[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sue_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:59

ok thanx kim! duidelijk. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:01

kimdepim schreef:
Na een val niet meer. Eerst mocht dat wel als je tussen hindernissen eraf viel. Maar nu mag het helemaal niet meer. Maakt niet uit of je midden op het weiland eraf valt of bij een hindernis. Doorrijden mag niet meer. Na 3 weigerijden op 1 hindernis mag je ook niet doorrijden en 4 weigeringen in totaal geloof ik ook niet ;).

volgens mij klopt dit niet.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:01

hej PB, wat is dat voor een soort programma?? Word je stiekem beroemd? haha. :) Wel leuk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:03

Citaat:
Vallen in alle klassen:
Val van het paard uitsluiting
Val van ruiter uitsluiting
2. Van een val is sprake wanneer deze plaats vindt tussen de elementen van een meervoudige hindernis en wanneer de val het directe gevolg is van een poging tot of het nemen van een genummerde hindernis of een element hiervan.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:08

Ok, thanx! Gewoon maar proberen te blijven zitten dus. :D haha

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:09

Lielle schreef:
kimdepim schreef:
Na een val niet meer. Eerst mocht dat wel als je tussen hindernissen eraf viel. Maar nu mag het helemaal niet meer. Maakt niet uit of je midden op het weiland eraf valt of bij een hindernis. Doorrijden mag niet meer. Na 3 weigerijden op 1 hindernis mag je ook niet doorrijden en 4 weigeringen in totaal geloof ik ook niet ;).

volgens mij klopt dit niet.

Internationaal is dat niet zo, maar de KNHS heeft wel deze regel. Daar gaat na het seizoen nog over gesproken worden. Heb een heel gesprek gehad met Pleun van de Marel, zowel in W'werf als in Breda.

Hij heeft ook nog een andere hele leuke opmerking gemaakt, maar die doet hier niet terzake...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:09

Dat is de beste oplossing Sue!! :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:12

Ik meld me hier ook maar weer eens. :o
Erg lang niet geweest, wel braaf meegelezen. :)

Heleen gefeliciteerd!

Heb met Uk geen horloge nodig, gewoon zo hard mogelijk. :D
We waren 4e in Wieringerwerf. Lasko nog gezien, was leuk. Kwam ook nog wat andere bokkers tegen. :)

Zit inmiddels in de 3e week van mijn stage bij de Gemeente Ooststellingwerf. Bevalt erg goed, dagen zijn wel wat lang maar dat went ook wel.
Zondag doen Uk en ik mee in Gorssel, erg veel zin in. :D

Zal weer braaf meeposten voortaan. O:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:13

wat klopt er wel of niet Roos? Ik snap je opmerking niet helemaal.

En ik ben benieuwd naar die andere opmerking van Pleun ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:20

Als je ergens midden (bijvoorbeeld in het bos) valt, en er is geen hindernis in de buurt, en dus ook geen controleurs, stap je weer op mits je paard er nog is en rij je weer verder!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:22

sas1965 schreef:
Als je ergens midden (bijvoorbeeld in het bos) valt, en er is geen hindernis in de buurt, en dus ook geen controleurs, stap je weer op mits je paard er nog is en rij je weer verder!

:') haha.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:30

Hallowaaaa :z

Ik slaap een dagje en we zijn al gelijk weer 3 pagina's verder!!

@Sue: :D ... Ik heb heeeeel veeeeel verschillende boeken, over trainen, paardenhoeven, anatomie boeken van dierenartsen ;) , over training, verschillende encyclopedieën en ga zo maar verder!!
@Vief: Wat een super mooi jasje is dat zeg!!! :oo Hoe gaat het nu met Wolles haar been?
@Heleen: Hieperdepiep *\o/* ...... Hoeraaaaaaa!! :))

Mijn paarden zijn niet verzekerd, Wo heeft een eigen spaarpot :) .
Wolin heb ik afgekeurd gekocht, dus die kon ik toen nooit laten verzekeren, op de kliniek is ze later wel weer goedgekeurd, maar heb er toen voor gekozen een spaarpot bij te houden voor haar.
Die ouwe en die Tinker mankeren eigenlijk nooit iets :o ... *even afkloppen* voor die ene enting en paardentandarts per jaar hoeft er geen spaarpotje te zijn.

