[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 20:45

voor de lezers onder ons
Interesse in een boekenclub? (nominaties tot 8/9 12:00)
Lielle schreef:
En we hebben een winnaar!

Het leugenparadijs- Morag Joss

Beklemmende literaire thriller over twee vrouwen en een man die door toeval samen komen te wonen in een afgelegen huis. Jean, Michael en Steph hebben ieder een verleden dat ze liever zouden vergeten, maar samen bouwen ze een gelukkig bestaan op. Ze verzinnen nieuwe levens voor zichzelf en creëren een werkelijkheid die geheel gebaseerd is op leugens. Maar ze raken steeds verder vervreemd van de buitenwereld, en die begint een bedreiging voor hen te vormen.

Mijn redenen

ik wilde iets dat tussen erg zwaar (Foucault) en lekker luchtig (My legendary girlfriend) in zat, met een beschrijving die me meteen pakte. Boeken die ik al gelezen heb, heb ik laten vervallen, hoewel ik daar in principe geen problemen mee heb. Maar dat laat ik aan een volgende kiezer over Haha! Wat me in deze vooral aansprak was het principe van drie mensen die hun eigen werkelijkheid creeren en de consequenties die dat met zich mee brengt; ik ben benieuwd hoe dat wordt uitgewerkt.

Hoe nu verder
Ik stel voor dat Macavity een topic opent waarin mensen zich kunnen aanmelden. Daarin kunnen we dan een termijn afspreken, waarna we onze ervaringen kunnen uitwisselen. Wat mij betreft is dan Macavity ook degene die het volgende boek kiest uit de nominaties, als ze dat tenminste wil.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:36

Ik ben niet meer zo'n lezer. Vroeger verslond ik boeken. Als ik eraan begon moesten ze in 1 keer uit, maar nu kan ik er op de een of andere manier de rust niet meer voor vinden.
Iedereen die in Gorssel gaat rijden: Heel veel succes!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:10

Ik was altijd lid van de bieb..haalde er ook best veel weg. Nu geen lid meer, vind lezen leuk..maar boeken kopen weer niet. Vaak lees je ze toch maar 1x.

Paardjes ff laten vliegen, hadden beide weer energie voor 10.. Wel leuk ff.

Mooi zal op bed, wordt morgenvroeg bij de opticien verwacht voor bakje cappucino..en een controle..haha.

Cross ze allemaal!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:18

Grappig dat het kwartje bij mij wel meteen viel...
Maar ik zie dat ik iets vergeten ben: Welkom Kim Doei!

Ik ben eigenlijk een lid van de AB (anonieme boekenwurmen). Ik kan de meeste boeken ook pas wegleggen als ze helemaal uit zijn! Tegenwoordig heb (lees: maak) ik er helaas te weinig tijd voor, maar de verslaving blijft!

CD: Rijsbergen is een enorme stad, met wel 15.000 inwoners en drie keer zoveel koeien denk ik... Koe
Misschien dat de aanwezigheid van Jan wel een beetje meespeelt in het enthousiasme. Al was het hier ook voor zijn tijd al "in" om SGW te rijden. Ik kom oorzpronkelijk uit Zevenbergen (ook zo'n gat in de kaart). Daar keken ze me ook zo aan op de club toen ik begon met crossen. In eerste instantie vonden mijn clubgenoten het ronduit dierenmishandeling dat ik daar aan begon!

Mijn springzadel is ook weer terug. Ja, mijn springzadel!!! Haha! Haha! Haha!
Ik heb eidndelijk iets gevonden wat past! Een Stubben Roxane (van de baas van L0ve). Het zit heerlijk en ligt lekker op Ollie, wat wil je nog meer?

