[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:53

Rowo, netjes van Zoe, jammer van Zetje!

Kim, gefeliciteerd met je rijbewijs!

Ingridje, kan je niet 1 klasse lager gaan hockeyen ofzo, met misschien een training minder? Of met wedstrijden op zaterdag?

Luxket, welke opleiding ga je doen in Dronten, is dat voor leraar?

Helle, hele mooie foto!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:53

hallo allemaal,,

balen mandy, volgende keer beter.. gewoon doorgaan!
ladyzwien: ook al niet lekker..

ik heb al weer m'n keel dicht zitten en voel me ziek worden.. Boos! dat is nu al de zoveelste keer in de afgelopen 6 weken.. en ben ook al 2 weken alleen maar moe.. zal wel aan de tijd van het jaar liggen.. Gaaaap ben al aan de weerstand tabletjes maar helpt niks.. blij als het weer voorjaar is.. en als ik weer mag rijden..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:59

@ rowo, ik zit in mijn laatste jaar, januari eindexamen en dan klaar

dronten is stoas ja, docentopleiding binnen groene sector..

ga dit doen omdat ik niet de rest van mijn leven stront wil scheppen en door middel van stoas docentbevoegheid heb en zo les kan gaan geven in mijn hobby op bijvoorbeeld een aoc opleiding.. Hierbij veel voordeel van deurne omdat je daar heel erg praktijk gericht opgeleid wordt en dit alleen maar ten goede komt straks als docent en tijdens mijn opleding hbo.. Zo maak ik evengoed van mijn hobby me werk, wil uiteindelijk 3 dagen voor de klas en de rest lesgeven of rijden ofzo.. zoiets als dat tegen die tijd mogelijk is.. In ieder geval veel meer zekerheid voor mijn toekomst na het hbo

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:00

MJ_ schreef:
Ingridje, kan je niet 1 klasse lager gaan hockeyen ofzo, met misschien een training minder? Of met wedstrijden op zaterdag?

Het is een kleine club, dus we hebben maar 2 dames teams.
Ik speel al in de dames 2, eigelijk het studenten team.
Ik train nu meestal ook maar 1 keer per week, maar het botst nog steeds op zondag.
En je blijft toch in een team spelen, het is dan moeilijk om te zeggen dat je niet meer komt trainen ofzo.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:13

Hilde: Gefeliciteerd!
Rowo: Jammer dat je niet zo fijn hebt gereden Ach gut
Ingrid: Vervelend zeg..
Kim: Voetbal-kijk-ze Lachen

Nou mijn wedstrijd was al geweest voordat ik goed en wel in Marienheem was Nagelbijten / Gniffelen Wel gewonnen uiteindelijk. Woll had duidelijk geen zin om de kar op te gaan. En dan sta je dus langer dan een uur te laden. Uiteindelijk stond ze erin. Snel naar Marienheem waar ik gelukkig als laatste van de rubriek nog mocht starten. Had er nog 5 voor me dus echt een succes was het niet. Ze was nog niet eens echt opgewarmd en ik heb heel snel het parcours vanaf de schets verkend. Ze weet wel wat de bedoeling is dus met 1 balk op de laatste rondgekomen al had ik geen fijn ritme. Zelf dus geen fijn gevoel gekregen, maar gezien de omstandigheden wel verklaarbaar. Had dit keer toch maar braaf gegroet Knipoog Daarna nog maar even gereden. Waren er toch. Ze was verder op concours wel heel braaf. Maf beest doet net alsof ze al jaren springt. Ze wist later trouwens niet hoe snel ze de kar op moest rennen, mijn vader had de stang er echt net op tijd uit.
't Is ook wel echt een portret dat paard van mij. Ze is ook echt verschrikkelijk slim. Baal ook echt dat ik haar niet wat harder aan het werk kan zetten. Denk dat wanneer ik elke dag tijd had om haar echt goed te rijden ze een stuk braver zou zijn...

