[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:21

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:22

Feestjeeeeeuh *\o/*

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:46

Goedzo daaph!! Hoelang moet je nu nog?

De 2de keer 120 zit erop met Ferro, 1 balkje. We hadden al veel meer rust dan ons debuut in Mechelen, het parcours voelde fijn aan. Nu nog wat meer durven terugnemen en het komt goed.

Wat goed Varekaj!! Hop, start maar terug lrv dat je snel in de L1 zit.

Wat fijn van de indoorcross, Antonius! De lijnen stonden idd super kort op elkaar amai! Niet echt ideaal.
Jullie nog wedstrijden dit weekend?

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 21:10

Als alles meezit tot juni!

Fijn dat het parcours goed ging! This al een hele hoogte die 120.

Wii gaan op EK training

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:06

'k Zal al op de startlijsten van zilveren spoor dat je meedeed. Was al benieuwd. ;) Maar klinkt als een geslaagde 2e keer 1m20! Is idd al nogal een hoogte, 'k zal da wss nooit durven. :+

Veel plezier Daaphh!

Hier alles éindelijk ontdooit! Gisteren voor het eerst weer in het zadel gekropen en toertje gaan wandelen. Luxor was frisjes maar braaf. :) Morgen weer beginnen rijden. Eens kijken hoe het met onze 'dressuur' zit. :+ Al 3-4 weken niet gereden, eerst door die lymfangitis en dan door dat vriesweer.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:09

'k Zag op de uitslagen dat je 8 strafpunten had. Nuja kan foutje zijn, heb dat nog tegengekomen in moorsele ;)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:50

Oei! Ik heb eigenlijk niet naar de omroeper geluisterd. Nuja voor het prijzengeld maakt dat toch niet meer uit als je sowieso 4 strafpunten hebt.

Daar dooit het blijkbaar snel. Hier ligt alles nog vrij hard. Ik hoop morgenmiddag buiten te kunnen rijden. Ik zou er hier niet durven opkruipen moest ik ze 3-4 weken stilzetten. Wees maar voorzichtig

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 23:02

Hier is ook nog alles mega hard!
Hoop zondag te kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:23

De weide lag ook nog serieus hard vandaag maar ze waren wel aan het stuiteren. Op stal ben ik niet geraakt. Moest verrassingsfeestje in elkaar timmeren voor mijn vriend. Iets met verlaat verjaardagscadeautje en zo.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:43

Kan ook foutje zijn van hen Florence. :) Ken iemand die er reed en had 2 balkjes. Maar er was maar 1 genoteerd. :P Maar idd als je al een balk hebt, heb je bijna altijd geen prijs. :)

Hier ligt de grond weer top! Vandaag een fijn ritje gehad met Luxor. :) 't Was al een maandje geleden wat dressuren, hij heeft het goed onthouden. :j Happy me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 03:53

Bodem is ook weer goed hier! Als de piste nu een keer gesleept of geroterd zou worden zodat de bovenlaag weer iets losser wordt is het ideaal. Morgen gelijk kijken om vanaf volgende week weer les te plannen. Heb er zin in!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:17

hallo allemaal, ik kruip ook weer eens onder mijn steen vandaan :o :D
ik heb wel (redelijk) meegelezen en op FB bij sommige wat bijgehouden, maar ik had weinig puf om veel te reageren op bokt :o
Hier gaat alles zijn gangetje, heb zelf een fikse schouderontsteking gehad, het is nog niet optimaal, maar ik kon in ieder geval dressuur rijden.
Springen heb ik de hele winter vanaf de vakantie tot nu toe niet gedaan, want dat ging gewoon niet.
Nu afgelopen week weer eens gesprongen, ik voelde me net een lappenpop, maar het ging weer.
En nu dan weer bezig mijn eventing kalender te maken.
Dusssss....voorlopig met goede hoop aan de gang.

Zag een heleboel leuke berichten voorbij komen....dus dat gaat goed.

Daphne hoe is het met je jonkie? heb je nog een recente foto?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 19:28

Ohh, vervelend van die ontsteking! Hopelijk is het snel helemaal weg!

Ik heb wel nog wat foto's van Jomo. Niet zo duidelijk, maar ik ga volgende week nog eens naar Sarah met hem, dan zal ik nog eens nieuwe foto's maken.
Hij is gelukkig al terug bijgekomen. Denk dat het misschien gewoon was van het groeien. Hij is enorm veel aan het spelen met Junior. de 2 baby's :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:13

Koop al maar een ladder om daar op te klimmen, wat een reus! Wel leuke foto, echt geinig kopje haha.