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:23

Beter SGWollie Ja weer je springzadel Haha! fijn dat hij past!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:28

Dat is wel weer erg fijn je eigen springzadel Ollie Lachen! Kun je weer écht springen Tong uitsteken hahaha! *Grapje!*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:47

Ik ben vandaag de cross vast wezen verkennen. Nou, ik vind het een behoorlijk pittige cross voor het M! Wel heel leuk en mooi, maar technisch en pittig. Een absolute uitdaging. Wat ik nu heb gezien van Gorssel, zou ik niet meer iemand aanraden om in Gorssel de overstap naar het M te maken. Wat dat betreft had je (dit jaar dan) beter in Ede de overstap kunnen maken.

Anyway, jullie wilden een verslag, nou, laat ik dat dan maar per hindernis doen. Knipoog
Ik ga natuurlijk uit van het M-paarden, maar de route voor het L is nagenoeg gelijk, soms wel een andere hindernis dan het M.

Hindernis 1
De welbekende Semper sprong.
Een palissade-achtige "kist" met op de achterkant een paar balkjes (zelfde idee als hindernis 1 in Chaam)

Hindernis 2
Een lekkere lichthouten oxer (stonden voorheen de rietkragen). Voorzie geen problemen. Gewoon in een lekker tempo door blijven rijden.

Hindernis 3
Bomenwagen. Staat in een flauwe bocht.

Hindernis 4
Lastig. Is een zig-zag van berkenstammen. Je komt vanaf een breed pad en opeens moet je rechtsaf (als je de buitenste buitenkant aanhoudt van het brede pad) dan heb je 2 galopsprongen voor je de smalle hindernis moet nemen. Ietwat tricky.......

Hindernis 5 a/b.
Leuk! Een op- en gelijk afsprong. Niet te hard inkomen! Knipoog Er is hier een alternatief (dikke boom die behoorlijk veel tijd kost) voor het M en L.

Hindernis 6
Waaier (in Gorssel noemen ze het de sky jump, maar dat is het absoluut niet). Is een hindernis die van smal (grondbalk) naar breed loopt. Beetje lastig om er goed recht voor te komen.
Voor het L is de aanrijdlijn veel makkelijker en de hindernis wat lager. Er staan er daar 3, 1 voor het L, 1 voor het M en 1 voor het Z.

Hindernis 7
Dubbelsprong voor het water. Als eerste een behoorlijk dikke oxer en dan een stapeltje bomen waarover je het water in springt. Dan het water door en een kleine opsprong er uit (hindernis 8).

Hindernis 9
Keuze voor het M: Punt (mooiste) of een in-uit (steiltjes). Voor het L is het een dubbelsprong op 1 of 2 galopsprongen (ligt er aan waar je de hindernis gaat springen).

Hindernis 10
Primagas tank. Precies op de grens van het grasland het bos in.

Hindernis 11 a/b
Opsprong met een ienie mienie klein greppeltje er voor.
Afsprong.
Het L gaat dwars over de wal (lagere op- en afsprong zonder greppel)

Hindernis 12
Flinke steil voor de heuvel, 1 a 2 galopsprongen en een piano (2 treden) er weer af.
Voor het L staat er naast die heuvel een hooiruif.

Hindernis 13/14
Passage du Route. De welbekende witte hekjes. Deze staan echter schuin tov elkaar op 2 galopsprongen.

Hindernis 15
Dikke bomen op het rechte pad.

Hindernis 16/17
Combisprong. Na de dikke bomen ga je een stukje rechtdoor, daarna ga je naar rechts van het brede pad een soort zijpad op waar 2 behoorlijk dikke oxers (alleen voor het M en Z) staan.

Hindernis 18
Berkensteil in de bocht richting de spoorlijn.

Hindernis 19 a/b
Voor het L één sprong van witte pakken kuilgras.
Voor het M: een smallere hogere sprong over pakken kuilgras, daarna draai je linksom en spring je over een ander deel van de pakken kuilgras weer terug. Weer omdraaien (rechts of links maakt niet uit).

Hindernis 20
Open steilsprongetje van boomstammetjes.