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:23

Ja dat snap ik nu nooit, moet je bij springen vooraf of achteraf groepen. Of allebij.
Kan het namelijk nergens vinden Bloos

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:24

Vooraf.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:32

Oke, want heb wel eens staan kijken, maar de helft deed het niet en dan een paar vooraf en een paar ook achteraf. Clown

Ik ga maar eens richting pd.
Weer lekker op mijn springzadel rijden Huilen
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 30-11-08 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:32

jammer vief, maar toch wel fijn dat ze nog lekker rondsprong.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:46

@ ingrid: achteraf wordt zelfs niet meer gewaardeerd Knipoog

@ vief: dat valt nog mee toch? Je voorbereiding was idd niet echt super zo.
Heb je al eens geprobeerd om een halstertouw om haar neus te doen en dan achter het halster langs? Zo gauw ze achteruit gaat dat touw gewoon aanhalen, zodat ze geen adem meer krijgen. Bij Zetje werkte het perfect... als ze nu niet wil hoef ik alleen het touw maar om de neus te doen, zonder aanhalen of ze gaat er al op.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:57

Viel geloof ik ook wel mee. Had als ik geen balk gehad had nog een 4e prijs gehad geloof ik. Dus het zal er wel wat minder slecht uitgezien hebben dan dat het voelde.

Dat heb ik nog niet geprobeerd, heb wel altijd al het hoofdstel er bij om omdat ze me anders over het hele erf sleurt. Hadden op het laatst een bijzet aan haar halster vastgemaakt (tussen de voorbenen door) en toch ook maar de longeerzweep erbij gepakt. 't Is bij haar gewoon echt een kwestie van ongehoorzaamheid, dominantie en eigenwijzigheid. Weet zeker dat ze hier gewoon even doorheen moet, want op ander terrein is er echt niks aan de hand. 't Is puur het feit dat we van huis weg gaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:08

Dan is ze idd ook niet bang, maar is het idd echt zeuren. Wij hebben er daar ook 2 van gehad en die hebben flink op hun flikker gehad op een gegeven moment. NOOIT meer last van gehad. T is misschien ff zielig, maar je moet soms wat.
Dat van het halstertouw heb k gewoon geprobeerd, hielp zowaar. Niet te hard trekken, want dan trek je zo het neusbot kapot.

Ik vond dat er ook niet echt goed gesprongen werd in onze groep Bloos

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:29

@Vief: Jammer dat je er een naar gevoel aan over hebt gehouden. Ach gut

Touw om de neus bij Wolin en bijzet bij Wolin zou ik dus echt niet moeten proberen . Die knalt dan echt overeind en dan is het einde zoek. Bij Wolin is het ook puur dominantie en koppigheid, heb dus voor haar mooi een hengstenbit. Werkt echt super, wil het ook niet meer anders proberen. Ze loopt dan nog wel even naar de zijkant en dan zo via de zijkant de trailer op in een bochtje Vork OK dan! , gaat prima.
Als ze loopt te kl*ten krijgt even een ruk(je) en dan weet ze weer wat het inoudt, loopt ze naar achter of komt ze omhoog dan doet dit dus even pijn, loopt ze normaal, dan is er niks aan de hand en voelt ze er niks van.. Heb hier betere resultaten mee behaald dan met andere dingen.
Die Tinker echter loopt overal blind op Tong uitsteken , die is 'm een keer gepeerd en die stond toen mooi verstopt op de vrachtwagen.

Ben bijna klaar met werken, lekker door de sneeuw terug. Bloos!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:47

Was ik ook wel even bang voor.. Maar dat deed ze gelukkig niet.
Kan me voorstellen dat zoiets goed werkt, maar denk dat Woll het net even anders aanpakt dan Wolin.

Kerstvakantie = bootcamp voor Woll Whoosh!

