[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:14

Dat is wel balen dan BV. Ik heb het zoiezo niet zo met de dressuur, stomme jury sport.
Haha, suc6 :P

Sannnn, heerlijk om het bos in te gaan. Ik wil ook weer heel graag naar het bos maar mag niet alleen en hier in hoevelaken hebben wij een mini - mini - mini - mini bos, dus we gaan altijd naar kootwijkerbroek.

Anthea, geen idee of dat kan, vaak is buiten al beter want dan is er ook meer ruimte.
Dit was de 2e keer dat ik een dubbel op 1 had inplaats van 2 maar de eerste keer ging het niet expres en nu wel, doe het liever niet maarja kan niet anders

Even centrale vraag, galoptraining, is dat nou echt nodig voor het cross seizoen begint, en wat houd het precies in, hoe gaan jullie te werken ???

Hier paar foto's van gister:
http://tinypic.com/r/2ec1xg6/7
Hindernis 3 barrage
http://tinypic.com/r/2i7761l/7
Hindernis 6a basisparcour
http://tinypic.com/r/i24ppu/7
hindernis 9 barrege
http://tinypic.com/r/2q9hu0h/7
Hindernis in zicht

Sannnn

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:18

Leuke foto's!
Ik woon aan het bos, ben verwend wat dat betreft. Met 5- 10 minuten stappen zit ik in het bos. Heerlijk.. Zal wennen worden als ik ooit hier weg ga.
Hoop voor je dat het je lukt jeroen van de bank af te krijgen, het bos in is nu idd heerlijk! :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:20

Mazzelvogel !!!
Dat zal dan wel wennen worden als je ooit daar weg gaat.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:22

Ik heb ook een bos direct achter m'n huis liggen, ongeveer 3 seconden stappen :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:26

|( Jaloers :o

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:31

Jeroen ligt nu onder de zonnenbank en wanneer hij klaar is gaan we na zijn huis en dan lekker mountainbiken :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:32

haha, veel plezier dan straks.

Hier lees ik ook vaak over mensen die onder de zonnebank gaan

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:33

Wij hebben er thuis eentje. Ga er vnv ook lekker onder.. Daarna lekker douchen!! Heerlijk.

Ik vind het gewoon te mooi weer om binnen te zitten, dan maar ff fanatiek doen :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:40

Zalig weer hier met het zonnetje. Paard en ik hebben genoten van het buiten zijn!
Gefeliciteerd Sanurie met je 6e plek. Galoptraining is voor het B nog niet echt noodzakelijk, maar kan geen kwaad. Als je paard een normale conditie heeft kan ie een B cross makkelijk volhouden. Als je echt galoptraining wilt doen zijn er speciale schema's voor om eea op te bouwen.k
Veel plezier in het bos Sannnn (hopelijk kun je je ogen open houden :D )
Wat een groot verschil in punten BV. Dat is wel heel raar.

Voor de geinteresseerden:
[EA-CO] Info avond over SGW/eventing/crossen noord Nederland

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:42

Okj, bedankt voor de uitleg, onze heeft een superconditie want loopt gemiddeld toch wat meer dan de meeste eigen paarden, want er rijden bij ons 4 mensen op. Dus dan is het geen probleem.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 16:05

Goeiemiddag!
Heb wel bijgelezen, maar weinig onthouden. Vanochtend weer voor het eerst op Vorstin gezeten na de behandeling van de kraker. In het begin dacht ik echt 'oliebol, ze loopt hetzelfde als hiervoor', maar aan het einde zakte ze er wel fijn in en werd wat voorwaartser. Maar vorige keer was ze ook gelijk minder aan het protesteren, was ze voorwaarts en gingen de overgangen veel fijner. Dus ik hoop dat ze nog wat beter wordt. Daarna naar de stal naast ons geweest om wedstrijd te kijken en te schrijven bij de M. Meisje met paard van stal had haar 5e wedstrijd, en eerste keer L2. Ging goed, ze had 3 winstpunten. Stalgenootje (met paard die ik ook 1x in de week rijd) die voor de tweede keer ooit op wedstrijd ging, reed ook twee nette proeven. Was wel weer leuk om te zien dus :)

@ Sanuri, dat er 4 verschillende mensen op rijden betekent niet automatisch dat ie een betere conditie heeft dan een gemiddelde pony ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:31

Nee, maar hij maar vele pony's/ paarden bij ons op de club worden 4x in de week gereden
en dan 1 uurtje
en onze rijd al dagen 2 uur en rijdt ook wel 6x of 7x in de week.
dus daar zit toch wel verschil in denk ik

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:31

Snoek lekker dagje dus! hopen dat ze nu goed blijft!
San lekker nachtje ook gehad dus :z rij-ze in het bos!!
Sim jij ook lekker gereden in het bos :D
Bv heel raar idd dat punten verschil!! zou het wel melden als ik jou was gewoon kijken wat de knhs er van zegt? succes met fanatiek mauntenbike!!

Zo jack had lekker dagie vrij :) heeft lekker een zandbad genomen lekker gepoetst, en het meisje die hem ingereden heeft kwam kijken.
Ze vond hem er goed uit zien! en wilde zeker nog een x komen op een sgw wedstrijd en mischien komt ze volgende week kijken op de regio! ben benieuwd :D

lau hoe ging je wedstrijd? (zou idd ook niet in me bikinie willen lopen in een kroeg) ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:33

Ik doe met die van mij ook galoptrainingen, maar die heeft dan ook 48 als hartslag naar de cross!
Mensen waren erg geïnteresseerd in Sabine, komen morgen miss voor de derde keer kijken!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:36

Evony mag ik wat vragen? :o
Waarom komen de mensen voor de 3de x kijken? als je een paard echt leuk vind koop je hem toch meteen na de eerste of 2de x? :o (sorry ben nieuwschierig)

Sanurie is wel degelijk verschil met een beetje rond rijden in de bak of echt flink aan het werk..