Vanaf morgen kan ik weer lessen *\o/*

Zit met klein dilemma. In eerste instantie wou ik beginnen rondkijken om Icaro en Wolk volgend jaar in de winter ergens te zetten waar ook een binnenpiste is. Maar nu heb ik een aanbod gehad om 1ha extra weide bij te huren, wat er op neer komt dat ze dan 24/7 365 buiten kunnen met ruim genoeg gras en schuilstallen. En binnenbak zou vlakbij zijn.

Dilemma...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 20:29

Ik zou voor de wei gaan.
Het is hier wel eens slecht weer, maar ook niet zo extreem. Max anderhalve week niet rijden als het goed vriest.

Hier staan ze ook het hele jaar buiten. Niets zo fijn als dat!

Hihi ja, This wel ne toffe. Alleen in de stal is hem heel gemeen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:30

De weide is best duur (240/maand) maar daar zit wel alles in qua onderhoud:bemesten, slepen, spuiten, kalken, omheining en schuilhokken, opslagplaats voor hooi en stro, automatische drinkbakken. Ik moet alleen gaan om te voeren en te rijden. Als ik mijn eigen weide erbij tel + wat ik al huur kom ik op 2,5ha. Met goed beleid zou ik dan weinig of geen hooi moeten bijvoeren.
Ik ben zeker pro weidegang, maar toch is het niet zo makkelijk om te beslissen. Zou een keer goed moeten rekenen.

Hoe doet hij gemeen op stal?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:36

240€/m is wel veel vind ik!
Dat betaal ik voor een jaar...

In de stal is hem heel zuur, hij draait zijn kont altijd als ge met het voer aankomt. En voor het hooi ook. Af en toe durft hem eens te happen.
Ik vind dat niet erg want ik corrigeer hem. Maar mijn mama durft dan niet zo goed...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:32

Even ego berichtje ertussen...
Heb 4 middenvoetsbeentjes in mijn linkervoet gebroken |(
Deze middag met nyona gaan wandelen, we waren in de berm aan het rijden, ze verschiet van iets en hupst opzij en ze sliert uit op de macadam, dus we vallen alletwee. Wist het al direct dat er iets gebroken was. Nyona bleef gelukkig vlak bij mij staan, want ik geraakte niet meer recht, die was ook goed verschoten. Heb zelf mijn man en de 100 gebeld, na enkele minuutjes passeerden er wandelaars, die hebben nyona dan vastgehouden tot mijn man er was.
Ben om 10 over 3 in het ziekenhuis aangekomen, ben om 7u buiten gegaan... Pfffff lang wachten!
En pijn |( |(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:34

Ohjeee!!!
Dat is echt mega balen!! Heeft het paard niets?

Hoe lang ben je uit?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:35

Oh jee Antonius! :(:) :(:)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:39

Beetje haar af bij nyona op haar heup, benen en hoofd maar zeker niets erg. Ze was wel echt geschrokken. Ik gok dat het toch een minuut of 4 duurde eer iemand ze pakte en ze stond al die tijd stokstijf naast mij. Wel trouw :j
Zit nu in een open gips, volgende week controle maar lijkt niet dat er iets verschoven is, dus wellicht daarna nog een 5 tal weken gewone gips.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:42

Oeh dat is balen... :n Dat is toch een 2 maandjes out...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:46

Ja dat is echt balen! Maar uw seizoen komt toch niet in gevaar!

Bij de lrv les was donderdag ook iemand gevallen, 2 keer zelf. 2de keer was echt serieus. Paard vliegt in volle ren galop door de piste uit al bokkend. Meisje had er niets aan te zeggen en vliegt vol met haar gezicht het zand in. Ik dacht dat ze haar pols en oogkas gebroken zou hebben. Zo blauw en dik direct. Maar blijkbaar valt het nog goed mee...

Hoop dat ze voor u niets verplaatst is ! +:)+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:49

Ik zal idd wel hersteld zijn tegen dat het seizoen begint, probleem is alleen een beetje op de paarden in conditie te houden... Thuis geen piste dus ik kan niemand vragen,Nu ik niet met de auto kan rijden, kan ik de paarden niet vervoeren, dus enige optie is mijn lesgever ze laten rijden, is mijn achterbuur en heeft piste, maar dat gaat mij natuurlijk wel veel geld kosten dan... Zou ze in ieder geval 1x in de week laten rijden, te weinig natuurlijk maar ja... Heb ook geen geldboompje ;(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:55

Als ik wat dichter woonde kwam ik ze met plezier vr u rijden!