[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:25

Haha Geert is een bikkel. ;) Wij zijn ook super precies met de verzorging en de training. Daarom mocht ik er nu ook 1 overnemen van Geert dan kan hij het ook goed blijven doen. En meestal rijd hij de paarden om de dag. Elke avond dus 1 of 2. Hij begint smorgens al om half 7 7 uur. Dus savonds tegen 6-7 uur thuis. Dan nog een paard of naar les. Dus het is te doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:26

Goedemiddag!
Weule onder de zonnebank :)
BV teleurgesteld door haar dressuurwedstrijd met Dröpke.
Sannn had een latertje vannacht!
Lielle heeft weer de keukenprinses uitgehangen :P

Ik heb een gezellig middagje met Lau en Eef gehad. Ik zit nu lekker aan de pasta met een rood wijntje :9

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:28

ik prop gauw een pizza broodje naar binnen en ga straks mijn collega nog even helpen met haar paard. Die is niet zo lief en ze weet nog niet zo goed waar de knopjes zitten. (hij is Z zij -B)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:29

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:32

Maar wel een leuk leven Caro. Daarom is het ook vol te houden! En we doen het meeste samen waardoor we mekaar ook nog eens vaker zien dan alleen in bed haha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:38

@ MM dat scheelt weer :D
@ Sim mijn opsporingsmodus heb ik geloof ik op mijn werk gelaten. Ken je niet vinden op hyves :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:42

Sim oke maar ja je hebt dan ook nog mensen die dan nog 4 x erug komen en uiteindelijke de instructeur/truce het niks vind.. dan denk ik ook ik moet een paard kopen niet me intructeur/trice :=
Ik heb 2 x gekeken bij die van mij :)

Die merrie stond al op stal :)

Mo lekker!
Ik heb net rouwe andijvie stampot op met 2 kippen pootjes! :9

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:44

_Sim_ schreef:
CoriienRN schreef:
Evony mag ik wat vragen? :o
Waarom komen de mensen voor de 3de x kijken? als je een paard echt leuk vind koop je hem toch meteen na de eerste of 2de x? :o (sorry ben nieuwschierig)

Ik zou toch ook wel een paar keer willen rijden voor ik een paard koop. Persoonlijk vind ik 1 of 2 keer rijden wat weinig om te beslissen of je een paard wel of niet koopt.

Meisje heeft 3 jaar niet gereden ;)
Dus de eerste keer dat ze er op stapte is het natuurlijk helemaal apart nadat je 3 jaar niet gereden heeft! Vandaag nog een keer en toen zag je meteen dat ze er al veel meer gevoel bij had, maar vaders wou Sabine ook nog graag zien dus ze vroeg of ze nog een keer met haar vader mocht komen kijken omdat het paard daar komt te staan. En mij maakt het verder niet uit, iedereen moet doen hij of zij het graag wil en het prettigst bij voelt :)
Laatst bijgewerkt door Evony op 13-02-11 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:44

Het liefste zou ik het paard op proef willen voor 1/ 2 weken. Weet dat dat niet altijd mogelijk is, maar dat zou wel ideaal zijn. :)
Klinkt lekker het eten allemaal!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:52

Evony: Ik vind het ook niet zo gek.. Zeker als je zo lang eruit bent geweest :)
BV: Wat een enorme domper :(:)
Corien: Lekker hoor!

Mijn dagje recht richten op stal was wel weer bijzonder. Was aan de hand met een kaptoom en er waren 7 paarden (waaronder Woll) die mochten meedoen. De rest was theorie en kijken naar elkaar :) Was wel erg leuk, je kunt aan de hand natuurlijk best wel wat doen en het is wel eens goed om zo precies naar buiging en beweging te kijken. Woll vond het wel best. Moest op druk haar neus laten zakken en beetje stelling vragen en gewicht verplaatsen terwijl ze stil stond. Dat lukte wel. Echter bij het stappen aan de hand was de conclusie al gauw dat Woll gewoon niet mee ging werken... Ze liep wel braaf mee en staat stil als je dat wilt, maar een beetje aan haar hoofd gaat trekken en wat bij haar schouder druk geeft dan is dat voor Woll weinig overtuigend (en uitdagend waarschijnlijk) om daar dan in mee te gaan.. Het is niet dat je helemaal geen reactie krijgt en een beetje moeilijk uitleggen als je er niet bij bent, maar je merkt gewoon dat ze besloten had om er niet in mee te gaan en maar gewoon half te doen wat er gevraagd werd zodat het net leek alsof (dom is ze absoluut niet natuurlijk), maar eigenlijk kwamen we dus geen stap verder :+ Tot zo ver ook ons rechtrichtavontuur :=