Ik heb wederom gebeden tot de Mac-goden en mijn gebeden zijn verhoord... _/-\o_ Mijn moeder belde op wat ik van de Mac wilde :)* ... :D

En dan maar eens even kijken hoe het met Wo ervoor staat :+: .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:35

lielle: Okee, naja toen ik in Westerbork paar jaar geleden op de heide eraf viel, ben ik inderdaad opgestapt en verder gegaan.
Maar mij is laatst verteld dat dat tegenwoordig niet meer mag. Een val is een val maakt niet uit waar.

Maar als ik jou citaat lees, mag dat dus gewoon nog wel ;). Hmmms :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:41

Internationaal mag je na een val die niet bij een hindernis is doorrijden en bij de KNHS mag dit niet.
Het dik gedrukte stukje klopt dus wel en jou opmerking dat dat volgens jou niet klopte, klopt niet.
Snap je het nog :P
Alleen is er bij de KNHS ook nog veel onduidelijkheid over het toepassen van deze regel en schijnen te tegen alle TA's gezegd hebben dat iedere val uitsluiting betekent.

Pleun heeft dat nog eens uitdrukkelijk gezegd tegen de posters. Ook dat ze wilde kijken of dat vorig jaar anders kon.

Voor de andere opmerking pb ik je.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:46

Ik snpa wat je bedoelt :j Maar zo staat het dus expliciet niet in het reglement. Mss bedoelen ze dat wel, maar het is dus echt anders omschreven.

Citaat:
Alleen is er bij de KNHS ook nog veel onduidelijkheid over het toepassen van deze regel en schijnen te tegen alle TA's gezegd hebben dat iedere val uitsluiting betekent.

en dit snap ik dan niet, want dat is toch wat je bedoelt?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:22

Dus je mag niet doorrijden na een val in de cross? Ook al is het midden op een weiland?

Opzich wel jammer, met de grote vos heb ik dit 2x gehad in een cross. In Westerbork op de heide en nijerberkoop in een weiland. Hij zag ineens spoken en dan is hij super snel :=.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:24

Het is idd raar omschreven, want ik begreep eerst ook dat je na een val (waar dan ook) niet meer verder mocht rijden. Wel raar, dat is een regel mbt veiligheid. Maar als je er bij het springen af pleurt, mag je niet crossen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:37

Ja die regel is er pas vanaf april, vorig jaar in Castenray ben ik er ook 1 afgevallen bij de hindernis toen doorgereden en daarna in dezelfde cross nog een keer afgestapt omdat Picard voor de hindernis een onzichtbaar spook zag zitten waardoor hij opzij vloog en over een omgevallen boompje stond :+ :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:43

Goeiemiddag!
Vandaag eerste college van Geschiedenis van de Psychologie gehad. Na een uurtje ben ik maar weggegaan, wat een saaie vent zeg! Het is al niet zo'n boeiend vak, en hij bracht het ook nog eens heel slecht!

Moeilijk omschreven idd, die regel. Ik dacht ook dat je niet mocht vallen in het parcours, al is het op een leeg weiland.
Vorstin is trouwens niet verzekerd. Enne ik ben ook wel benieuwd naar Pleun's opmerking ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:54

Foei Shanouk! Nu al spijbelen :P (ik heb gisteren ook al een keer gespijbeld hoor, maar niet voor rechten)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:58

De college's zijn niet verplicht he O:)
Maar het voelde wel een beetje slecht. Als ik het eerste college al halverwege wegga, hoe moet het dan de andere colleges van dat vak? Verder is het echt superleuk (Inleiding in de Psychologie tenminste), maar dit vak is vreselijk.

Zou jij trouwens niet eens die springfoto's van Amati hier showen :P?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:16

Huh, dus als ik het goed begrijp mag je toch wel doorrijden na een val zomaar ergens in de cross, als het een val is die niet als gevolg van het aanrijden/springen van een hindernis is ontstaan?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:27

Nee, per ingang van 1 april moet je de cross UIT als je hoe dan ook met je voet de grond/hindernis aanraakt, dus als je half langs je paard hangt en je duwt je doormiddel van de hindernis er weer op ben je ook uitgesloten ;-) Ik ben 1 keer hindernisjury geweest en heb alle regels naar mijn hoofd geslingerd gekregen :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:29

Ik zal eens kijken of ik een filpje van lang gelden kan uploaden :P
Zal morgen vragen aan mn moeder of ze een beter filmpje maakt. Hij springt nu al 100x beter dan toen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:32

Nou dan mag ik ook wel oppassen dat ik blijf zitten, Twizz kan ook zomaar een pirouette draaien of wegspringen als ze iets "engs" ziet :+