestal wordt het gratis hersteld.