Ik ga maar weer braaf verder met mijn opdracht ('t maken van een retorische analyse van een behoorlijk flinke brochure)..
Gaan nog wel wat uurtjes inzitten. Dacht morgen nog te hebben, maar heb me toch weten te strikken om bijna de hele dag te werken (tot 3 uur want moet het daarna snel op de UT gaan inleveren..)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 30-11-08 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:54

Goeiemiddag Lachen
Wat een sneeuw zeg vanmiddag! Het ging hier best hard. Ik zou vanochtend oefenparcours hebben, maar ik heb me afgemeld. Gisteravond naar een verjaardag geweest, was wel gezellig. Maar na het eten dronk ik 1 (wijn)glas Pasoa/Jus, en ik was gelijk helemaal licht in mijn hoofd Scheve mond Ben gelijk gestopt met drinken. Toen 's nachts weer terug naar huis gefietst. Ik was om half 3 thuis, en toen ik eindelijk op bed lag had ik het ijskoud. Ben om 3 uur nog onder de douche gegaan Nagelbijten / Gniffelen
Vanochtend was ik heel erg misselijk, dus ik was echt bang dat ik over moest geven. Ik moest om 8 uur op stal zijn om te werken. Gelukkig lukte dat wel, maar soms werd ik echt heel misselijk. Ik heb al wat geslapen, ik duik zo weer mijn bed in. Ben ook nog door mijn rug gegaan op stal, ik kan amper meer een poot verzetten. Misschien maar naar de dokter binnenkort, al houdt onze dokter van kraken, en ik niet. Morgen herkansing, dat moet ik geleerd hebben en ik moet er zijn, anders kan ik hem niet meer inhalen.

Fijn dat je weer beter bent Mistid Lachen
Leuk dat je naar Snowworld ging Rosalie! Dat is 10 minuutjes hiervandaan Haha!
Gave foto Heleen
Fijn dat je lekker gesprongen hebt Kim! Gefeliciteerd met de winst
Gefeliciteerd met je prijzen BV!
Succes met je essay PB!
Jammer van Zetje Rowo! Maar fijn dat Zoë het goed deed Lachen
Beterschap Marielle & Ilse Ach gut
Ingridje, ik groet altijd voor, en als je barrage mag rijden nog een keer.
Vervelend dat Wol nog niet los was Vief! Wel lekker dat ze het zo braaf deed Lachen Met trailerladen wil Vorstin ook nog wel eens vervelen. Soms heeft ze even de tijd nodig om te kijken, en moet ik er weinig druk opzetten, en dan gaat ze na een tijdje. Soms heeft ze er gewoon echt geen zin in, en dan sjorren we haar met twee longeerlijnen er stapje voor stapje in. Ze heeft ook 1 kant waar ze graag de klep afloopt. Nu parkeren we eigenlijk altijd met iets aan die kant (trailer, muur), en dan gaat het ook een stukje beter. Veel oefenen werkt iig wel!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:29

Klinkt vervelend Shanouk. Je reageert dan wel heel heftig op de drank zeg. Misschien toch niet helemaal fit en lekker.

Vief, Kim en Mandy hadden gesprongen las ik met wisselende resultaten.
Niet willen trailer laden heb ik altijd zo'n hekel aan. Mijn ervaring is wel dat als ze gewoon vervelen en je bent één keer heel duidelijk dat ze er vaak doorheen zijn.

Ik heb mijn essay eindelijk klaar.
MOest een stuk schrijven over waarom de Byzantijnse keizer de Paus om hulp vroeg in 1094 tegen de Turken en niet een andere koning. Met andere woorden een stuk over de aanleiding van de eerste kruistocht.

Weet wel dat ik nu giga hoofdpijn heb na een dagje alleen maar achter de computer. Ben er alleen achter weggeweest om af en toe een paard buiten te zetten.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:53

Hey iedereen!
heb even heel snel bij gelezen, heb namelijk niet veel tijd!
Heb echt nog enorm veel te doen voor school voor morgen!
Ben de hele dag al bezig, en gister ook al bezig geweest!