Niks nieuws onder de zon, ken mijn Wolles en dit paste precies in het plaatje en moet zeggen dat ik het ergens wel heel jammer vond en ook wel confronterend, want Woll zal met rijden ook nooit zomaar even iets doen. Dagelijkse trainen/rijden vind ik soms ook best lastig opbrengen, want ze is dan gewoon echt niet makkelijk. Ze doet gewoon niks uit zichzelf.. en dat is soms wel heel frustrerend :o Eerste hulp die je geeft geeft gelijk een zwiep met haar staart, want Woll haar eerste reactie is dan gewoon nee als ik ja wil en andersom. En dat is eigenlijk wel heel vaak zo. Soms rijd je daar doorheen en soms lukt dat niet. 100% inzet vanuit Woll, dat komt niet in haar op. Begrijp dat ze niks doet als ik niks doe, maar ze zou het soms wel iets mogen aanbieden.. Natuurlijk is het een echte merrie en een flink portret, die ook heel goed weet hoe ze haar grote lijf kan gebruiken, maar vind het soms wel heel lastig. Harmonie met rijden en het lekker erop stappen en wegrijden is er gewoon niet. Al zijn er heel veel dingen die ongemerkt natuurlijk nu wel gewoon zijn en dat eerder ook niet waren.. (alleen al het de trailer in gaan omdat ik het wil bv ;)) Voor het dekken al wel bedacht dat ik me gewoon minder druk hierom moet gaan maken en Woll dan maar wat meer in haar eigen waarde moet laten. Springen vindt ze wel heel erg leuk en ondanks dat ze dan ook behoorlijk dominant kan doen (laatste frats was het niet weg willen bij de uitgang wat ze spontaan verzonnen had) geeft ze zich dan wel echt. En ook al komt het een keer niet goed uit, dan doet ze daar ook echt niet moeilijk over en het springen geeft ook gewoon een fijn gevoel en durf ik ook wel echt op haar te vertrouwen :) Wil na de dracht dit ook eindelijk echt op gaan pakken als het allemaal lukt naast de studie :)

Voordat jullie denken dat ik niet blij ben met mijn Wolles, ben heel erg gesteld op mijn schimmel en al haar fratsen, maar dit was wel weer even zo'n moment waarop ik inzag dat ik toch echt geen makkelijk paard heb, wat het soms best lastig maakt om duidelijk te hebben wat mijn doel met haar is :o en vind het ook wel lastig om te bepalen of ik nou goed bezig ben ondanks alle tijd en energie die je erin stopt :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:58

Vief: :(:) Ik herken me wel in je verhaal hoor! Zo is Beat ook een beetje, en natuurlijk betekend dat dat je niet blij bent met woll :D en je moet idd kijken naar wat je al bereikt hebt wat eerder niet zo vanzelf sprekend was! En ik ben stiekem heeel jaloers op die mooie springfoto's _/-\o_

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:01

Lekker eigenzinnig dier dus! Dit gedrag maakt het soms idd erg lastig.

Ik heb net mijn 1e cc maar weer opgegeven met de merrie. Ook gelijk M2 debuut. Aangezien mijn 1e indoor en debuut hogere klasse meestal toch prut gaan sla ik gelijk 2 vliegen in 1 klap. Morgen maar even dressuurprikken in de manege met droge bodem. Keertwending zit er opeens in maar nu weer even aan de juiste nagefelijkheid werken en schouderbinnenwaarts. Helaas zit er in de 1e proef geen travers.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:12

Evony: Dankjewel :) Zo moet je het inderdaad ook bekijken, maar soms is het gewoon wat frustrerend als je dingen anders zou willen dan dat ze zijn :)

Caro: Zo kun je het natuurlijk ook zien :D Gaat de travers vaak goed dat je het jammer vindt dat deze er niet in zit?