Ik ga die van mij nu echt 1 x in de week op het strand rijden, om dus een flinke conditie op te gaan bouwen.. moet zeggen lukt al wel aardig..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:47

CoriienRN schreef:
Evony mag ik wat vragen? :o
Waarom komen de mensen voor de 3de x kijken? als je een paard echt leuk vind koop je hem toch meteen na de eerste of 2de x? :o (sorry ben nieuwschierig)

Ik zou toch ook wel een paar keer willen rijden voor ik een paard koop. Persoonlijk vind ik 1 of 2 keer rijden wat weinig om te beslissen of je een paard wel of niet koopt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:55

Ik ook Sim. De eerste keren vergeet je nog weleens wat. Meestal kom je de 3e keer pas echt aan het rijden. Lekker Corien op het strand galop training doen. Wij doen het thuis in de grote wei of bij ons in het bos. Daar is een zandpad van weet ik hoeveel km rechtuit.

Net met Zeus een buitenrit gestapt. Op het punt waar we meestal galoperen bokte hij onwijs zodat ik hem voor kwijt was , sloeg met zijn voorbeen en er kwam weer een bekend gilletje uit. Meneer wou in galop! En Geert maar lachen. Daar stukje lekker gedraafd en met een fijn gevoel afgestapt.

Zigo had ik in oktober voor het laatst gedaan maar neem ik nu over van Geert. Hij heeft er weer een andere bij gekregen voor het rijden en ik vind Zigo ook leuk :D Dus die mocht ik inpikken. Ga maar eens kijken naar een startkaart want hij doet het erg leuk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:57

@ Sanurie leuke foto's
@ bv het blijft jurysport.
@ evony ik heb ook wel eens mensen gehad die vaker wilde komen. Ik wist na 1x rijden bij mijn merrie al dat zij het voor mij was. Ben nog wel een keer gegaan maar meer onder dwang van mijn ouders. Ik wist het binnen 10 minuten al.

Ik ben eindelijk in het bezit van een weidesleep voor mijn rijbak. Aangezien mijn ouders het onzin vonden had ik een advertentie op mp gezet en heb nu een weidesleep van 3 jaar oud voor niet veel geld. Nu maar even een paar dagen droog weer en zon en dan kan ik eindelijk mijn bak fatsoeneren.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:00

Sim heb jou opgezocht op hyves, (gewoon nieuwsgierig) wát een gave profiel foto!!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:08

@ mm nu maak je mij ook nieuwsgierig hahaha

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:09

Dank je Marijke. Toevallig zat ik net op hyves en zag je reactie. Gaaf man, dat je Zigo er bij gaat rijden. Kun je straks 2 paarden in de cross starten.
Caro, ik wist ook meteen dat Sim het voor mij was, maar de eigenaren zeiden "ga haar eerst maar een week elke dag rijden". Net wat Marijke zegt, pas een derde keer kom je echt aan rijden toe. Tenminste, ik. Ik ben geen toptalent met een enorm ruitergevoel. Ik moet echt wel even aan een paard wennen voor ik er "echt" wat mee kan.
Lekker dat je je weidesleep hebt, Caro. Gewoon even zoeken op hyves. Ik ben niet moeilijk te vinden. :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:14

Was gewoon even aan het rond neuzen. Nog meer mensen hier met gave profielfoto's ;)
Zigo in een cross is hetzelfde als zelfmoord! hahaha Zigo heeft zijn benen namelijk geregeld in de knup. Voor springt hij wel maar achter doet hij niets. Hij is niet van ons en gaat in September ook helaas weer naar mijn nicht. Tot die tijd gaan we dressuur mutsen. (mooie, zwarte Ronaldo :D )

Ik heb meestal pas het lef om een paard na een paar keer echt te rijden. Ga er wel op zitten maar hem rijden doe ik dan nog niet. Heb met Zeus een maand gereden bij de vorige eigenaren. Zij wilden hem liever niet verkopen en al helemaal niet met het risico dat het niet zou klikken en hem dan in de handel zou doen. Daarvoor waren zij ook te gek met Zeus. Heb dus een maand geprobeerd voordat we hem ''mochten'' kopen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:16

Oh, ik ging er eigenlijk van uit dat jullie alleen maar crosspaarden hebben/rijden Marijke. :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:21

hahaha deze is van mijn nicht, in augustus zadelmak gemaakt en hij was toen al 6. Zij durft hem niet door te rijden en wij vinden dat wel leuk. Moeten hem eigenlijk gewoon braaf afleveren. Zij durft ook niet te springen dus voor haar is het prima als hij dat niet kan. De andere 2 van Geert zijn inderdaad ook cross paarden en mijn Zeus doet dressuur springen en cross wedstrijden. Zigo ga ik dressuur starten en die nieuwe wat Geert door moet rijden blijft bij zijn eigenaresse staan en die moet wel mee de cross in. Anders kreeg Geert er te veel. Hij werkt ook nog ongeveer 50 uur in de week :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 18:23

Jeetje, dat zijn pittige werkweken! Ik kom soms nu al tijd te kort met 1 paard (maar ik ben dan ook wel een pietje precies met de verzorging en training; "effe een uurtje paard doen" zit er bij mij niet in).