Hindernis 21
Voor het L: een wit hekje
Voor het M: een behoorlijk dikke greppel (best breed en diep) met een steilsprong aan het eind van de greppel gebouwd, er zit wel een hele mooie duidelijke grondlijn. Je springt de greppel en de steilsprong dus in 1 keer. In Maarsbergen zat ook zoiets dergelijks, maar de steilsprong staat nu op een behoorlijke meter hoogte. Tricky van deze sprong is dat je van het redelijk open en lichte maisveld het bos in springt.

Hindernis 22
Sauna. Huisje met 2 open doorgangen. De eerste rijdt je gewoon doorheen in de 2e opening staan een steilsprong die ietwat hellend is opgesteld.
Alle klassen mogen door dit huisje heen. Voor alle klassen is er ook een alternatief (steilsprong van dikke blanke boomstammen).

Hindernis 23
Lekkere berken triple.

Ik heb er zin in!
Hindernis 7a en 21 vind ik wel spannend. Maar ik ga mijn uiterste best doen om netjes en nou een keer helemaal foutloos rond te rijden.

Tot morgen allemaal!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:48

Hier een balende bokker Huilen ,

Heb op mijn werk nog steeds een ban, en heb het verder zo druk dat ik geen tijd heb om bij te lezen... mijn laatste keer was geloof ik op blz 340 Boos! (en dat moet ik ook al bij mijn ouders doen)

Heb nog wel ergens gelezen dat BT in de kreukels ligt: veel sterkte!

Iedereen die dit weekend naar Gorssel gaat: veel succes!

Marpie en ik gaan zondag weer eens een dressuurwedstrijd proberen, kijken of we het nog kunnen, de laatste keer officieel was een jaar terug Tong uitsteken

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:57

simmie succes! Ja

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:09

Ik ga weer slapen!
Weltrusten allemaal Doei! !

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:10

Klinkt leuk en pittig Simmie, ik ben benieuwd wat we morgen voorgeschoteld krijgen!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:28

ik ga ook maar eens slapen Lachen
Feestje was een beetje erg mat, dus we waren zo weer thuis Haha!
Alcohol na lange tijd pakt best goed aan Knipoog wat zal ik slapen Doei!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:32

arme MissM!!! succes met je wedstrijd

ik heb een dipje.. Verdrietig mijn poot doet zeer Boos!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:46

Oww arme BT, goed veel aspirines slikken tegen de pijn hè!

Ik heb ook zin in morgen, heerlijk dagje bij de waterbak zitten! Haha!
Valdi is vandaag bekapt (was ook hard nodig) dus die kan nu eindelijk aan het werk! Voordat ik morgen naar de SGW ga ga ik haar dus eerst nog even longeren!! Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:13

Hallo! Nou ik heb dus nog steeds geen internet thuis, ben nu even bij mn ouders aan het bokken dus Lachen

Jeetje BT Hoe krijg je het voor elkaar! Sterkte ermee!!

Veel plezier allemaal in Gorssel ik kan jammer genoeg niet komen kijken, ik moet werken.

Heb weer lekker gereden, na een week geen paard te hebben aangeraakt. Maar het ging wel lekker! Wrangler was sinds zondag alleen nog maar in de molen geweest dus dat arme beest moest helemaal weer wennen aan een mens op zn rug.
Maar toen die over de eerste schrik heen was ging het wel Ja
Ik hoop echt dat hij zo snel mogelijk mee kan naar Friesland, ik verveel me niet, maar ik mis het wel om een paard te hebben!
En voor dat beest is het ook wel fijn om niet alleen in het weekend gereden te worden
(3 dagen achter elkaar en dan weer 4 dagen rondjes stappen, daar zou ik niet vrolijker van worden als paard..)