Woll is zeker heel eigenzinnig. Ken er weinig met zo'n karakter. Alleen al het rollen. Dat is eigenlijk standaard een enorme act (op haar kont zittend en dan pootje over net zolang het gewicht op haar andere bil is en dan rolt ze haar andere kant..) tot dat ik haar vd week een keer op de paddock zette terwijl ze hoorde dat er gevoerd werd. Dan rolt ze binnen no-time over haar rug en weet ze niet hoe snel ze daarna voor het draad moet gaan staan. Alle fratsen maken het ook wel weer leuk en zelf bij dit kan ik me ergens ook wel voorstellen dat Woll dit gewoon echte onzin vond. Ze was ook heel relaxt en stond echt heel zelfverzekerd met haar tanker-lijf en haar typische oogopslag om zich heen te kijken van haha mij maken jullie niks wijs.. :Y)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:28

Mevrouw vindt schouderbinnenwaarts zoveel moeilijker dan travers.
Mijn ruin is ook al zo'n apart portret. Die gaat ook zitten en rustig om zich heen kijken

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:31

Vief: Mijn paard is net zo, die gaat het liefst ook altijd er tegen in als je iets vraagt wat ze moeilijk vindt. Ze gaat ook heel vaak steigeren want dan kan ze makkelijk losbreken. Toch merk ik aan haar dat ze de laatste tijd steeds beter haar best gaat doen, veel minder verzet en ze begint nu ook zelf dingen aan te bieden :) Maar ze zal ook altijd lastig blijven.

Caro: Leuk dat je M2 debuut is opgegeven.

Ik ga zo de hondjes even uitlaten en dan pizza in de oven gooien

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:41

@Corien: Ach, laat maar zitten, geen zin in een discussie. We denken er allebei foutloos over.
@vief: Leuk een eigenwijs paard, hier op stal hebben wij er ook 1 staan.
Zo moest meneer met de prijsuitreiking weer ff opvallen, steigerende start en dan bijna de jury omver lopen.
Heb er een filmpje van...

Zo school opdrachten zijn zo goed als af.
Nu eerst maar even lekker douchen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:41

Vief, Moeilijk is het soms hè?

Even spammen:
Afbeelding

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:45

heb wel alles gelezen maar niet giga veel onthouden..

@ marijke gaat paard van geert erbij rijden.. zo hebben jullie straks toch een vw nodig :P

oh zonnebank lijkt mij ook wel wat.. heb er echt nog nooit onder gelegen..

Net met mijn achternicht bij haar verzorgpaard geweest.. paardje staat sinds gister hier heel dichtbij dus ik op de fiets en zij stukje op de weg.. later mocht ik er nog even op.. yeh.. wat is 180 toch wel hoog zeg.. oliver en baylando zijn maar 167. maar wel leuk paardje dus dat is mooi kunnen we gezellig samen naar het bos. dat is hier op 30min stap afstand.. :D

vanmorgen met oliver gesprongen in de bak (wel beetje blub) had er een in-uitje (3 achter elkaar) staat en ol springt en flats modder in me gezicht.. maar ging wel super goed..

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:52

@Vief: Lastige dingen zijn dat inderdaad :(:) En dat blijft ook moeilijk...
@Caro: Wanneer is je debuut? Spannend hoor! Ik vind travers echt een schijtoefening :o
@Mootje: Leuke foto!
@Snoekiej: Hopelijk krijg je Vorstin weer zo fijn aan het lopen als laatst! Bij mij helpt het altijd wel als ik dan weer wat balkjes/springwerk gedaan heb...
@MM: Wat leuk dat je er nog een paard bij gaat rijden! En Geert maakt wel flinke weken zeg!
@Evony: Spannend die mensen die allemaal voor je pony komen kijken! Ik vond dat wel erg moeilijk toen bij Nika..
@BV: Balen van je punten met Dropke, maar ja dat blijft het nadeel van de dressuur.... Wel super van je debuut met de andere!
@Lielle: Zo, jij hebt je weer uitgeleefd in de keuken ;)

