[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 10:56

MissM, helaas bepaalt niet de lengte van de post maar het aantal berichten het aantal pagina's. 25 oneliners of 25 berichten met 10 foto's blijven gewoon 1 blz

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 10:58

Dus

we hebben nu nog 31 dagen, en er moeten nog (499 * 25 + 1) - 8950 berichten geplaatst worden. dat zijn er afgerond 114 per dag, dus bijna 5 bladzijden

MissM

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:03

Oh, ik dacht :vol is vol. Nou ja, weer wat geleerd!

Dan moeten we maar flink doorposten (bij deze dus)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:15

Zal ik dan ook nog maar even helpen?

Mijn coupons (en die van mijn stalgenoten) voor Chaam en Etten-Leur zitten in de envelop en gaan vandaag op de bus.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:35

Vervelend, zo'n volle rijbak. Daarom ben ik ook bij onze vorige club weggegaan. 2 Binnenbakken en je kon er alleen tussen 12 uur 's nachts en 5 uur 's morgens in En als je dan om half 1 's nachts ging rijden maakten ze gewoon de lampen uit terwijl je nog aan het rijden was.
We proberen het nu op te lossen met lampen in de wei en als het echt te bar is (zoals afgelopen week) dam moeten we naar een externe bak of minder rijden.

Wij voeren Ienie nu Stress-mix van Excellent. Staat niet op de dopinglijst dus dat mag gewoon. Sim, dat spul van jou, loop je daar geen pech mee? Niet dat ze zo snel zullen controleren op een gewone wedstrijd, maar bij een SGW loop je het risico.
Ik sta ook open voor tips wat dat betreft. Het spul wat we Ienie nu voeren helpt wel een beetje.

RT, leuke foto's. Hoe bevalt het nu op een pensionstal?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:37

Hmz, ik lees net dat Sim haar coupons voor Chaam al op de bus heeft gedaan. Krijg ik toch wel de kriebels van. Even met Bitwise overleggen, maar ik denk dat ik ze dan ook maar ga opsturen.

Wie was dat ook weer die coupons terug had gekregen wegens het te vroeg opsturen? Was dat Chantal? En was dat niet in Chaam? Dat wil ik natuurlijk ook niet hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:40

Scum, dat spul wat ik wel eens gebruik is gegarandeerd dopingvrij, dus ik loop geen risico. Ik heb het spul daar ook speciaal op uitgezocht, want ik heb geen zin in ellende.

Het was idd Chantal die haar coupons voor Chaam teruggestuurd kreeg.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:53

Goeiemorgen allemaal

Leuke foto's RT, ziet er goed uit!

Ik ben voor de springwedstrijd van vrijdag gelukkig in de tweede groep geplaatst, om 19.00 uur. Anders zat ik al in de groep van 15.00 uur en ik moet gewoon naar school (en mijn vader moet natuurlijk gewoon werken). Nouja, zo is het weer helemaal opgelost

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:59

Misschien heb ik dan ook wel interesse in dat spul Sim. Dan hoef je het maar een uur van tevoren te geven, en nu moet ik elke avond dat poeder voeren. Ienie vind het niet zo lekker.
Heb je een link voor me met wat meer info?

Als jullie de coupons allemaal opgestuurd hebben dan durf ik het ook. EL sla ik wel over. Die vind ik niet zo geschikt voor een groen crosspaard.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:06

als we toch allemaal foto's erop zetten kan ik ook wel even helpen
Gisteren even naar Ro geweest..En hij is nu dus echt omgedoopt naar Samos..Dus nu schakelen we weer even over op Samos..Dus niet gaan denken dat we alweer een ander paard hebben
Gisteren met een vriendin naar stal geweest..Haar pony (rijd ze L mee maar is al M geweest dacht ik, is een E-pony met kruising arabier..Onder het zadel een plaatje om te zien!)
Maar we moesten ze ook even uit de wei halen..ze staan beide op ijzers en ricardo(e-pony) zelfs op ronde..En jaah hoor ze hadden allebei van die klompjes onder hun voorhoeven! In de wei hadden ze nergens last van..maar om nu op ijs te lopen was toch niet zo fijn en een beetje wankel..Dus wij maar een emmer warm water gepakt en steeds wat erover heen gooien en het was zo weg

Afbeelding
Oke vind je mij niet heel erg zielig nu?

Afbeelding
Hahah kijk dat achterbeentje! hij hoorde de sneeuw onder mijn voeten en schrok zich dood!

Afbeelding
Ricardo en stukje samos..

Afbeelding

Afbeelding
Ricardo..Ik heb er ook wel eens op gereden..En makkelijk is ie echt niet..Hij deed me erg denken aan Biko dus vond het wel leuk een keer weer op zo'n pony te rijden..was wel weer heel erg raar..Maar hij loopt super bij mn vriendin..Ik zal eens een keer een foto zoeken onder het zadel

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 12:09

Leuke pony, Ricardo en ze zijn zielug in de sneeuw

Mijn enveloppen zijn net meegenomen door de interne post, Chaam en EL, ze komen eraan

Minnie_muis, nog sterkte met jullie ouwetje. Ik ken het dilemma

Missjumpy, leuke foto's (of had ik dat al gezegd).