Morgenavond ga ik gelukkig weer naar les, heb echt zin om te rijden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:57

Nou, mijn beter zijn was van heeeeeeeeele korte duur Scheve mond na Kino's 1e parcours was ik weer ziek, maar had helemaal niets gegeten dus overgeven lukte (gelukkig) niet Scheve mond

Ik heb bijgelezen, maar alles is weg in mijn hoofd Boos!
Mandy en Vief hadden wedstrijd gehad in Marienheem, Mandy was iets te sociaal geweest waardoor het wat minder ging, en Vief had problemen met laden en een balkje, jammer Ach gut

Kim had wedstrijd in Balkbrug, en ik weet het echt niet meer hoe dat ging Bloos volgens mij 2 balkjes met Loempia? Jammer Ach gut

Jammer dat hockey niet in je schema (wil) passen Ingrid

En nog beterschap voor Ilse en Marielle, en met Shanouk gaat het helemaal niet zoals het moet Ach gut

Ik had springwedstrijd in Roden, was een hele goede ringmeesteres Pling (Rosalie)
Met Yoeri was ik 2x foutloos, 1e parcours 2e met 58 voor stijl, 2e parcours 1e met 50 voor stijl (jurywissel Knipoog )

Met Kino had ik een balkje op de laatste, was wel jammer. Niemand was foutloos in de Z, was 3e, waren 2 prijzen Vork
2e parcours ging niet zo lekker, mede omdat ik ziek was/werd, 3 balkjes Lachen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:07

Zijn hier trouwens nog mensen die foto DVD van Neede hebben besteld?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:09

Avond Doei!

PB: Denk niet dat het bij mijn flapdrol in 1x klaar is. Zou mooi zijn natuurlijk, maar ik ga er niet van uit.
Fijn dat je essay klaar is. Klinkt wel interessant Lachen!
Mistid: Balen dat je je nog steeds niet lekker voelt Ach gut
Shanouk: Beterschap Ach gut En succes morgen!

Ik ga verder met mijn tekstwetenschap.. Scheve mond

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:13

Strand was super! Het was weer genieten! Merel is altijd wel erg doenig en enthousiast op het strand. Ze wil alleen maar sprinten eigenlijk en heb mijn handen vol.

Vanmiddag gezellie met mannetje en mams de stad in geweest. Het was aardig druk, was speciale koopzondag voor Sinterklaas. Lekker daggie was het vandaag dus.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:35

Volgens mij gaat het ziek zijn een beetje rond. Ik ben ook al sinds vrijdag wat ziekjes. Beterschap iedereen! Ach gut

Vief: jammer dat je niet heel lekker hebt gesprongen.
Rowo: Fijn van je rondje met Zoë maar wel balen dat het met Zetje niet zo goed ging
Mistid: Gefeliciteerd met je prijzen Lachen

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:14

Vief: Dan is Wol net zo'n eigenwijze merrie als Velvet dus, ergens anders niks aan de hand, maar soms loopt ze thuis echt te trutten om de trailer op te gaan. Lips are sealed
Balen dat je wedstrijd voor je gevoel niet zo lekker ging

Kim: zo te horen ben je heel tevreden over allebei je paardjes, super! Lachen

Wow Shanouk, dat klinkt best heavy, doe maar rustig aan en keer langs de dokter lijkt me een verstandig plan Ach gut

Mistid: beterschap!

PB: Daar hebben wij het ook net over met geschiedenis Tong uitsteken Ben alleen blij dat ik er geen essay over hoef te schrijven!

Mistid had lekker gesprongen zo te lezen, gefeliciteerd met de prijzen en winstpunten!

De rest ben ik alweer vergeten Bloos

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:21

PB: lijkt mij eigenlijk niet zo heel erg interessant, zo'n onderwerp. Goed dat je het af hebt.
Rowo: jammer dat het niet lekker ging. Maar hoe zat dat nou met eerder erin voor anderen?
Snoekiej: griepje? Voorzichtig maar.
Mistid: Beterschap!
Claire: fijn, zo'n strandrit!
Vief: jammer dat het zo moest lopen, evengoed goed resultaat! Bij onze eigenwijze Metall werkt de longeerlijn achterlangs nog altijd het beste.

Ik had vandaag toch nog een winstpuntje Tong uitsteken

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:40

Gefeliciteerd Heleen Lachen

Ik ga zo de paarden nog even doen en dan douchen en naar bed. Morgen is mijn eerste dag bij de Welkoop. Zat eerst bij de Outletstore maar ze hebben gevraagd of ik bij de Welkoop wou werken. Dat lijkt me leuker dan de Outlet en ik krijg meer uren dus heb ja gezegd Lachen