Wat betreft het proberen van een paard; ik heb Anoes 3 keer bij die mensen gereden, maar na 5 minuten wist ik al dat zij het werd :D

Ik heb vandaag lekker gesprongen met de paarden. Ze gingen allebei erg lekker en daarna met Jipje buiten uitgestapt en Anoes daarna nog even een stuk gegaloppeerd buiten, heerlijk!
Ga zo lekker douche en dan doe ik niks meer vanavond, alleen nog even laatste keer voeren en de lampjes uit ;) Weer een drukke week voor de boeg, dus maar op tijd naar bed vanavond.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:55

@ Jn laatste zondag van deze maand. Travers vind ik geen moeilijke oefening. Vind keertwendingen een drama en om de een of andere reden vindt de merrie SB een ramp
@ Itsmexx ik krijg standaard als ik op mijn ruin rij in mijn bak een klodder modder in mijn gezicht. Meestal gelijk in mijn oog. Heel vervelend

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:01

Caro: succes bij je M2 debuut!
Mootje: mooie foto hoor :D
Sanurie: ik denk dat vief's paard wel in een andere ''catagorie'' valt dan die van jou als het op eigenwijs gedrag aan komt ;)

Heb morgen weer voor het eerst springles sinds 4 maanden ongeveer, ook een andere instructeur waarbij ik nog niet met Beat heb gereden. Ben benieuwd of zijn manier een beetje bij Beat past!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:06

@ evony van wie ga je les krijgen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:19

Willem Schepers, opzich wel een fijne instructeur maar toen sprong ik nog met sabine en die springt alles goed hahaha :+

Met toc had ik een keer les van een vrouw, of nouja wel meerdere keren, en die lag mij helemaaaaaaal niet. Ik moest van haar toc op groot rijden, en een mep mee geven met zweep etc etc, niet aan mij besteed iig. Was blij toen ze weg ging bij de club!

Kijkers voor sabje komen morgen nog een keer, hoeft ze niet meer te rijden ze wilt alleen dat haar vader een idee krijgt bij het paard, ben benieuwd :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:46

BV: balend dat je gevoel niet overeenkwam met de punten van de jury.
Evony: Gaat snel met Sabine dan.
Marijke: attente man heb jij Marijke! Is wel leuk!
Vief: Woll is een merrie met karakter. Vivre heeft best wat overeenkomsten met Woll, maar gelukkig is Vivre tegenwoordig meestal wel te overtuigen.

Vanmiddag lekker met Pancho in het bos gereden samen met Pa op Weltsieger. Hij vond het echt super leuk om weer eens mee te zijn. Dus het was oortjes erop en gaan!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:49

Dienke: Gefeliciteerd met je 4e plaats en balen van je punten met Dropke! Ken het probleem... Had gister 166 en 178 punten. Eerste proef had hij inderdaad wat spanning maar 166.... zo slecht was het echt niet! Tweede proef had ik wel een winstpunt verwacht maar helaas. Weet gelijk weer waarom ik bijna nooit dressuurwedstrijden rijdt, k*t jurysport. :D

Vief: als en toe kun je ze wel wat... gekke Woll
Mo: mooie foto!

Vandaag een gezellig dagje Vlaardingen gehad, een mini-meeting met Lau en Mo.
Caap sprong goed, had een balk in de barrage van het L, reed een beetje lomp op de laatste hindernis aan. Daarna voor het eerst in het L, hij was een beetje scherp (lees: bokken 2 galopsprongen voor de hindernis. :Y) ) maar hij sprong fijn, 1 balk omdat ik hem wat dicht liep lopen maar heel tevreden voor de eerste keer M.

De meiden van het secretariaat hebben op Zoë gepast en ze heeft de hele dag heerlijk gespeeld met de andere hondjes.