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:10

Ik ga gewoon nu de envelop voor Chaam klaarmaken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:38

Scum; in antwoord op je vraag uit het andere topic:

Ik heb de eerste 3 maanden nadat ik weer was begonnen elke keer een scan laten maken en daarna na een half jaar weer.
Verder ben ik na het "werk" blijven koelen en voor en na het rijden eerst goed in-/uitstappen op het asfalt.
Na het werk de pees steeds checken op warmte en verdikkingen.
Na springwerk been in de klei gezet etc.

Bevredigend antwoord?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 12:42

en jij had goede ervaringen met die magneet therapie toch? Ik heb nog wat prijzengeld liggen en dat zou net zo'n magneetpakket betalen

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:43

Mijn DA legt idd ook de nadruk op intensief in- en uitstappen (niet afraffelen) maar dat deed ik toch al, alleen is het nu nog meer van belang. Over (extra) koelen heeft hij het niet gehad, maar dat doe ik na een training toch al niet, ik stap in plaats daarvan standaard minstens een kwartier uit op harde bodem. Ik koel alleen op/na wedstrijden. En idd intensief checken van de pees na arbeid, maar daar ben ik inmiddels al goed in getraind . Dat doe ik zelfs als ik een half uurtje aan de hand heb gestapt of als hij heeft lopen rennen in de wei.

Dus jij bent wel doorgegaan met het laten maken van controlescans, Simmie? Ik heb daar ook over zitten denken.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:45

Lielle schreef:
en jij had goede ervaringen met die magneet therapie toch? Ik heb nog wat prijzengeld liggen en dat zou net zo'n magneetpakket betalen

Ja, dat klopt. Die gebruik ik nu weer voor Djin's kogel.
Ik heb de Minipulse van magnacare toen gekocht. (dan heb je overigens flink wat prijzengeld gespaard Lielle, dan ding kostte mij nl. 1275 euro)

Karin, ja, ik heb controlescans laten maken. DA liet dat geheel aan mij zelf over of ik dat wilde, maar ik heb zoiets van "liever nog wat kosten aan een scan dan dat ik een heel nieuw paard zou moeten aanschaffen".

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:48

Is magneettherapie nou hetzelfde als ultrageluidttherapie? Of wordt er 'in de volksmond' hetzelfde mee bedoeld?

Ik heb namelijk zo'n ultrageluidapparaat voor Ret gehuurd bij mijn fysio. Humane fysiotherapeuten gebruiken het ook, ik ben er ooit mee behandeld toen ik mijn enkelbanden had verrekt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:51

Ik weet het niet zeker Karin, maar ik dacht van niet.
Kijk anders even op www.magnacare.nl daar staat de precieze werking van magneettherapie heel goed beschreven.
Dan kun je het vergelijken met die ultra-dinges waar jij het over hebt.

Laat even weten hier hoe of wat.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 12:52

Simmie schreef:
Lielle schreef:

Ja, dat klopt. Die gebruik ik nu weer voor Djin's kogel.
Ik heb de Minipulse van magnacare toen gekocht.
(dan heb je overigens flink wat prijzengeld gespaard Lielle, dan ding kostte mij nl. 1275 euro)

I wish. Dit is een pakket van Armadillo met losse magneten, kosten circa 100 €. De jouwe zou een leuke bestemming voor de 1e prijs in de VlV zijn geweest
http://www.paardendrogist.nl/index.php? ... 000377.php

Wij moesten met Raimaer idd ook erg goed in- en uitstappen, ze komt bij ons dan ook veel in de molen.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:02

Tnx Sim.

Lielle, ik ben trouwens vrij vandaag dus geen ST. Ik ga nu Ienie rijden en daarna naar mijn oma toe.

Byebye.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:02

Oh, ik dacht al............

Die armadillo heeft idd een betere prijs.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:04

sterkte Scum! Je bent wel gewoon online bij ST

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:05

Wij hebben geen molen, dus ik zal het zelf moeten doen. Maar ik vind het altijd wel lekker om onder het zadel uit te stappen. Onze bermen zijn niet zo fijn om in te draven, ik zorg dan dat ik uit het bos kom op een plek waar ik nog zo'n 2 km asfalt te gaan heb tot ik weer op stal ben. En na de dressuurtraining is er altijd wel een stalgenoot die ook rondjes gaat uitstappen om het stalgebouw. Als je iets te kletsen hebt, dan vliegt de tijd ook.

Ik zal die site eens bekijken als ik wat meer tijd heb, zit nu op mijn werk dus alles moet snel tussendoor.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:10

als ik gereden ehb, stap ik altijd zelf uit. De molen is een extraatje.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:15

Wij hebben helaas geen molen, maar ik vind het ook geen probleem om zelf uit te stappen.
Maar soms mis ik een stapmolen wel.