Ik zal mn bed ook maar eens opzoeken, wegens veel gewonden moet ik morgen om 7 uur beginnen en zo'n beetje alle rijpaarden doen.. Ik hoop dat ik nog kan lopen zondag Tong uitsteken
Nou meiden, veel plezier allemaal morgen, en zet hem op!
Houd de bokt-eer hoog Tong uitsteken

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:20

Ben er net na veel teruglezen achter hoe BT aan haar kepotte enkel komt, inderdaad erg banketstaaf! Sterkte nogmaals!
En vakantie is soms best goed voor een paard. Die van mij knapte er gruwelijk van op iig!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:43

Lielle schreef:
Nee, kun je beter naar Varsseveld gaan. Horse Event vind ik iets te duur voor wat het is.

Dat is waar ook, Varsseveld is ook volgende week alweer Ja Dat is dan misschien ook nog wel leuk Clown
En anders toch maar het weekend naar lanaken en kijken of ik nog ergens in een bungalow erbij pas Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:02

Onide schreef:
Heb weer lekker gereden, na een week geen paard te hebben aangeraakt. Maar het ging wel lekker! Wrangler was sinds zondag alleen nog maar in de molen geweest dus dat arme beest moest helemaal weer wennen aan een mens op zn rug.
Maar toen die over de eerste schrik heen was ging het wel Ja
Ik hoop echt dat hij zo snel mogelijk mee kan naar Friesland, ik verveel me niet, maar ik mis het wel om een paard te hebben!
En voor dat beest is het ook wel fijn om niet alleen in het weekend gereden te worden
(3 dagen achter elkaar en dan weer 4 dagen rondjes stappen, daar zou ik niet vrolijker van worden als paard..)
Ik heb hem wel een extra knuffel gegeven donderdag! (voor de zekerheid die andere bruine ook maar, want ik kan ze zo slecht uit elkaar houden Bloos Moet altijd eerst naar de oren kijken Clown )

Hoop voor je dat je hem snel mee kan nemen!

Citaat:
Ik zal mn bed ook maar eens opzoeken, wegens veel gewonden moet ik morgen om 7 uur beginnen en zo'n beetje alle rijpaarden doen.. Ik hoop dat ik nog kan lopen zondag Tong uitsteken
Nou meiden, veel plezier allemaal morgen, en zet hem op!
Houd de bokt-eer hoog Tong uitsteken

Tuurlijk kun je zondag nog wel lopen Tong uitsteken Veel succes morgen iig. Ik moet 200 balen stro lossen morgenochtend en daarna werken(en vanmorgen moest ik ook al zo hard Bloos )

Iedereen veel plezier en succes in Gorssel dit weekend!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 06:41

Zo, effe een bakkie pleur en dan richting stal. Planning is om om 8 uur richting Gorssel te vertrekken.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 06:50

Mogge allemaal. Gaaaap

Kalm aan BT. Ach gut

Heb je Boomerang aan een bekende kunnen verkopen Sjaan?

MissM, waarom heb je een ban op je werk?

Tot straks voor alle bokkers die naar Gorssel gaan. Doei!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 09:53

Wij gaan om half 12 richting Gorssel! Lachen Wel zin in. Wel niet rijden maar ach.

Turella was gister echt stiervervelend! Bij het rijden viel het wat mee nadat ze me er woensdag haast af had gekregen maar de hoefsmid kwam en die heeft ze gewoon geschopt! Toen was de hoefsmid heel boos! En terecht. Maar goed dat deed ze nooit snap ook niet waarom nu inene wel. Maar ja heb morgen wedstrijd we zullen zien!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:08

Potver, ik wil ook crossen Tong uitsteken

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:23

Goeiemorgen Haha!!
Wanneer ga je weer crossen Hilde Lachen?!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:27

Ik heb 21 okt. iig m'n eerste cross.. Ga tussendoor nog wel even ergens heen denk ik Ja

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 10:30

is dan Nijeberkoop? daar wilde ik nog kijken, misschien dat dat lukt... Bloos